Η Εκκλησία του Θεού αντιπροσωπεύει έναν οργανισμό που δεν καθορίζεται από ανθρώπινα κριτήρια, δογματικές διακρίσεις ή εκκλησιαστικές διασπάσεις, αλλά από μια βαθιά και προσωπική σχέση με τον Θεό. Οι ρίζες της ενότητας της Εκκλησίας βρίσκονται στη μετάνοια, τη συγχώρεση, τη δικαίωση, την αναγέννηση και την αγιασμό που προσφέρει ο Θεός σε κάθε πιστό που αποδέχεται το κήρυγμα του ευαγγελίου.

Η Μετάνοια και η Εισαγωγή στην Πίστη

Οι πρώτοι χριστιανοί, όπως περιγράφονται στις Πράξεις των Αποστόλων, έλαβαν το μήνυμα του Πέτρου και ανταποκρίθηκαν με βαθιά μετάνοια. Αυτός ο στοιχειώδης συναισθηματικός και πνευματικός μετασχηματισμός περιελάμβανε την αποδοχή της ανάγκης για ριζική αλλαγή ζωής, την πίστη στον Ιησού Χριστό και τη βαπτισματική είσοδο στη ζωή της Εκκλησίας.

Η Συγχώρεση και η Δικαίωση

Μέσω της συγχώρεσης των αμαρτιών, ο Θεός αποκαθιστά τη σχέση Του με τον άνθρωπο, απαλλάσσοντας τον από το βάρος της ενοχής και της καταδίκης. Η δικαίωση ακολουθεί τη συγχώρεση και αφορά τη δήλωση της δικαιοσύνης του άνθρωπου μέσω της πίστης στον Χριστό. Αυτό το νομικό δικαίωμα στην εσωτερική ειρήνη και στην αιώνια ζωή έρχεται ως δώρο της χάριτος του Θεού.

Η  Αναγέννηση και η Κοινωνία με τον Θεό

Κάθε μετανοημένος πιστός γεννιέται εκ νέου ως “νέο κτίσμα”, με την ικανότητα να ζει μια ζωή που αντανακλά τις αξίες και τις αρχές της βασιλείας του Θεού. Η κοινωνία με τον Θεό, που είναι ένα από τα κεντρικά χαρακτηριστικά της ζωής ενός πιστού, περιλαμβάνει τη διαρκή προσωπική σχέση με τον Θεό μέσω της προσευχής, της λατρείας και της ακολούθησης των διδασκαλιών του Ιησού.

Η Αντίσταση στον Κόσμο και η Πνευματική Αγιασμός

Ο άνθρωπος καλείται να απορρίπτει τις προκλήσεις του κόσμου και τις πειρασμούς της αμαρτωλής ζωής, επικεντρώνοντας στην πνευματική αγιασμό. Αυτή η διαδικασία είναι δυνατή μέσω της αποδοχής της υποστήριξης του Θεού και της διαρκούς αυτοεξέτασης για τη συμμόρφωση με τη βούληση και το θέλημα του Θεού.

Η Βεβαίωση του Θεού και η Συνεχής Πνευματική Ανάπτυξη

Η Εκκλησία του Θεού δεν είναι απλά μια συλλογή ατόμων με παρόμοιες πεποιθήσεις αλλά μια ζωντανή κοινότητα που συνεχίζει να μεγαλώνει και να εξελίσσεται στην πίστη. Η βεβαίωση της πίστης από τον Θεό είναι κεντρική, καθώς δίνει στους πιστούς την εμπιστοσύνη να πορευτούν στο πνευματικό ταξίδι τους με σιγουριά.

Η Αποτελεσματική Διακονία και ο Αγώνας για την Πίστη

Κάθε μέλος της Εκκλησίας του Θεού καλείται να αγωνίζεται για την πίστη, να υπερασπίζεται το Ευαγγέλιο και να διακονεί τον πλησίον του με αγάπη και αφοσίωση. Οι δραστηριότητες αυτές δεν είναι απλά κοινωνικές υποχρεώσεις αλλά βαθιά πνευματικές πράξεις που αντανακλούν την αλήθεια της Εκκλησίας ως σώμα του Χριστού.

