Σε έναν κόσμο γεμάτο ανασφάλειες και αβεβαιότητα, η προοπτική μιας αιώνιας κρίσης μπορεί να φανεί τρομακτική και απειλητική. Αν και πολλοί αρνούνται να σκεφτούν ή να συζητήσουν για αυτό, η Καινή Διαθήκη θέτει το θέμα της κρίσης με έμφαση και διαύγεια. Οι αρχαίες γραφές εξηγούν ότι η κρίση αποτελεί μια θεμελιώδη πτυχή της χριστιανικής πίστης, προειδοποιώντας τους πιστούς για τη σοβαρότητα της αμαρτίας και την αναγκαιότητα μετάνοιας.

Η Αναγκαιότητα της Μετάνοιας

Μια βασική αρχή που διατυπώνεται στην Καινή Διαθήκη είναι ότι κάθε άνθρωπος θα πρέπει να περάσει από μια διαδικασία μετάνοιας για να σωθεί από τις αμαρτίες του και να αποφύγει την αιώνια κόλαση. Ο Ιησούς Χριστός έκανε σαφές ότι «εάν δε μετανοήσετε, όλοι έτσι θα απολεσθείτε» (Λουκάς 13:3). Η μετάνοια δεν αναφέρεται μόνο ως μια επιφανειακή αλλαγή συμπεριφοράς, αλλά ως μια βαθιά, εσωτερική μεταμόρφωση που επηρεάζει τον πυρήνα της ανθρώπινης καρδιάς.

Η Εξουσία της Συγχώρεσης

Μέσα από την αποδοχή της χάρης του Θεού, οι πιστοί αποκτούν πρόσβαση σε μια απίστευτη δώρεα: τη συγχώρεση. Η διδαχή του Ιησού ξεκαθαρίζει ότι «όποιος πιστεύει σ’ Εμένα δεν κρίνεται» (Ιωάννης 3:18). Η συγχώρεση  των αμαρτιών μέσω της πίστης στον Χριστό παρέχει απελευθέρωση από το βάρος του ενοχικού φόρτου και της επικριτικής κρίσης.

Η Δικαίωση και η Συμφιλίωση

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο της πίστης είναι η δικαίωση του πιστού, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της θεϊκής χάριτος. Ο Παύλος διατυπώνει ότι είμαστε δικαιωμένοι δωρεάν με τη χάρη του Θεού μέσω της λυτρωτικής δουλείας του Χριστού (Ρωμαίους 3:24). Αυτή η δικαίωση μας φέρνει σε μια σχέση ειρήνης και συμφιλίωσης με τον Θεό.

Από την Κρίση στην Ζωοποίηση

Η εξαίρεση από την κρίση δεν είναι απλώς μια απαλλαγή από την τιμωρία, αλλά μια πρόσκληση σε μια νέα ζωή. Όσοι δέχονται τον Χριστό γίνονται «νέα κτίση» (2 Κορινθίους 5:17). Αυτή η ζωοποίηση δεν είναι μόνο μεταφορική αλλά ουσιαστική, μεταμορφώνοντας την ύπαρξη και την προοπτική του πιστού προς την αιωνιότητα.

Η Απόκριση του Πιστού

Αντιμετωπίζοντας την απειλή της κρίσης, οι πιστοί καλούνται να ανταποκριθούν με ειλικρινή μετάνοια, βαθιά πίστη και αφοσίωση στην ακολουθία του Χριστού. Η απόκριση αυτή δεν πρέπει να είναι προσωρινή ή επιφανειακή, αλλά μια συνεχής, βαθιά διαδικασία αυτοανακάλυψης και αυτοαποκάλυψης μέσω της πίστης και των έργων.

Συμπερασματικά

Η  κρίση, όπως περιγράφεται στην Καινή Διαθήκη, δεν αποτελεί μια απειλή που σκοπεύει να τρομοκρατήσει τους πιστούς, αλλά μια υπόμνηση της ανάγκης για αυθεντική πίστη και ενεργητική σχέση με τον Θεό. Είναι μια πρόσκληση να ζήσουμε με τρόπο που αντανακλά την ευγνωμοσύνη και την αναγνώριση για τη θεϊκή χάρη που μας έχει δοθεί. Η πίστη στην χριστιανική έννοια δεν είναι απλώς μια αποδοχή μιας διδασκαλίας αλλά μια ολοκληρωτική προσωπική ανταπόκριση στην αγάπη, την έλεοση και τη δικαιοσύνη του Θεού.

• ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 20:12)

και είδα τούς νεκρούς, μικρούς και μεγάλους, να στέκονται μπροστά στον Θεό, και ανοίχθηκαν τα βιβλία· και ανοίχθηκε ένα άλλο βιβλίο, που είναι τής ζωής· και κρίθηκαν οι νεκροί από τα γραμμένα μέσα στα βιβλία, σύμφωνα με τα έργα τους. 

• Η ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:27, ΠΡΑΞΕΙΣ 17:31)

Kαι καθώς είναι αποφασισμένο στους ανθρώπους μία φορά να πεθάνουν, ύστερα δε από τούτο είναι κρίση· 

επειδή, προσδιόρισε μία ημέρα, κατά την οποία πρόκειται να κρίνει την οικουμένη με δικαιοσύνη, διαμέσου ενός άνδρα, που τον διόρισε, και έδωσε γι’ αυτό βεβαίωση σε όλους, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:18, 5:24)

Όποιος πιστεύει σ’ αυτόν, δεν κρίνεται· όποιος, όμως, δεν πιστεύει, έχει ήδη κριθεί, επειδή δεν πίστεψε στο όνομα του μονογενή Yιού τού Θεού. 

Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, ότι εκείνος που ακούει τον λόγο μου, και πιστεύει σ’ αυτόν που με απέστειλε, έχει αιώνια ζωή, και σε κρίση δεν έρχεται, αλλά έχει ήδη μεταβεί από τον θάνατο στη ζωή. 

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30, 2:38, ΛΟΥΚΑΣ 13:3, 5)

Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν· 

Kαι ο Πέτρος είπε σ’ αυτούς: Mετανοήστε, και κάθε ένας από σας ας βαπτιστεί στο όνομα του Iησού Xριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Aγίου Πνεύματος· 

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.’

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΟ ΖΩΝΤΑΝΟ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΕΟ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9, ΠΡΑΞΕΙΣ 3:19)

επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό, 

Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου, 

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΣΥΜΦΙΛΙΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 1:21, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)

Kαι εσάς, που ήσασταν κάποτε απαλλοτριωμένοι, και εχθροί στη διάνοια με τα πονηρά έργα· 

Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΔΙΚΑΙΩΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΟΥΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:1)

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΕΛΕΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:10)

οι οποίοι άλλοτε δεν ήσασταν λαός, τώρα όμως είστε λαός τού Θεού· «οι οποίοι άλλοτε δεν είχατε ελεηθεί, τώρα όμως ελεηθήκατε».

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΣΥΓΧΩΡΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 4:7-8)

Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα, 

«Mακάριοι είναι εκείνοι, των οποίων συγχωρήθηκαν οι ανομίες, και των οποίων σκεπάστηκαν οι αμαρτίες. Mακάριος ο άνθρωπος στον οποίο ο Kύριος δεν θα λογαριάσει σ’ αυτόν αμαρτία».

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΜΕΤΑΝΟΗΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ. (ΜΑΡΚΟΣ 1:15, 16:15-16)

και λέγοντας, ότι: O καιρός συμπληρώθηκε και η βασιλεία τού Θεού πλησίασε· μετανοείτε και πιστεύετε στο ευαγγέλιο.

Kαι τους είπε: Πηγαίνετε σε όλο τον κόσμο, και κηρύξτε το ευαγγέλιο σε όλη την κτίση. Όποιος πιστέψει και βαπτιστεί, θα σωθεί· όποιος, όμως, απιστήσει, θα κατακριθεί.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΖΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3, ΙΩΑΝΝΗ 3:21)

εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό. 

Όποιος, όμως, πράττει την αλήθεια, έρχεται στο φως, για να φανερωθούν τα έργα του, ότι έγιναν σύμφωνα με τον Θεό.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΑΠΑΡΝΗΘΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΗΚΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ. (ΛΟΥΚΑΣ 9:23)

Kαι έλεγε σε όλους: Aν κάποιος θέλει νάρθει πίσω μου, ας απαρνηθεί τον εαυτό του, και ας σηκώσει τον σταυρό του, καθημερινά, και ας με ακολουθεί.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΓΙΝΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 1:12-13, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:1)

Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.

Δέστε τι είδους αγάπη έδωσε σε μας ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά τού Θεού. Γι’ αυτό ο κόσμος δεν μας γνωρίζει, επειδή δεν γνώρισε αυτόν. 

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΒΑΔΙΣΟΥΝ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία· 

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε, επειδή εγώ είμαι άγιος».