Η πρόσκληση του Θεού προς τον άνθρωπο αντηχεί διαχρονικά μέσα στον χώρο της πίστης και της πνευματικότητας. Αυτή η πρόσκληση, βαθιά ριζωμένη στην αγάπη και την ελπίδα, αφορά την επιστροφή του ανθρώπου στον δημιουργό του, για μια ζωή γεμάτη ειρήνη, συμφιλίωση, συγχώρεση, δικαίωση, κοινωνία, συνεργασία και αιώνια συμβίωση στη δόξα του Ουρανού.
Ο Θεός, μέσα από τις γραφές, μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι μεταμόρφωσης και ανανέωσης. Η πρώτη βήμα για την επιστροφή στον Θεό είναι η μετάνοια, ένα βαθύ αίσθημα αναγνώρισης των αμαρτιών μας και της επιθυμίας για αλλαγή. Μέσα από τη μετάνοια, ο άνθρωπος αναγνωρίζει την ανάγκη του για τον Θεό και ανοίγει την καρδιά του στην αγάπη και τη συγχώρεση που Εκείνος προσφέρει.
Η συμφιλίωση με τον Θεό είναι ένας διαρκής διάλογος, μια διαδικασία κατανόησης της αγάπης Του και της θέλησης Του για τη ζωή μας. Η συνδιαλλαγή αυτή περνά μέσα από την αποδοχή της συγχώρεσης, που μας καθαρίζει από κάθε αμαρτία και μας προσφέρει μια νέα αρχή. Σε αυτή τη διαδικασία, ο άνθρωπος μαθαίνει την αξία του πνευματικού καθαρισμού, απαραίτητου για να ζήσει μια ζωή σύμφωνη με τις αρχές του Θεού.
Η κλήση προς τον αγιασμό είναι μια πρόσκληση σε μια ζωή αφιερωμένη στην υπηρεσία και στην αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον. Αυτό σημαίνει την ανάπτυξη ενός χαρακτήρα που αντανακλά την αγιότητα του Θεού, μια ζωή που είναι σύμφωνη με τις διδασκαλίες και τα παραδείγματα που μας έχει δώσει.
Μέσα από το ευαγγέλιο, ο Θεός μας προσκαλεί να απολαύσουμε τις πνευματικές και αιώνιες ευλογίες που έχει ετοιμάσει για εμάς. Η ανταπόκριση σε αυτή την πρόσκληση σημαίνει την εισαγωγή σε μια νέα διάσταση της ύπαρξης, όπου η ειρήνη, η χαρά και η αγάπη του Θεού κυριαρχούν.
Η πρόσκληση προς τη νέα Δημιουργία του Θεού μας ανοίγει την πόρτα προς ένα μέλλον όπου όλα θα ανανεωθούν και θα αποκατασταθούν σύμφωνα με το θείο σχέδιο. Αυτή η νέα πραγματικότητα, που περιγράφεται στις Αποκαλύψεις, είναι ένα μέρος χωρίς πόνο, λύπη ή αμαρτία, όπου η αγάπη του Θεού είναι το κυρίαρχο στοιχείο.
Η ειρήνη που προσφέρει ο Θεός δεν είναι απλά η απουσία συγκρούσεων ή δυσκολιών. Είναι μια βαθιά, εσωτερική ειρήνη που υπερβαίνει κάθε κατανόηση, μια ειρήνη που πηγάζει από την απόλυτη εμπιστοσύνη και την πλήρη παράδοση στη θέληση του Θεού. Αυτή η ειρήνη είναι διαθέσιμη σε όλους όσους αποδέχονται την πρόσκληση του Θεού και εργάζονται για τη συμφιλίωση με Αυτόν και τους συνανθρώπους τους..
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΕΙΡΗΝΗ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 7:15)
Aλλά, αν ο άπιστος προβαίνει σε χωρισμό, ας χωρίσει. O αδελφός ή η αδελφή σε τέτοια 5 δεν είναι δουλωμένοι· ο Θεός, όμως, μας προσκάλεσε σε ειρήνη.
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 5:20)
Eίμαστε, λοιπόν, πρεσβευτές υπέρ τού Xριστού, ωσάν ο Θεός να σας παρακαλούσε μεταχειριζόμενος εμάς· δεόμαστε, λοιπόν, υπέρ τού Xριστού, συμφιλιωθείτε με τον Θεό.
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30)
Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)
Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13)
Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα,
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:9, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14)
Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία.
πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΑΓΙΑΣΜΟ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:7, 3, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)
Δεδομένου ότι, ο Θεός δεν μας κάλεσε σε ακαθαρσία, αλλά σε αγιασμό.
Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·
αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε, επειδή εγώ είμαι άγιος».
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΔΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΣΕ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ. (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 2:14, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:9)
στον οποίο σας κάλεσε διαμέσου τού ευαγγελίου μας, προς απόλαυση της δόξας τού Kυρίου μας Iησού Xριστού.
θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.
απολαμβάνοντας το τέλος τής πίστης σας, τη σωτηρία των ψυχών·
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ. (2 ΠΕΤΡΟΥ 3:13, 1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 2:9, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:5)
Όμως, σύμφωνα με την υπόσχεσή του, καινούργιους ουρανούς και καινούργια γη προσμένουμε, στους οποίους δικαιοσύνη κατοικεί.
αλλά, καθώς είναι γραμμένο: «Eκείνα που μάτι δεν είδε, και αυτί δεν άκουσε, και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβηκαν, τα οποία ο Θεός ετοίμασε γι’ αυτούς που τον αγαπούν».
Kαι αυτός που κάθεται επάνω στον θρόνο είπε: Προσέξτε, κάνω καινούργια τα πάντα. Kαι μου λέει: Γράψε· επειδή, αυτά τα λόγια είναι αληθινά και πιστά.
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΔΟΞΑ ΤΟΥ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 5:10)
Kαι ο Θεός κάθε χάρης, που μας κάλεσε στην αιώνια δόξα του διαμέσου τού Iησού Xριστού, αφού πάθετε λίγο, αυτός να σας τελειοποιήσει, στηρίξει, ενισχύσει, θεμελιώσει,
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:9)
Eσείς, όμως, είστε «γένος εκλεκτό, βασίλειο ιεράτευμα, έθνος άγιο», λαός τον οποίο ο Θεός απέκτησε, για να εξαγγείλετε τις αρετές εκείνου, ο οποίος σας κάλεσε από το σκοτάδι στο θαυμαστό του φως·
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΑΓΙΑ ΔΙΑΓΩΓΗ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15)
αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή·
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΜΕ ΚΛΗΣΗ ΑΓΙΑ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:9)
ο οποίος μάς έσωσε, και μας κάλεσε με άγια κλήση, όχι σύμφωνα με τα έργα μας, αλλά σύμφωνα με τη δική του πρόθεση και χάρη, που δόθηκε σε μας εν Xριστώ Iησού προαιώνια,
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΕ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 8:30)
και όσους προόρισε, τούτους και κάλεσε· και όσους κάλεσε, τούτους και δικαίωσε· και όσους δικαίωσε, τούτους και δόξασε.