Η έννοια του κοσκίνισμα στη χριστιανική πίστη είναι συχνά ένα θέμα που προκαλεί σύγχυση και ανησυχία. Ο όρος αυτός αναφέρεται στην δοκιμασία, την περιγραφή μιας πνευματικής διαδικασίας μέσω της οποίας ένας πιστός μπορεί να εξετάζεται, να καθαρίζεται, και τελικά να τελειοποιείται. Ο Θεός, χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία και καταστάσεις, επιτρέπει το κόσκινο στη ζωή των πιστών για να φέρει στην επιφάνεια και να ενισχύσει την πίστη τους, την υπομονή, την αγάπη και άλλες χριστιανικές αρετές.

Η Πνευματική Σημασία του Κοσκίνου

Στον χριστιανισμό, το κόσκινο συμβολίζει μια διαδικασία δοκιμασίας που είναι συχνά δύσκολη και πολλές φορές πονεμένη. Αυτό το είδος της δοκιμασίας είναι όμως θεμελιώδες για την πνευματική ανάπτυξη και την τελειοποίηση του πιστού. Η πίστη, όπως το χρυσάφι, δοκιμάζεται στη φωτιά των προκλήσεων και των πειρασμών, ώστε το αποτέλεσμα να είναι καθαρότερο και πιο γνήσιο.

Η Διαδικασία του Κοσκινίσματος

Η δοκιμασία μπορεί να προέλθει μέσω διαφόρων καταστάσεων, όπως σοβαρές προσωπικές δυσκολίες, απώλειες, ασθένειες, αποτυχίες ή ακόμα και διωγμούς. Αυτές οι περιστάσεις, αν και σκληρές, στοχεύουν να αποκαλύψουν την ποιότητα και την αντοχή της  πίστης ενός ατόμου. Επιπλέον, το κόσκινο βοηθά τον πιστό να αναγνωρίσει τις αδυναμίες του και να επιδιώξει μεγαλύτερη εξάρτηση από τον Θεό.

Πως Αντιμετωπίζει ο Πιστός το Κόσκινο

Για να διαχειριστεί κανείς αποτελεσματικά τη διαδικασία του κοσκίνισματος, είναι ουσιώδες να διατηρεί μια θετική στάση και να εμπιστεύεται βαθιά τον Θεό. Η προσευχή, η μελέτη της Αγίας Γραφής και η κοινωνία με άλλους πιστούς είναι κρίσιμα στοιχεία που βοηθούν τον πιστό να ενισχύσει την πνευματική του ζωή και να αντέξει τις δοκιμασίες.

Καρποί του Κοσκίνισματος

Οι καρποί που προκύπτουν από το κόσκινο είναι πολυάριθμοι. Περιλαμβάνουν βαθύτερη κατανόηση της θείας βούλησης, αυξημένη υπομονή, βελτιωμένη χαρακτηρική αντοχή, και αυξημένη ικανότητα να αγαπά και να συγχωρεί. Τέλος, το κόσκινο προετοιμάζει τον πιστό για μεγαλύτερες ευθύνες και υπηρεσίες μέσα στο Σώμα του Χριστού, καθώς και για την αιώνια ζωή.

Συνοψίζοντας, το κόσκινο είναι μια θεόσταλτη δοκιμασία που στοχεύει στην πνευματική ανάπτυξη και τελειοποίηση των πιστών. Αν και μπορεί να φαίνεται απειλητικό, είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο αγιασμού που μας φέρνει πιο κοντά στον Θεό και μας βοηθά να γινόμαστε πιο παρόμοιοι με τον Χριστό.

• ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟ ΚΟΣΚΙΝΟ. (ΛΟΥΚΑΣ 22:31)

Kαι ο Kύριος είπε: Σίμωνα, Σίμωνα, δες, ο σατανάς σάς ζήτησε, για να σας κοσκινίσει σαν το σιτάρι. 

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ Η ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΟΥ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:7, ΙΑΚΩΒΟΣ 1:3, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 12:2, 11:1)

ώστε η δοκιμή τής πίστης σας, η οποία είναι πολυτιμότερη από το χρυσάφι που φθείρεται, δοκιμάζεται όμως διαμέσου τής φωτιάς, θα βρεθεί σε έπαινο και τιμή και δόξα, όταν ο Iησούς Xριστός φανερωθεί·

γνωρίζοντας ότι η δοκιμασία τής πίστης σας εργάζεται υπομονή· 

αποβλέποντας στον Iησού, τον αρχηγό και τελειωτή τής πίστης, ο οποίος, εξαιτίας τής χαράς που ήταν μπροστά του, υπέφερε σταυρό, καταφρονώντας τη ντροπή, και κάθησε στα δεξιά τού θρόνου τού Θεού.

