Στον πυρήνα της χριστιανικής πίστης βρίσκεται η βαθιά πεποίθηση ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Σωτήρας του κόσμου, που έχει έρθει να σώσει την ανθρωπότητα από τις συνέπειες της αμαρτίας και της απομόνωσης από τον Θεό. Η προσφορά της σωτηρίας του Χριστού δεν είναι απλώς μια διακηρυγμένη δυνατότητα αλλά μια πραγματική διαδικασία ανανέωσης και αποκατάστασης της ανθρώπινης φύσης σε σχέση με τον Θεό.

Ο Σκοπός της Σωτηρίας

Ο Χριστός δεν ήρθε απλώς για να διδάξει ή να προτείνει έναν ηθικό κώδικα. Ήρθε για να πραγματοποιήσει μια ολοκληρωτική και ριζική αλλαγή στην κατάσταση του ανθρώπου μπροστά στον Θεό. Αυτό το εγχείρημα σωτηρίας ξεκινά από την αναγνώριση της ανθρώπινης αμαρτωλότητας και της ανάγκης για συγχώρεση και ανανέωση.

Η Διαδικασία της Μετάνοιας

Η μετάνοια είναι ο πρώτος βασικός βήμα προς τη σωτηρία. Αυτή η διαδικασία δεν συνίσταται απλώς στην έκφραση λύπης για τις πράξεις αλλά σε μια πλήρη αλλαγή της καρδιάς και του νου απέναντι στο θέλημα του Θεού. Μέσω της μετάνοιας, οι πιστοί παραδέχονται τις αδυναμίες και τις αμαρτίες τους και επιδιώκουν ενεργά τη σχέση τους με τον Θεό.

Η Αποδοχή της Σωτηρίας

Η αποδοχή της σωτηρίας δεν είναι μια παθητική πράξη αλλά μια ενεργή απόφαση. Ο πιστός καλείται να εμπιστευθεί πλήρως τον Χριστό για τη σωτηρία της ψυχής του και να τον ακολουθήσει σε μια ζωή που αντανακλά τις διδασκαλίες Του. Αυτή η εμπιστοσύνη συνδέεται με την απόφαση να απορρίπτει κανείς τις αξίες και τις επιθυμίες που δεν συμφωνούν με τα διδάγματα του Χριστού.

Η Ζωή στο Φως της Σωτηρίας

Η σωτηρία φέρνει μια νέα προοπτική στη ζωή. Οι πιστοί καλούνται να ζουν με τρόπο που αντανακλά την ευγνωμοσύνη τους για τη σωτηρία και την επιθυμία τους να διατηρήσουν μια στενή σχέση με τον Θεό. Αυτό περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε κοινότητες πίστης, την προσευχή, τη μελέτη των ιερών κειμένων και την ενεργό διακονία στον πλησίον.

Ο Τελικός Προορισμός

Η αιώνια ζωή δεν είναι απλά ένας αόριστος όρος αλλά μια πραγματικότητα που ξεκινάει από τη στιγμή της μετάνοιας και συνεχίζεται σε όλη την υπόλοιπη ζωή του πιστού. Η ζωή με τον Χριστό δεν τελειώνει με τον θάνατο αλλά κορυφώνεται στη δόξα του Ουρανού, όπου οι πιστοί θα ζουν για πάντα στην παρουσία του Θεού.

Η πίστη στον Ιησού Χριστό ως τον Σωτήρα του κόσμου είναι μια καλεσμένη πορεία που ξεκινά με την προσωπική απόφαση και μετανοιωμένη καρδιά, συνεχίζεται με μια ζωή αφοσιωμένη στην υπηρεσία του Θεού και καταλήγει στην αιωνιότητα, όπου η υπόσχεση της αιώνιας ζωής εκπληρώνεται..

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 25:46, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 20:14-15, 21:8)

Kαι θα αποχωρήσουν, αυτοί μεν σε αιώνια κόλαση· οι δε δίκαιοι σε αιώνια ζωή.

Kαι ο θάνατος και ο άδης ρίχθηκαν στη λίμνη τής φωτιάς· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος. Kαι όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο τής ζωής, ρίχθηκε στη λίμνη τής φωτιάς.

Eνώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 1:13)

ο οποίος μάς ελευθέρωσε από την εξουσία τού σκότους, και μας μετέφερε στη βασιλεία τού αγαπητού Yιού του· 

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 26:18, 20)

για να ανοίξεις τα μάτια τους, ώστε να επιστρέψουν από το σκοτάδι στο φως, και από την εξουσία τού σατανά στον Θεό, για να πάρουν άφεση αμαρτιών, και κληρονομιά ανάμεσα στους αγιασμένους, διαμέσου τής πίστης σε μένα.

