Στο μείζον έργο της ανθρώπινης ύπαρξης, η πνευματικότητα και η ηθική διάσταση της ζωής μας διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στον καθορισμό της ταυτότητάς μας και της πορείας μας προς την αλήθεια, την ειρήνη και τη σωτηρία. Η αμαρτία, μια έννοια που ενσαρκώνει την ανθρώπινη απόκλιση από το ηθικό και πνευματικό ιδεώδες, αναδεικνύεται ως το κεντρικό εμπόδιο στην αναζήτηση αυτή.

Η ερώτηση «Πέθανες για την αμαρτία;» προσκαλεί σε μια βαθιά προσωπική ανασκόπηση και αυτοανάλυση, ενθαρρύνοντας τον καθένα να εξετάσει τη σχέση του με την αμαρτία και την πίστη του στη δύναμη της λύτρωσης και του αγιασμού. Η απελευθέρωση από την αμαρτία και η επιλογή της ζωής σύμφωνα με τις θείες διαταγές δεν είναι απλώς ηθικές ή πνευματικές επιλογές· είναι ζητήματα που καθορίζουν την αιώνια μας κατάσταση και τη σχέση μας με τον Θεό.

Η υποταγή στην αμαρτία, η υποταγή στα πάθη και τις ανομίες που κατοικούν εντός μας, είναι πράξεις που οδηγούν σε πνευματική αιχμαλωσία και απόσταση από την θεία αγάπη και προστασία. Ωστόσο, η Βιβλική διδασκαλία αναδεικνύει το μήνυμα της ελπίδας και της λύτρωσης μέσω της θυσίας του Χριστού, ο οποίος προσφέρει την δυνατότητα ελευθερίας από την αμαρτία και την αναγέννηση σε μια ζωή αγιασμού και αληθινής κοινωνίας με τον Θεό.

Η ελευθερία από την αμαρτία δεν είναι μια εφάπαξ ενέργεια, αλλά μια διαρκής διαδικασία αγώνα, μετάνοιας και πνευματικής ανάπτυξης. Η αντιμετώπιση και η νίκη επί των πειρασμών, η ενσωμάτωση των θείων διδαχών στην καθημερινή ζωή και η συνεχής προσπάθεια για αγιασμό αποτελούν το κλειδί για την απόκτηση της πνευματικής ζωής που επιθυμεί ο Θεός για κάθε έναν από εμάς.

Η συγχώρεση των αμαρτιών, η κάθαρση της συνείδησης και η καθημερινή πνευματική ανανέωση είναι διαθέσιμες μέσω της πίστης και της εμπιστοσύνης στην απεραντοσύνη της θείας αγάπης και δικαιοσύνης. Η επιλογή να πεθάνουμε για την αμαρτία και να ζήσουμε για τον Χριστό ανοίγει τον δρόμο για μια ζωή γεμάτη νόημα, ειρήνη και αιώνια ευτυχία.

Το να γίνουμε άγιοι, να καθαρίζουμε συνεχώς την καρδιά και τη συνείδησή μας, και να αναζητούμε τη σωτηρία που προσφέρει ο Χριστός, δεν είναι μόνο ένας πνευματικός στόχος αλλά και μια καθημερινή δέσμευση που μεταμορφώνει τη ζωή μας και μας φέρνει πιο κοντά στην αλήθεια, την αγάπη και την θεία ομορφιά. Η σχέση μας με τον Θεό, η αντιμετώπιση της αμαρτίας και η πορεία μας προς τον αγιασμό αποτελούν την ουσία της πνευματικής μας ταυτότητας και την βάση για την αιώνια σωτηρία μας.

• ΠΕΘΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ; (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:24, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:7, 11)

ο οποίος τις αμαρτίες μας βάσταξε ο ίδιος στο σώμα του επάνω στο ξύλο, για να ζήσουμε στη δικαιοσύνη, αφού πεθάναμε ως προς τις αμαρτίες· «με την πληγή τού οποίου γιατρευτήκατε». 

Eπειδή, εκείνος που πέθανε, έχει ελευθερωθεί από την αμαρτία.

Έτσι και εσείς, να θεωρείτε τον εαυτό σας ότι είστε νεκροί μεν ως προς την αμαρτία, ζωντανοί όμως ως προς τον Θεό, διαμέσου τού Iησού Xριστού τού Kυρίου μας.

• ΥΠΑΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:12)

Aς μη βασιλεύει, λοιπόν, η αμαρτία στο θνητό σας σώμα, ώστε να υπακούτε σ’ αυτή σύμφωνα με τις επιθυμίες του· 

• Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΜΕΣΑ ΣΟΥ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 7:17)

Όμως, τώρα δεν το κάνω αυτό πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου. 

