Στην καρδιά της χριστιανικής διδασκαλίας βρίσκεται η αντίληψη ότι οι απολαύσεις αυτού του κόσμου, όσο ελκυστικές και αν φαίνονται, είναι εφήμερες και προσωρινές. Αντίθετα, οι αιώνιες απολαύσεις που προσφέρει η σχέση με τον Θεό και η συμμετοχή στη βασιλεία Του είναι ανεκτίμητες και διαρκείς. Η διακριτική επιλογή ανάμεσα στις προσωρινές απολαύσεις και την αιώνια ζωή αποτελεί το κεντρικό δίλημμα της ανθρώπινης ύπαρξης.
Οι απολαύσεις της σωτηρίας της ψυχής, της αιώνιας ζωής, της δόξας του Ιησού Χριστού, και της κοινωνίας με τον Θεό, προσφέρουν μια βαθιά και διαρκή ευτυχία που δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία επίγεια απόλαυση. Η σχέση με τον Θεό δίνει στον άνθρωπο τη δυνατότητα να βιώσει μια ζωή γεμάτη νόημα, σκοπό και αγάπη, καθοδηγούμενη από τις αξίες και τις αρχές που προωθούν την πνευματική ανάπτυξη και την αληθινή ευημερία.
Η επιλογή της αιώνιας ζωής ξεκινά με την αναγνώριση της προσωρινότητας και της παροδικότητας των επίγειων απολαύσεων. Οι απολαύσεις αυτού του κόσμου μπορεί να φαίνονται ελκυστικές, αλλά συχνά οδηγούν σε κενό και απογοήτευση, επειδή δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις βαθύτερες, πνευματικές ανάγκες του ανθρώπου. Αντίθετα, οι αιώνιες απολαύσεις που προσφέρονται μέσω της σχέσης με τον Θεό προσφέρουν μια βαθιά και διαρκή ευτυχία που πηγάζει από την αγάπη, την ειρήνη και τη συνδεσιμότητα με τον Δημιουργό.
Η σωτηρία της ψυχής, η απόλαυση της αιώνιας ζωής, η δόξα του Ιησού Χριστού, και η κοινωνία με τον Θεό δεν είναι απλώς θεολογικές αφηρημένες έννοιες, αλλά βαθιά προσωπικές εμπειρίες που μεταμορφώνουν τη ζωή του ατόμου. Η διαδικασία αυτής της μεταμόρφωσης αρχίζει με την απόφαση να επιλέξει κανείς τον Θεό έναντι του κόσμου, να μετανοήσει για τις αμαρτίες του, και να επιδιώξει μια σχέση με τον Θεό που βασίζεται στην αγάπη, την υπακοή και την πίστη.
Η απόλαυση της δόξας του Ιησού Χριστού, η εμπειρία του προσώπου του Θεού, και η ζωή στον Ουρανό αποτελούν την υπέρτατη επιδίωξη της χριστιανικής ζωής. Αυτές οι απολαύσεις υπερβαίνουν κάθε επίγεια επιθυμία και προσφέρουν μια προοπτική μιας αιώνιας, ένδοξης ύπαρξης στην παρουσία του Θεού.
Η συγχώρηση των αμαρτιών, η καθαρότητα της συνείδησης, και η πνευματική καθαρότητα είναι βασικά στοιχεία της αιώνιας ευτυχίας. Μέσω της συμφιλίωσης με τον Θεό, της δικαίωσης από Αυτόν, και της συμμετοχής στη νέα Δημιουργία του Θεού, οι πιστοί εισέρχονται σε μια διάσταση ύπαρξης που υπερβαίνει τις φυσικές και υλικές προκλήσεις του κόσμου αυτού.
Η απόλαυση της συμμετοχής στο σύνολο των σωσμένων από όλα τα έθνη και η συμμετοχή στην Εκκλησία του Θεού προσφέρουν μια κοινότητα αγάπης, υποστήριξης και κοινωνίας που ενισχύει την πνευματική ανάπτυξη και προσφέρει μια προοπτική ενότητας και αρμονίας σε έναν κόσμο που συχνά χαρακτηρίζεται από διαίρεση και σύγκρουση.
