Στην Καινή Διαθήκη, ο απόστολος Παύλος εκφράζει μια εντυπωσιακή άποψη για τον θάνατο, δηλώνοντας πως για αυτόν “το να πεθάνω είναι κέρδος”. Αυτή η δήλωση μπορεί να φανεί αντιφατική σε έναν κόσμο όπου ο φόβος του θανάτου και η αποφυγή της σκέψης του επικρατούν. Ωστόσο, η χριστιανική προοπτική για τον θάνατο αποκαλύπτει μια βαθύτερη αλήθεια που υπερβαίνει τον φόβο και την ανασφάλεια.

Η μετάνοια και η συγχώρεση των αμαρτιών, όπως περιγράφονται στις Πράξεις και στην επιστολή προς τους Εβραίους, είναι κεντρικά στοιχεία στην προετοιμασία για την αιώνια ζωή με τον Θεό. Η εξαλειφθείσα αμαρτία και η καθαρισμένη συνείδηση επιτρέπουν στον πιστό να αντιμετωπίσει τον φυσικό θάνατο όχι ως τέλος αλλά ως πέρασμα προς μια νέα ύπαρξη στην παρουσία του Θεού.

Η αιώνια ζωή, η ουράνια κληρονομιά και η θέση του ανθρώπου ως παιδιού του Θεού αποτελούν την ανταμοιβή για τους πιστούς που έχουν ζήσει μια ζωή σε αρμονία με τις διδαχές του Χριστού. Ο Παύλος, στην επιστολή του προς τους Φιλιππησίους, υπογραμμίζει την επιθυμία του να φύγει από αυτή τη ζωή και να βρεθεί με τον Χριστό, κάτι που θεωρεί καλύτερο από τη συνέχιση της φθαρτής ζωής εδώ.

Το κείμενο υποδηλώνει ότι ο θάνατος δεν αποτελεί το τέλος αλλά μια μετάβαση σε μια νέα μορφή ύπαρξης, στην αιώνια ζωή που έχει υποσχεθεί ο Θεός σε εκείνους που πιστεύουν. Αυτή η προοπτική του θανάτου ως κέρδους έρχεται από τη βαθιά πίστη στην υπόσχεση της ανάστασης και της αιώνιας ζωής με τον Θεό, καθώς και στην πεποίθηση ότι η παρούσα ύπαρξη είναι μόνο η αρχή της αιώνιας σχέσης μας με τον Δημιουργό.

Η συνειδητοποίηση και η αποδοχή της αιώνιας κληρονομιάς, η αναγνώριση του εαυτού ως παιδιού του Θεού, και η προσδοκία της άμεσης παρουσίας στο πλευρό του Κυρίου μετά τον θάνατο, προσφέρουν μια βαθιά ειρήνη και ένα αίσθημα πληρότητας που ξεπερνά τις φθαρτές ανησυχίες της εδώ ζωής. Αυτό το πνευματικό κέρδος είναι πολύτιμο και μετασχηματίζει τον τρόπο με τον οποίο οι πιστοί αντιμετωπίζουν τον θάνατο και τη ζωή.

Οι πιστοί καλούνται να ζουν με την ελπίδα και την προσδοκία αυτής της αιώνιας συνάντησης με τον Θεό, να είναι έτοιμοι για τη στιγμή που θα περάσουν από αυτή τη ζωή στην αιωνιότητα. Η προετοιμασία για αυτή τη συνάντηση είναι μια διαδικασία που περιλαμβάνει τη μετάνοια, τη συγχώρεση, τη δικαίωση και τη συμφιλίωση με τον Θεό, καθώς και την ενεργή συμμετοχή στη ζωή της εκκλησίας και της κοινότητας των πιστών.

Καθώ ς μαθαίνουμε να βλέπουμε τον θάνατο όχι ως το τέλος αλλά ως την πύλη προς μια ανώτερη ζωή, ενθαρρύνονται η εσωτερική μας ειρήνη και η χαρά. Αυτή η προοπτική μας επιτρέπει να ζούμε κάθε στιγμή με πλήρη συνείδηση της προσωρινότητας της εδώ ζωής και της αξίας της αιωνιότητας που μας περιμένει.