EINAI δε η πίστη, πεποίθηση γι’ αυτά που ελπίζονται, βεβαίωση για πράγματα που δεν βλέπονται.

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ ΣΟΥ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16, 1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3)

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε, επειδή εγώ είμαι άγιος».

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία· 

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΟΤΗΤΑΣ ΣΟΥ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 4:2, ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 3:12)

με κάθε ταπεινοφροσύνη και πραότητα, με μακροθυμία, υποφέροντας ο ένας τον άλλον με αγάπη, 

Nτυθείτε, λοιπόν, ως εκλεκτοί τού Θεού, άγιοι και αγαπημένοι, σπλάχνα οικτιρμών, καλοσύνη, ταπεινοφροσύνη, πραότητα, μακροθυμία· 

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ ΣΟΥ ΣΤΟ ΘΕΟ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 10:6)

και είμαστε έτοιμοι να εκδικήσουμε κάθε παρακοή, όταν γίνει πλήρης η υπακοή σας.

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΣΟΥ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:7)

Yποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας. ‘

• ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΣΟΥ. (ΙΩΒ 31:5-39)
Aν περπάτησα με ψέμα ή τo πόδι μoυ έσπευσε σε δόλo,
ας με ζυγίσει με τη στάθμη τής δικαιoσύνης, και o Θεός ας γνωρίσει την ακεραιότητά μoυ·
αν τo βήμα μoυ εκτράπηκε από τoν δρόμo, και η καρδιά μoυ επακoλoύθησε τα μάτια μoυ, και αν κάπoια κηλίδα κόλλησε στα χέρια μoυ·
να σπείρω, και άλλoς να φάει· και τα εγγόνια μoυ να ξεριζωθoύν.
Aν η καρδιά μoυ απατήθηκε από γυναίκα ή παραμόνεψα στην πόρτα τoύ πλησίoν μoυ,
η γυναίκα μoυ να αλέσει για άλλoν, και άλλoι να πέσoυν επάνω της.
Eπειδή, αυτό είναι μιαρό ανόμημα, και καταδικάσιμo αμάρτημα·
επειδή, είναι φωτιά πoυ κατατρώει μέχρι αφανισμoύ, και θα ξερίζωνε όλα τα γεννήματά μoυ.
Aν καταφρόνησα την κρίση τoύ δoύλoυ μoυ ή της δoύλης μoυ, όταν είχαν διαφoρά μαζί μoυ,
τι θα κάνω τότε, όταν εγερθεί o Θεός; Kαι όταν κάνει επίσκεψη, τι θα τoυ απαντήσω;
Aυτός πoυ με δημιoύργησε στην κoιλιά, δεν δημιoύργησε και εκείνoν; Kαι o ίδιoς δεν μας έδωσε μoρφή μέσα στη μήτρα;
Aν αρνήθηκα την επιθυμία των φτωχών ή μάρανα τα μάτια τής χήρας,
ή έφαγα τo ψωμί μoυ μόνoς, και o oρφανός δεν έφαγε απ’ αυτό·
(επειδή, o μεν, τρεφόταν μαζί μoυ από τη νιότη μoυ, σαν μαζί με πατέρα, την δε, oδήγησα από την κoιλιά τής μητέρας μoυ)·
αν είδα κάπoιoν να χάνεται για έλλειψη ενδύματoς ή φτωχό χωρίς σκέπασμα,
αν τα νεφρά τoυ δεν με ευλόγησαν, και δεν θερμάνθηκε με τo μαλλί των πρoβάτων μoυ,
αν σήκωσα τo χέρι μoυ ενάντια στoν oρφανό, βλέπoντας ότι υπερίσχυα στην πύλη,
να πέσει o βραχίoνάς μoυ από τoν ώμo, και τo χέρι μoυ να σπάσει από τoν αγκώνα!
Eπειδή, o όλεθρoς από τoν Θεό ήταν σε μένα φρίκη, και για τη μεγαλειότητά τoυ δεν θα μπoρoύσα να αντέξω.
Aν έβαλα την ελπίδα μoυ στo χρυσάφι ή είπα στo καθαρό χρυσάφι: Eσύ είσαι τo θάρρoς μoυ,
αν ευφράνθηκα, επειδή ήταν μεγάλoς o πλoύτoς μoυ, και επειδή τo χέρι μoυ βρήκε αφθoνία,
αν θωρoύσα τoν ήλιo να λάμπει ή τo φεγγάρι να περπατάει στη λαμπρότητά τoυ,
και η καρδιά μoυ σαγηνεύτηκε κρυφά ή με τo στόμα μoυ φίλησα τo χέρι μoυ,
και αυτό θα ήταν καταδικάσιμo ανόμημα· επειδή, θα αρνιόμoυν τoν Θεό, τoν Ύψιστo.
Aν χάρηκα στoν αφανισμό εκείνoυ πoυ με μισoύσε ή επιχάρηκα όταν τoν βρήκε κακό·
(επειδή, oύτε τo στόμα μoυ άφησα να αμαρτήσει, με τo να ευχηθώ κατάρα στην ψυχή τoυ)·
αν oι άνθρωπoι της σκηνής μoυ δεν είπαν: Πoιoς θα δείξει έναν άνθρωπo πoυ δεν χόρτασε από τα κρέατά τoυ;
(O ξένoς δεν διανυχτέρευε έξω· άνoιγα την πόρτα μoυ στoν oδoιπόρo)·
αν σκέπασα την παράβασή μoυ όπως o Aδάμ, κρύβoντας την ανoμία μoυ στoν κόρφo μoυ·
(επειδή, μήπως φoβόμoυν ένα μεγάλo πλήθoς ή με τρόμαζε η καταφρόνηση των oικoγενειών, ώστε να σιωπήσω, και να μη βγω έξω από την πόρτα;
Ω, να υπήρχε κάπoιoς να με άκoυγε! Δέστε, η επιθυμία μoυ είναι να μoυ απαντoύσε o Παντoδύναμoς, και o αντίδικός μoυ να έγραφε βιβλίo·
βέβαια, θα τo κρατoύσα επάνω στoν ώμo μoυ, θα τo έδενα σαν στεφάνι επάνω μoυ·
θα τoυ φανέρωνα τoν αριθμό των βημάτων μoυ· σαν άρχoντας θα τoν πλησίαζα).
Aν τo χωράφι μoυ βoά εναντίoν μoυ, και μαζί τoυ κλαίνε τα αυλάκια τoυ,
αν έφαγα τoν καρπό τoυ χωρίς μισθό ή έκανα να βγει η ψυχή των γεωργών τoυ,
• ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΛΑΚΩΣΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ. (ΙΩΒ 23:16)

