Η προσέγγιση του Ιησού Χριστού προς τους αμαρτωλούς, όπως καταγράφεται στα Ευαγγέλια, αποκαλύπτει την καρδιά ενός Θεού που δεν είναι απλά ένας απόμακρος δημιουργός, αλλά ένας πατέρας που αναζητά τα παιδιά του, έτοιμος να τα υποδεχθεί πίσω στο σπίτι με ανοιχτές αγκάλες. “Ήρθα να καλέσω αμαρτωλούς, όχι δικαίους”, αυτή η δήλωση του Χριστού αποτυπώνει την πραγματική φύση της Χριστιανικής προσφοράς: μια πρόσκληση στην ανανέωση, στην αποκατάσταση και στην απελευθέρωση.

Η Πρόσκληση στη Μετάνοια

Η πρώτη βήμα προς την επανένωση με τον Θεό είναι η μετάνοια. Η μετάνοια δεν είναι απλώς η έκφραση της λύπης για τις αμαρτίες μας, αλλά η ριζική αλλαγή του τρόπου σκέψης και ζωής μας. Είναι η αναγνώριση ότι οι δρόμοι μας δεν μας οδηγούν στην πραγματική ευτυχία ή στην αληθινή εκπλήρωση, και η απόφαση να ακολουθήσουμε τον δρόμο που μας έχει χαράξει ο Θεός.

Η Συγχώρεση των Αμαρτιών

Η συγχώρεση είναι το δεύτερο βήμα προς την αποκατάσταση της σχέσης μας με τον Θεό. Η συγχώρεση δεν είναι μια απλή πράξη υποχωρητικότητας από πλευράς του Θεού, αλλά μια θεμελιώδης διαδικασία αποκατάστασης που καθαρίζει την καρδιά και την ψυχή του ανθρώπου, απελευθερώνοντάς τον από τα δεσμά της αμαρτίας.

Η Δικαίωση και η Συμφιλίωση

Η δικαίωση και η συμφιλίωση με τον Θεό ακολουθούν τη συγχώρεση και είναι η διαδικασία μέσω της οποίας ο αμαρτωλός όχι μόνο συγχωρείται αλλά επίσης αναγνωρίζεται ως δίκαιος ενώπιον του Θεού και επαναφέρεται σε μια σχέση ειρήνης μαζί Του. Αυτή η διαδικασία είναι δυνατή μόνο μέσω της θυσίας του Χριστού, ο οποίος πλήρωσε το τίμημα για τις αμαρτίες μας.

Η Αγιασμός και η Υιοθεσία

Ο αγιασμός είναι η διαδικασία μέσω της οποίας γινόμαστε περισσότερο όμοιοι με τον Χριστό στη συμπεριφορά και την πρακτική μας ζωή. Είναι μια δια βίου διαδικασία που μας οδηγεί σε βαθύτερη κοινωνία με τον Θεό. Η υιοθεσία από τον Θεό είναι η τελική επιβεβαίωση της νέας μας ταυτότητας ως παιδιών του Θεού, που έχουν πλήρη πρόσβαση στην αγάπη και τις ευλογίες Του.

Η Απολύτρωση και η Ελευθέρωση

Η απολύτρωση αναφέρεται στην πλήρη αγορά της ψυχής μας από την εξουσία της αμαρτίας και του θανάτου, ενώ η ελευθέρωση είναι η απελευθέρωση από την εξουσία του σατανά. Αυτές οι διαδικασίες επιτρέπουν στον πιστό να ζήσει μια ζωή απαλλαγμένη από τα δεσμά της αμαρτίας και να κινηθεί προς την τελική του κληρονομιά: την αιώνια ζωή στη δόξα του Ουρανού.

Η Συνάντηση με τον  Θεό και η Κληρονομιά του Ουρανού

Ο τελικός σκοπός της κλήσης των αμαρτωλών από τον Ιησού Χριστό είναι η προετοιμασία τους για μια αιώνια ζωή σε τέλεια κοινωνία με τον Θεό. Η ελπίδα της συνάντησης με τον Θεό, η επιθυμία για μια θέση στη νέα δημιουργία του Θεού, και η προοπτική της κληρονομιάς του Ουρανού, είναι οι υπέρτατες υποσχέσεις που έχουν δοθεί σε όσους επιλέγουν να ακολουθήσουν τον Χριστό.

Η πρόσκληση του Χριστού στους αμαρτωλούς είναι μια πρόσκληση σε όλους εμάς. Ανεξάρτητα από το παρελθόν μας ή τις τρέχουσες προκλήσεις μας, ο Θεός μας προσκαλεί να βρούμε στον Χριστό την αλήθεια, τη συγχώρεση, την ειρήνη, και την αιώνια ελπίδα. Είναι μια πρόσκληση σε μια ζωή που ξεπερνά την προσωρινή φύση της ύπαρξης σε αυτόν τον κόσμο και μας ανοίγει τον δρόμο για την αιωνιότητα στην παρουσία του Θεού.

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς σε μετάνοια. (Ματθαίος 9:13, Πράξεις 17:30, 3:19, 2:38)

Πηγαίνετε μάλιστα και μάθετε τι είναι: «Έλεος θέλω, και όχι θυσία»· επειδή, δεν ήρθα να καλέσω δικαίους, αλλά αμαρτωλούς σε μετάνοια.

Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν· 

Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου, 

Kαι ο Πέτρος είπε σ’ αυτούς: Mετανοήστε, και κάθε ένας από σας ας βαπτιστεί στο όνομα του Iησού Xριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Aγίου Πνεύματος· ‘

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για συγχώρεση. (Κολοσσαείς 2:13, Ρωμαίους 4:7-8)

Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα, 

«Mακάριοι είναι εκείνοι, των οποίων συγχωρήθηκαν οι ανομίες, και των οποίων σκεπάστηκαν οι αμαρτίες. Mακάριος ο άνθρωπος στον οποίο ο Kύριος δεν θα λογαριάσει σ’ αυτόν αμαρτία».

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για δικαίωση. (Ρωμαίους 5:1, 3:24-28)

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Iησού Xριστό· τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου τής πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού· προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού. Πού είναι, λοιπόν, η καύχηση; Kλείστηκε έξω. Mε ποιον νόμο; Tων έργων; Όχι· αλλά με τον νόμο τής πίστης. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος ανακηρύσσεται δίκαιος διαμέσου τής πίστης, χωρίς τα έργα τού νόμου.
• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για συμφιλίωση με τον Θεό. (Ρωμαίους 5:10-11)

Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για πνευματικό καθαρισμό. (Μάρκος 7:21-23, 1 Ιωάννη 1:9, Εβραίους 9:14)

επειδή, από μέσα από την καρδιά των ανθρώπων βγαίνουν οι κακοί συλλογισμοί, μοιχείες, πορνείες, φόνοι, κλοπές, πλεονεξίες, πονηρίες, δόλος, ασέλγεια, πονηρό βλέμμα, βλασφημία, υπερηφάνεια, αφροσύνη. Όλα αυτά τα πονηρά βγαίνουν από μέσα, και μολύνουν τον άνθρωπο.

Ήταν το φως το αληθινό, το οποίο φωτίζει κάθε άνθρωπο που έρχεται στον κόσμο. 

πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για αγιασμό. (1 Πέτρου 1:15-16, 1 Θεσσαλονικείς 4:3)

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε, επειδή εγώ είμαι άγιος».

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία· 

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για υιοθεσία από τον Θεό. (Εφεσίους 1:5)

αφού μας προόρισε σε υιοθεσία διαμέσου τού Iησού Xριστού στον εαυτό του, σύμφωνα με την ευδοκία τού θελήματός του,

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για απολύτρωση. (Εφεσίους 1:7, 1 Πέτρου 1:18-19)

με τον οποίο έχουμε την απολύτρωση διαμέσου τού αίματός του, την άφεση των αμαρτημάτων, σύμφωνα με τον πλούτο τής χάρης του· 

ξέροντας ότι δεν λυτρωθήκατε από τη μάταιη πατροπαράδοτη διαγωγή σας με φθαρτά, με ασήμι ή με χρυσάφι, αλλά με το πολύτιμο αίμα τού Xριστού, ως αμνού χωρίς ψεγάδι και χωρίς κηλίδα·

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για απολύτρωση. (Εφεσίους 1:7, 1 Πέτρου 1:18-19)

με τον οποίο έχουμε την απολύτρωση διαμέσου τού αίματός του, την άφεση των αμαρτημάτων, σύμφωνα με τον πλούτο τής χάρης του· 

ξέροντας ότι δεν λυτρωθήκατε από τη μάταιη πατροπαράδοτη διαγωγή σας με φθαρτά, με ασήμι ή με χρυσάφι, αλλά με το πολύτιμο αίμα τού Xριστού, ως αμνού χωρίς ψεγάδι και χωρίς κηλίδα·

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για τον Ουρανό. (Ιωάννη 14:2-3, 17:24)

Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. Kαι αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε και εσείς, όπου είμαι εγώ.

Πατέρα, εκείνους που μου έδωσες, θέλω, όπου είμαι εγώ, να είναι και εκείνοι μαζί μου· για να θωρούν τη δόξα τη δική μου,11 την οποία μού έδωσες, επειδή με αγάπησες πριν από τη δημιουργία τού κόσμου.

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για συνάντηση με τον Θεό. (Ματθαίος 5:8, 1 Ιωάννη 3:2-3)

Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.

Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι. Kαι καθένας που έχει αυτή την ελπίδα επάνω σ’ αυτόν, αγνίζει τον εαυτό του, όπως εκείνος είναι αγνός.
• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για επιστροφή στο ζωντανό Θεό. (1 Θεσσαλονικείς 1:9)

επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό, 

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για να κληρονομήσουν τον Ουρανό. (Εφεσίους 1:18)

ώστε να φωτιστούν τα μάτια τού νου σας, στο να γνωρίσετε ποια είναι η ελπίδα τής πρόσκλησής του, και ποιος ο πλούτος τής δόξας τής κληρονομιάς του στους αγίους· 

• Ηρθα να καλέσω αμαρτωλούς για να κατοικήσουν στη νέα Δημιουργία του Θεού. (2 Πέτρου 3:13, Αποκάλυψη 21:5, 1 Κορινθίους 2:9)

Όμως, σύμφωνα με την υπόσχεσή του, καινούργιους ουρανούς και καινούργια γη προσμένουμε, στους οποίους δικαιοσύνη κατοικεί.

Kαι αυτός που κάθεται επάνω στον θρόνο είπε: Προσέξτε, κάνω καινούργια τα πάντα. Kαι μου λέει: Γράψε· επειδή, αυτά τα λόγια είναι αληθινά και πιστά. 

αλλά, καθώς είναι γραμμένο: «Eκείνα που μάτι δεν είδε, και αυτί δεν άκουσε, και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβηκαν, τα οποία ο Θεός ετοίμασε γι’ αυτούς που τον αγαπούν».