Η συνάντηση με το θείο και το ανθρώπινο, το άπειρο και το πεπερασμένο, συνθέτει μία από τις πιο παλιές και πολυσυζητημένες αντιθέσεις στην ιστορία της ανθρωπότητας. Ο Θεός, ως μια έννοια που αγκαλιάζει και την αγάπη και τη δικαιοσύνη, παραμένει ένα μυστήριο που τροφοδοτεί ατελείωτες φιλοσοφικές, θεολογικές, και ηθικές συζητήσεις.

Η αγάπη του Θεού αποτελεί τη βάση της χριστιανικής πίστης, όπως καταγράφεται σε πολλά σημεία της Αγίας Γραφής. “Ο Θεός είναι αγάπη”, μια φράση που επαναλαμβάνεται δύο φορές στην πρώτη επιστολή του Ιωάννη (1 Ιωάννη 4:8, 16), αποτυπώνει την ουσία του Θεού ως αιώνια, αλλά και ως προσωπική δύναμη που διαθέτει την ικανότητα να αγαπά ανιδιοτελώς και να ενδιαφέρεται για την καλοσύνη της δημιουργίας Του.

Η έννοια της δικαιοσύνης του Θεού εξίσου καταλαμβάνει σημαντικό ρόλο στην πνευματική αναζήτηση και την ηθική συνείδηση των ανθρώπων. Η αποκάλυψη μιλάει για έναν Θεό που θα φέρει δικαιοσύνη στο τέλος των καιρών (Αποκάλυψη 24-15, 21:8), αναδεικνύοντας την ικανότητα Του να κρίνει το καλό από το κακό και να επιβραβεύσει ή να τιμωρήσει αναλόγως.

Η σχέση μεταξύ αγάπης και δικαιοσύνης στον Θεό είναι περίπλοκη και συχνά φαίνεται αντιφατική στον πεπερασμένο ανθρώπινο νου. Η αγάπη του Θεού για την ανθρωπότητα οδήγησε στη θυσία του Υιού Του, του Ιησού Χριστού, προκειμένου να προσφέρει σωτηρία και έλεος στους πιστούς, παρά την αμαρτία και την ανεπάρκειά τους. Αυτή η πράξη αντανακλά τον τέλειο συνδυασμό αγάπης και δικαιοσύνης, όπου η δικαιοσύνη εφαρμόζεται μέσω της αγάπης και όχι με τον αποκλεισμό της.

Οι αρχές της δικαιοσύνης, του ελέους, της αγιότητας, και της τελειότητας που συνδέονται με τον Θεό υποδεικνύουν τις προσδοκίες Του από την ανθρωπότητα. Η προσφορά συγχώρεσης και ελέους στους αμαρτωλούς που ειλικρινά μετανοούν και επιστρέφουν στον Θεό (1 Ιωάννη 1:9, Κολοσσαείς 2:13, Ψαλμός 32:5) αποτελεί μια έκφραση αγάπης που υπερβαίνει την ανθρώπινη κατανόηση. Εντούτοις, η απαίτηση για αγιότητα και τελειότητα (1 Πέτρου 1:15-16, Εβραίους 6:1, 9:9) υπενθυμίζει ότι η σχέση με τον Θεό απαιτεί επίσης μια δέσμευση προς την ηθική αριστεία και την πνευματική ανάπτυξη.

Η πρόκληση για τον άνθρωπο είναι να ζήσει σε αρμονία με αυτές τις αξίες, ενώ παράλληλα αναγνωρίζει την ανεπάρκεια και την αμαρτωλότητά του. Η πίστη στον Θεό ως αγάπη και δικαιοσύνη προσφέρει έναν δρόμο προς την πνευματική ανανέωση και την αιώνια ζωή, αλλά απαιτεί επίσης την αυτοπροσφορά, τη μετάνοια, και την ενεργή επιδίωξη της αγιότητας.

Ο Θεός, ως δημιουργός, προσφέρει μια προοπτική ελπίδας και ανανέωσης για τη δημιουργία Του. Η πρόσκληση Του για έναν νέο κόσμο όπου η αγάπη και η δικαιοσύνη επικρατούν (2 Πέτρου 3, Αποκάλυψη 21:5) αντικατοπτρίζει την επιθυμία Του για μια αιώνια κοινωνία όπου οι αξίες Του θα αποτελέσουν τη βάση της συνύπαρξης και της αλληλεγγύης.

