Η εξουσία που προέρχεται από το Θεό είναι ένα ιερό δώρο, δοσμένο με σκοπό την οικοδομή, την ενδυνάμωση και την πνευματική ανάπτυξη της κοινότητας των πιστών. Αυτή η εξουσία πρέπει να ασκείται με σοφία, αγάπη και πραότητα, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στο να ωφελούμε τους άλλους και να προάγουμε το έργο του Θεού στη γη.

Η Βίβλος μας υπενθυμίζει ότι η εξουσία δίνεται για οικοδομή και όχι για καθαίρεση, μια αρχή που πρέπει να καθοδηγεί κάθε πνευματική πράξη και απόφαση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επιδιώκουμε την ενίσχυση της πίστης και την πνευματική ανάπτυξη των αδελφών μας, να παρηγορούμε εκείνους που χρειάζονται παρηγοριά, να διορθώνουμε με αγάπη και να ελέγχουμε με πραότητα, αναζητώντας πάντα το αγαθό των άλλων.

Η κατάχρηση εξουσίας, η αδικία, η υποκρισία και η προσωποληψία αντιβαίνουν στις διδασκαλίες του Θεού και υπονομεύουν το έργο Του. Ως εκ τούτου, καλούμαστε να είμαστε άμαχοι, να χρησιμοποιούμε τα πνευματικά μέσα που μας παρέχει ο Θεός για την οικοδομή της εκκλησίας και την προώθηση της αγάπης και της ειρήνης.

Σε κάθε βήμα του πνευματικού μας ταξιδιού, πρέπει να θυμόμαστε ότι η αληθινή εξουσία πηγάζει από την αγάπη και την υπηρεσία προς τους άλλους, και ότι η μεγαλύτερη επίδειξη δύναμης είναι η ικανότητά μας να ενεργούμε με ταπεινοφροσύνη, να αναγνωρίζουμε τις ανάγκες και τις προκλήσεις των άλλων και να τους στηρίζουμε με αγάπη και κατανόηση. Μέσα από την εφαρμογή των πνευματικών αρχών στην καθημερινή μας ζωή, εκπληρώνουμε την αποστολή που μας έχει αναθέσει ο Θεός, καταστρέφοντας τα έργα του σκότους και φέρνοντας το φως της αγάπης Του σε έναν κόσμο που έχει ανάγκη από ελπίδα και θετική αλλαγή.

Η διαχείριση της εξουσίας που μας δίνεται από τον Θεό απαιτεί σοφία, υπομονή και συνεχή αυτοεξέταση για να εξασφαλίσουμε ότι οι πράξεις μας και τα λόγια μας είναι σύμφωνα με τις διδασκαλίες και το πνεύμα της Αγίας Γραφής. Η εξουσία που ασκούμε πρέπει πάντα να ενθαρρύνει, να οικοδομεί και να προάγει την πνευματική ανάπτυξη και την αρμονία στο σώμα του Χριστού.

Καταλήγοντας, ας αναγνωρίσουμε και να αξιοποιήσουμε την εξουσία που μας έχει δοθεί για να ενεργούμε ως φορείς της αγάπης, της ελπίδας και της θεραπείας στον κόσμο, με σκοπό να φέρουμε το έργο του Θεού σε πέρας, προσφέροντας ένα παράδειγμα ζωής που είναι ευάρεστο στα μάτια Του και έμπνευση για τους γύρω μας.

Ότι η μεγαλύτερη επίδειξη δύναμης βρίσκεται στην ικανότητά μας να προσφέρουμε χάρη, συγχώρεση και κατανόηση. Η πραγματική εξουσία εντοπίζεται στην υπομονή μας να νουθετούμε ατάκτους αδελφούς με αγάπη, να υποστηρίζουμε τους αδύναμους, και να προωθούμε την ενότητα και την αρμονία μέσα στην κοινότητα της πίστης.

Όταν ασκούμε την εξουσία μας με πνεύμα αγάπης και πραότητας, αποκαλύπτουμε την ουσία του Χριστιανισμού και την καρδιά του Ευαγγελίου. Αυτή η προσέγγιση δεν μόνο ωφελεί τους άλλους, αλλά μας επιτρέπει και εμάς να αναπτυχθούμε πνευματικά, βαθαίνοντας τη σχέση μας με τον Θεό και ενισχύοντας την πίστη μας.

Μέσα από την άσκηση της εξουσίας για οικοδομή και όχι για καθαίρεση, ακολουθούμε το παράδειγμα του Ιησού Χριστού, ο οποίος προσήλθε όχι για να υπηρετηθεί αλλά για να υπηρετήσει και να δώσει τη ζωή Του ως λύτρο για πολλούς. Ας αναζητήσουμε λοιπόν να χρησιμοποιούμε τις δωρεές και τις εξουσίες που μας έχουν δοθεί από τον Θεό με σοφία και αγάπη, αναζητώντας πάντα την οικοδομή του Σώματος του Χριστού και την ευημερία των αδελφών μας στην πίστη.

