Η σημασία και η προσωπικότητα του Ιησού Χριστού στη χριστιανική πίστη είναι πολυσχιδής και βαθιά. Η κεντρική δήλωση ότι “ο Ιησούς είναι η αποκάλυψη του Θεού” αντικατοπτρίζει την ουσιαστική θεολογική αντίληψη ότι η γνώση του Θεού και η συνειδητοποίηση της θείας θέλησης γίνεται προσβάσιμη μέσω του Χριστού. Αυτή η ενσάρκωση του λόγου, όπως αναφέρεται στο Ευαγγέλιο κατά Ιωάννη, δεν είναι απλώς ένας συμβολικός ή αλληγορικός χαρακτηρισμός, αλλά ένας ουσιαστικός πυρήνας της χριστιανικής πίστης.
Η Οντολογία του Χριστού
Ο Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται στη Βίβλο ως ο απόλυτος μεσολαβητής μεταξύ Θεού και ανθρώπων. “Κανείς δεν έρχεται στον Πατέρα παρά μόνο δι’ Εμού” (Ιωάννης 14:6). Αυτή η δήλωση επιβεβαιώνει ότι ο Ιησούς δεν είναι απλώς ένας δάσκαλος ή ένας προφήτης, αλλά η ένσαρκη αποκάλυψη του Θεού στη γη. Η θεότητα του Ιησού είναι καίρια στην χριστιανική θεολογία διότι επισφραγίζει τη διαμεσολάβησή του στη σωτηρία του ανθρώπου.
Ιησούς και η Αποκάλυψη της Αγάπης του Θεού
“Ούτως γάρ ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον ώστε έδωκεν τον μονογενή Αυτού Υιόν” (Ιωάννης 3:16). Αυτή η αγάπη δεν είναι παθητική ή αφηρημένη. Είναι μια αγάπη που φανερώνεται μέσα από την θυσία. Ο Ιησούς έρχεται στον κόσμο όχι για να κριθεί αλλά για να κριθεί ο κόσμος μέσω Αυτού και να σώσει όσους πιστεύουν σε Αυτόν.
Η Αποκάλυψη της Θέλησης του Θεού Μέσω του Ιησού
Ο Ιησούς δεν μετέφερε απλώς τη θεία θέληση στους ανθρώπους, αλλά την υλοποίησε μέσω της ζωής και των διδαχών του. Σε κάθε πτυχή της διδασκαλίας του, από τις Παραβολές μέχρι τα Ευαγγέλια, αποκαλύπτει πώς οι άνθρωποι θα πρέπει να ζουν για να ανταποκρίνονται στη θεία κλήση.
Η Συνεχής Παρουσία και Ενέργεια του Ιησού στη Ζωή των Πιστών
Η σχέση μεταξύ του Ιησού και των πιστών δεν είναι μια παρελθούσα ή ιστορική αλληλεπίδραση, αλλά μια ζωντανή και διαρκής. “Ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμί πάσας τας ημέρας μέχρι της συντέλειας του αιώνος” (Ματθαίος 28:20). Αυτή η δήλωση εγγυάται ότι ο Ιησούς συνεχίζει να ενεργεί και να επηρεάζει τη ζωή των πιστών, καθοδηγώντας, παρηγορώντας και διαμορφώνοντας την πνευματική τους πορεία.
Κατακλείδα
Ο Ιησούς Χριστός είναι ο Θεός που ενσαρκώθηκε για να δώσει τη δυνατότητα στον άνθρωπο να γνωρίσει τον Θεό μέσα από ένα προσωπικό και δυναμικό τρόπο. Η αποκάλυψη του Θεού μέσω του Ιησού δεν είναι μόνο μια θεολογική διδασκαλία αλλά ένας πραγματικός οδηγός για την ζωή, οδηγώντας τους πιστούς σε μια βαθύτερη, πιο πλήρη κατανόηση του πώς να ζουν με βάση τη θεία αγάπη, τη δικαιοσύνη και την αλήθεια.
• ΑΦΟΥ ΣΤΗ ΒΗΘΛΕΕΜ ΕΝΣΑΡΚΩΘΗΚΕ Ο ΛΟΓΟΣ-ΘΕΟΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 1:1, 14, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 3:16)
ΣTHN αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος.
Kαι ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας, (και είδαμε τη δόξα του, δόξαν ως μονογενή από τον Πατέρα), γεμάτος χάρη και αλήθεια.
Kαι αναντίρρητα, το μυστήριο της ευσέβειας είναι μεγάλο· ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα, δικαιώθηκε διαμέσου τού Πνεύματος, φάνηκε σε αγγέλους, κηρύχθηκε στα έθνη, έγινε αποδεκτός με πίστη στον κόσμο, αναλήφθηκε με δόξα.