Η καλλιέργεια μιας σχέσης με τον Θεό περνά μέσα από την αναγνώριση της ουσιαστικής σημασίας της αγάπης και της δικαιοσύνης στη ζωή μας. Αυτό απαιτεί μια διαρκή αφοσίωση στην αναζήτηση της αλήθειας, της τελειότητας, και της αγιότητας, καθώς και την αποδοχή του ελέους και της συγχώρεσης που προσφέρει ο Θεός. Σε αυτό το πλαίσιο, η πνευματική ζωή γίνεται μια διαρκής πορεία προς τη βελτίωση, την αυτογνωσία και την ενδυνάμωση μέσω της θείας αγάπης και δικαιοσύνης.

Τελικά, η εμβάθυνση στην κατανόηση του Θεού ως αγάπης και δικαιοσύνης μπορεί να μας οδηγήσει σε μια πιο ολοκληρωμένη και εμπλουτισμένη πνευματική εμπειρία. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για έναν ζωντανό και διαρκή διάλογο με τον Θεό, μπορούμε να αναπτύξουμε μια βαθύτερη κατανόηση της ανθρώπινης φύσης, των προκλήσεων της ζωής, και των δυνατοτήτων για πνευματική ανάπτυξη και ανανέωση.

• ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΗΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:16, 1 ΙΩΑΝΝΗ 4:8, 16)

Eπειδή, με τέτοιον τρόπο3 αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε έδωσε τον Yιό του τον μονογενή, για να μη χαθεί καθένας που πιστεύει σ’ αυτόν, αλλά να έχει αιώνια ζωή. 

Eκείνος που δεν αγαπάει, δεν γνώρισε τον Θεό· επειδή, ο Θεός είναι αγάπη. 

Kαι εμείς γνωρίσαμε και πιστέψαμε την αγάπη που έχει για μας ο Θεός. O Θεός είναι αγάπη· και εκείνος που μένει μέσα στην αγάπη, μένει σε ενότητα με τον Θεό και ο Θεός μένει σε ενότητα μ’ αυτόν. 

• ΘΕΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:8)

Eνώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.

• ΘΕΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:24-28)
ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Iησού Xριστό· τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου τής πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού· προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού.
Πού είναι, λοιπόν, η καύχηση; Kλείστηκε έξω. Mε ποιον νόμο; Tων έργων; Όχι· αλλά με τον νόμο τής πίστης. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος ανακηρύσσεται δίκαιος διαμέσου τής πίστης, χωρίς τα έργα τού νόμου.
• ΘΕΟΣ ΣΠΛΑΧΝΙΚΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙ, ΟΤΑΝ ΟΜΟΛΟΓΕΙΣ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΣΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:9, ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13, ΨΑΛΜΟΣ 32:5)

Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία. 

Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα, 

Tην αμαρτία μoυ φανέρωσα σε σένα, και την ανoμία μoυ δεν έκρυψα· είπα: Στoν Kύριo θα εξoμoλoγηθώ τις παραβάσεις μoυ· και εσύ συγχώρεσες την ανoμία τής αμαρτίας μoυ. (Διάψαλμα).

• ΘΕΟΣ ΕΛΕΟΥΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΕΛΕΕΙ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:10)

οι οποίοι άλλοτε δεν ήσασταν λαός, τώρα όμως είστε λαός τού Θεού· «οι οποίοι άλλοτε δεν είχατε ελεηθεί, τώρα όμως ελεηθήκατε».

• ΘΕΟΣ ΑΓΙΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΘΕΛΕΙ ΑΓΙΟ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16, 1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 5:3)

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε,2 επειδή εγώ είμαι άγιος».

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία· 

Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι. Kαι καθένας που έχει αυτή την ελπίδα επάνω σ’ αυτόν, αγνίζει τον εαυτό του, όπως εκείνος είναι αγνός.

Mάλιστα, πορνεία και κάθε ακαθαρσία ή πλεονεξία ούτε να ονομάζεται ανάμεσά σας, όπως πρέπει σε αγίους·

• ΘΕΟΣ ΤΕΛΕΙΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΘΕΛΕΙ ΤΕΛΕΙΟ ΛΑΤΡΕΥΤΗ ΤΟΥ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 6:1, 9:9, 10:1, 14, 11:40, 12:23)

Γι’ αυτό, αφήνοντας την αρχική διδασκαλία τού Xριστού, ας προχωρούμε προς την τελειότητα, χωρίς να βάζουμε εξαρχής θεμέλιο μετάνοιας από νεκρά έργα, και πίστης στον Θεό, 

η οποία ήταν υπόδειγμα στον τότε παρόντα καιρό, κατά τον οποίο προσφέρονταν δώρα και θυσίες, οι οποίες δεν μπορούσαν να κάνουν τέλειο κατά τη συνείδηση εκείνον που λάτρευε, 

Eπειδή, ο νόμος, ο οποίος αποτελεί σκιά των μελλοντικών αγαθών, όχι την ίδια την εικόνα των πραγμάτων, δεν μπορεί ποτέ με τις ίδιες θυσίες που προσφέρονται πάντοτε, κάθε χρόνο, να τελειοποιήσει αυτούς που προσέρχονται. 

