Όταν ο Θεός εισέλθει στη ζωή ενός ανθρώπου, τα πάντα αλλάζουν. Αυτή η θεμελιώδης αλλαγή δεν είναι μόνο μεταφυσική ή πνευματική, αλλά και βαθύτατα πρακτική και εμφανής σε κάθε πτυχή της ημερήσιας ζωής. Η παρουσία του Θεού μετασχηματίζει τον χαρακτήρα, τις αρχές, τις επιθυμίες και τους στόχους του ατόμου, αλλάζοντας την πορεία της ζωής του και οδηγώντας τον πιστό σε ένα νέο επίπεδο ύπαρξης.

Μετασχηματισμός του Χαρακτήρα

Όταν ο Θεός γίνεται κεντρικός στη ζωή ενός ατόμου, ο χαρακτήρας του ανανεώνεται. Από την αυτοκεντρικότητα και την αυταρχικότητα, ο πιστός κατευθύνεται προς την αλτρουιστικότητα, την ταπεινότητα και τη συμπόνια. Αυτή η αλλαγή στον χαρακτήρα είναι ένα απτό αποτέλεσμα της εσωτερικής μεταμόρφωσης που επιφέρει η θεία παρουσία και η συνεχής ενασχόληση με τα θέληματα και τις εντολές του Θεού.

Αλλαγή των Αρχών

Οι βασικές αρχές που καθοδηγούν τις αποφάσεις και τις πράξεις του ατόμου αναπροσαρμόζονται επίσης ριζικά με την παρουσία του Θεού. Από την επιδίωξη προσωπικού κέρδους και επιτυχίας, ο πιστός καθοδηγείται προς την επιδίωξη των ουρανίων και αιώνιων αξιών, όπως η αγάπη, η δικαιοσύνη και η αλήθεια. Αυτές οι αξίες δεν είναι μόνο ιδανικές αλλά  καθίστανται πρακτικές καθημερινές οδηγίες για τη ζωή.

Επαναπροσδιορισμός των Επιθυμιών

Οι επιθυμίες του ατόμου μετατρέπονται από τη στιγμή που ο Θεός γίνεται η κυρίαρχη δύναμη στη ζωή του. Οι σαρκικές, πρόσκαιρες και υλικές επιθυμίες υποχωρούν μπροστά στην επιθυμία για πνευματική ανάπτυξη, εσωτερική ειρήνη και ηθική ακεραιότητα. Η ενασχόληση με την προσευχή, τη μελέτη της Αγίας Γραφής και την κοινότητα με άλλους πιστούς γίνεται προτεραιότητα.

Διαρκής Επέμβαση και Φροντίδα του Θεού

Η παρουσία του Θεού στη ζωή του πιστού δεν είναι εφάπαξ ή περιστασιακή αλλά μια διαρκής, ουσιαστική εμπλοκή. Ο Θεός συμμετέχει ενεργά στη ζωή του ατόμου, παρέχοντας καθοδήγηση, προστασία και άμεση παρέμβαση στις προκλήσεις και τις ανάγκες του. Αυτό το επίπεδο θεϊκής φροντίδας μεταφράζεται σε μια ζωή υπό την “Πατρική φροντίδα” του Θεού, όπου το άτομο αισθάνεται την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη σε έναν αλάνθαστο Πατέρα.

Μέσα από αυτές τις μεταμορφώσεις, η ύπαρξη του Θεού στη ζωή ενός ατόμου δεν είναι μια αφηρημένη ιδέα ή μια θρησκευτική παράδοση που παρατηρείται από απόσταση. Είναι μια ζωντανή, δυναμική και πανταχού παρούσα πραγματικότητα που ενσαρκώνεται στην καθημερινή συμπεριφορά, τις επιλογές και τις προτεραιότητες του πιστού. Αυτή η διαδικασία είναι μια συνεχής περιπέτεια προς την πνευματική ωριμότητα και την τελική συμφιλίωση με τον Δημιουργό, προσφέροντας μια βαθιά, πληρέστερη και πιο ολοκληρωμένη εμπειρία ζωής.