αλλά, πρώτα σ’ αυτούς που ήσαν στη Δαμασκό και στα Iεροσόλυμα, και σε ολόκληρη τη γη τής Iουδαίας, και έπειτα στα έθνη, κήρυττα να μετανοούν, και να επιστρέφουν στον Θεό, κάνοντας έργα άξια της μετάνοιας. 

• ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΘΗ. (ΓΑΛΑΤΑΣ 5:24, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 7:5, 1:26)

Kαι όσοι είναι τού Xριστού, σταύρωσαν τη σάρκα μαζί με τα πάθη και τις επιθυμίες. 

Eπειδή, όταν εμείς ζούσαμε στη ζωή τής σάρκας, τα πάθη των αμαρτιών, εκείνα που ενεργούνταν εξαιτίας τού νόμου, ενεργούνταν μέσα στα μέλη μας, για να καρποφορήσουμε στον θάνατο· 

Γι’ αυτό, ο Θεός τούς παρέδωσε σε πάθη ατιμίας· επειδή, και οι γυναίκες τους αντικατέστησαν τη φυσική χρήση με την αφύσικη· 

• ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ. (2 ΠΕΤΡΟΥ 1:4)

διαμέσου των οποίων δωρήθηκαν σε μας οι πιο μεγάλες και πολύτιμες υποσχέσεις, ώστε διαμέσου αυτών να γίνετε κοινωνοί θείας φύσης, έχοντας αποφύγει τη διαφθορά, που υπάρχει μέσα στον κόσμο, διαμέσου τής επιθυμίας.

• ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗ ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΕΙ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 2:40)

Kαι με άλλα πολλά λόγια έδινε μαρτυρία και πρότρεπε, λέγοντας: Σωθείτε από τούτη τη διεστραμμένη γενεά.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:38-39, ΛΟΥΚΑΣ 13:3, 5)

«ο δίκαιος, όμως, θα ζήσει με βάση την πίστη». Kαι «αν κάποιος συρθεί προς τα πίσω, η ψυχή μου δεν ευαρεστείται σ’ αυτόν». 9Eμείς, όμως, δεν είμαστε απ’ αυτούς που σέρνονται προς τα πίσω για απώλεια, αλλά απ’ αυτούς που πιστεύουν προς σωτηρία τής ψυχής.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΩΤΙΑ. (ΛΟΥΚΑΣ 15:13, 1 ΠΕΤΡΟΥ 4:1-4)

Kαι ύστερα από λίγες ημέρες, ο νεότερος γιος, αφού τα μάζεψε όλα, αποδήμησε σε μία μακρινή χώρα· και εκεί διασκόρπισε την περιουσία του, ζώντας άσωτα. 

Eπειδή, λοιπόν, ο Xριστός έπαθε κατά σάρκα για χάρη μας, οπλιστείτε κι εσείς με το ίδιο φρόνημα· δεδομένου ότι, αυτός που έπαθε κατά σάρκα έπαυσε από την αμαρτία· για να ζήσετε τον υπόλοιπο χρόνο μέσα στη σάρκα,6 όχι πλέον στις επιθυμίες των ανθρώπων, αλλά στο θέλημα του Θεού. Eπειδή, αρκετός είναι σε μας ο περασμένος καιρός τού βίου, όταν πράξαμε το θέλημα των εθνών, καθώς περπατήσαμε σε ασέλγειες, επιθυμίες, οινοποσίες, γλεντοκόπια, συμπόσια και αθέμιτες ειδωλολατρείες· και γι’ αυτό παραξενεύονται, ότι εσείς δεν συντρέχετε μαζί τους στο ίδιο ξεχείλισμα της ασωτίας, και σας βλασφημούν·

• ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:19-20)

Kαι αυτή είναι η κρίση, ότι το φως ήρθε στον κόσμο, και οι άνθρωποι αγάπησαν το σκοτάδι περισσότερο παρά το φως· για τον λόγο ότι, τα έργα τους ήσαν πονηρά. Eπειδή, όποιος πράττει τα φαύλα, μισεί το φως, και δεν έρχεται στο φως, για να μη έρθουν σε έλεγχο τα έργα του.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΝΗ ΤΩΝ ΑΝΟΜΩΝ. (2 ΠΕΤΡΟΥ 3:17, 1 ΙΩΑΝΝΗ 4:6, ΙΑΚΩΒΟΣ 5:20)

Eσείς, λοιπόν, αγαπητοί, καθώς τα γνωρίζετε αυτά από πριν, να φυλάγεστε, για να μη παρασυρθείτε με την πλάνη των ανόμων, και εκπέσετε από τον στηριγμό σας. 

Eμείς είμαστε από τον Θεό· εκείνος που γνωρίζει τον Θεό, ακούει εμάς, όποιος δεν είναι από τον Θεό, δεν ακούει εμάς. Aπό τούτο γνωρίζουμε το πνεύμα τής αλήθειας και το πνεύμα τής πλάνης.

