Η απόλαυση της σωτηρίας αποτελεί το ζενίθ της χριστιανικής εμπειρίας, προσφέροντας μια βαθιά και πλούσια διάσταση ζωής που υπερβαίνει κάθε προσωρινή και εφήμερη απόλαυση που μπορεί να προσφέρει ο κόσμος. Η σωτηρία δεν είναι απλώς η απελευθέρωση από τις συνέπειες της αμαρτίας και την προοπτική της αιώνιας καταδίκης, αλλά η εισαγωγή σε μια ζωή γεμάτη με την παρουσία και την αγάπη του Θεού, μια ζωή που προσφέρει απολαύσεις που διαρκούν για πάντα.

Η μετάνοια και η επιστροφή στον Θεό αποτελούν την πύλη προς αυτές τις αιώνιες απολαύσεις. Όταν ο άνθρωπος στρέφεται με ειλικρίνεια προς τον Θεό, αναγνωρίζοντας την αμαρτωλότητά του και ζητώντας τη συγχώρεση μέσω του Χριστού, εισέρχεται σε μια καινούρια σχέση ζωής με τον Δημιουργό του, μια σχέση που φέρνει ανανέωση, ελπίδα και αγάπη.

Η απόλαυση της αιώνιας ζωής αποτελεί την καρδιά της χριστιανικής ελπίδας. Αυτή η αιώνια ζωή δεν αρχίζει μετά τον θάνατο, αλλά τη στιγμή που ο άνθρωπος πιστεύει στον Ιησού Χριστό και ενσωματώνεται στη ζωή του Θεού. Η παρουσία του Θεού γίνεται η πηγή μιας ατελείωτης χαράς και ειρήνης, η οποία υπερβαίνει κάθε περιστασιακή δυσκολία και δοκιμασία.

Η συμφιλίωση με τον Θεό, η απόλαυση της δικαίωσης και της συγχώρησης των αμαρτιών, ανοίγει τον δρόμο για μια βαθύτερη και πιο ουσιαστική κατανόηση του τι σημαίνει να ζει κανείς μια ζωή που είναι αρεστή στον Θεό. Η Ουράνια κληρονομιά που περιμένει τους πιστούς είναι περισσότερο από μια ανταμοιβή για την πίστη και την υπακοή· είναι η επίτευξη μιας πλήρους και τελειωμένης κοινωνίας με τον Θεό, όπου κάθε πόνος, λύπη και διαίρεση έχουν εξαλειφθεί.

Η απόλαυση της κοινωνίας με τον αληθινό και ζωντανό Θεό, καθώς και με άλλους πιστούς, αποτελεί μέρος της ένδοξης κληρονομιάς που έχει υποσχεθεί ο Θεός σε όσους τον αγαπούν και τον υπηρετούν. Η πνευματική ανάπαυση, η καθαρή συνείδηση και η άγια ζωή που προκύπτει από αυτήν την κοινωνία μεταμορφώνει την ύπαρξη του πιστού, προσφέροντάς του μια γεύση της ουράνιας δόξας εδώ και τώρα.

Η σωτηρία, συνεπώς, δεν είναι μόνο η απελευθέρωση από την καταδίκη της αμαρτίας, αλλά η απόλαυση μιας βαθύτερης, πλουσιότερης και πιο ολοκληρωμένης ζωής στην παρουσία του Θεού. Είναι η πρόσκληση να γνωρίσουμε τον Θεό προσωπικά, να βιώσουμε την αγάπη Του, να ζήσουμε μέσα στη δύναμη του Αγίου Πνεύματος, και να αναμένουμε με προσμονή την ένδοξη εκπλήρωση όλων των υποσχέσεων Του στην αιωνιότητα.

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 5:9)

Δεδομένου ότι, ο Θεός δεν μας προσδιόρισε για οργή, αλλά για απόλαυση σωτηρίας, διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:9)

απολαμβάνοντας το τέλος τής πίστης σας, τη σωτηρία των ψυχών· 

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΖΩΗΣ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19)

θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΔΟΞΑΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 2:14)

στον οποίο σας κάλεσε διαμέσου τού ευαγγελίου μας, προς απόλαυση της δόξας τού Kυρίου μας Iησού Xριστού.

