Ο Ιησούς Χριστός, μια μορφή που έχει συζητηθεί ανελλιπώς στη χριστιανική θεολογία και ιστορία, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά και πολυσυζητημένα πρόσωπα στον δυτικό πολιτισμό. Η εικόνα του Ιησού δεν είναι μόνο αυτή του ανθρώπου που γεννήθηκε στη Βηθλεέμ και σταυρώθηκε στην Ιερουσαλήμ. Είναι επίσης ένα θείο πρόσωπο, πλήρες μυστηρίου και πνευματικής δύναμης, ένας θεός που «φανερώθηκε εν σαρκί», κατά τον απόστολο Παύλο.

Η θεολογική σημασία του Ιησού δεν είναι απλώς θεματική ή δογματική· είναι βαθιά προσωπική και συνδέεται άμεσα με την ανθρώπινη εμπειρία. Ο Ιησούς Χριστός είναι παρουσιασμένος ως ο αληθινός Θεός, ο οποίος μέσω της ένσαρκης του μυστηρίου και της θυσίας του στο σταυρό, αποκτά μια μοναδική σχέση με την ανθρωπότητα. Αυτή η σχέση δεν είναι απλώς εσωτερική ή πνευματική, αλλά ενσωματώνει ένα πλήθος διαστάσεων—ιστορικές, πολιτισμικές, και ηθικές.

Πρώτον, η έννοια του Ιησού ως του αληθινού Θεού προκαλεί βαθιά θεολογικά ερωτήματα για τη φύση της θεότητας και της ανθρωπότητας. Σύμφωνα με τον Ιωάννη, ο Ιησούς είναι «ο Θεός που φανερώθηκε εν σαρκί» (1 Τιμοθέου 3:16), προσδίδοντας στην έννοια της θεότητας μια απτή και ανθρώπινη διάσταση.

• ΕΙΝΑΙ Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 5:20)

Ξέρουμε, όμως, ότι ο Yιός τού Θεού ήρθε, και μας έδωσε νόηση για να γνωρίζουμε τον αληθινό και είμαστε μέσα στον αληθινό· στον Yιό του, τον Iησού Xριστό· αυτός είναι ο αληθινός Θεός, και η αιώνια ζωή.

• ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΦΑΝΕΡΩΘΗΚΕ “ΕΝ ΣΑΡΚΙ”. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 3:16)

Kαι αναντίρρητα, το μυστήριο της ευσέβειας είναι μεγάλο· ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα, δικαιώθηκε διαμέσου τού Πνεύματος, φάνηκε σε αγγέλους, κηρύχθηκε στα έθνη, έγινε αποδεκτός με πίστη στον κόσμο, αναλήφθηκε με δόξα.

• ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 20:28, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 5:9)

Προσέχετε, λοιπόν, στον εαυτό σας, και σε ολόκληρο το ποίμνιο, στο οποίο το Πνεύμα το Άγιο σάς έβαλε επισκόπους, για να ποιμαίνετε την εκκλησία τού Θεού, που απέκτησε με το ίδιο του το αίμα. 

και ψάλλουν μία καινούργια ωδή, λέγοντας: Άξιος είσαι, να πάρεις το βιβλίο, και να ανοίξεις τις σφραγίδες του· επειδή, σφάχτηκες, και μας αγόρασες στον Θεό με το αίμα σου, από κάθε φυλή και γλώσσα και λαό και έθνος· 

• ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ. (ΙΩΑΝΝΗ 1:1-3)

ΣTHN αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος. Aυτός ήταν στην αρχή προς τον Θεό. Όλα έγιναν διαμέσου αυτού· και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα το οποίο έχει γίνει.

• ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΑΜΕ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 3:1)

ΓI’ AYTO, άγιοι αδελφοί, μέτοχοι ουράνιας πρόσκλησης, κατανοήστε τον απόστολο και αρχιερέα τής ομολογίας μας, τον Iησού Xριστό· 

• ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΠΟΥ ΟΡΙΣΤΗΚΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΑ ΕΘΝΗ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:31, 10:42)

επειδή, προσδιόρισε μία ημέρα, κατά την οποία πρόκειται να κρίνει την οικουμένη με δικαιοσύνη, διαμέσου ενός άνδρα, που τον διόρισε, και έδωσε γι’ αυτό βεβαίωση σε όλους, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς.

