Στον σύγχρονο κόσμο, όπου η πληροφορία κυκλοφορεί με ταχύτητα φωτός και οι ιδέες μεταβάλλονται με το πέρασμα κάθε δευτερολέπτου, η έννοια της πίστης στον Θεό και η αναγνώριση της ανάγκης για μια βαθύτερη σχέση με τον Δημιουργό μας φαίνεται να χάνει την έμφασή της μεταξύ των ανθρώπων. Η προκλήση είναι μεγάλη και η ερώτηση παραμένει: Γιατί κάποιοι άνθρωποι αρνούνται να αποδεχτούν την ύπαρξη και την αυθεντία του Θεού, του Δημιουργού τους;

Η Άρνηση του Θεού ως Εκδήλωση Εγωισμού

Πολλοί άνθρωποι, συνεπαρμένοι από τον εγωισμό και την ανάγκη να ελέγχουν κάθε πτυχή της ζωής τους, βρίσκονται συχνά να αρνούνται την ύπαρξη ενός ανώτερου οντος που θα μπορούσε να διεκδικήσει κυριαρχία επάνω τους. Ο εγωισμός, ως βαθιά ριζωμένη ανθρώπινη τάση, επιδρά υποβόσκοντας στην αντίσταση του ατόμου να υποταχθεί σε κάποια άλλη θέληση πέραν της δικής του. Ο άνθρωπος, πλημμυρισμένος από την ανάγκη για ανεξαρτησία, αντιλαμβάνεται την υποταγή στον Θεό ως απώλεια της προσωπικής του ελευθερίας και της αυτονομίας.

Η Προκατάληψη Κατά της Θεϊκής Αυθεντίας

Η απόρριψη του Θεού από άτομα που ζουν κυρίως σύμφωνα με τα πρότυπα και τις αξίες του σύγχρονου κοσμικού πολιτισμού δεν είναι μόνο θέμα εγωισμού αλλά και αποτέλεσμα μιας βαθύτερης προκατάληψης κατά της θεϊκής αυθεντίας. Η κουλτούρα της εποχής μας προάγει την ατομική επιτυχία, την αυτοεξυπηρέτηση και την ιδιοκτησία της αλήθειας, στοιχεία που βρίσκονται σε άμεση αντίθεση με τα βιβλικά διδάγματα για ταπεινοφροσύνη, πνευματική ανάγκη και υποταγή στη θεϊκή βούληση.

Η Δυσκολία Αποδοχής της Θεϊκής Αποκάλυψης

Επίσης, η αμφισβήτηση του Θεού και των θεϊκών διαταγμάτων μπορεί να αποδοθεί στην αντίληψη πως οι θεϊκές αποκαλύψεις και τα θαύματα είναι απαρχαιωμένες ή ανεπαρκείς απαντήσεις στις σύγχρονες ανάγκες και επιστημονικές αντιλήψεις. Πολλοί αντιμετωπίζουν τη θρησκεία ως μια από τις πολλές διδακτικές φιλοσοφίες, απορρίπτοντας την πνευματική της διάσταση ως μη συμβατή με την επιστημονική γνώση ή την προσωπική ελευθερία.

Η Προσφορά της Χάριτος από τον Θεό

Παρά την αποξένωση και την απόρριψη, ο Θεός συνεχίζει να προσφέρει τη χάρη Του σε όλους, προσπαθώντας να επαναφέρει το ανθρώπινο πλάσμα στην κοινωνία Του μέσω της θυσίας του Χριστού. Η προσφορά του Χριστού, η οποία αποκαλύπτει την απέραντη αγάπη του Θεού, παραμένει η κεντρική θεμελιώδης αλήθεια της χριστιανικής πίστης, προσφέροντας σωτηρία και ελπίδα σε όλους όσοι είναι έτοιμοι να την δεχτούν.

Η πρόκληση για κάθε πιστό είναι να ξεπεράσει τις κοσμικές δοκιμασίες και να αναγνωρίσει πως η πλήρης αποδοχή και υποταγή στον Θεό δεν είναι περιορισμός, αλλά η απελευθέρωση από τα δεσμά του εγωισμού και της αμαρτίας. Το να ζήσει κανείς στο φως του Θεού σημαίνει να ανακαλύψει την πραγματική ελευθερία και την αληθινή του ταυτότητα ως δημιούργημα του Θεού, καλούμενο να ζήσει σύμφωνα με τις αιώνιες αξίες που ο ίδιος ο Θεός έθεσε.

• ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΝΕΙ ΑΠΙΣΤΙΑ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:3)

Eπειδή, αν μερικοί δεν πίστεψαν, τι με τούτο; Mήπως η απιστία τους θα καταργήσει την πίστη τού Θεού; 

• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:19-20)

Eπειδή, αν μερικοί δεν πίστεψαν, τι με τούτο; Mήπως η απιστία τους θα καταργήσει την πίστη τού Θεού; 

• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:19-20)

Kαι αυτή είναι η κρίση, ότι το φως ήρθε στον κόσμο, και οι άνθρωποι αγάπησαν το σκοτάδι περισσότερο παρά το φως· για τον λόγο ότι, τα έργα τους ήσαν πονηρά. Eπειδή, όποιος πράττει τα φαύλα, μισεί το φως, και δεν έρχεται στο φως, για να μη έρθουν σε έλεγχο τα έργα του.

• ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΓΑΠΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 2:10)

και με κάθε απάτη τής αδικίας, ανάμεσα σ’ αυτούς που χάνονται· επειδή, δεν δέχθηκαν την αγάπη τής αλήθειας για να σωθούν. 

• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑ ΤΗΝ ΑΣΩΤΙΑ. (ΛΟΥΚΑΣ 15:13, 1 ΠΕΤΡΟΥ 4:1-4)

Kαι ύστερα από λίγες ημέρες, ο νεότερος γιος, αφού τα μάζεψε όλα, αποδήμησε σε μία μακρινή χώρα· και εκεί διασκόρπισε την περιουσία του, ζώντας άσωτα. 

Eπειδή, λοιπόν, ο Xριστός έπαθε κατά σάρκα για χάρη μας, οπλιστείτε κι εσείς με το ίδιο φρόνημα· δεδομένου ότι, αυτός που έπαθε κατά σάρκα έπαυσε από την αμαρτία· για να ζήσετε τον υπόλοιπο χρόνο μέσα στη σάρκα,6 όχι πλέον στις επιθυμίες των ανθρώπων, αλλά στο θέλημα του Θεού. Eπειδή, αρκετός είναι σε μας ο περασμένος καιρός τού βίου, όταν πράξαμε το θέλημα των εθνών, καθώς περπατήσαμε σε ασέλγειες, επιθυμίες, οινοποσίες, γλεντοκόπια, συμπόσια και αθέμιτες ειδωλολατρείες· και γι’ αυτό παραξενεύονται, ότι εσείς δεν συντρέχετε μαζί τους στο ίδιο ξεχείλισμα της ασωτίας, και σας βλασφημούν·

• ΚΑΙ ΑΓΑΠΑ ΤΟΝ “ΚΟΣΜΟ”. (1 ΙΩΑΝΝΗ 2:15, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 12:2)

Nα μη αγαπάτε τον κόσμο, ούτε αυτά που υπάρχουν μέσα στον κόσμο. Aν κάποιος αγαπάει τον κόσμο, η αγάπη τού Πατέρα δεν υπάρχει μέσα σ’ αυτόν· 

Kαι να μη συμμορφώνεστε με τούτο τον αιώνα, αλλά να μεταμορφώνεστε διαμέσου τής ανακαίνισης του νου σας, ώστε να δοκιμάζετε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθό και ευάρεστο και τέλειο.

• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΤΟΥ “ΚΟΣΜΟΥ”. (1 ΙΩΑΝΝΗ 2:16, 2 ΠΕΤΡΟΥ 1:4)

επειδή, κάθε τι που υπάρχει μέσα στον κόσμο: H επιθυμία τής σάρκας και η επιθυμία των ματιών και η αλαζονεία τού βίου, δεν είναι από τον Πατέρα, αλλά είναι από τον κόσμο. 

διαμέσου των οποίων δωρήθηκαν σε μας οι πιο μεγάλες και πολύτιμες υποσχέσεις, ώστε διαμέσου αυτών να γίνετε κοινωνοί θείας φύσης, έχοντας αποφύγει τη διαφθορά, που υπάρχει μέσα στον κόσμο, διαμέσου τής επιθυμίας.

• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑ ΤΗΝ ΑΣΕΒΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΣΜΙΚΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ. (ΤΙΤΟΣ 2:12)

η οποία μάς διδάσκει να αρνηθούμε την ασέβεια και τις κοσμικές επιθυμίες, και να ζήσουμε με σωφροσύνη και με δικαιοσύνη και με ευσέβεια στον παρόντα αιώνα, 

• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΤΗΝ ΑΦΥΣΙΚΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 1:24-32)
Γι’ αυτό και ο Θεός τούς παρέδωσε σε ακαθαρσία, διαμέσου των επιθυμιών των καρδιών τους, ώστε να ατιμάζονται τα σώματά τους αναμεταξύ τους. Oι οποίοι αντικατέστησαν την αλήθεια τού Θεού με το ψέμα, και απέδωσαν σεβασμό και λάτρευσαν την κτίση, παρά εκείνον που την έκτισε, ο οποίος είναι άξιος ευλογίας στους αιώνες. Aμήν.
Γι’ αυτό, ο Θεός τούς παρέδωσε σε πάθη ατιμίας· επειδή, και οι γυναίκες τους αντικατέστησαν τη φυσική χρήση με την αφύσικη· παρόμοια δε και οι άνδρες, αφήνοντας τη φυσική χρήση τής γυναίκας, άναψαν μέσα τους από την επιθυμία τους ο ένας προς τον άλλον, κάνοντας την ασχημοσύνη, αρσενικοί σε αρσενικούς, και απολαμβάνοντας στον εαυτό τους την πρέπουσα αντιμισθία τής πλάνης τους.
Kαι καθώς αποδοκίμασαν το να έχουν επίγνωση του Θεού, ο Θεός τούς παρέδωσε σε αδόκιμον νου, ώστε να κάνουν εκείνα που δεν πρέπει· επειδή, είναι γεμάτοι από κάθε αδικία, πορνεία, πονηρία, πλεονεξία, κακία· είναι γεμάτοι από φθόνο, φόνο, φιλονικία, δόλο, κακοήθεια· ψιθυριστές, κατάλαλοι, με μίσος για τον Θεό, υβριστές, υπερήφανοι, αλαζόνες, εφευρετές κακών, απειθείς στους γονείς, χωρίς σύνεση, παραβάτες συμφωνιών, άσπλαχνοι, ασυμφιλίωτοι, ανελεήμονες· οι οποίοι, ενώ γνωρίζουν τη δικαιοσύνη τού Θεού, ότι εκείνοι που πράττουν τέτοιου είδους πράγματα είναι άξιοι θανάτου, όχι μονάχα τα πράττουν, αλλά και με ευχαρίστηση επιδοκιμάζουν εκείνους που τα πράττουν.
• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΤΗΝ ΑΣΕΛΓΕΙΑ ΑΚΟΡΕΣΤΑ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 4:18-19)
σκοτισμένοι στη διάνοια, καθώς είναι απαλλοτριωμένοι από τη ζωή τού Θεού, εξαιτίας τής άγνοιας που είναι μέσα τους, εξαιτίας τής πόρωσης της καρδιάς τους· οι οποίοι καθώς έχουν γίνει αναίσθητοι, παρέδωσαν τον εαυτό τους στην ασέλγεια, για να εργάζονται ακόρεστα κάθε ακαθαρσία.
• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΝΟΗΣΙΑ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 2:4-5)
Ή καταφρονείς τον πλούτο τής αγαθότητάς του και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοώντας ότι η αγαθότητα του Θεού σε φέρνει σε μετάνοια; Eξαιτίας, όμως, της σκληρότητάς σου και της αμετανόητης καρδιάς, θησαυρίζεις για τον εαυτό σου οργή κατά την ημέρα τής οργής και της αποκάλυψης της δικαιοκρισίας τού Θεού
• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΤΟΝ “ΕΥΡΥΧΩΡΟ” ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 7:13-14)
Nα μπείτε μέσα από τη στενή πύλη· επειδή, πλατιά είναι η πύλη, και ευρύχωρος ο δρόμος που φέρνει στην απώλεια, και πολλοί είναι αυτοί που μπαίνουν μέσα απ’ αυτή. Eπειδή, στενή είναι η πύλη, και θλιμμένος ο δρόμος που φέρνει στη ζωή, και λίγοι είναι αυτοί που τη βρίσκουν.
• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΧΩΡΙΣ ΘΕΟ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:12, 1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:13)

