Ο Θεός, από την αρχαιότητα έως σήμερα, έχει εκφράσει μια σαφή και αμετάκλητη πρόσκληση προς όλη την ανθρωπότητα: την πρόσκληση για μετάνοια, αλλαγή ζωής, και πίστη. Αυτή η παραγγελία δεν γνωρίζει διακρίσεις. Δεν αφορά μόνο ορισμένους ανθρώπους ή κοινωνικές ομάδες. Αντιθέτως, είναι μια καθολική πρόσκληση που απευθύνεται σε κάθε άτομο σε αυτόν τον πλανήτη, ανεξάρτητα από την εθνικότητα, το χρώμα, το θρήσκευμα, ή την ηλικία. “Εφόσον όλοι αμάρτησαν”, όπως αναφέρεται στις Πράξεις των Αποστόλων και στο Ευαγγέλιο του Λουκά, “χρειάζονται όλοι μετάνοια”.
Αυτή η καταστατική πραγματικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, ότι “όλοι αμάρτησαν” και ότι “χρειάζονται όλοι μετάνοια”, διαπερνά το μήνυμα της Χριστιανικής πίστης με μια δύναμη που δεν είναι μόνο καθηλωτική αλλά και εξιλαστική. Η μετάνοια, όπως έχει καθοριστεί στις διδαχές του Χριστιανισμού, δεν είναι μια απλή νοητική αλλαγή ή μια επιφανειακή τροποποίηση της συμπεριφοράς. Είναι μια βαθιά και προσωπική μεταστροφή που εμπεριέχει την αναγνώριση των αμαρτιών, την ειλικρινή μεταμέλεια για αυτές, και την αποφασιστική στροφή προς τον Θεό.
Η πρόσκληση για μετάνοια συνοδεύεται από την προτροπή για έναν αγώνα πίστεως. Η πίστη δεν είναι μια στατική κατάσταση ούτε μια άπαξ διαδικασία. Είναι μια δυναμική και συνεχής προσπάθεια, ένας αγώνας που απαιτεί επιμονή, υπομονή και διαρκή δέσμευση. Ο απόστολος Παύλος, στο δεύτερο γράμμα προς Τιμόθεο, μιλάει για τον “αγώνα της πίστεως” ως κεντρικό στοιχείο της Χριστιανικής ζωής. Αυτός ο αγώνας πίστεως δεν είναι μόνο ένας αγώνας ενάντια στις εξωτερικές προκλήσεις και δοκιμασίες, αλλά και ένας εσωτερικός αγώνας ενάντια στις αμαρτωλές προδιαθέσεις και τις προκλήσεις της καρδιάς.
Ενσωματώνοντας την πίστη στη ζωή μας, καλούμαστε επίσης σε αγιασμό. Ο αγιασμός, μια διαδικασία μέσω της οποίας γινόμαστε περισσότερο όμοιοι με τον Χριστό στη συμπεριφορά και την ηθική, αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της Χριστιανικής διδασκαλίας. Οι Επιστολές προς τους Θεσσαλονικείς και τον Πέτρο μας υπενθυμίζουν τη σημασία του να ζούμε μια ζωή αφιερωμένη στον αγιασμό, αποφεύγοντας τις αμαρτωλές επιθυμίες και ενδίδοντας σε μια ζωή που αντανακλά την αγάπη και την αγιότητα του Θεού.
Η διαδικασία της συμφιλίωσης με τον Θεό, μέσω της οποίας επανασυνδεόμαστε με Αυτόν από τον οποίο έχουμε απομακρυνθεί λόγω της αμαρτίας, είναι ένα άλλο κεντρικό θέμα της Χριστιανικής διδασκαλίας. Η συμφιλίωση, όπως περιγράφεται στην Επιστολή προς τους Κολοσσαείς και την Επιστολή προς Ρωμαίους, αντικατοπτρίζει την επιθυμία του Θεού να επαναφέρει την ανθρωπότητα σε μια σχέση ειρήνης και αρμονίας μαζί Του. Η συνδιαλλαγή, η ενεργητική διαδικασία με την οποία δουλεύουμε ως πρεσβευτές του Χριστού για να φέρουμε άλλους σε αυτή τη σχέση ειρήνης με τον Θεό, είναι ένα καθήκον που ανατίθεται σε κάθε πιστό.
Στην πορεία προς τη συνάντηση με τον Θεό, οι Χριστιανοί καλούνται να εμβαθύνουν την κοινωνία τους μαζί Του. Η κοινωνία με τον Θεό, μια προσωπική και βαθιά σχέση αγάπης και εμπιστοσύνης, είναι το θεμέλιο για μια πλούσια και ικανοποιητική πνευματική ζωή. Η επιστολή προς τους Εβραίους και η πρώτη επιστολή του Ιωάννη μας υπενθυμίζουν ότι, μέσω του Χριστού, έχουμε την ελευθερία και το προνόμιο να προσεγγίζουμε τον Θεό με εμπιστοσύνη και ειλικρίνεια.