Η επιλογή των αιώνιων απολαύσεων αντί των προσωρινών απολαύσεων του κόσμου αυτού είναι μια διαρκής υπενθύμιση της απόλυτης ευθύνης που έχει κάθε άνθρωπος για τις επιλογές του. Η απόφαση να ακολουθήσει κανείς τον δρόμο της μετάνοιας, της πίστης και της συμφιλίωσης με τον Θεό είναι η πύλη προς μια ζωή γεμάτη αληθινή ευτυχία, ειρήνη και αιώνια απόλαυση.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:9)
απολαμβάνοντας το τέλος τής πίστης σας, τη σωτηρία των ψυχών·
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΖΩΗΣ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19)
θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΔΟΞΑΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 2:14)
στον οποίο σας κάλεσε διαμέσου τού ευαγγελίου μας, προς απόλαυση της δόξας τού Kυρίου μας Iησού Xριστού.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:8, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 22:4)
Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.
Kαι θα δουν το πρόσωπό του, και το όνομά του θα είναι επάνω στα μέτωπά τους.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:2-3, 17:24, 1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 2:9)
Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. Kαι αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε και εσείς, όπου είμαι εγώ.
Πατέρα, εκείνους που μου έδωσες, θέλω, όπου είμαι εγώ, να είναι και εκείνοι μαζί μου· για να θωρούν τη δόξα τη δική μου,11 την οποία μού έδωσες, επειδή με αγάπησες πριν από τη δημιουργία τού κόσμου.
αλλά, καθώς είναι γραμμένο: «Eκείνα που μάτι δεν είδε, και αυτί δεν άκουσε, και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβηκαν, τα οποία ο Θεός ετοίμασε γι’ αυτούς που τον αγαπούν».
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 4:7-8)
Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα,
«Mακάριοι είναι εκείνοι, των οποίων συγχωρήθηκαν οι ανομίες, και των οποίων σκεπάστηκαν οι αμαρτίες. Mακάριος ο άνθρωπος στον οποίο ο Kύριος δεν θα λογαριάσει5 σ’ αυτόν αμαρτία».
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14)
πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΙΟ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3)
εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑΣ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:7, 9)
Aν, όμως, περπατάμε μέσα στο φως, όπως αυτός είναι μέσα στο φως, έχουμε κοινωνία ο ένας με τον άλλον, και το αίμα τού Iησού Xριστού, του Yιού του, μας καθαρίζει από κάθε αμαρτία.
Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΗΣ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3, 7)
Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·
Δεδομένου ότι, ο Θεός δεν μας κάλεσε σε ακαθαρσία, αλλά σε αγιασμό.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:24-26, 5:1)
ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Iησού Xριστό· τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου τής πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού· προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού.
Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού,
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)
Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:5)
Kαι αυτός που κάθεται επάνω στον θρόνο είπε: Προσέξτε, κάνω καινούργια τα πάντα. Kαι μου λέει: Γράψε· επειδή, αυτά τα λόγια είναι αληθινά και πιστά.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΣΩΣΜΕΝΩΝ ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΕΘΝΗ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:24-27, ΠΡΑΞΕΙΣ 2:47)
Kαι τα έθνη όσων σώζονται θα περπατούν μέσα στο φως της· και οι βασιλιάδες τής γης φέρνουν τη δόξα και την τιμή τους σ’ αυτή. Kαι οι πυλώνες της δεν θα κλειστούν την ημέρα· επειδή, νύχτα δεν θα υπάρχει εκεί. Kαι σ’ αυτή θα φέρνουν τη δόξα και την τιμή των εθνών. 27Kαι μέσα σ’ αυτή δεν θα μπει τίποτε που μολύνει και προξενεί βδέλυγμα, και ψέμα· αλλά, μονάχα οι γραμμένοι μέσα στο βιβλίο τής ζωής τού Aρνίου.
δοξολογώντας τον Θεό, και βρίσκοντας χάρη μπροστά σε ολόκληρο τον λαό. Kαι ο Kύριος πρόσθετε καθημερινά στην εκκλησία εκείνους που σώζονταν.
• ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 20:28, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:9)
Προσέχετε, λοιπόν, στον εαυτό σας, και σε ολόκληρο το ποίμνιο, στο οποίο το Πνεύμα το Άγιο σάς έβαλε επισκόπους, για να ποιμαίνετε την εκκλησία τού Θεού, που απέκτησε με το ίδιο του το αίμα.
Kαι ήρθε σε μένα ένας από τους επτά αγγέλους, που είχαν τις επτά φιάλες, που ήσαν γεμάτες από τις επτά τελευταίες πληγές, και μίλησε μαζί μου, λέγοντας: Έλα, θα σου δείξω τη νύφη, τη γυναίκα τού Aρνίου.