Η αποδοχή του θανάτου ως κέρδους είναι μια ένδειξη βαθιάς πίστης και εμπιστοσύνης στις υποσχέσεις του Θεού. Είναι η επίγνωση ότι, παρά τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουμε σε αυτή τη ζωή, έχουμε την ελπίδα μιας ανώτερης κλήσης που ξεπερνά τα όρια του φυσικού κόσμου.

Ο θάνατος, επομένως, δεν πρέπει να φοβίζει τους πιστούς, αλλά να τους ενθαρρύνει να ζήσουν μια ζωή γεμάτη πίστη, αγάπη, και ελπίδα, γνωρίζοντας ότι το τέλος της φυσικής ζωής δεν είναι παρά η αρχή μιας νέας, αιώνιας και ανεκτίμητης ύπαρξης στην παρουσία του Θεού. Η προετοιμασία για αυτή τη συνάντηση με τον Κύριο είναι η αποστολή κάθε χριστιανού, μια διαρκής πρόκληση να ζήσουμε σύμφωνα με τις αξίες του Ευαγγελίου, να αναζητούμε την καθαριότητα της καρδιάς και να είμαστε πάντα έτοιμοι για την ώρα της μεγάλης μας μετάβασης.

Σε αυτό το πνεύμα, ο κάθε πιστός καλείται να αντλήσει δύναμη και έμπνευση από τις διδαχές και το παράδειγμα του Χριστού, να ζήσει μια ζωή που αντανακλά την αγάπη, την ελπίδα και την ειρήνη που προσφέρει η πίστη στον Θεό. Η ζωή αυτή δεν είναι μόνο μια προετοιμασία για τον θάνατο, αλλά και μια προσφορά στον κόσμο, ένα μήνυμα ελπίδας και ανανέωσης που δείχνει τη δύναμη της αιώνιας ζωής ήδη εντός του παρόντος κόσμου.

Η καθημερινότητα των πιστών, λοιπόν, γίνεται μια ζωντανή μαρτυρία της πίστης τους στην αιώνια ζωή, μέσα από τις πράξεις αγάπης, την υπηρεσία προς τον πλησίον, και την ακλόνητη εμπιστοσύνη στις υποσχέσεις του Θεού. Η αγωνία του θανάτου υποχωρεί μπροστά στη βεβαιότητα της αγάπης του Θεού και στην προσδοκία της αιώνιας ευτυχίας.

Με αυτή τη συνείδηση, ο θάνατος μετατρέπεται από μια πηγή φόβου σε μια πηγή κέρδους, ένα βήμα πιο κοντά στην απόλυτη ενότητα με τον Θεό. Ο πιστός, ενώ περπατά στον κόσμο αυτό, έχει το βλέμμα του στραμμένο προς την αιωνιότητα, ζώντας κάθε στιγμή με την προσδοκία της αναμέτρησης με την αγάπη που δεν έχει τέλος.

Έτσι, η πίστη στον Χριστό και η ελπίδα στην αιώνια ζωή μετασχηματίζουν την κατανόηση και την εμπειρία του θανάτου, προσφέροντας στους πιστούς ένα βαθύ αίσθημα ειρήνης και συνεκτίμησης για τη ζωή. Ο θάνατος δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως η τελική κατάληξη, αλλά ως η αρχή μιας νέας και απεριόριστης ύπαρξης στην αγκαλιά του Θεού. Αυτή η προοπτική δίνει δύναμη στους πιστούς να ζουν με σκοπό και νόημα, εκπληρώνοντας τη θεία κλήση τους στη γη με τη βεβαιότητα ότι κάθε προσπάθεια, κάθε θυσία και κάθε δοκιμασία είναι επένδυση για την αιώνια ζωή.