Η υπακοή στο θέλημα του Θεού και η απόρριψη της αμαρτωλής ζωής αποτελούν τη βάση για την καθημερινή Χριστιανική πράξη. Η επιστολή του Ιάκωβου και οι Πράξεις των Αποστόλων μας υπενθυμίζουν τη σημασία της υπακοής στο θέλημα του Θεού και της ενεργητικής απόρριψης των πρακτικών που συνδέονται με την αμαρτία και τη διαφθορά. Η απόρριψη των “φαρδιών δρόμων” της διαφθοράς και η επιλογή του “στενού δρόμου” που οδηγεί στη ζωή απαιτεί συνεχή προσπάθεια και αυτοπειθαρχία.
Η απάρνηση του εαυτού μας και η ακολούθηση του Ιησού Χριστού, σηκώνοντας τον καθημερινό μας σταυρό, αποτελεί την ουσία της Χριστιανικής κλήσης. Η διδασκαλία του Λουκά σχετικά με την αυτοαπάρνηση και την ακολούθηση του Χριστού μας προκαλεί να ζήσουμε μια ζωή που υπερβαίνει τις προσωπικές μας επιθυμίες και τις ανάγκες, προσφέροντας τα πάντα στον Θεό.
Η προσδοκία της αιώνιας ζωής, η οποία μας προσφέρεται μέσω της πίστης στον Ιησού Χριστό, είναι ένα κεντρικό μήνυμα της Χριστιανικής ελπίδας. Ο Ιωάννης, στο Ευαγγέλιο του και στις επιστολές του, μας υπενθυμίζει ότι η πίστη στον Χριστό είναι ο δρόμος προς την αιώνια ζωή, μια ζωή που δεν τελειώνει με τον θάνατο αλλά συνεχίζεται στη δόξα του Ουρανού.
Η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε ως πιστοί δεν είναι μικρή ή εύκολη. Απαιτεί αυτοθυσία, πίστη, και αφοσίωση. Ωστόσο, η υπόσχεση της αιώνιας ζωής και η δυνατότητα για μια βαθύτερη κοινωνία με τον Θεό προσφέρουν μια πηγή ατελείωτης ελπίδας και δύναμης. Μέσω της μετάνοιας, της πίστεως, του αγώνα, της υπακοής, και της αγάπης, ο δρόμος προς την αιώνια ζωή με τον Χριστό είναι ανοιχτός για όλους, προσφέροντας μια προοπτική που υπερβαίνει κάθε προσωρινή δυσκολία και απογοήτευση.
• ΜΕΤΑΝΟΙΑ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30)
Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·
• ΑΓΩΝΑ ΠΙΣΤΕΩΣ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 4:7, ΙΟΥΔΑ 1:3)
Tον αγώνα τον καλό αγωνίστηκα, τον δρόμο τελείωσα, την πίστη διατήρησα·
Aγαπητοί, επειδή καταβάλλω κάθε επιμέλεια να σας γράφω για την κοινή σωτηρία, αναγκάστηκα να σας γράψω, προτρέποντας στο να αγωνίζεστε για την πίστη, η οποία μία φορά για πάντα παραδόθηκε στους αγίους.
• ΑΓΙΑΣΜΟ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3, 7, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)
Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·
Δεδομένου ότι, ο Θεός δεν μας κάλεσε σε ακαθαρσία, αλλά σε αγιασμό.
αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε,2 επειδή εγώ είμαι άγιος».
• ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 1:21, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)
Kαι εσάς, που ήσασταν κάποτε απαλλοτριωμένοι, και εχθροί στη διάνοια με τα πονηρά έργα·
Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.
• ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 5:20)
Eίμαστε, λοιπόν, πρεσβευτές υπέρ τού Xριστού, ωσάν ο Θεός να σας παρακαλούσε μεταχειριζόμενος εμάς· δεόμαστε, λοιπόν, υπέρ τού Xριστού, συμφιλιωθείτε με τον Θεό.
• ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:8, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3)
Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.
• ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:19-22)
εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό.
• ΥΠΑΚΟΗ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:7, ΠΡΑΞΕΙΣ 5:29-32)
Yποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας.
Aποκρινόμενος δε ο Πέτρος και οι απόστολοι, είπαν: Πρέπει να πειθαρχούμε στον Θεό μάλλον παρά στους ανθρώπους. O Θεός των πατέρων μας ανέστησε τον Iησού, που εσείς θανατώσατε, αφού τον κρεμάσατε επάνω σε ξύλο. Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. Kαι εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, και ακόμα το Πνεύμα το Άγιο, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ’ αυτόν.
• ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΜΕ ΤΗ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΖΩΗ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:19-21)
Kαι αυτή είναι η κρίση, ότι το φως ήρθε στον κόσμο, και οι άνθρωποι αγάπησαν το σκοτάδι περισσότερο παρά το φως· για τον λόγο ότι, τα έργα τους ήσαν πονηρά. Eπειδή, όποιος πράττει τα φαύλα, μισεί το φως, και δεν έρχεται στο φως, για να μη έρθουν σε έλεγχο τα έργα του. Όποιος, όμως, πράττει την αλήθεια, έρχεται στο φως, για να φανερωθούν τα έργα του, ότι έγιναν σύμφωνα με τον Θεό.
• ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΣΩΤΗ ΖΩΗ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 4:3)
Eπειδή, αρκετός είναι σε μας ο περασμένος καιρός τού βίου, όταν πράξαμε το θέλημα των εθνών, καθώς περπατήσαμε σε ασέλγειες, επιθυμίες, οινοποσίες, γλεντοκόπια, συμπόσια και αθέμιτες ειδωλολατρείες·
• ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΗΘΙΚΕΣ ΗΔΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΦΘΕΙΡΟΥΝ. (ΤΙΤΟΣ 3:3, ΙΑΚΩΒΟΣ 4:3, 2 ΠΕΤΡΟΥ 1:4, 2:13-14)
Eπειδή, ήμασταν κάποτε και εμείς ανόητοι, απειθείς, πλανώμενοι, καθώς ήμασταν δούλοι σε διάφορες επιθυμίες και ηδονές, ζώντας μέσα σε κακία και φθόνο, μισητοί και μισώντας ο ένας τον άλλον.
Zητάτε, και δεν παίρνετε, επειδή ζητάτε με κακή πρόθεση, για να δαπανήσετε στις ηδονές σας.
διαμέσου των οποίων δωρήθηκαν σε μας οι πιο μεγάλες και πολύτιμες υποσχέσεις, ώστε διαμέσου αυτών να γίνετε κοινωνοί θείας φύσης, έχοντας αποφύγει τη διαφθορά, που υπάρχει μέσα στον κόσμο, διαμέσου τής επιθυμίας.
• ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΜΕ ΤΟΝ “ΦΑΡΔΥ” ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΔΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΤΕΝΟ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 7:13-14)
Nα μπείτε μέσα από τη στενή πύλη· επειδή, πλατιά είναι η πύλη, και ευρύχωρος ο δρόμος που φέρνει στην απώλεια, και πολλοί είναι αυτοί που μπαίνουν μέσα απ’ αυτή. Eπειδή, στενή είναι η πύλη, και θλιμμένος ο δρόμος που φέρνει στη ζωή, και λίγοι είναι αυτοί που τη βρίσκουν.
• ΝΑ ΑΠΑΡΝΗΘΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΗΚΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΣΤΑΥΡΟ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ. (ΛΟΥΚΑΣ 9:23)
Kαι έλεγε σε όλους: Aν κάποιος θέλει νάρθει πίσω μου, ας απαρνηθεί τον εαυτό του, και ας σηκώσει τον σταυρό του, καθημερινά, και ας με ακολουθεί.
• ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 6:47, 1 ΙΩΑΝΝΗ 5:13, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19)
Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Eκείνος που πιστεύει σε μένα, έχει αιώνια ζωή.
Aυτά τα έγραψα σε σας που πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού, για να γνωρίζετε ότι έχετε αιώνια ζωή, και για να πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού.
θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.
• ΝΑ ΠΑΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΣΤΗ ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:2-3, 17:24, ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ 1:23, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:24-27)
Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. Kαι αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε και εσείς, όπου είμαι εγώ.
Πατέρα, εκείνους που μου έδωσες, θέλω, όπου είμαι εγώ, να είναι και εκείνοι μαζί μου· για να θωρούν τη δόξα τη δική μου,11 την οποία μού έδωσες, επειδή με αγάπησες πριν από τη δημιουργία τού κόσμου.
επειδή, στενοχωρούμαι από τα δύο, έχοντας μεν την επιθυμία να αναχωρήσω, και να είμαι με τον Xριστό· δεδομένου ότι, είναι πολύ πλέον καλύτερα·
Kαι τα έθνη όσων σώζονται θα περπατούν μέσα στο φως της· και οι βασιλιάδες τής γης φέρνουν τη δόξα και την τιμή τους σ’ αυτή. Kαι οι πυλώνες της δεν θα κλειστούν την ημέρα· επειδή, νύχτα δεν θα υπάρχει εκεί. Kαι σ’ αυτή θα φέρνουν τη δόξα και την τιμή των εθνών. Kαι μέσα σ’ αυτή δεν θα μπει τίποτε που μολύνει και προξενεί βδέλυγμα, και ψέμα· αλλά, μονάχα οι γραμμένοι μέσα στο βιβλίο τής ζωής τού Aρνίου.