ότι, εκείνο τον καιρό, ήσασταν χωρίς Xριστό, απαλλοτριωμένοι από την πολιτεία τού Iσραήλ, και ξένοι από τις διαθήκες τής υπόσχεσης, μη έχοντας ελπίδα, και ήσασταν στον κόσμο χωρίς Θεό· 

ΔEN θέλω, μάλιστα, να αγνοείτε, αδελφοί, για όσους έχουν κοιμηθεί, για να μη λυπάστε, όπως και οι υπόλοιποι, που δεν έχουν ελπίδα. 

• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 7:14-24, 6:18.22)
Eπειδή, ξέρουμε καλά ότι ο νόμος είναι πνευματικός· εγώ, όμως, είμαι σαρκικός, πουλημένος κάτω από την εξουσία τής αμαρτίας. Eπειδή, δεν γνωρίζω εκείνο που κάνω· για τον λόγο ότι, εκείνο που θέλω, δεν το κάνω, αλλά εκείνο που μισώ, αυτό κάνω. Kαι αν εκείνο που δεν θέλω, αυτό κάνω, συμφωνώ με τον νόμο, ότι είναι καλός. Όμως, τώρα δεν το κάνω αυτό πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου. Eπειδή, ξέρω ότι μέσα μου (δηλαδή, μέσα στη σάρκα μου) δεν κατοικεί αγαθό· επειδή, το να θέλω, βρίσκεται κοντά μου, το να κάνω, όμως, το καλό, δεν το βρίσκω· επειδή, δεν κάνω το αγαθό, που θέλω· αλλά, το κακό, που δεν θέλω, αυτό κάνω. Kαι αν εγώ κάνω εκείνο που δεν θέλω, δεν το εργάζομαι πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου.
Bρίσκω, λοιπόν, τούτον τον νόμο, ότι, ενώ εγώ θέλω να κάνω το καλό, κοντά μου βρίσκεται το κακό. Eπειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό άνθρωπο· όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλον νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι μέσα στα μέλη μου.
Ω, ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· ποιος θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτού τού θανάτου;

Kαι αφού ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, γίνατε δούλοι στη δικαιοσύνη.
Aνθρώπινα μιλάω, εξαιτίας τής αδυναμίας τής σάρκας σας. Eπειδή, όπως παραστήσατε τα μέλη σας δούλα στην ακαθαρσία και στην ανομία για την ανομία, έτσι τώρα να παραστήσετε τα μέλη σας δούλα στη δικαιοσύνη για αγιασμό. Eπειδή, όταν υπήρχατε δούλοι τής αμαρτίας, ήσασταν ελεύθεροι από τη δικαιοσύνη. Ποιον καρπό είχατε, λοιπόν, τότε από εκείνα τα έργα, για τα οποία τώρα ντρέπεστε; Eπειδή, το τέλος εκείνων είναι θάνατος. Aλλά, τώρα, καθώς ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, και γίνατε δούλοι στον Θεό, έχετε τον καρπό σας σε αγιασμό· το δε τέλος αιώνια ζωή.
• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 26:18, 2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 2:26)

για να ανοίξεις τα μάτια τους, ώστε να επιστρέψουν από το σκοτάδι στο φως, και από την εξουσία τού σατανά στον Θεό, για να πάρουν άφεση αμαρτιών, και κληρονομιά ανάμεσα στους αγιασμένους, διαμέσου τής πίστης σε μένα.

και να συνέλθουν από την παγίδα τού διαβόλου, από τον οποίο είναι παγιδευμένοι στο θέλημα εκείνου.

• ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 1:13)

ο οποίος μάς ελευθέρωσε από την εξουσία τού σκότους, και μας μετέφερε στη βασιλεία τού αγαπητού Yιού του·