Οι πιστοί ενθαρρύνονται να αντιμετωπίζουν κάθε πρόκληση και κάθε δυσκολία με αισιοδοξία και πίστη, γνωρίζοντας ότι η αιωνιότητα με τον Θεό αποτελεί το απόλυτο κέρδος. Αυτή η εσωτερική βεβαιότητα μεταμορφώνει την καθημερινή ύπαρξη, καθιστώντας κάθε στιγμή πολύτιμη και κάθε εμπειρία ένα μέρος της διαδρομής προς την αιώνια ευτυχία.

Η αντίληψη αυτή για τον θάνατο ως κέρδους επιτρέπει στους πιστούς να αγκαλιάζουν τη ζωή με όλες τις προκλήσεις και τις χαρές της, να χτίζουν δεσμούς αγάπης και να αφήνουν ένα θετικό αποτύπωμα στον κόσμο, με την πεποίθηση ότι η πραγματική τους κληρονομιά είναι η αιώνια ζωή στην παρουσία του Θεού. Μέσα από αυτή την προοπτική, η ζωή γίνεται μια συνεχής προετοιμασία για τη συνάντηση με τον Θεό, μια διαδικασία που εμπλουτίζεται με την αναζήτηση της αγνότητας, της αγάπης και της πραγματικής ευτυχίας. Αυτή η διαδικασία δεν αποτελεί απλώς μια πνευματική άσκηση αλλά μετατρέπεται σε μια πραγματική εμπειρία, όπου οι πιστοί ανακαλύπτουν βαθύτερους τρόπους να συνδεθούν με τον Θεό και να εκφράσουν την αγάπη Του στον κόσμο.

Η βεβαιότητα για την αιωνιότητα και η προσμονή της αντάμωσης με τον Θεό δημιουργεί ένα πλαίσιο ζωής όπου η κάθε πράξη και η κάθε λέξη γίνονται μέσα θετικής επίδρασης. Οι πιστοί, με την αίσθηση ότι κάθε στιγμή είναι μια ευκαιρία να ζήσουν σύμφωνα με τις αξίες του Ευαγγελίου, βιώνουν μια εσωτερική μεταμόρφωση που τους καθιστά φάρους ελπίδας και αγάπης.

Η αντιμετώπιση του θανάτου ως κέρδους αντικατοπτρίζει την υπέρτατη πίστη στον Θεό και στην αγάπη Του που νικά τον θάνατο και τη φθορά. Αυτή η πίστη και αυτή η ελπίδα είναι το μεγάλο κέρδος της χριστιανικής ζωής, καθώς προσφέρει ένα βάθος και μια πληρότητα στην ύπαρξη που δεν μπορεί να βρεθεί σε κανένα άλλο μέρος. Οι πιστοί, λοιπόν, καλούνται να ζήσουν με τη βεβαιότητα ότι, μέσω της αγάπης και της πίστης στον Χριστό, ο θάνατος δεν είναι το τέλος αλλά η αφετηρία ενός νέου και αιώνιου ταξιδιού στην παρουσία του Θεού.

Αυτό το ταξίδι στην αιωνιότητα μας καλεί να βλέπουμε τη ζωή μας εδώ και τώρα ως μια προετοιμασία, ένα ταξίδι πνευματικής ανάπτυξης και αναζήτησης του Θείου. Μας προτρέπει να αναπτύξουμε μια βαθιά σχέση με τον Θεό, να ζούμε με αγάπη και αφοσίωση στις διδαχές του Χριστού, και να ενσαρκώσουμε την αγάπη του Θεού στον κόσμο γύρω μας.

Μέσα από την καθημερινή προσευχή, την μελέτη της Αγίας Γραφής και την συμμετοχή στην κοινότητα της εκκλησίας, εμβαθύνουμε στην πνευματικότητα και αναπτύσσουμε μια ζωή που αντανακλά την πίστη μας. Η πρακτική αυτή μας βοηθά να κατανοήσουμε πιο βαθιά την αξία του να ζούμε με σκοπό, να αναζητούμε την αλήθεια και να εξυπηρετούμε τον πλησίον μας.

