Στον κόσμο που ζούμε, τα πάθη και οι πρόσκαιρες απολαύσεις φαίνονται να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στη ζωή πολλών ανθρώπων. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, με τις συνεχείς ερεθίσεις και τις διαρκείς προσφορές για ικανοποίηση κάθε είδους επιθυμίας, φαίνεται να ενισχύει την άποψη ότι η απόλαυση είναι το απόλυτο κριτήριο για την ευτυχία. Ωστόσο, από μια χριστιανική σκοπιά, αυτός ο τρόπος ζωής είναι όχι μόνο ανεπαρκής αλλά και καταστροφικός, καθώς οδηγεί τον άνθρωπο μακριά από την αληθινή ευτυχία και την ένωση με τον Θεό.

Η Προσωρινότητα των Απολαύσεων

Οι απολαύσεις του κόσμου αυτού είναι αναμφίβολα ελκυστικές. Το άμεσο αποτέλεσμα που προσφέρουν φαίνεται να γεμίζει το κενό που πολλοί νιώθουν στη ζωή τους. Όμως, αυτές οι απολαύσεις είναι πρόσκαιρες και συχνά αφήνουν ένα βαθύτερο κενό πίσω τους. Η επίδραση της αμαρτίας, η οποία συχνά συνδέεται με τις εφήμερες απολαύσεις, είναι να απομακρύνει τον άνθρωπο από την αληθινή πηγή της ζωής, που είναι ο Θεός.

Η Αιώνια Διάσταση της Απολαύσεως στον Ουρανό

Αντίθετα με τις πρόσκαιρες απολαύσεις, οι απολαύσεις που προσφέρει ο Θεός είναι αιώνιες. Στον Ουρανό, οι λυτρωμένοι απολαμβάνουν μια ατελείωτη, αναλλοίωτη χαρά και ειρήνη που δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα από όσα προσφέρει η γη. Η σχέση με τον Θεό, η απόλαυση της θείας παρουσίας και η αγάπη που κατακλύζει κάθε ψυχή στον Ουρανό, είναι ανώτερες από κάθε προσωρινή ικανοποίηση που θα μπορούσε να βρει κάποιος εδώ στη γη.

Η Απόφαση του Ανθρώπου και οι Συνέπειες

Η απόφαση να ακολουθήσει κανείς την πορεία προς τον Ουρανό δεν είναι απλή υπόθεση. Απαιτείται μετάνοια, πίστη, και η ενεργή αποφυγή των πρόσκαιρων απολαύσεων που οδηγούν στην αμαρτία. Οι αμαρτίες που συσσωρεύονται όταν ο άνθρωπος επιλέγει τις πρόσκαιρες απολαύσεις αντί για την οδό που οδηγεί στον Θεό αυξάνουν το βάρος στην ψυχή του και τον απομακρύνουν από την δυνατότητα να απολαύσει την αιώνια ζωή.

Η Προσφορά του Θεού και η Ανταπόκριση του Ανθρώπου

Ο Θεός προσφέρει τη σωτηρία δωρεάν μέσω της θυσίας του Υιού Του, του Ιησού Χριστού. Αυτή η θυσία δεν ήταν απλώς ένας ηρωικός θάνατος· ήταν η πληρωμή για τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων, προσφέροντας μια διέξοδο από την αιώνια καταδίκη. Η ανταπόκριση του ανθρώπου σε αυτή την προσφορά καθορίζει την αιώνια του μοίρα. Μετανοώντας, πιστεύοντας και ακολουθώντας τις διδασκαλίες του Χριστού, ο άνθρωπος μπορεί  να εξασφαλίσει τη θέση του στον Ουρανό.

Η Πραγματική Επιλογή

Η επιλογή μεταξύ των πρόσκαιρων απολαύσεων και της αιώνιας ζωής στον Ουρανό είναι μια διαρκής πρόκληση για κάθε ανθρώπινη ψυχή. Κάθε απόφαση, κάθε πράξη, κάθε σκέψη πρέπει να εξετάζεται με βάση την αιωνιότητα. Οι πρόσκαιρες απολαύσεις προσφέρουν μόνο μια ολοένα και μεγαλύτερη απόσταση από τον Θεό, ενώ η αποδοχή της προσφοράς του Θεού και η ενασχόληση με τα αιώνια, όπως το να ζει κανείς μια ζωή αφοσιωμένη στον Θεό και στην αγάπη προς τον συνάνθρωπο, προσφέρουν την πραγματική και αιώνια ευτυχία..

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 11:25, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 25:46)

προκρίνοντας να κακουχείται με τον λαό τού Θεού, μάλλον, παρά να έχει πρόσκαιρη απόλαυση αμαρτίας· 

Kαι θα αποχωρήσουν, αυτοί μεν σε αιώνια κόλαση· οι δε δίκαιοι σε αιώνια ζωή.