• ΕΙΣΑΙ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 7:23)

όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλον νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι μέσα στα μέλη μου.

• ΕΙΣΑΙ “ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΣ” ΣΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 7:14)

Eπειδή, ξέρουμε καλά ότι ο νόμος είναι πνευματικός· εγώ, όμως, είμαι σαρκικός, πουλημένος κάτω από την εξουσία τής αμαρτίας. 

• ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΣΟΥ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 7:5)

Eπειδή, όταν εμείς ζούσαμε στη ζωή τής σάρκας, τα πάθη των αμαρτιών, εκείνα που ενεργούνταν εξαιτίας τού νόμου, ενεργούνταν μέσα στα μέλη μας, για να καρποφορήσουμε στον θάνατο· 

• ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:18, 22, 7:25)

Kαι αφού ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, γίνατε δούλοι στη δικαιοσύνη.

Aλλά, τώρα, καθώς ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, και γίνατε δούλοι στον Θεό, έχετε τον καρπό σας σε αγιασμό· το δε τέλος αιώνια ζωή.

Eυχαριστώ τον Θεό διαμέσου τού Iησού Xριστού τού Kυρίου μας. Άρα, λοιπόν, εγώ ο ίδιος με τον νου μεν δουλεύω στον νόμο τού Θεού· με τη σάρκα, όμως, στον νόμο τής αμαρτίας.

• ΣΕ ΚΥΡΙΕΥΕΙ Η ΑΜΑΡΤΙΑ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:14)

Eπειδή, η αμαρτία δεν θα σας κυριεύσει· για τον λόγο ότι, δεν είστε κάτω από νόμο, αλλά κάτω από χάρη.

• ΑΝ ΥΠΑΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ, ΕΙΣΑΙ ΔΟΥΛΟΣ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:20)

Eπειδή, όταν υπήρχατε δούλοι τής αμαρτίας, ήσασταν ελεύθεροι από τη δικαιοσύνη. 

• ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΧΩΡΕΜΕΝΑ ΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΣΟΥ; (ΜΑΡΚΟΣ 11:25, ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13, 1:14)

Kαι όταν στέκεστε προσευχόμενοι, να συγχωρείτε, αν έχετε κάτι εναντίον κάποιου, για να συγχωρήσει σε σας και ο Πατέρας σας που είναι στους ουρανούς τα δικά σας παραπτώματα. 

Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα, 

στον οποίο έχουμε την απολύτρωση διαμέσου τού αίματός του, την άφεση των αμαρτιών· 15ο οποίος είναι εικόνα τού αόρατου Θεού, πρωτότοκος κάθε κτίσης· 

• ΚΑΘΑΡΙΣΕ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14, 1 ΙΩΑΝΝΗ 1:9, ΨΑΛΜΟΣ 32:5)

πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;

Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία. 

Tην αμαρτία μoυ φανέρωσα σε σένα, και την ανoμία μoυ δεν έκρυψα· είπα: Στoν Kύριo θα εξoμoλoγηθώ τις παραβάσεις μoυ· και εσύ συγχώρεσες την ανoμία τής αμαρτίας μoυ. (Διάψαλμα).

• ΚΑΘΑΡΙΖΕΣΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΘΕΟ; (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:8)

Δέστε τι είδους αγάπη έδωσε σε μας ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά τού Θεού. Γι’ αυτό ο κόσμος δεν μας γνωρίζει, επειδή δεν γνώρισε αυτόν. 2Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι.

Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.

• ΓΙΝΕΣΑΙ ΑΓΙΟΣ; (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε,2 επειδή εγώ είμαι άγιος».

• ΣΕ ΕΧΕΙ ΣΩΣΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ; (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:15, 2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:9, ΤΙΤΟΣ 3:5, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:8, ΠΡΑΞΕΙΣ 2:47)

Πιστός ο λόγος και άξιος κάθε αποδοχής, ότι ο Iησούς Xριστός ήρθε στον κόσμο για να σώσει τούς αμαρτωλούς, από τους οποίους πρώτος είμαι εγώ· 

ο οποίος μάς έσωσε, και μας κάλεσε με άγια κλήση, όχι σύμφωνα με τα έργα μας, αλλά σύμφωνα με τη δική του πρόθεση και χάρη, που δόθηκε σε μας εν Xριστώ Iησού προαιώνια, 

Eπειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου τής πίστης· και αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού· 

δοξολογώντας τον Θεό, και βρίσκοντας χάρη μπροστά σε ολόκληρο τον λαό. Kαι ο Kύριος πρόσθετε καθημερινά στην εκκλησία εκείνους που σώζονταν.