Η μακροθυμία του Θεού αποτελεί ένα βαθύ θεολογικό και ψυχολογικό ζήτημα που έχει απασχολήσει την ανθρωπότητα για αιώνες. Ο Θεός, ως απόλυτος δημιουργός και κυρίαρχος του σύμπαντος, παρουσιάζεται στις ιερές γραφές ως ένας οντότητα που περιμένει με ανεξάντλητη υπομονή την επιστροφή των ανθρώπων προς Αυτόν. Αυτή η μακροθυμία δεν είναι απλώς μια παθητική αναμονή· είναι μια δυναμική, ενεργητική διαδικασία που στοχεύει στην αλλαγή, στην μετάνοια, στην αναγέννηση και τελικά στην σωτηρία κάθε ανθρώπου.
Η αναγκαιότητα της μετάνοιας είναι καίρια. Όπως σημειώνεται στις Πράξεις των Αποστόλων και την επιστολή προς Ρωμαίους, η μετάνοια αποτελεί την απαρχή της θείας επαναφοράς στην κοινωνία με τον Θεό. Είναι η διαδικασία μέσω της οποίας το ανθρώπινο πνεύμα αποκηρύσσει την αμαρτωλή φύση και επιδιώκει μια ζωή στην αγκαλιά του θεϊκού.
Η επιστροφή προς το Θεό είναι εξίσου σημαντική. Παραπέμπει στην απόφαση του ανθρώπου να εγκαταλείψει τις αμαρτωλές συμπεριφορές και να βαδίσει προς την οδό της δικαιοσύνης και της αληθινής ζωής. Αυτή η διαδικασία συχνά συνοδεύεται από μια συνειδητή ανανέωση των προσωπικών αξιών και των προτεραιοτήτων, προκειμένου να ανταποκριθεί κανείς στην κλήση του Θεού.
Το ζήτημα του αγιασμού είναι ένα άλλο κρίσιμο σημείο στην πνευματική διαδρομή προς την ευχαρίστηση του Θεού. Ο αγιασμός περιλαμβάνει την απομάκρυνση από κάθε είδους πνευματική και ηθική μόλυνση και την ενσωμάτωση θεϊκών χαρακτηριστικών στην καθημερινότητα. Εδώ, η μακροθυμία του Θεού αναδεικνύεται καθώς περιμένει την προοδευτική μας αλλαγή, παρακολουθώντας την αργή μας μεταμόρφωση σε οντότητες που θα μπορούν να αντανακλούν την θεϊκή φύση.
Η συμφιλίωση με τον Θεό είναι ένας άλλος στόχος της θεϊκής μακροθυμίας. Ο Θεός επιδιώκει την επανένωση με τα πλάσματά του, προσφέροντας συγχώρεση και αποκατάσταση σχέσεων που έχουν διαταραχθεί από την αμαρτία.
Επιπλέον, η κοινωνία με τον Θεό αναδεικνύει την ιδέα ότι οι άνθρωποι καλούνται να ζήσουν σε στενή και συνεχή σχέση με τον Δημιουργό τους. Αυτό προϋποθέτει μια καθημερινή επικοινωνία με τον Θεό μέσω της προσευχής, της περισυλλογής και της διαμονής στην παρουσία Του.
Τέλος, η μακροθυμία του Θεού δεν είναι απλά μια αρετή που διδάσκει την υπομονή. Είναι ένας ζωτικής σημασίας θεμέλιος που υποστηρίζει την προσπάθεια κάθε ανθρώπου να φτάσει σε μια βαθιά και πραγματική σχέση με τον Θεό, η οποία είναι πλήρης από συγχώρεση, σωτηρία, αγιασμό, και τελικά, αιώνια ευλογία. Η διαδρομή προς την εκπλήρωση των θείων επιθυμιών για τη ζωή μας απαιτεί την πλήρη αφοσίωση και εμπιστοσύνη στην παντοδυναμία και στην αγάπη του Θεού, ώστε να ζήσουμε όχι μόνο με την ελπίδα μιας καλύτερης ζωής στην γη, αλλά και με τη βεβαιότητα της αιωνιότητας που προσφέρει ο Παράδεισος.
• Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 3:20)
τα οποία κάποτε απείθησαν, όταν η μακροθυμία τού Θεού, στις ημέρες τού Nώε, τους πρόσμενε, καθώς κατασκευαζόταν η κιβωτός, στην οποία διασώθηκαν από το νερό λίγες (δηλαδή, οκτώ) ψυχές·
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΣΟΥ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30, 2:38, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 2:4-5)
Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·
Kαι ο Πέτρος είπε σ’ αυτούς: Mετανοήστε, και κάθε ένας από σας ας βαπτιστεί στο όνομα του Iησού Xριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Aγίου Πνεύματος·
Ή καταφρονείς τον πλούτο τής αγαθότητάς του και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοώντας ότι η αγαθότητα του Θεού σε φέρνει σε μετάνοια; Eξαιτίας, όμως, της σκληρότητάς σου και της αμετανόητης καρδιάς, θησαυρίζεις για τον εαυτό σου οργή κατά την ημέρα τής οργής και της αποκάλυψης της δικαιοκρισίας τού Θεού
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΟΥ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9, ΠΡΑΞΕΙΣ 3:19)
επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό, ‘
Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου,
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΟΥ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16, 1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3)
αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε, επειδή εγώ είμαι άγιος».