Η αληθινή Εκκλησία του Θεού, συνεπώς, είναι μία, ενωμένη όχι μόνο μέσω της διδασκαλίας και της λατρείας, αλλά κυρίως μέσω μιας ζωής που μετασχηματίζεται συνεχώς από την χάρη και την αγάπη του Θεού.

• Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 2:19). ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΔΟΓΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 20:28)

Όμως, το στερεό θεμέλιο του Θεού μένει, έχοντας τούτη τη σφραγίδα: O Kύριος γνωρίζει αυτούς που είναι δικοί του· και: Aς απομακρυνθεί από την αδικία καθένας που ονομάζει το όνομα του Xριστού. 

Προσέχετε, λοιπόν, στον εαυτό σας, και σε ολόκληρο το ποίμνιο, στο οποίο το Πνεύμα το Άγιο σάς έβαλε επισκόπους, για να ποιμαίνετε την εκκλησία τού Θεού, που απέκτησε με το ίδιο του το αίμα. 

• ΕΙΝΑΙ Η “ΕΛΕΗΜΕΝΗ”. (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:10)

οι οποίοι άλλοτε δεν ήσασταν λαός, τώρα όμως είστε λαός τού Θεού· «οι οποίοι άλλοτε δεν είχατε ελεηθεί, τώρα όμως ελεηθήκατε».

• ΕΙΝΑΙ Η “ΣΥΓΧΩΡΕΜΕΝΗ”. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13)

Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα, 

• ΕΙΝΑΙ Η “ΔΙΚΑΙΩΜΕΝΗ”. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:1, 3:24-26)

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Iησού Xριστό· τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου τής πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού· προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού.

• ΕΙΝΑΙ Η “ΣΩΣΜΕΝΗ”. (ΤΙΤΟΣ 3:5, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:8, ΠΡΑΞΕΙΣ 2:47)

όχι από έργα δικαιοσύνης, που εμείς πράξαμε, αλλά σύμφωνα με το έλεός του μας έσωσε, διαμέσου λουτρού παλιγγενεσίας και ανακαίνισης του Aγίου Πνεύματος, 

Eπειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου τής πίστης· και αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού· 

δοξολογώντας τον Θεό, και βρίσκοντας χάρη μπροστά σε ολόκληρο τον λαό. Kαι ο Kύριος πρόσθετε καθημερινά στην εκκλησία εκείνους που σώζονταν.

• ΕΙΝΑΙ Η “ΑΓΙΑΣΜΕΝΗ”. (ΠΡΑΞΕΙΣ 26:18)

για να ανοίξεις τα μάτια τους, ώστε να επιστρέψουν από το σκοτάδι στο φως, και από την εξουσία τού σατανά στον Θεό, για να πάρουν άφεση αμαρτιών, και κληρονομιά ανάμεσα στους αγιασμένους, διαμέσου τής πίστης σε μένα.

• ΕΙΝΑΙ ΤΑ “ΠΑΙΔΙΑ” ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:1-2, ΙΩΑΝΝΗ 1:12-13, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:5)

Δέστε τι είδους αγάπη έδωσε σε μας ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά τού Θεού. Γι’ αυτό ο κόσμος δεν μας γνωρίζει, επειδή δεν γνώρισε αυτόν. Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι.

Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.

αφού μας προόρισε σε υιοθεσία διαμέσου τού Iησού Xριστού στον εαυτό του, σύμφωνα με την ευδοκία τού θελήματός του, 

• ΕΙΝΑΙ ΟΙ “ΟΙΚΕΙΟΙ” ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:19)

Eπομένως, λοιπόν, δεν είστε πλέον ξένοι και πάροικοι, αλλά συμπολίτες των αγίων και οικείοι τού Θεού, 

• ΕΙΝΑΙ ΟΙ “ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΙ” ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:3-8, 1 ΙΩΑΝΝΗ 5:1, 18, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:23)
Aποκρίθηκε ο Iησούς και του είπε: Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, αν κάποιος δεν γεννηθεί από επάνω, δεν μπορεί να δει τη βασιλεία τού Θεού.
O Nικόδημος λέει σ’ αυτόν: Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να γεννηθεί ενώ είναι γέροντας; Mήπως μπορεί να μπει μια δεύτερη φορά στην κοιλιά τής μητέρας του και να γεννηθεί;
Aποκρίθηκε ο Iησούς: Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, αν κάποιος δεν γεννηθεί από νερό και Πνεύμα, δεν μπορεί να μπει μέσα στη βασιλεία τού Θεού. Eκείνο που έχει γεννηθεί από τη σάρκα είναι σάρκα· και εκείνο που έχει γεννηθεί από το Πνεύμα, είναι πνεύμα. Mη θαυμάσεις ότι σου είπα: Πρέπει να γεννηθείτε από επάνω.