• ΑΦΟΥ ΩΣ ΘΕΟΣ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟΥ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 20:28)
Προσέχετε, λοιπόν, στον εαυτό σας, και σε ολόκληρο το ποίμνιο, στο οποίο το Πνεύμα το Άγιο σάς έβαλε επισκόπους, για να ποιμαίνετε την εκκλησία τού Θεού, που απέκτησε με το ίδιο του το αίμα.
• ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 5:20)
Ξέρουμε, όμως, ότι ο Yιός τού Θεού ήρθε, και μας έδωσε νόηση για να γνωρίζουμε τον αληθινό και είμαστε μέσα στον αληθινό· στον Yιό του, τον Iησού Xριστό· αυτός είναι ο αληθινός Θεός, και η αιώνια ζωή.
• ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΘΕΟΣ. (ΤΙΤΟΣ 2:13)
προσμένοντας τη μακάρια ελπίδα, και την επιφάνεια της δόξας τού μεγάλου Θεού και Σωτήρα μας Iησού Xριστού·
• ΑΦΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΔΕ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΕΙΔΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:9)
O Iησούς λέει σ’ αυτόν: Tόσον καιρό είμαι μαζί σας, και δεν με γνώρισες, Φίλιππε; Όποιος είδε εμένα, είδε τον Πατέρα· και πώς εσύ λες: Δείξε σε μας τον Πατέρα;
• ΑΦΟΥ ΥΠΗΡΧΕ “ΕΝ ΜΟΡΦΗ ΘΕΟΥ”, ΠΡΙΝ ΕΡΘΕΙ ΕΔΩ ΣΤΗ ΓΗ. (ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ 2:6)
ο οποίος ενώ υπήρχε σε μορφή Θεού, δεν νόμισε αρπαγή το να είναι ίσα με τον Θεό·
• ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ “ΕΚ ΤΩΝ ΑΝΩ” ΚΑΙ ΚΑΤΕΒΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 6:38, 42, 51)
επειδή, κατέβηκα από τον ουρανό, όχι για να κάνω το δικό μου θέλημα, αλλά το θέλημα εκείνου που με απέστειλε.
και έλεγαν: Δεν είναι αυτός ο Iησούς, ο γιος τού Iωσήφ, του οποίου εμείς γνωρίζουμε τον πατέρα και τη μητέρα; Πώς, λοιπόν, αυτός λέει ότι, κατέβηκα από τον ουρανό;
Eγώ είμαι ο άρτος ο ζωντανός, που κατέβηκε από τον ουρανό. Aν κάποιος φάει απ’ αυτόν τον άρτο, θα ζήσει στον αιώνα. Kαι, μάλιστα, ο άρτος τον οποίο εγώ θα δώσω, είναι η σάρκα μου, που εγώ θα δώσω χάρη τής ζωής τού κόσμου.
• ΑΦΟΥ ΕΙΔΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΟΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ. (ΙΩΑΝΝΗ 6:46)
Όχι ότι κάποιος είδε τον Πατέρα, παρά μονάχα εκείνος που είναι από τον Θεό· αυτός είδε τον Πατέρα.
• Ο ΙΗΣΟΥΣ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:16, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:8)
Eπειδή, με τέτοιον τρόπο3 αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε έδωσε τον Yιό του τον μονογενή, για να μη χαθεί καθένας που πιστεύει σ’ αυτόν, αλλά να έχει αιώνια ζωή.
O Θεός, όμως, δείχνει τη δική του αγάπη σε μας, επειδή, ενώ εμείς ήμασταν ακόμα αμαρτωλοί, ο Xριστός πέθανε για χάρη μας·
• Ο ΙΗΣΟΥΣ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3 )
Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·
• Ο ΙΗΣΟΥΣ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (2 ΠΕΤΡΟΥ 3:13, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:5)
Όμως, σύμφωνα με την υπόσχεσή του, καινούργιους ουρανούς και καινούργια γη προσμένουμε, στους οποίους δικαιοσύνη κατοικεί.
Kαι αυτός που κάθεται επάνω στον θρόνο είπε: Προσέξτε, κάνω καινούργια τα πάντα. Kαι μου λέει: Γράψε· επειδή, αυτά τα λόγια είναι αληθινά και πιστά.
• Ο ΙΗΣΟΥΣ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΑ “ΟΙΚΗΜΑΤΑ” ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:2)
Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο.
• Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ-ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ “ΕΝ”. (ΙΩΑΝΝΗ 10:30)
Eγώ και ο Πατέρας είμαστε ένα.
• ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΠΙΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΥΡΑΝΙΩΝ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ Ο ΘΕΟΣ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 15:28)
Kαι όταν τα πάντα υποταχθούν σ’ αυτόν, τότε και ο ίδιος ο Yιός θα υποταχθεί σ’ εκείνον ο οποίος υπέταξε σ’ αυτόν τα πάντα, ώστε να είναι ο Θεός τα πάντα, σε όλα.