Η συνειδητοποίηση ότι η αιώνια ζωή αρχίζει τη στιγμή που δεχόμαστε την αγάπη και τη σωτηρία που προσφέρει ο Χριστός μεταμορφώνει τον τρόπο που βιώνουμε κάθε στιγμή της ζωής μας. Καθώς εμβαθύνουμε στην πίστη μας και προσεγγίζουμε πιο κοντά στον Θεό, ανακαλύπτουμε την ελευθερία που προέρχεται από την απελευθέρωση από τις αλυσίδες της αμαρτίας και την ειρήνη που συνοδεύει την πλήρη εμπιστοσύνη στον Θεό.

Η έννοια του “το αποθανείν κέρδος” δεν είναι μόνο μια προσωπική ελπίδα για τη μετά θάνατον ζωή, αλλά και ένα κάλεσμα να ζούμε μια ζωή πλήρους συνειδητοποίησης και αγάπης εδώ και τώρα. Είναι η πρόκληση να αναζητήσουμε τη βαθύτερη έννοια της ύπαρξής μας και να αποδεχτούμε την αγάπη του Θεού ως την πραγματική πηγή της ευτυχίας και της ειρήνης. Αυτό το κέρδος ξεπερνά την φυσική διάσταση της ζωής και μας ενώνει με τον Θεό σε μια αιώνια κοινότητα αγάπης και συμπόνιας.

Καθώς προχωράμε στο πνευματικό μας ταξίδι, καλούμαστε να ζήσουμε κάθε στιγμή με γνώμονα την αγάπη του Θεού, να προσφέρουμε αγάπη και κατανόηση στους πλησίον μας, και να είμαστε παράδειγμα της χριστιανικής αξίας σε έναν κόσμο που αναζητά ελπίδα. Μέσα από τη δική μας ζωή και την καθημερινή μας συμπεριφορά, δίνουμε μαρτυρία για την αιώνια αξία της σχέσης μας με τον Θεό και την ανυπέρβλητη δύναμη της αγάπης Του.

Ας θυμόμαστε λοιπόν ότι “το αποθανείν κέρδος” δεν αποτελεί μόνο έναν προορισμό αλλά και ένα τρόπο ζωής. Είναι η απόφαση να περπατήσουμε κάθε μέρα στο φως της αγάπης του Θεού, εμπιστευόμενοι στην υπόσχεσή Του για αιώνια ζωή και κάνοντας την κάθε στιγμή ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρη κοινωνία μαζί Του. Αυτή είναι η αληθινή ελευθερία και το απόλυτο κέρδος που προσφέρει η πίστη στον Χριστό.

Στον πυρήνα αυτής της διαδικασίας βρίσκεται η αναγνώριση ότι η ζωή δεν σταματά με τον φυσικό θάνατο, αλλά μετατρέπεται και εξελίσσεται σε μια ανώτερη μορφή ύπαρξης, σε πλήρη συμφωνία με τον Θεό. Αυτή η πεποίθηση διαμορφώνει την αντίληψη και τη συμπεριφορά των πιστών, καθοδηγώντας τους να ζουν με μια βαθιά αίσθηση σκοπού και αποστολής.

Η πίστη στην αιώνια ζωή προσφέρει τη δύναμη να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις και τις δυσκολίες του κόσμου αυτού με θάρρος και αισιοδοξία. Μας καλεί να επιδιώκουμε τη δικαιοσύνη, να αγαπάμε με αυθεντικότητα, και να είμαστε φως στο σκοτάδι, φέρνοντας ελπίδα σε εκείνους που αναζητούν την αλήθεια και την ειρήνη.

Η καθημερινή μας ζωή γίνεται ένας τόπος όπου η αγάπη του Θεού εκφράζεται μέσα από τις πράξεις μας, τις σκέψεις μας, και τις σχέσεις μας. Ζούμε με τη συνειδητοποίηση ότι κάθε στιγμή είναι ένα δώρο και μια ευκαιρία να αναπτύξουμε την πνευματικότητά μας, να ενισχύσουμε τη σύνδεσή μας με τον Θεό, και να επιδιώξουμε την αρετή και την καλοσύνη σε όλες τις πτυχές της ζωής μας.

• Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΛΩΣΕ: “ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΤΟ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΚΕΡΔΟΣ.” (ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ 1:21)

επειδή, σε μένα το να ζω είναι ο Xριστός, και το να πεθάνω είναι κέρδος. 

• ΔΙΟΤΙ ΕΧΩ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30)

Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν· 

• ΔΙΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΛΕΙΦΘΕΙ ΟΙ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΜΟΥ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 3:19)

Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου, 

• ΔΙΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΘΑΡΙΣΤΕΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΝΟΧΕΣ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΜΟΥ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14)

πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;

• ΔΙΟΤΙ ΜΕ ΕΧΕΙ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13)

‘Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα, 

• ΔΙΟΤΙ ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:1)

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

• ΔΙΟΤΙ ΕΧΩ ΣΥΜΦΙΛΙΩΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)

Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.

• ΔΙΟΤΙ ΕΧΩ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 5:13, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19, ΙΩΑΝΝΗ 6:47)

Aυτά τα έγραψα σε σας που πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού, για να γνωρίζετε ότι έχετε αιώνια ζωή, και για να πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού. 

θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.

Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Eκείνος που πιστεύει σε μένα, έχει αιώνια ζωή. 

• ΔΙΟΤΙ ΕΧΩ ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:18)

ώστε να φωτιστούν τα μάτια τού νου σας, στο να γνωρίσετε ποια είναι η ελπίδα τής πρόσκλησής του, και ποιος ο πλούτος τής δόξας τής κληρονομιάς του στους αγίους· 

• ΔΙΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:1-2, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:5, 5:1, ΙΩΑΝΝΗ 1:12-13)

Δέστε τι είδους αγάπη έδωσε σε μας ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά τού Θεού. Γι’ αυτό ο κόσμος δεν μας γνωρίζει, επειδή δεν γνώρισε αυτόν. Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι.

αφού μας προόρισε σε υιοθεσία διαμέσου τού Iησού Xριστού στον εαυτό του, σύμφωνα με την ευδοκία τού θελήματός του, 

Nα γίνεστε, λοιπόν, μιμητές τού Θεού, ως παιδιά αγαπητά· 

Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.

• ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΛΕΟΝ ΞΕΝΟΣ ΣΤΟ ΘΕΟ, ΑΛΛΑ ΟΙΚΕΙΟΣ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:19)

Eπομένως, λοιπόν, δεν είστε πλέον ξένοι και πάροικοι, αλλά συμπολίτες των αγίων και οικείοι τού Θεού, 

• ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΝΑ ΦΥΓΩ ΑΠ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ, ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΑΩ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ, ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ. (ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ 1:23)

επειδή, στενοχωρούμαι από τα δύο, έχοντας μεν την επιθυμία να αναχωρήσω, και να είμαι με τον Xριστό· δεδομένου ότι, είναι πολύ πλέον καλύτερα· 

• ΔΙΟΤΙ ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΑΠ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ ΑΜΕΣΩΣ ΘΑ ΒΡΕΘΩ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 5:8)

έχουμε, όμως, θάρρος, και επιθυμούμε να αναχωρήσουμε μάλλον από το σώμα, και να κατοικήσουμε κοντά στον Kύριο.

• ΔΙΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΩ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:8)

Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι. Kαι καθένας που έχει αυτή την ελπίδα επάνω σ’ αυτόν, αγνίζει τον εαυτό του, όπως εκείνος είναι αγνός.

Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.

• ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΦΥΓΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. (ΗΣΑΪΑΣ 57:1)

O ΔIKAIOΣ πεθαίνει, και κανένας δεν τo βάζει αυτό στην καρδιά τoυ· και oι άνδρες τoύ ελέoυς συλλέγoνται, χωρίς κανένας να τo καταλαβαίνει, ότι o δίκαιoς συλλέγεται μπρoστά από την κακία.