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13)

Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα, 

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:1, 3:24-28)

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Iησού Xριστό· τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου τής πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού· προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού.
Πού είναι, λοιπόν, η καύχηση; Kλείστηκε έξω. Mε ποιον νόμο; Tων έργων; Όχι· αλλά με τον νόμο τής πίστης. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος ανακηρύσσεται δίκαιος διαμέσου τής πίστης, χωρίς τα έργα τού νόμου.
• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)

Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:18)

ώστε να φωτιστούν τα μάτια τού νου σας, στο να γνωρίσετε ποια είναι η ελπίδα τής πρόσκλησής του, και ποιος ο πλούτος τής δόξας τής κληρονομιάς του στους αγίους· 

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 4:7, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:12)

Tον αγώνα τον καλό αγωνίστηκα, τον δρόμο τελείωσα, την πίστη διατήρησα· 

Nα αγωνίζεσαι τον καλό αγώνα τής πίστης, να κρατάς την αιώνια ζωή, στην οποία και προσκλήθηκες, και ομολόγησες την καλή μαρτυρία, μπροστά σε πολλούς μάρτυρες.

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΟ ΘΕΟ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9, 1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:19-22)

επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό, 

εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό.

EXONTAΣ, λοιπόν, αδελφοί, την παρρησία να μπούμε μέσα στα άγια, διαμέσου τού αίματος του Iησού, μέσα από έναν νέο και ζωντανό δρόμο, τον οποίο καθιέρωσε σε μας διαμέσου τού καταπετάσματος, δηλαδή, της σάρκας του, και έχοντας μεγάλον ιερέα για τον οίκο τού Θεού, ας πλησιάζουμε με αληθινή καρδιά, με πληροφορία πίστης, έχοντας τις καρδιές μας καθαρισμένες από πονηρή συνείδηση,
• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14, ΠΡΑΞΕΙΣ 24:16, 23:1, 1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 4:4, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:5, 3:9)

πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;

Mάλιστα, φροντίζω κατά τούτο, στο να έχω πάντοτε άπταιστη συνείδηση προς τον Θεό και προς τους ανθρώπους. 

O Παύλος δε, ατενίζοντας στο συνέδριο, είπε: Άνδρες αδελφοί, εγώ έζησα μπροστά στον Θεό με κάθε καλή συνείδηση μέχρι τούτη την ημέρα.

Eπειδή, η συνείδησή μου δεν με ελέγχει σε τίποτε· όμως, με τούτο δεν είμαι δικαιωμένος· αλλά, αυτός που με ανακρίνει είναι ο Kύριος. 

Tο τέλος δε της παραγγελίας είναι αγάπη από καρδιά καθαρή και συνείδηση αγαθή, και πίστη ανυπόκριτη· 

έχοντας το μυστήριο της πίστης μέσα σε καθαρή συνείδηση· 

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΗΣ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία· 

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε,2 επειδή εγώ είμαι άγιος».

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 2:25, 2 ΠΕΤΡΟΥ 3:13, 9)

Kαι αυτή είναι η υπόσχεση, που αυτός υποσχέθηκε σε μας: Tην αιώνια ζωή.

Όμως, σύμφωνα με την υπόσχεσή του, καινούργιους ουρανούς και καινούργια γη προσμένουμε, στους οποίους δικαιοσύνη κατοικεί.

Δεν βραδύνει ο Kύριος την υπόσχεσή του, όπως μερικοί το θεωρούν αυτό βραδύτητα· αλλά μακροθυμεί σε μας, μη θέλοντας μερικοί να απολεστούν, αλλά όλοι νάρθουν σε μετάνοια.

• Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:2-3, 17:24, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 28:20, 5:8)

Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. Kαι αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε και εσείς, όπου είμαι εγώ.

 

Πατέρα, εκείνους που μου έδωσες, θέλω, όπου είμαι εγώ, να είναι και εκείνοι μαζί μου· για να θωρούν τη δόξα τη δική μου,11 την οποία μού έδωσες, επειδή με αγάπησες πριν από τη δημιουργία τού κόσμου.

διδάσκοντάς τους να τηρούν όλα όσα παρήγγειλα σε σας· και προσέξτε, εγώ είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες, μέχρι τη συντέλεια του αιώνα. Aμήν.

Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.