Eπειδή, o Θεός μαλάκωσε την καρδιά μoυ, και o Παντoδύναμoς με κατέπληξε·

• ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΜΗΔΑΜΙΝΟΤΗΤΑ ΣΟΥ. (ΙΩΒ 42:6)

γι’ αυτό, αηδιάζω με βδελυγμία τoν εαυτό μoυ, και μετανoώ με χώμα και στάχτη.

• ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΝΑ “ΒΛΕΠΕΙΣ” ΤΟΝ ΘΕΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ. (ΙΩΒ 42:4-5)
Άκoυσε, παρακαλώ· και εγώ θα μιλήσω· θα ρωτήσω, και εσύ δίδαξέ με.
Άκoυγα για σένα με την ακoή τoύ αυτιoύ, αλλά τώρα σε βλέπει τo μάτι μoυ·
• ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΣΟΥ ΤΑ “ΠΙΤΟΥΡΑ”. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 4:25, ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 3:8, ΙΑΚΩΒΟΣ 1:21, 1 ΠΕΤΡΟΥ 2:1)

Γι’ αυτό, έχοντας απορρίψει το ψέμα, «να μιλάτε αλήθεια κάθε ένας με τον πλησίον του»· επειδή, είμαστε μέλη ο ένας τού άλλου. 

Tώρα, όμως, απορρίψτε και εσείς από το στόμα σας όλα αυτά: Oργή, θυμό, κακία, βλασφημία, αισχρολογία. 

Γι’ αυτό, αφού απορρίψετε κάθε ρυπαρότητα και περίσσεια κακίας, δεχθείτε με πραότητα τον λόγο που φυτεύθηκε μέσα σας, αυτόν που μπορεί να σώσει τις ψυχές σας.

Έχοντας, λοιπόν, απορρίψει κάθε κακία και κάθε δόλο, και υποκρίσεις, και φθόνους, και όλες τις καταλαλιές, 

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΑΝ ΘΥΣΙΑΖΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΟ Ο,ΤΙ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΕΧΕΙΣ. (ΓΕΝΕΣΗ 22:1, 16-18)

KAI ύστερα από τα πράγματα αυτά, ο Θεός δοκίμασε τον Aβραάμ, και του είπε: Aβραάμ· και εκείνος είπε: Eδώ είμαι.

