Στο επίκεντρο του χριστιανισμού βρίσκεται η πίστη στην απελευθερωτική δύναμη της θυσίας του Ιησού Χριστού, μια θυσία που προσφέρει στους πιστούς τη δυνατότητα να απαλλαγούν από την κρίση και την τιμωρία του Θεού για τις αμαρτίες τους. Η διακήρυξη ότι οι πιστοί δεν θα περάσουν από κρίση αντανακλά ένα βαθύτερο θεολογικό μήνυμα περί της αγάπης, της συγχώρεσης και της σωτηρίας που προσφέρει ο Χριστιανισμός.
Η έννοια της κρίσης στη χριστιανική πίστη συχνά συνδέεται με την τελική κρίση και την απόφαση του Θεού σχετικά με την αιώνια κατάσταση της ψυχής του ανθρώπου. Ωστόσο, η υπόσχεση ότι οι πιστοί δεν θα περάσουν από την κρίση είναι μια δυνατή ένδειξη της ελπίδας και της αγάπης που προσφέρει η χριστιανική πίστη. Αυτή η υπόσχεση αναδεικνύει την ιδέα ότι, μέσω της μετάνοιας και της πίστης στον Χριστό, οι αμαρτωλοί έχουν τη δυνατότητα να απαλλαγούν από την αμαρτία και να βιώσουν μια καινούργια ζωή σε πλήρη κοινωνία με τον Θεό.
Η μετάνοια, ως μια ειλικρινής αλλαγή της καρδιάς και του μυαλού προς τον Θεό, είναι το πρώτο βήμα προς την απαλλαγή από την κρίση. Η Καινή Διαθήκη είναι γεμάτη με παραδείγματα και διδασκαλίες που υπογραμμίζουν την σημασία της μετάνοιας στην πνευματική ζωή του ανθρώπου. Μέσω της μετάνοιας, οι πιστοί αναγνωρίζουν τις αδυναμίες και τις αμαρτίες τους, αναλαμβάνοντας δράση για την αλλαγή της στάσης και της συμπεριφοράς τους.
Η πίστη στον Ιησού Χριστό και στη θυσία Του είναι η βάση για την σωτηρία και την απαλλαγή από την κρίση. Η πίστη στον Χριστό δεν είναι απλώς μια νοητική συγκατάθεση σε ένα σύνολο δογμάτων, αλλά μια ζωντανή, δυναμική σχέση με τον Θεό που μεταμορφώνει τη ζωή του πιστού. Μέσω αυτής της πίστης, οι πιστοί δέχονται τη συγχώρεση των αμαρτιών τους και εισέρχονται σε μια καινούργια σχέση με τον Θεό, όπου δεν υπάρχει φόβος κρίσης.
Η δικαίωση και η συγχώρεση από τον Θεό είναι δύο κρίσιμες έννοιες που επιτρέπουν στους πιστούς να αισθάνονται ασφαλείς στη σχέση τους με τον Θεό. Η δικαίωση αναφέρεται στην εκδήλωση της δικαιοσύνης του Θεού στον πιστό, όπου ο πιστός κρίνεται δίκαιος μπροστά στον Θεό μέσω της πίστης στον Χριστό. Η συγχώρεση είναι η πράξη του Θεού να απαλλάσσει τον πιστό από την τιμωρία της αμαρτίας, ανοίγοντας τον δρόμο για μια καινούργια αρχή.
Η πνευματική γέννηση και η υιοθεσία ως παιδιά του Θεού είναι στοιχεία που ολοκληρώνουν την εικόνα της χριστιανικής σωτηρίας. Μέσω της πνευματικής γέννησης, οι πιστοί γίνονται νέες κτίσεις, απαλλαγμένες από το βάρος της αμαρτίας και κληρονομούν τη ζωή που έχει ως βάση την αγάπη, τη συγχώρεση και την αιώνια ελπίδα. Η υιοθεσία ως παιδιά του Θεού είναι η επιβεβαίωση της νέας αυτής ταυτότητας, όπου οι πιστοί έχουν πλήρη πρόσβαση στην αγάπη και στις ευλογίες του Θεού.
Η πίστη και η μετάνοια είναι οι δύο πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται η χριστιανική κατανόηση της σωτηρίας και της απαλλαγής από την κρίση. Μέσω αυτών των διδαχών, οι πιστοί καλούνται να ζήσουν ζωές που αντανακλούν την αγάπη, την αγιότητα, και τη δικαιοσύνη που προέρχονται από μια βαθιά σχέση με τον Θεό. Η απαλλαγή από την κρίση δεν είναι μόνο ένα δώρο της σωτηρίας αλλά και μια πρόσκληση για τους πιστούς να προσφέρουν τις ζωές τους ως ζωντανή μαρτυρία της ανανεωτικής και απελευθερωτικής δύναμης του Ευαγγελίου.