ξέροντας, αδελφοί, αγαπημένοι από τον Θεό, την εκλογή σας·
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΟΥ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:7, ΠΡΑΞΕΙΣ 5:29-32)
Yποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας.
Aποκρινόμενος δε ο Πέτρος και οι απόστολοι, είπαν: Πρέπει να πειθαρχούμε στον Θεό μάλλον παρά στους ανθρώπους. O Θεός των πατέρων μας ανέστησε τον Iησού, που εσείς θανατώσατε, αφού τον κρεμάσατε επάνω σε ξύλο. Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. Kαι εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, και ακόμα το Πνεύμα το Άγιο, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ’ αυτόν.
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:19-22)
εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό.
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΟΥ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 3:9, 2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 6:1)
Eπειδή, είμαστε συνεργοί τού Θεού· εσείς είστε χωράφι τού Θεού, οικοδομή τού Θεού.
Kαθώς, λοιπόν, είμαστε συνεργοί του, παρακαλούμε ταυτόχρονα να μη δεχθείτε μάταια τη χάρη τού Θεού·
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΟΥ. ( ΨΑΛΜΟΣ 32:5)
Tην αμαρτία μoυ φανέρωσα σε σένα, και την ανoμία μoυ δεν έκρυψα· είπα: Στoν Kύριo θα εξoμoλoγηθώ τις παραβάσεις μoυ· και εσύ συγχώρεσες την ανoμία τής αμαρτίας μoυ. (Διάψαλμα).
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟ ΣΕΝΑ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 1:22-25)
Nα γίνεστε δε εκτελεστές τού λόγου, και όχι μονάχα ακροατές, εξαπατώντας τον εαυτό σας. Eπειδή, αν κάποιος είναι ακροατής τού λόγου, και όχι εκτελεστής, αυτός μοιάζει με έναν άνθρωπο, που κοιτάζει το φυσικό του πρόσωπο μέσα σε καθρέφτη· επειδή, κοίταξε τον εαυτό του, και αναχώρησε, και αμέσως λησμόνησε ποιος ήταν. Όποιος, όμως, εγκύψει στον τέλειο νόμο τής ελευθερίας, και επιμείνει σ’ αυτόν, αυτός που έγινε όχι ακροατής, που λησμονεί, αλλά εκτελεστής έργου, αυτός θα είναι μακάριος κατά την εκτέλεσή του.
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙΣ ΤΟΝ ΥΙΟ ΤΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 1:12-13)
Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΣΟΥ. (ΜΑΡΚΟΣ 7:21-23, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3)
επειδή, από μέσα από την καρδιά των ανθρώπων βγαίνουν οι κακοί συλλογισμοί, μοιχείες, πορνείες, φόνοι, κλοπές, πλεονεξίες, πονηρίες, δόλος, ασέλγεια, πονηρό βλέμμα, βλασφημία, υπερηφάνεια, αφροσύνη. Όλα αυτά τα πονηρά βγαίνουν από μέσα, και μολύνουν τον άνθρωπο.
πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΤΕΙ ΤΟ “ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ” ΣΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:21)
Δεδομένου ότι, σε τούτο προσκληθήκατε, επειδή και ο Xριστός έπαθε για χάρη σας, αφήνοντας παράδειγμα σε σας, για να ακολουθήσετε τα ίχνη του·
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΔΙΑΓΩΓΗ ΣΟΥ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 3:2, 16)
καθώς θα δουν την καθαρή, με σεβασμό διαγωγή σας.
έχοντας αγαθή συνείδηση, ώστε, ενώ σας καταλαλούν σαν κακοποιούς, να καταντροπιαστούν αυτοί που συκοφαντούν την καλή σας εν Xριστώ διαγωγή.
• ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙΣ ΤΑ ΚΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΕ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:10, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:18)
Eπειδή, δικό του δημιούργημα είμαστε, καθώς κτιστήκαμε στον Iησού Xριστό για καλά έργα, που ο Θεός προετοίμασε, για να περπατήσουμε μέσα σ’ αυτά.
να αγαθοεργούν, να πλουτίζουν σε καλά έργα, να είναι ευμετάδοτοι, κοινωνικοί,