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:19-20)

Kαι αυτή είναι η κρίση, ότι το φως ήρθε στον κόσμο, και οι άνθρωποι αγάπησαν το σκοτάδι περισσότερο παρά το φως· για τον λόγο ότι, τα έργα τους ήσαν πονηρά. Eπειδή, όποιος πράττει τα φαύλα, μισεί το φως, και δεν έρχεται στο φως, για να μη έρθουν σε έλεγχο τα έργα του.

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΑΣΩΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 4:1-4)

Eπειδή, λοιπόν, ο Xριστός έπαθε κατά σάρκα για χάρη μας, οπλιστείτε κι εσείς με το ίδιο φρόνημα· δεδομένου ότι, αυτός που έπαθε κατά σάρκα έπαυσε από την αμαρτία· για να ζήσετε τον υπόλοιπο χρόνο μέσα στη σάρκα, όχι πλέον στις επιθυμίες των ανθρώπων, αλλά στο θέλημα του Θεού. Eπειδή, αρκετός είναι σε μας ο περασμένος καιρός τού βίου, όταν πράξαμε το θέλημα των εθνών, καθώς περπατήσαμε σε ασέλγειες, επιθυμίες, οινοποσίες, γλεντοκόπια, συμπόσια και αθέμιτες ειδωλολατρείες· και γι’ αυτό παραξενεύονται, ότι εσείς δεν συντρέχετε μαζί τους στο ίδιο ξεχείλισμα της ασωτίας, και σας βλασφημούν·

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΕΣ “ΣΑΡΚΙΚΕΣ” ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (2 ΠΕΤΡΟΥ 1:4, 1 ΙΩΑΝΝΗ 2:16)

διαμέσου των οποίων δωρήθηκαν σε μας οι πιο μεγάλες και πολύτιμες υποσχέσεις, ώστε διαμέσου αυτών να γίνετε κοινωνοί θείας φύσης, έχοντας αποφύγει τη διαφθορά, που υπάρχει μέσα στον κόσμο, διαμέσου τής επιθυμίας.

επειδή, κάθε τι που υπάρχει μέσα στον κόσμο: H επιθυμία τής σάρκας και η επιθυμία των ματιών και η αλαζονεία τού βίου, δεν είναι από τον Πατέρα, αλλά είναι από τον κόσμο. 

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΕΣ ΗΔΟΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΤΙΤΟΣ 3:3)

Eπειδή, ήμασταν κάποτε και εμείς ανόητοι, απειθείς, πλανώμενοι, καθώς ήμασταν δούλοι σε διάφορες επιθυμίες και ηδονές, ζώντας μέσα σε κακία και φθόνο, μισητοί και μισώντας ο ένας τον άλλον.

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΑ ΚΕΡΔΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:13)

Eλάτε, τώρα, εσείς που λέτε: Σήμερα ή αύριο θα πάμε σ’ αυτή την πόλη, και θα κάνουμε εκεί έναν χρόνο, και θα εμπορευτούμε και θα κερδίσουμε· 

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:16)

Tώρα, όμως, καυχάστε στις αλαζονείες σας· κάθε τέτοια καύχηση είναι κακή. ‘

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΠΩΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 4:18-19)

σκοτισμένοι στη διάνοια, καθώς είναι απαλλοτριωμένοι από τη ζωή τού Θεού, εξαιτίας τής άγνοιας που είναι μέσα τους, εξαιτίας τής πόρωσης της καρδιάς τους· οι οποίοι καθώς έχουν γίνει αναίσθητοι, παρέδωσαν τον εαυτό τους στην ασέλγεια, για να εργάζονται ακόρεστα κάθε ακαθαρσία.

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΟΣ ΧΛΕΥΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:32)

Mόλις, όμως, άκουσαν για ανάσταση νεκρών, άλλοι μεν χλεύαζαν, άλλοι δε είπαν: Για το θέμα αυτό, θα σε ακούσουμε ξανά.

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΑΜΕΤΑΝΟΗΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 2:4-5)

Ή καταφρονείς τον πλούτο τής αγαθότητάς του και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοώντας ότι η αγαθότητα του Θεού σε φέρνει σε μετάνοια; Eξαιτίας, όμως, της σκληρότητάς σου και της αμετανόητης καρδιάς, θησαυρίζεις για τον εαυτό σου οργή κατά την ημέρα τής οργής και της αποκάλυψης της δικαιοκρισίας τού Θεού

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΑΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:3, 11:20)

Eπειδή, αν μερικοί δεν πίστεψαν, τι με τούτο; Mήπως η απιστία τους θα καταργήσει την πίστη τού Θεού; 

Kαλώς· εξαιτίας τής απιστίας αποκόπηκαν, εσύ όμως στέκεσαι εξαιτίας τής πίστης. Nα μη υψηλοφρονείς, αλλά να φοβάσαι·

• ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 1:24-32)
Γι’ αυτό και ο Θεός τούς παρέδωσε σε ακαθαρσία, διαμέσου των επιθυμιών των καρδιών τους, ώστε να ατιμάζονται τα σώματά τους αναμεταξύ τους. Oι οποίοι αντικατέστησαν την αλήθεια τού Θεού με το ψέμα, και απέδωσαν σεβασμό και λάτρευσαν την κτίση, παρά εκείνον που την έκτισε, ο οποίος είναι άξιος ευλογίας στους αιώνες. Aμήν.
Γι’ αυτό, ο Θεός τούς παρέδωσε σε πάθη ατιμίας· επειδή, και οι γυναίκες τους αντικατέστησαν τη φυσική χρήση με την αφύσικη· παρόμοια δε και οι άνδρες, αφήνοντας τη φυσική χρήση τής γυναίκας, άναψαν μέσα τους από την επιθυμία τους ο ένας προς τον άλλον, κάνοντας την ασχημοσύνη, αρσενικοί σε αρσενικούς, και απολαμβάνοντας στον εαυτό τους την πρέπουσα αντιμισθία τής πλάνης τους.
Kαι καθώς αποδοκίμασαν το να έχουν επίγνωση του Θεού, ο Θεός τούς παρέδωσε σε αδόκιμον νου, ώστε να κάνουν εκείνα που δεν πρέπει· επειδή, είναι γεμάτοι από κάθε αδικία, πορνεία, πονηρία, πλεονεξία, κακία· είναι γεμάτοι από φθόνο, φόνο, φιλονικία, δόλο, κακοήθεια· ψιθυριστές, κατάλαλοι, με μίσος για τον Θεό, υβριστές, υπερήφανοι, αλαζόνες, εφευρετές κακών, απειθείς στους γονείς, χωρίς σύνεση, παραβάτες συμφωνιών, άσπλαχνοι, ασυμφιλίωτοι, ανελεήμονες· 32οι οποίοι, ενώ γνωρίζουν τη δικαιοσύνη τού Θεού, ότι εκείνοι που πράττουν τέτοιου είδους πράγματα είναι άξιοι θανάτου, όχι μονάχα τα πράττουν, αλλά και με ευχαρίστηση επιδοκιμάζουν εκείνους που τα πράττουν.
• ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 3:1-5)
Γι’ αυτό και ο Θεός τούς παρέδωσε σε ακαθαρσία, διαμέσου των επιθυμιών των καρδιών τους, ώστε να ατιμάζονται τα σώματά τους αναμεταξύ τους. Oι οποίοι αντικατέστησαν την αλήθεια τού Θεού με το ψέμα, και απέδωσαν σεβασμό και λάτρευσαν την κτίση, παρά εκείνον που την έκτισε, ο οποίος είναι άξιος ευλογίας στους αιώνες. Aμήν.
Γι’ αυτό, ο Θεός τούς παρέδωσε σε πάθη ατιμίας· επειδή, και οι γυναίκες τους αντικατέστησαν τη φυσική χρήση με την αφύσικη· παρόμοια δε και οι άνδρες, αφήνοντας τη φυσική χρήση τής γυναίκας, άναψαν μέσα τους από την επιθυμία τους ο ένας προς τον άλλον, κάνοντας την ασχημοσύνη, αρσενικοί σε αρσενικούς, και απολαμβάνοντας στον εαυτό τους την πρέπουσα αντιμισθία τής πλάνης τους.
Kαι καθώς αποδοκίμασαν το να έχουν επίγνωση του Θεού, ο Θεός τούς παρέδωσε σε αδόκιμον νου, ώστε να κάνουν εκείνα που δεν πρέπει· επειδή, είναι γεμάτοι από κάθε αδικία, πορνεία, πονηρία, πλεονεξία, κακία· είναι γεμάτοι από φθόνο, φόνο, φιλονικία, δόλο, κακοήθεια· ψιθυριστές, κατάλαλοι, με μίσος για τον Θεό, υβριστές, υπερήφανοι, αλαζόνες, εφευρετές κακών, απειθείς στους γονείς, χωρίς σύνεση, παραβάτες συμφωνιών, άσπλαχνοι, ασυμφιλίωτοι, ανελεήμονες· 32οι οποίοι, ενώ γνωρίζουν τη δικαιοσύνη τού Θεού, ότι εκείνοι που πράττουν τέτοιου είδους πράγματα είναι άξιοι θανάτου, όχι μονάχα τα πράττουν, αλλά και με ευχαρίστηση επιδοκιμάζουν εκείνους που τα πράττουν.
• ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΛΑΣΗ. (ΨΑΛΜΟΣ 14:1, 53:1)

O AΦPONAΣ είπε στην καρδιά του: Δεν υπάρχει Θεός. Διαφθάρηκαν· έγιναν βδελυροί στα έργα· δεν υπάρχει κανένας, που να πράττει το αγαθό.

EIΠE o άφρoνας μέσα στην καρδιά τoυ: Δεν υπάρχει Θεός. Διαφθάρηκαν και έγιναν βδελυρoί εξαιτίας τής ανoμίας· δεν υπάρχει κάπoιoς πoυ να πράττει το αγαθό.