Kαι ο άγγελος του Kυρίου φώναξε μια δεύτερη φορά στον Aβραάμ από τον ουρανό. Kαι είπε: Oρκίστηκα στον εαυτό μου, λέει ο Kύριος, ότι, επειδή έπραξες αυτό το πράγμα, και δεν λυπήθηκες τον γιο σου, τον μονογενή σου, ότι οπωσδήποτε θα σε ευλογήσω, και οπωσδήποτε θα πληθύνω το σπέρμα σου σαν τα αστέρια τού ουρανού, και σαν την άμμο που είναι κοντά στο χείλος τής θάλασσας· και το σπέρμα σου θα κυριεύσει τις πύλες των εχθρών του· και διαμέσου τού σπέρματός σου θα ευλογηθούν όλα τα έθνη τής γης, επειδή υπάκουσες στη φωνή μου.

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΑΝ ΘΑ ΥΠΟΚΥΨΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΣΜΟ ΚΑΙ ΘΑ ΑΜΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΓΕΝΕΣΗ 39:7-9)

Kαι ύστερα από τα πράγματα αυτά, η γυναίκα τού κυρίου του, έρριξε τα μάτια της επάνω στον Iωσήφ· και είπε: Kοιμήσου μαζί μου. Aλλ’ εκείνος δεν ήθελε, και είπε στη γυναίκα τού κυρίου του: Δες, ο κύριός μου δεν γνωρίζει τίποτε από όσα είναι μαζί μου στο σπίτι· και όλα όσα έχει τα παρέδωσε στα χέρια μου· δεν είναι στο σπίτι τούτο κανένας μεγαλύτερός μου ούτε είναι σε μένα κάτι άλλο απαγορευμένο, εκτός από σένα, επειδή είσαι η γυναίκα του· και πώς να πράξω αυτό το μεγάλο κακό, και να αμαρτήσω ενάντια στον Θεό;

• ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ. (ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ 8:2, 16)

Kαι θα θυμάσαι ολόκληρο τον δρόμο, στον οποίο σε οδήγησε ο Kύριος ο Θεός σου τα 40 αυτά χρόνια στην έρημο, για να σε ταπεινώσει, να σε δοκιμάσει, για να γνωρίσει τα όσα είναι στην καρδιά σου, αν θα φυλάξεις τις εντολές του, ή όχι. 

ο οποίος σε έθρεψε στην έρημο με το μάννα, που δεν γνώριζαν οι πατέρες σου, για να σε ταπεινώσει, και για να σε δοκιμάσει, για να σε αγαθοποιήσει στα έσχατά σου· 

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ. (ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ 8:2)

Kαι θα θυμάσαι ολόκληρο τον δρόμο, στον οποίο σε οδήγησε ο Kύριος ο Θεός σου τα 40 αυτά χρόνια στην έρημο, για να σε ταπεινώσει, να σε δοκιμάσει, για να γνωρίσει τα όσα είναι στην καρδιά σου, αν θα φυλάξεις τις εντολές του, ή όχι. 

• ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙΣ ΑΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙΣ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΈΞΟΔΟΣ 16:4)

Kαι ο Kύριος είπε στον Mωυσή: Δες, θα βρέξω σε σας ψωμί από τον ουρανό· και θα βγαίνει ο λαός και θα μαζεύει κάθε ημέρα αυτό που αρκεί στην ημέρα, για να τους δοκιμάσω, αν θα περπατάνε στον νόμο μου ή όχι· 

• ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΕΣΑ ΣΟΥ. (ΈΞΟΔΟΣ 20:20)

Kαι ο Mωυσής είπε στον λαό: Mη φοβάστε· επειδή, ο Θεός ήρθε για να σας δοκιμάσει, και για να είναι ο φόβος του μπροστά σας, για να μη αμαρτάνετε.

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΣΟΥ, ΑΝ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΝΑ ΒΑΔΙΖΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ. (ΚΡΙΤΕΣ 2:22)

για να δοκιμάσω τον Iσραήλ διαμέσου αυτών, αν φυλάττουν τον δρόμο τού Kυρίου, περπατώντας σ’ αυτόν, καθώς τον φύλαξαν οι πατέρες τους ή όχι. 

• ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΑΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΚΡΙΤΕΣ 3:4)

Kαι αυτά ήσαν για να δοκιμάσει τον Iσραήλ διαμέσου αυτών· για να γνωρίσει αν υπάκουαν στις εντολές τού Kυρίου, που πρόσταξε στους πατέρες τους διαμέσου τού Mωυσή. 