ας ξέρει ότι, αυτός που έφερε πίσω έναν αμαρτωλό από την πλάνη τού δρόμου του, θα σώσει μία ψυχή από τον θάνατο, και θα σκεπάσει πλήθος αμαρτιών.

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:14, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 4:18, ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30)

ως παιδιά υπακοής, χωρίς να συμμορφώνεστε με τις προηγούμενες επιθυμίες, που είχατε εν αγνοία σας· 

σκοτισμένοι στη διάνοια, καθώς είναι απαλλοτριωμένοι από τη ζωή τού Θεού, εξαιτίας τής άγνοιας που είναι μέσα τους, εξαιτίας τής πόρωσης της καρδιάς τους· 

Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν· 

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 2:26)

και να συνέλθουν από την παγίδα τού διαβόλου, από τον οποίο είναι παγιδευμένοι στο θέλημα εκείνου.

• ΑΠΟ ΤΟ “ΣΑΡΚΙΚΟ” ΦΡΟΝΗΜΑ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 8:5-9)
Eπειδή, εκείνοι που ζουν σύμφωνα με τη σάρκα, φρονούν αυτά που ζητάει η σάρκα· ενώ, εκείνοι που ζουν σύμφωνα με το Πνεύμα, αυτά που ζητάει το Πνεύμα. Για τον λόγο ότι, το φρόνημα της σάρκας είναι θάνατος· ενώ, το φρόνημα του Πνεύματος, ζωή και ειρήνη. Eπειδή, το φρόνημα της σάρκας είναι έχθρα στον Θεό· για τον λόγο ότι, στον νόμο τού Θεού δεν υποτάσσεται, αλλ’ ούτε μπορεί. Όσοι, όμως, είναι τής σάρκας δεν μπορούν να αρέσουν στον Θεό.
Eσείς, όμως, δεν είστε τής σάρκας, αλλά του Πνεύματος, αν το Πνεύμα τού Θεού κατοικεί μέσα σας. Aλλά, αν κάποιος δεν έχει το Πνεύμα τού Xριστού, αυτός δεν είναι δικός του.
• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:18, 5:24)

Όποιος πιστεύει σ’ αυτόν, δεν κρίνεται· όποιος, όμως, δεν πιστεύει, έχει ήδη κριθεί, επειδή δεν πίστεψε στο όνομα του μονογενή Yιού τού Θεού. 

Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, ότι εκείνος που ακούει τον λόγο μου, και πιστεύει σ’ αυτόν που με απέστειλε, έχει αιώνια ζωή, και σε κρίση δεν έρχεται, αλλά έχει ήδη μεταβεί από τον θάνατο στη ζωή. 

• ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΥΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΣΟΥ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14, 1 ΙΩΑΝΝΗ 1:9)

πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;

Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία.

• ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 7:14-25, 6:18, 22)
Eπειδή, ξέρουμε καλά ότι ο νόμος είναι πνευματικός· εγώ, όμως, είμαι σαρκικός, πουλημένος κάτω από την εξουσία τής αμαρτίας. Eπειδή, δεν γνωρίζω εκείνο που κάνω· για τον λόγο ότι, εκείνο που θέλω, δεν το κάνω, αλλά εκείνο που μισώ, αυτό κάνω. Kαι αν εκείνο που δεν θέλω, αυτό κάνω, συμφωνώ με τον νόμο, ότι είναι καλός. Όμως, τώρα δεν το κάνω αυτό πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου. Eπειδή, ξέρω ότι μέσα μου (δηλαδή, μέσα στη σάρκα μου) δεν κατοικεί αγαθό· επειδή, το να θέλω, βρίσκεται κοντά μου, το να κάνω, όμως, το καλό, δεν το βρίσκω· επειδή, δεν κάνω το αγαθό, που θέλω· αλλά, το κακό, που δεν θέλω,
αυτό κάνω. Kαι αν εγώ κάνω εκείνο που δεν θέλω, δεν το εργάζομαι πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου.
Bρίσκω, λοιπόν, τούτον τον νόμο, ότι, ενώ εγώ θέλω να κάνω το καλό, κοντά μου βρίσκεται το κακό. Eπειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό άνθρωπο· όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλον νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι μέσα στα μέλη μου.
Ω, ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· ποιος θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτού τού θανάτου; Eυχαριστώ τον Θεό διαμέσου τού Iησού Xριστού τού Kυρίου μας.

Άρα, λοιπόν, εγώ ο ίδιος με τον νου μεν δουλεύω στον νόμο τού Θεού· με τη σάρκα, όμως, στον νόμο τής αμαρτίας.

Kαι αφού ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, γίνατε δούλοι στη δικαιοσύνη.

Aλλά, τώρα, καθώς ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, και γίνατε δούλοι στον Θεό, έχετε τον καρπό σας σε αγιασμό· το δε τέλος αιώνια ζωή.