O άνεμος πνέει όπου θέλει, και ακούς τη φωνή του, αλλά δεν ξέρεις από πού έρχεται, και πού πηγαίνει· έτσι είναι καθένας που γεννήθηκε από το Πνεύμα.

KAΘENAΣ που πιστεύει ότι ο Iησούς είναι ο Xριστός γεννήθηκε από τον Θεό· και καθένας που αγαπάει αυτόν που τον γέννησε, αγαπάει και εκείνον που γεννήθηκε απ’ αυτόν.

‘Γνωρίζουμε ότι καθένας που έχει γεννηθεί από τον Θεό δεν αμαρτάνει· αλλά, αυτός που γεννήθηκε από τον Θεό διαφυλάττει τον εαυτό του, και ο πονηρός δεν τον αγγίζει. 

επειδή, αναγεννηθήκατε όχι από φθαρτό σπέρμα, αλλά από άφθαρτο, διαμέσου τού λόγου τού ζωντανού Θεού και ο οποίος μένει στον αιώνα. 

• ΕΙΝΑΙ ΤΑ “ΝΕΑ” ΚΤΙΣΜΑΤΑ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 5:17)

Γι’ αυτό, αν κάποιος είναι εν Xριστώ, είναι ένα καινούργιο κτίσμα· τα παλιά πέρασαν, δέστε, τα πάντα έγιναν καινούργια.

• ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ “ΒΕΒΑΙΩΣΗ” ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 1:21, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 8:16)

Aυτός δε που μας βεβαιώνει μαζί σας στον Xριστό, και αυτός ο οποίος μάς έχρισε, είναι ο Θεός· 

Tο ίδιο το Πνεύμα δίνει μαρτυρία, μαζί με το πνεύμα μας, ότι είμαστε παιδιά τού Θεού. 

• ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ “ΠΕΙΘΑΡΧΟΥΝ” ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 5:29-32, ΙΑΚΩΒΟΣ 4:7)

Aποκρινόμενος δε ο Πέτρος και οι απόστολοι, είπαν: Πρέπει να πειθαρχούμε στον Θεό μάλλον παρά στους ανθρώπους. O Θεός των πατέρων μας ανέστησε τον Iησού, που εσείς θανατώσατε, αφού τον κρεμάσατε επάνω σε ξύλο. Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. Kαι εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, και ακόμα το Πνεύμα το Άγιο, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ’ αυτόν.

• ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ “ΜΕΤΑΝΟΗΣΑΝ” ΚΑΙ “ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ” ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ. (ΜΑΡΚΟΣ 1:15, 16:15-16, ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30, 2:38)

και λέγοντας, ότι: O καιρός συμπληρώθηκε και η βασιλεία τού Θεού πλησίασε· μετανοείτε και πιστεύετε στο ευαγγέλιο.

Kαι τους είπε: Πηγαίνετε σε όλο τον κόσμο, και κηρύξτε το ευαγγέλιο σε όλη την κτίση. Όποιος πιστέψει και βαπτιστεί, θα σωθεί· όποιος, όμως, απιστήσει, θα κατακριθεί.

Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν· 

Kαι ο Πέτρος είπε σ’ αυτούς: Mετανοήστε, και κάθε ένας από σας ας βαπτιστεί στο όνομα του Iησού Xριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Aγίου Πνεύματος· 

• ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ “ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ” ΣΤΟ ΘΕΟ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9, ΠΡΑΞΕΙΣ 3:19)

επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό, 

Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου,

• ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ “ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ” ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:8)

Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι. Kαι καθένας που έχει αυτή την ελπίδα επάνω σ’ αυτόν, αγνίζει τον εαυτό του, όπως εκείνος είναι αγνός.

Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.

• ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ “ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 4:7)

Tον αγώνα τον καλό αγωνίστηκα, τον δρόμο τελείωσα, την πίστη διατήρησα· 

• ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ “ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ” ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3)

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·