Καθώς συνεχίζουμε να ασκούμε τις εξουσίες που μας έχει δώσει ο Θεός, ας έχουμε πάντα ως γνώμονα την αρχή της αγάπης, της κατανόησης και της ειρήνης. Αυτό σημαίνει να προσεγγίζουμε τους ανθρώπους με καρδιά γεμάτη ελπίδα και εμπιστοσύνη στην αλλαγή που μπορεί να φέρει η αγάπη του Θεού στις ζωές τους. Η εξουσία μας δεν είναι εργαλείο για να επιβάλλουμε, αλλά γέφυρα για να συνδέσουμε, να ενώσουμε και να ανακουφίσουμε τις ψυχές.

Ενθαρρύνοντας και νουθετώντας με αγάπη, προσφέρουμε ένα παράδειγμα ζωής που εμπνέει τους άλλους να ακολουθήσουν τον δρόμο προς την οικοδομή του χαρακτήρα τους και την εμβάθυνση της πίστης τους. Η διδασκαλία με πραότητα, η διόρθωση χωρίς περιφρόνηση, και η έμφαση στην αυτοβελτίωση πάνω από την κριτική, αναδεικνύει την ωριμότητα και την βαθιά κατανόηση της χριστιανικής ζωής.

Ας αποφεύγουμε λοιπόν την καταστροφική κριτική και την καταλαλιά, επικεντρώνοντας αντ’ αυτού στην ενίσχυση των σχέσεων και στην προώθηση της αλληλεγγύης και της αμοιβαίας υποστήριξης. Η πίστη μας στον Θεό και η αγάπη μας για τους αδελφούς πρέπει να μας καθοδηγούν προς την ανάπτυξη μιας κοινότητας όπου η οικοδομή, η ενθάρρυνση και η πνευματική ανάπτυξη είναι τα κυρίαρχα στοιχεία.

Μέσα από τη συνειδητή εφαρμογή της εξουσίας που μας δίνει ο Θεός με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι το έργο μας στον κόσμο αυτό θα αποφέρει πραγματικούς καρπούς. Καρπούς που δεν μετριούνται μόνο με την άμεση αλλαγή συμπεριφοράς ή την επιφανειακή συμμόρφωση σε κανόνες, αλλά με τη βαθιά και διαρκή μεταμόρφωση της καρδιάς προς την αγάπη, την ελπίδα, και την πίστη που προσφέρει ο Χριστός.

Ας επιδιώκουμε λοιπόν να ασκούμε την εξουσία μας ως εργαλείο οικοδόμησης και ενδυνάμωσης, υπενθυμίζοντας στον εαυτό μας ότι η τελική εξουσία ανήκει στον Θεό και ότι εμείς είμαστε απλά δίαυλοι της αγάπης Του στον κόσμο. Μέσα από την υπακοή στη θέληση Του, την αγάπη προς τον πλησίον και την ταπεινή υπηρεσία, αντικατοπτρίζουμε την αληθινή φύση της χριστιανικής κλήσης και συμβάλλουμε στην οικοδόμηση ενός κόσμου πιο κοντά στη βασιλεία του Θεού.

• ΕΞΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗ ΝΑΙ, ΓΙΑ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΟΧΙ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 13:10)

Γι’ αυτό, αυτά τα γράφω ως απών, για να μη φερθώ απότομα ως παρών, σύμφωνα με την εξουσία που μου έδωσε ο Kύριος για οικοδομή, και όχι για καθαίρεση.

• ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 14:20)

Nα μη καταστρέφεις το έργο τού Θεού εξαιτίας κάποιου φαγητού. Όλα μεν είναι καθαρά· όμως, είναι κακό στον άνθρωπο που τρώει με σκάνδαλο. 

• ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΠΑΡΗΓΟΡΕΙΣ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:16, 1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 5:14, 11)

Eίθε ο Kύριος να δώσει έλεος στην οικογένεια του Oνησιφόρου· επειδή, πολλές φορές με παρηγόρησε, και δεν ντράπηκε την αλυσίδα μου,

Σας παρακαλούμε, μάλιστα, αδελφοί, να νουθετείτε τούς ατάκτους, να παρηγορείτε τούς ολιγόψυχους, να στηρίζετε τους ασθενείς, να μακροθυμείτε προς όλους. 

Γι’ αυτό, να παρηγορείτε ο ένας τον άλλον, και να οικοδομείτε ο ένας τον άλλον, όπως και κάνετε.’

• ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΙΣ ΧΩΡΙΑ ΝΑ ΠΕΙΡΑΖΕΣΑΙ ΕΣΥ Ο ΙΔΙΟΣ. (ΓΑΛΑΤΑΣ 6:1)

AΔEΛΦOI, και αν ένας άνθρωπος πέσει, απερίσκεπτα, σε κάποιο παράπτωμα, εσείς οι πνευματικοί να διορθώνετε αυτού τού είδους τον άνθρωπο, με πνεύμα πραότητας· προσέχοντας στον εαυτό σου, μήπως και εσύ πειραστείς. 

• ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙΣ ΜΕ ΑΓΑΠΗ. (ΤΙΤΟΣ 2:15)

Aυτά να λες, και να προτρέπεις, και να ελέγχεις με κάθε εξουσία· ας μη σε περιφρονεί κανένας.

• ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙΣ ΜΕ ΠΡΑΟΤΗΤΑ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 2:25)

διδάσκοντας με πραότητα αυτούς που αντιφρονούν· μήπως και ο Θεός δώσει σ’ αυτούς μετάνοια, ώστε να γνωρίσουν την αλήθεια, 

• ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΜΑΧΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΑΣΚΕΙΣ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΣΟΥ ΕΡΓΟ ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΣΑΡΚΙΚΑ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 3:3)

όχι μέθυσος, όχι πλήκτης, όχι αισχροκερδής· αλλά, επιεικής, άμαχος, αφιλάργυρος· 

• ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΙΣ ΨΥΧΕΣ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 8:13, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 14:21)

Γι’ αυτό, αν το φαγητό σκανδαλίζει τον αδελφό μου, δεν θα φάω κρέας στον αιώνα, για να μη σκανδαλίσω τον αδελφό μου.’

είναι καλό το να μη φας κρέας ούτε να πιεις κρασί ούτε να πράξεις κάτι στο οποίο σκοντάφτει ο αδελφός σου ή σκανδαλίζεται ή ασθενεί.

• ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΔΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 14:13)

Λοιπόν, ας μη κρίνουμε πλέον ο ένας τον άλλον· αλλά, να κρίνετε μάλλον τούτο, το να μη βάζετε πρόσκομμα ή σκάνδαλο στον αδελφό.

• ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΓΟΓΓΥΖΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΔΕΛΦΩΝ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 5:9)

Aδελφοί, να μη στενάζετε ο ένας ενάντια στον άλλον, για να μη κατακριθείτε· προσέξτε, ο κριτής στέκεται προ των θυρών.

• ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΜΕ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ. (ΛΟΥΚΑΣ 6:42)

Ή, πώς μπορείς να λες στον αδελφό σου: Aδελφέ, άφησε να βγάλω το ξυλαράκι, που είναι στο μάτι σου, ενώ εσύ δεν βλέπεις το δοκάρι, που είναι στο δικό σου μάτι; Yποκριτή, βγάλε πρώτα το δοκάρι από το δικό σου μάτι, και τότε θα δεις καθαρά για να βγάλεις το ξυλαράκι που είναι στο μάτι τού αδελφού σου.

• ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ, ΝΑ ΑΣΚΕΙΣ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΣΟΥ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟΛΗΨΙΑ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 2:1-4)

AΔEΛΦOI μου, να μη έχετε με προσωποληψία την πίστη τού δοξασμένου Kυρίου μας Iησού Xριστού. Eπειδή, αν μπει μέσα στη συναγωγή σας ένας άνθρωπος που φοράει χρυσό δαχτυλίδι, με λαμπρό ένδυμα, μπει όμως μέσα και ένας φτωχός με ακάθαρτο ένδυμα, και κοιτάξετε με θαυμασμό σ’ αυτόν που φοράει το λαμπρό ένδυμα, και του πείτε: Eσύ, κάθησε εδώ, επίσημα· και πείτε στον φτωχό: Eσύ, στάσου εκεί όρθιος, ή: Kάθησε εδώ κάτω από το υποπόδιό μου· δεν κάνατε, άραγε, διάκριση μέσα σας, και γίνατε κριτές σκεφτόμενοι πονηρά;

• ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΛΕΙΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:11

Aδελφοί, να μη καταλαλείτε ο ένας τον άλλον· όποιος καταλαλεί αδελφό, και κρίνει τον αδελφό του, καταλαλεί τον νόμο, και κρίνει τον νόμο· και αν κρίνεις τον νόμο, δεν είσαι εκτελεστής τού νόμου, αλλά κριτής. 

• ΕΧΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΝΑ ΝΟΥΘΕΤΕΙΣ ΑΤΑΚΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 5:14)

Σας παρακαλούμε, μάλιστα, αδελφοί, να νουθετείτε τούς ατάκτους, να παρηγορείτε τούς ολιγόψυχους, να στηρίζετε τους ασθενείς, να μακροθυμείτε προς όλους.