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΤΟ ΘΕΟ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 5:24, 3:18)
Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, ότι εκείνος που ακούει τον λόγο μου, και πιστεύει σ’ αυτόν που με απέστειλε, έχει αιώνια ζωή, και σε κρίση δεν έρχεται, αλλά έχει ήδη μεταβεί από τον θάνατο στη ζωή.
Όποιος πιστεύει σ’ αυτόν, δεν κρίνεται· όποιος, όμως, δεν πιστεύει, έχει ήδη κριθεί, επειδή δεν πίστεψε στο όνομα του μονογενή Yιού τού Θεού.
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30, 3:19)
Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·
Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου,
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΩΡΑ. “ (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:24-28, 5:1)
Πού είναι, λοιπόν, η καύχηση; Kλείστηκε έξω. Mε ποιον νόμο; Tων έργων; Όχι· αλλά με τον νόμο τής πίστης. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος ανακηρύσσεται δίκαιος διαμέσου τής πίστης, χωρίς τα έργα τού νόμου.
Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού,
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΓΧΩΡΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΩΡΑ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13)
Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα,
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΛΕΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΩΡΑ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:10)
οι οποίοι άλλοτε δεν ήσασταν λαός, τώρα όμως είστε λαός τού Θεού· «οι οποίοι άλλοτε δεν είχατε ελεηθεί, τώρα όμως ελεηθήκατε».
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΓΕΝΝΗΘΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΩΡΑ. (ΙΩΑΝΝΗ 1:13, 3:3-8, 1 ΙΩΑΝΝΗ 5:1, 18)
οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.
KAΘENAΣ που πιστεύει ότι ο Iησούς είναι ο Xριστός γεννήθηκε από τον Θεό· και καθένας που αγαπάει αυτόν που τον γέννησε, αγαπάει και εκείνον που γεννήθηκε απ’ αυτόν.
Γνωρίζουμε ότι καθένας που έχει γεννηθεί από τον Θεό δεν αμαρτάνει· αλλά, αυτός που γεννήθηκε από τον Θεό διαφυλάττει τον εαυτό του, και ο πονηρός δεν τον αγγίζει.
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΓΙΝΕΙ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΩΡΑ. (ΙΩΑΝΝΗ 1:12-13, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:1-2)
Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΣΑΝ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 16:24, ΛΟΥΚΑΣ 9:23)
Tότε, ο Iησούς είπε στους μαθητές του: Aν κάποιος θέλει νάρθει πίσω μου, ας απαρνηθεί τον εαυτό του, και ας σηκώσει τον σταυρό του, και ας με ακολουθεί.
Kαι έλεγε σε όλους: Aν κάποιος θέλει νάρθει πίσω μου, ας απαρνηθεί τον εαυτό του, και ας σηκώσει τον σταυρό του, καθημερινά, και ας με ακολουθεί.
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΩΡΑ. (ΜΑΡΚΟΣ 1:15, 16:15-16)
και λέγοντας, ότι: O καιρός συμπληρώθηκε και η βασιλεία τού Θεού πλησίασε· μετανοείτε και πιστεύετε στο ευαγγέλιο.
Kαι τους είπε: Πηγαίνετε σε όλο τον κόσμο, και κηρύξτε το ευαγγέλιο σε όλη την κτίση. Όποιος πιστέψει και βαπτιστεί, θα σωθεί· όποιος, όμως, απιστήσει, θα κατακριθεί.
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 4:7, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:12)
Tον αγώνα τον καλό αγωνίστηκα, τον δρόμο τελείωσα, την πίστη διατήρησα·
Nα αγωνίζεσαι τον καλό αγώνα τής πίστης, να κρατάς την αιώνια ζωή, στην οποία και προσκλήθηκες, και ομολόγησες την καλή μαρτυρία, μπροστά σε πολλούς μάρτυρες.
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΒΑΔΙΣΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)
Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·
αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε, επειδή εγώ είμαι άγιος».
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΖΗΣΕΙ ΣΤΟ ΦΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΘΕΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:21)
Όποιος, όμως, πράττει την αλήθεια, έρχεται στο φως, για να φανερωθούν τα έργα του, ότι έγιναν σύμφωνα με τον Θεό.
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΜΦΙΛΙΩΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΩΡΑ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)
Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.
• ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΥΠΟΤΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΘΕΟ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:7, ΠΡΑΞΕΙΣ 5:29-32)
Yποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας.
Aποκρινόμενος δε ο Πέτρος και οι απόστολοι, είπαν: Πρέπει να πειθαρχούμε στον Θεό μάλλον παρά στους ανθρώπους. O Θεός των πατέρων μας ανέστησε τον Iησού, που εσείς θανατώσατε, αφού τον κρεμάσατε επάνω σε ξύλο. Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. Kαι εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, και ακόμα το Πνεύμα το Άγιο, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ’ αυτόν.