Για να κατανοήσουμε τι πραγματικά σημαίνει να είσαι τέλειος λατρευτής του Θεού, πρέπει πρώτα να καταλάβουμε τι ακριβώς ζητά ο Θεός από εμάς και πώς η Αγία Γραφή ορίζει την “τελειότητα” στη λατρεία. Η τελειότητα στην Χριστιανική πίστη δεν εννοεί αλάνθαστη συμπεριφορά ή ηθική ακεραιότητα χωρίς ποτέ κανένα λάθος. Περισσότερο αφορά στην ολοκληρωτική αφοσίωση στην αγάπη και την υπακοή προς το θέλημα του Θεού, όπως αυτό αποκαλύπτεται στην Καινή Διαθήκη.
Η Αρχή της Μετάνοιας
Η μετάνοια είναι η πρώτη και θεμελιώδης βήμα προς την τελειότητα στη λατρεία του Θεού. Με τη μετάνοια, ο πιστός αναγνωρίζει τις αμαρτίες του και επιδιώκει συνειδητά να απομακρυνθεί από πράξεις ή συμπεριφορές που είναι αντίθετες με τις διδασκαλίες του Χριστού. Η αληθινή μετάνοια συμπεριλαμβάνει ένα βαθύ και διαρκές αίσθημα μεταμέλειας που οδηγεί σε πραγματική αλλαγή του τρόπου ζωής.
Η Επιστροφή στο Θεό
Ακολουθώντας τη μετάνοια, η επιστροφή στο Θεό είναι η διαδικασία επανασύνδεσης με τον Δημιουργό μας. Αυτό σημαίνει την αναγνώριση της κυριαρχίας του Θεού στη ζωή μας και την αποδοχή της αγάπης και της καθοδήγησής Του ως το κέντρο της ύπαρξής μας.
Συμφιλίωση με τον Θεό
Η συμφιλίωση είναι η αποκατάσταση μιας σχέσης αρμονίας μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού, που διαταράχθηκε από την αμαρτία. Αυτό απαιτεί από τον πιστό να δεχτεί την πλήρη έλεος και συγχώρεση που προσφέρει ο Θεός μέσω του θανάτου και της ανάστασης του Ιησού Χριστού.
Αποκατάσταση της Κοινωνίας με τον Θεό
Η κοινωνία με τον Θεό είναι ο βαθύτερος στόχος της Χριστιανικής ζωής. Περιλαμβάνει τη διαρκή ανταλλαγή αγάπης, εμπιστοσύνης και προσωπικής επικοινωνίας με τον Θεό μέσω της προσευχής, της λατρείας και της μελέτης της Αγίας Γραφής.
Πνευματική Καθαρότητα
Η πνευματική καθαρότητα περιλαμβάνει τον καθαρισμό της συνείδησης και της καρδιάς από την ενοχή και την επιρροή των αμαρτιών. Είναι ένα απαραίτητο βήμα για τον άνθρωπο που επιθυμεί να προσεγγίσει το Θεό με ειλικρίνεια και αληθινή λατρεία.
Ο Δρόμος του Διαρκούς Αγιασμού
Ο αγιασμός είναι μια διαδικασία διαρκούς ανανέωσης που μεταμορφώνει τον πιστό σε μια πιο Χριστοειδή ύπαρξη. Αυτό απαιτεί συνεχή αυτοπεριστολή, διαρκή πνευματική ανάπτυξη και σταθερή προσπάθεια να ζει κανείς σύμφωνα με τις αξίες και τις διδασκαλίες του Χριστού.
Μέσω αυτών των βημάτων, κάποιος μπορεί να επιτύχει την τελειότητα στη λατρεία του Θεού, ζώντας μια ζωή που αντανακλά την αγάπη, τη δικαιοσύνη και την αγιότητα που Εκείνος προσδοκά από εμάς. Αυτή η διαδικασία, που ξεκινά με τη μετάνοια και οδηγεί στη διαρκή ανανέωση του πνεύματος, αποτελεί το κλειδί για την πραγματική και βαθιά λατρεία που ζητάει ο Θεός από εμάς.
• ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΤΕΛΕΙΟΣ ΛΑΤΡΕΥΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ; (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:14)
Eπειδή, με μία προσφορά τελειοποίησε για πάντα αυτούς που αγιάζονται.
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΕΜΑΣ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 11:40)
επειδή, ο Θεός προέβλεψε για μας κάτι καλύτερο, για να μη πάρουν την τελειότητα χωρίς εμάς.
• Ο ΘΕΟΣ ΜΑΣ ΘΕΛΕΙ ΤΕΛΕΙΟΥΣ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 12:23)
σε πανηγύρι και εκκλησία πρωτοτόκων, που έχουν καταγραφεί στους ουρανούς, και στον Θεό, που είναι ο κριτής όλων, και σε πνεύματα δικαίων, οι οποίοι έλαβαν την τελειότητα·
• ΑΥΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΥΧΗ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 13:21)
είθε να σας κάνει τέλειους σε κάθε αγαθό έργο, για να εκτελείτε το θέλημά του, ενεργώντας μέσα σας το ευάρεστο μπροστά του, διαμέσου τού Iησού Xριστού· στον οποίο ανήκει η δόξα στους αιώνες των αιώνων. Aμήν.