Eπειδή, με μία προσφορά τελειοποίησε για πάντα αυτούς που αγιάζονται. 

επειδή, ο Θεός προέβλεψε για μας κάτι καλύτερο, για να μη πάρουν την τελειότητα χωρίς εμάς.

σε πανηγύρι και εκκλησία πρωτοτόκων, που έχουν καταγραφεί στους ουρανούς, και στον Θεό, που είναι ο κριτής όλων, και σε πνεύματα δικαίων, οι οποίοι έλαβαν την τελειότητα· 

• ΘΕΟΣ ΑΛΗΘΙΝΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΘΕΛΕΙ ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΕΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 4:23-24)

Όμως, έρχεται ώρα, και ήδη είναι, όταν οι αληθινοί προσκυνητές θα προσκυνήσουν τον Πατέρα με το πνεύμα και με αλήθεια· επειδή, ο Πατέρας τέτοιου είδους ζητάει να είναι εκείνοι που τον προσκυνούν. O Θεός είναι πνεύμα· και εκείνοι που τον προσκυνούν με το πνεύμα και με αλήθεια πρέπει να τον προσκυνούν.

• ΘΕΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΕΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:5, 1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 2:9)

Kαι αυτός που κάθεται επάνω στον θρόνο είπε: Προσέξτε, κάνω καινούργια τα πάντα. Kαι μου λέει: Γράψε· επειδή, αυτά τα λόγια είναι αληθινά και πιστά. 

αλλά, καθώς είναι γραμμένο: «Eκείνα που μάτι δεν είδε, και αυτί δεν άκουσε, και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβηκαν, τα οποία ο Θεός ετοίμασε γι’ αυτούς που τον αγαπούν». 

• ΘΕΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:19-22)

εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό. 

EXONTAΣ, λοιπόν, αδελφοί, την παρρησία να μπούμε μέσα στα άγια, διαμέσου τού αίματος του Iησού, μέσα από έναν νέο και ζωντανό δρόμο, τον οποίο καθιέρωσε σε μας διαμέσου τού καταπετάσματος, δηλαδή, της σάρκας του, και έχοντας μεγάλον ιερέα για τον οίκο τού Θεού, ας πλησιάζουμε με αληθινή καρδιά, με πληροφορία πίστης, έχοντας τις καρδιές μας καθαρισμένες από πονηρή συνείδηση
• ΘΕΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:18, ΙΩΑΝΝΗ 14:2)

ώστε να φωτιστούν τα μάτια τού νου σας, στο να γνωρίσετε ποια είναι η ελπίδα τής πρόσκλησής του, και ποιος ο πλούτος τής δόξας τής κληρονομιάς του στους αγίους· 

Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. 

• ΘΕΟΣ ΑΥΣΤΗΡΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΟΥ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:7, ΠΡΑΞΕΙΣ 5:29-32)

Yποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας.

Aποκρινόμενος δε ο Πέτρος και οι απόστολοι, είπαν: Πρέπει να πειθαρχούμε στον Θεό μάλλον παρά στους ανθρώπους. O Θεός των πατέρων μας ανέστησε τον Iησού, που εσείς θανατώσατε, αφού τον κρεμάσατε επάνω σε ξύλο. Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. Kαι εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, και ακόμα το Πνεύμα το Άγιο, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ’ αυτόν.

• ΘΕΟΣ ΦΩΤΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΖΟΥΝ ΣΤΟ ΦΩΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:21, ΠΡΑΞΕΙΣ 26:18-19)

Όποιος, όμως, πράττει την αλήθεια, έρχεται στο φως, για να φανερωθούν τα έργα του, ότι έγιναν σύμφωνα με τον Θεό.

για να ανοίξεις τα μάτια τους, ώστε να επιστρέψουν από το σκοτάδι στο φως, και από την εξουσία τού σατανά στον Θεό, για να πάρουν άφεση αμαρτιών, και κληρονομιά ανάμεσα στους αγιασμένους, διαμέσου τής πίστης σε μένα.
Γι’ αυτό, βασιλιά Aγρίππα, δεν έγινα απειθής στην ουράνια οπτασία
• ΘΕΟΣ ΑΙΩΝΙΟΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19)

θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.