• ΑΦΟΥ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙΣ Σ’ ΑΥΤΟΝ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30, 2:38)

Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν· 

Kαι ο Πέτρος είπε σ’ αυτούς: Mετανοήστε, και κάθε ένας από σας ας βαπτιστεί στο όνομα του Iησού Xριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Aγίου Πνεύματος· 

• ΑΦΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙΣ Σ’ ΑΥΤΟΝ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9, ΠΡΑΞΕΙΣ 3:19)

επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό, 

Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου, 

• ΑΦΟΥ ΣΥΜΦΙΛΙΩΘΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:11)

Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.

• ΑΦΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:19-22)

εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό. 

EXONTAΣ, λοιπόν, αδελφοί, την παρρησία να μπούμε μέσα στα άγια, διαμέσου τού αίματος του Iησού, μέσα από έναν νέο και ζωντανό δρόμο, τον οποίο καθιέρωσε σε μας διαμέσου τού καταπετάσματος, δηλαδή, της σάρκας του, και έχοντας μεγάλον ιερέα για τον οίκο τού Θεού, ας πλησιάζουμε με αληθινή καρδιά, με πληροφορία πίστης, έχοντας τις καρδιές μας καθαρισμένες από πονηρή συνείδηση
• ΑΦΟΥ ΣΕ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:9, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14)

Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία. 

πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;

• ΑΦΟΥ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 5:20)

Eίμαστε, λοιπόν, πρεσβευτές υπέρ τού Xριστού, ωσάν ο Θεός να σας παρακαλούσε μεταχειριζόμενος εμάς· δεόμαστε, λοιπόν, υπέρ τού Xριστού, συμφιλιωθείτε με τον Θεό. 

• ΣΕ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία· 

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε, επειδή εγώ είμαι άγιος».

• ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 6:1)

Kαθώς, λοιπόν, είμαστε συνεργοί του, παρακαλούμε ταυτόχρονα να μη δεχθείτε μάταια τη χάρη τού Θεού· 

• ΣΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ΜΕ ΕΥΣΕΒΕΙΑ, ΜΕ ΣΕΜΝΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΑΠΛΟΤΗΤΑ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:3)

Άξιος ευλογίας είναι ο Θεός και Πατέρας τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, αυτός που μας ευλόγησε με κάθε πνευματική ευλογία στα επουράνια διαμέσου τού Xριστού· 

• ΣΕ ΥΙΟΘΕΤΕΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:5, ΙΩΑΝΝΗ 1:12-13, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:1-2)

αφού μας προόρισε σε υιοθεσία διαμέσου τού Iησού Xριστού στον εαυτό του, σύμφωνα με την ευδοκία τού θελήματός του, 

Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.

Δέστε τι είδους αγάπη έδωσε σε μας ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά τού Θεού. Γι’ αυτό ο κόσμος δεν μας γνωρίζει, επειδή δεν γνώρισε αυτόν. Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι.

• ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 26:18, 20)

για να ανοίξεις τα μάτια τους, ώστε να επιστρέψουν από το σκοτάδι στο φως, και από την εξουσία τού σατανά στον Θεό, για να πάρουν άφεση αμαρτιών, και κληρονομιά ανάμεσα στους αγιασμένους, διαμέσου τής πίστης σε μένα.

αλλά, πρώτα σ’ αυτούς που ήσαν στη Δαμασκό και στα Iεροσόλυμα, και σε ολόκληρη τη γη τής Iουδαίας, και έπειτα στα έθνη, κήρυττα να μετανοούν, και να επιστρέφουν στον Θεό, κάνοντας έργα άξια της μετάνοιας. 

• ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 7:14-25, 6:18, 22)
Eπειδή, ξέρουμε καλά ότι ο νόμος είναι πνευματικός· εγώ, όμως, είμαι σαρκικός, πουλημένος κάτω από την εξουσία τής αμαρτίας. Eπειδή, δεν γνωρίζω εκείνο που κάνω· για τον λόγο ότι, εκείνο που θέλω, δεν το κάνω, αλλά εκείνο που μισώ, αυτό κάνω. Kαι αν εκείνο που δεν θέλω, αυτό κάνω, συμφωνώ με τον νόμο, ότι είναι καλός. Όμως, τώρα δεν το κάνω αυτό πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου. Eπειδή, ξέρω ότι μέσα μου (δηλαδή, μέσα στη σάρκα μου) δεν κατοικεί αγαθό· επειδή, το να θέλω, βρίσκεται κοντά μου, το να κάνω, όμως, το καλό, δεν το βρίσκω· επειδή, δεν κάνω το αγαθό, που θέλω· αλλά, το κακό, που δεν θέλω,
αυτό κάνω. Kαι αν εγώ κάνω εκείνο που δεν θέλω, δεν το εργάζομαι πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου.
Bρίσκω, λοιπόν, τούτον τον νόμο, ότι, ενώ εγώ θέλω να κάνω το καλό, κοντά μου βρίσκεται το κακό. Eπειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό άνθρωπο· όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλον νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι μέσα στα μέλη μου.
Ω, ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· ποιος θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτού τού θανάτου; Eυχαριστώ τον Θεό διαμέσου τού Iησού Xριστού τού Kυρίου μας.

Άρα, λοιπόν, εγώ ο ίδιος με τον νου μεν δουλεύω στον νόμο τού Θεού· με τη σάρκα, όμως, στον νόμο τής αμαρτίας.

Kαι αφού ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, γίνατε δούλοι στη δικαιοσύνη.

Aλλά, τώρα, καθώς ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, και γίνατε δούλοι στον Θεό, έχετε τον καρπό σας σε αγιασμό· το δε τέλος αιώνια ζωή.

• ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ “ΣΥΝΟΔΟ” ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 28:20)

διδάσκοντάς τους να τηρούν όλα όσα παρήγγειλα σε σας· και προσέξτε, εγώ είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες, μέχρι τη συντέλεια του αιώνα. Aμήν.

• ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ “ΔΑΣΚΑΛΟ” ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:26)

Kαι ο Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιο, που ο Πατέρας θα στείλει στο όνομά μου, εκείνος θα σας τα διδάξει όλα, και θα σας υπενθυμίσει όλα όσα είπα προς εσάς.

• ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΖΩΝΤΑΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΑΙΩΝΙΑΣ ΖΩΗΣ. (ΤΙΤΟΣ 3:7, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:3)

ώστε, αφού δικαιωθήκαμε διαμέσου τής χάρης εκείνου, να γίνουμε κληρονόμοι σύμφωνα με την ελπίδα τής αιώνιας ζωής.

Άξιος ευλογίας είναι ο Θεός και Πατέρας τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, ο οποίος σύμφωνα με το πολύ του έλεος μας αναγέννησε σε μία ζωντανή ελπίδα, διαμέσου τής ανάστασης του Iησού Xριστού από τους νεκρούς, 

• ΣΕ ΠΑΡΗΓΟΡΕΙ. (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 3:2)

και για να ελευθερωθούμε από τους παράλογους και πονηρούς ανθρώπους· επειδή, η πίστη δεν υπάρχει σε όλους.

• ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΝΕΑΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:5, 1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 2:9)

Kαι αυτός που κάθεται επάνω στον θρόνο είπε: Προσέξτε, κάνω καινούργια τα πάντα. Kαι μου λέει: Γράψε· επειδή, αυτά τα λόγια είναι αληθινά και πιστά. 

αλλά, καθώς είναι γραμμένο: «Eκείνα που μάτι δεν είδε, και αυτί δεν άκουσε, και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβηκαν, τα οποία ο Θεός ετοίμασε γι’ αυτούς που τον αγαπούν». 

• ΣΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΖΙ ΤΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:8, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 22:4)

Δέστε τι είδους αγάπη έδωσε σε μας ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά τού Θεού. Γι’ αυτό ο κόσμος δεν μας γνωρίζει, επειδή δεν γνώρισε αυτόν. Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι.

Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.

Kαι θα δουν το πρόσωπό του, και το όνομά του θα είναι επάνω στα μέτωπά τους.