• Ο ΜΩΣΑΪΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΛΑΤΡΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:1, 9:9, 7:19, 11)
Eπειδή, ο νόμος, ο οποίος αποτελεί σκιά των μελλοντικών αγαθών, όχι την ίδια την εικόνα των πραγμάτων, δεν μπορεί ποτέ με τις ίδιες θυσίες που προσφέρονται πάντοτε, κάθε χρόνο, να τελειοποιήσει αυτούς που προσέρχονται.
η οποία ήταν υπόδειγμα στον τότε παρόντα καιρό, κατά τον οποίο προσφέρονταν δώρα και θυσίες, οι οποίες δεν μπορούσαν να κάνουν τέλειο κατά τη συνείδηση εκείνον που λάτρευε,
(επειδή, ο νόμος δεν έφερε τίποτε στο τέλειο), προστέθηκε όμως μία καλύτερη εισαγωγή ελπίδας, διαμέσου τής οποίας πλησιάζουμε τον Θεό.
Aν, λοιπόν, η τελειότητα υπήρχε διαμέσου τής Λευιτικής ιεροσύνης, (επειδή, ο λαός πήρε τον νόμο όταν αυτή υπήρχε), ποια ανάγκη ήταν πλέον να σηκωθεί ένας άλλος ιερέας, σύμφωνα με την τάξη Mελχισεδέκ, και όχι να λέγεται σύμφωνα με την τάξη Aαρών;
• ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΤΕΛΕΙΟΣ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 6:1)
Γι’ αυτό, αφήνοντας την αρχική διδασκαλία τού Xριστού, ας προχωρούμε προς την τελειότητα, χωρίς να βάζουμε εξαρχής θεμέλιο μετάνοιας από νεκρά έργα, και πίστης στον Θεό,
• Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 2:10)
Eπειδή, έπρεπε σ’ αυτόν, για τον οποίο υπάρχουν τα πάντα, και διαμέσου τού οποίου έγιναν τα πάντα, φέρνοντας στη δόξα πολλούς γιους, να παραστήσει τέλειον τον αρχηγό τής σωτηρίας τους διαμέσου των παθημάτων.
• ΑΦΗΝΕ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΝΑ ΣΕ ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 3:16-17)
Oλόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη· για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε έργο αγαθό.
• ΕΦΑΡΜΟΖΕ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΟΥ ΖΩΗ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 1:22-25)
Nα γίνεστε δε εκτελεστές τού λόγου, και όχι μονάχα ακροατές, εξαπατώντας τον εαυτό σας. Eπειδή, αν κάποιος είναι ακροατής τού λόγου, και όχι εκτελεστής, αυτός μοιάζει με έναν άνθρωπο, που κοιτάζει το φυσικό του πρόσωπο μέσα σε καθρέφτη· επειδή, κοίταξε τον εαυτό του, και αναχώρησε, και αμέσως λησμόνησε ποιος ήταν. Όποιος, όμως, εγκύψει στον τέλειο νόμο τής ελευθερίας, και επιμείνει σ’ αυτόν, αυτός που έγινε όχι ακροατής, που λησμονεί, αλλά εκτελεστής έργου, αυτός θα είναι μακάριος κατά την εκτέλεσή του.
• ΜΕΝΕ ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16, 1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3)
αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε,2 επειδή εγώ είμαι άγιος».
Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·
• ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΥΠΑΚΟΥΟΣ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:7, ΠΡΑΞΕΙΣ 5:29-32)
Yποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας.
Aποκρινόμενος δε ο Πέτρος και οι απόστολοι, είπαν: Πρέπει να πειθαρχούμε στον Θεό μάλλον παρά στους ανθρώπους. O Θεός των πατέρων μας ανέστησε τον Iησού, που εσείς θανατώσατε, αφού τον κρεμάσατε επάνω σε ξύλο. Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. Kαι εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, και ακόμα το Πνεύμα το Άγιο, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ’ αυτόν.
• ΠΕΡΠΑΤΑ “ΑΚΡΙΒΩΣ” ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 5:15)
Nα προσέχετε, λοιπόν, πώς να περπατάτε ακριβώς· όχι ως άσοφοι, αλλά ως σοφοί,
• ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΣΩΜΑ, ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΟΥ ΚΑΘΑΡΑ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3)
• ΝΑ ΖΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΟΥ, ΣΑΝ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:1, ΙΩΑΝΝΗ 1:12-13)
Δέστε τι είδους αγάπη έδωσε σε μας ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά τού Θεού. Γι’ αυτό ο κόσμος δεν μας γνωρίζει, επειδή δεν γνώρισε αυτόν.
Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.