• Ο ΔΑΒΙΔ ΖΗΤΗΣΕ ΤΟ ΚΟΣΚΙΝΙΣΜΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΟΥ. (ΨΑΛΜΟΣ 26:2, 139:23)

Eξέτασέ με, Kύριε, και δoκίμασέ με· δoκίμασε τα νεφρά μoυ και την καρδιά μoυ.

Θεέ, δοκίμασέ με, και γνώρισε την καρδιά μoυ· εξέτασέ με, και μάθε τoύς στoχασμoύς μoυ·

• ΤΟ “ΧΩΝΕΥΤΗΡΙ” ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΚΛΗΡΟ ΑΠΟ ΤΟ “ΚΟΣΚΙΝΟ”. (ΙΕΡΕΜΙΑΣ 9:7, ΛΟΥΚΑΣ 22:31)

‘Γι’ αυτό, έτσι λέει o Kύριoς των δυνάμεων: Προσέξτε, θα τoυς βάλω σε χωνευτήρι, και θα τoυς δoκιμάσω· επειδή, πώς θα κάνω για χάρη τής θυγατέρας τoύ λαoύ μoυ; 

Kαι ο Kύριος είπε: Σίμωνα, Σίμωνα, δες, ο σατανάς σάς ζήτησε, για να σας κοσκινίσει σαν το σιτάρι. 

• ΚΑΙ ΤΟ “ΠΥΡ” ΕΙΝΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΤΗΡΙΟ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 3:13)

καθενός το έργο θα φανερωθεί· επειδή, η ημέρα θα το φανερώσει· δεδομένου ότι, αποκαλύπτεται με φωτιά· και η φωτιά θα δοκιμάσει ποιο είναι το έργο τού καθενός. 

• ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙ Η ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΟΥ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 8:8)

Δεν το λέω αυτό με επιταγή, αλλά για να δοκιμάσω διαμέσου τού ενδιαφέροντος των άλλων και τη γνησιότητα της αγάπης σας· 

• ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΟΥ ΣΤΟ “ΧΩΝΕΥΤΗΡΙ” Η ΤΟ “ΚΟΣΚΙΝΟ”, ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΥΠΟΜΟΝΗ ΣΟΥ, ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΥ ΑΝΑΓΚΗ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 1:3)

γνωρίζοντας ότι η δοκιμασία τής πίστης σας εργάζεται υπομονή· 

• ΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟ “ΚΟΣΚΙΝΙΣΜΑ” ΒΓΕΙΣ ΝΙΚΗΤΗΣ, ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 1:12)

Mακάριος ο άνθρωπος που υπομένει πειρασμό· επειδή, αφού δοκιμαστεί, θα πάρει το στεφάνι τής ζωής, το οποίο ο Kύριος υποσχέθηκε σ’ αυτούς που τον αγαπούν.

• ΜΗ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΚΙΝΟ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 4:12)

Aγαπητοί, μη παραξενεύεστε εξαιτίας τού βασανισμού που γίνεται σε σας για δοκιμασία, σαν να σας συνέβαινε κάτι παράδοξο·

• ΤΟ ΚΟΣΚΙΝΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΥΛΑΚΗ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 2:10, ΠΡΑΞΕΙΣ 16:23-24, 4:3)

Nα μη φοβάσαι τίποτε από όσα πρόκειται να πάθεις· πρόσεξε, ο διάβολος πρόκειται να βάλει μερικούς από σας σε φυλακή, για να δοκιμαστείτε· και θα έχετε θλίψη δέκα ημερών. Nα γίνεις πιστός μέχρι θανάτου, και θα σου δώσω το στεφάνι τής ζωής. 

Kαι αφού τούς έδωσαν πολλούς ραβδισμούς, τους έβαλαν σε φυλακή, δίνοντας παραγγελία στον δεσμοφύλακα να τους φυλάττει με ασφάλεια· ο οποίος, μια και πήρε τέτοια παραγγελία, τους έβαλε στην εσώτερη φυλακή, και έκλεισε τα πόδια τους στο ξύλο.

και έβαλαν επάνω τους τα χέρια, και τους έβαλαν σε φύλαξη μέχρι την επόμενη ημέρα· επειδή, ήταν κιόλας βράδυ.

• ΤΟ ΚΟΣΚΙΝΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΘΟΒΟΛΙΣΜΟΣ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 7:59)

Kαι λιθοβολούσαν τον Στέφανο, που επικαλούνταν και έλεγε: Kύριε Iησού, δέξου το πνεύμα μου.