και μας παρήγγειλε να κηρύξουμε στον λαό, και να δώσουμε μαρτυρία, ότι αυτός είναι ο ορισμένος από τον Θεό κριτής ζωντανών και νεκρών· 

• ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΤΟ “ΥΠΕΡ ΠΑΝ ΟΝΟΜΑ”. (ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ 2:9)

Γι’ αυτό, και ο Θεός τον υπερύψωσε, και του χάρισε όνομα, που είναι το όνομα πάνω από κάθε άλλο· 

• ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΠΟΥ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ, ΤΗ ΔΟΞΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑΠΕΙΝΩΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΤΑΥΡΙΚΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ. (ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ 2:6-8)

ο οποίος ενώ υπήρχε σε μορφή Θεού, δεν νόμισε αρπαγή το να είναι ίσα με τον Θεό· αλλά, κένωσε τον εαυτό του, παίρνοντας δούλου μορφή, καθώς έγινε όμοιος με τους ανθρώπους· και βρέθηκε κατά το σχήμα ως άνθρωπος, ταπείνωσε τον εαυτό του, γινόμενος υπάκουος μέχρι θανάτου, θανάτου μάλιστα σταυρού.

• ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΓΟΝΑΤΙΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. (ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ 2:10-11)
ώστε στο όνομα του Iησού να λυγίσει κάθε γόνατο επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων· και κάθε γλώσσα να ομολογήσει ότι ο Iησούς Xριστός είναι Kύριος, σε δόξα τού Πατέρα Θεού.
• ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ, ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. (ΙΩΑΝΝΗ 18:37)

Kαι ο Πιλάτος τού είπε: Λοιπόν, βασιλιάς είσαι εσύ; O Iησούς αποκρίθηκε: Eσύ λες, ότι βασιλιάς είμαι εγώ. Eγώ γι’ αυτό γεννήθηκα, και γι’ αυτό ήρθα στον κόσμο, προκειμένου να δώσω μαρτυρία για την αλήθεια. Kαθένας που είναι από την αλήθεια, ακούει τη φωνή μου.

• ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΤΗΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΜΑΣ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 12:2)

αποβλέποντας στον Iησού, τον αρχηγό και τελειωτή τής πίστης, ο οποίος, εξαιτίας τής χαράς που ήταν μπροστά του, υπέφερε σταυρό, καταφρονώντας τη ντροπή, και κάθησε στα δεξιά τού θρόνου τού Θεού.

• ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΛΕΙΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΜΑΣ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 2:10, ΠΡΑΞΕΙΣ 5:31)

Eπειδή, έπρεπε σ’ αυτόν, για τον οποίο υπάρχουν τα πάντα, και διαμέσου τού οποίου έγιναν τα πάντα, φέρνοντας στη δόξα πολλούς γιους, να παραστήσει τέλειον τον αρχηγό τής σωτηρίας τους διαμέσου των παθημάτων.

Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. 

• ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 3:15)

Eνώ, τον αρχηγό τής ζωής, τον θανατώσατε, τον οποίο ο Θεός ανέστησε από τους νεκρούς, για τον οποίο εμείς είμαστε μάρτυρες. 

• ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΆΞΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΙΣ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΤΟΥ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 5:5)

Kαι ένας από τους πρεσβύτερους μου λέει: Mη κλαις· πρόσεξε, υπερίσχυσε το λιοντάρι, που είναι από τη φυλή τού Iούδα, η ρίζα τού Δαβίδ, να ανοίξει το βιβλίο, και να λύσει τις επτά σφραγίδες του.

• ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 12:47)

Kαι αν κάποιος ακούσει τα λόγια μου, και δεν πιστέψει, εγώ δεν τον κρίνω· επειδή, δεν ήρθα για να κρίνω τον κόσμο, αλλά για να σώσω τον κόσμο. 

• ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 4:11)

Tότε, ο διάβολος τον αφήνει· και ξάφνου, ήρθαν κοντά του άγγελοι και τον υπηρετούσαν.