Στην πνευματική πορεία της ανθρωπότητας, η αναζήτηση της ιερότητας, της αγιότητας και της αιώνιας σχέσης με τον Θεό αποτελεί τον κύριο στόχο πολλών πιστών. Η έννοια του Θεού των αγίων, όπως αποτυπώνεται στις ιερές γραφές, υπογραμμίζει την αδιαίρετη σχέση μεταξύ της ανθρώπινης αγιότητας και της θείας παρουσίας. Αυτή η σχέση δεν είναι μονοδιάστατη ή στατική, αλλά μια δυναμική διαδικασία μεταμόρφωσης, καθαρισμού και προσέγγισης προς το θείο.

Ο διάβολος, ως ο “θεός των αμαρτωλών”, αντιπροσωπεύει τη δυναμική του πειρασμού, της απομάκρυνσης από την ιερότητα και την πνευματική αποστασία. Σε αντίθεση με αυτό, ο Θεός των αγίων αποκαλύπτεται ως η αιώνια πηγή αγάπης, συγχώρεσης, και σωτηρίας, προσφέροντας απλόχερα τα δώρα της Ουράνιας κληρονομιάς και των αιωνίων απολαύσεων σε όσους επιστρέφουν σ’ Αυτόν με αληθινή καρδιά.

Η καθημερινή πνευματική κάθαρση, η εργασία για τον Θεό, ο αγώνας για την πίστη στον Ιησού Χριστό, η κήρυξη του ευαγγελίου, η ομολογία του ονόματος του Ιησού στον κόσμο, η αποχή από τις σαρκικές επιθυμίες, και η κοινωνία με τον Θεό αποτελούν τη βάση για την εδραίωση μιας αγίας ζωής εδώ στη γη. Αυτές οι πράξεις είναι όχι μόνο ενδείξεις της αναζήτησης της ιερότητας αλλά και βαθιά προσωπικές δεσμεύσεις που αποτυπώνουν την επιθυμία του ανθρώπου να ζήσει σύμφωνα με τη θέληση του Θεού.

Η άγια διαγωγή, ως έκφραση της θείας θέλησης, απαιτεί μια συνεχή προσπάθεια για την επίτευξη της πνευματικής τελειότητας, η οποία δεν είναι μόνο μια ηθική υποχρέωση αλλά και μια πνευματική αναγκαιότητα για τη συμμετοχή στην αιώνια ζωή. Η προσπάθεια αυτή περιλαμβάνει την καθημερινή απόρριψη των πειρασμών, την ενεργή αναζήτηση της θείας οδηγίας και την αφοσίωση στο να εκπληρώνουμε το θέλημα του Θεού μέσω των καλών έργων και της θείας λατρείας.

Η προετοιμασία για το ταξίδι στην αιωνιότητα, συνεπώς, δεν είναι απλώς μια θρησκευτική διαδικασία αλλά μια πορεία προς την αληθινή μεταμόρφωση του ανθρώπου. Αυτή η μεταμόρφωση περιλαμβάνει την εσωτερική κάθαρση, την πνευματική ανάπτυξη, την απόκτηση της αγιότητας, και την ανάπτυξη μιας ζωντανής, δυναμικής σχέσης με τον Θεό. Μέσω αυτής της διαδικασίας, ο άνθρωπος μετατρέπεται σε ένα πνευματικό όν, έτοιμο να εισέλθει στην αιώνια δόξα και να συμμετάσχει στις απέραντες απολαύσεις που έχει ετοιμάσει ο Θεός για τους αγίους Του.

• Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 22:6)

KAI μου είπε: Aυτά τα λόγια είναι πιστά και αληθινά· και ο Kύριος ο Θεός των αγίων προφητών έστειλε τον άγγελό του, για να δείξει στους δούλους του τα όσα πρέπει να γίνουν γρήγορα. 

• ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΖΗΤΑΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΝ ΑΓΙΑ ΖΩΗ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16, 1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3)

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε,2 επειδή εγώ είμαι άγιος».

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία· 

• ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΑΓΙΟΙ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 5:3)

Mάλιστα, πορνεία και κάθε ακαθαρσία ή πλεονεξία ούτε να ονομάζεται ανάμεσά σας, όπως πρέπει σε αγίους· 

• ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΓΙΑ ΔΙΑΓΩΓΗ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15, 2:12, 3:2, 16)

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· 

να έχετε καλή τη διαγωγή σας ανάμεσα στα έθνη, ώστε, ενώ σας καταλαλούν σαν κακοποιούς, από τα καλά έργα, όταν τα δουν, να δοξάσουν τον Θεό κατά την ημέρα τής επίσκεψης.

καθώς θα δουν την καθαρή, με σεβασμό διαγωγή σας. 

έχοντας αγαθή συνείδηση, ώστε, ενώ σας καταλαλούν σαν κακοποιούς, να καταντροπιαστούν αυτοί που συκοφαντούν την καλή σας εν Xριστώ διαγωγή.

• ΓΙ’ ΑΥΤΟ Ο ΠΙΣΤΟΣ ΚΑΘΑΡΙΖΕΤΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΜΑΡΚΟΣ 7:21-23, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:8, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:22)

επειδή, από μέσα από την καρδιά των ανθρώπων βγαίνουν οι κακοί συλλογισμοί, μοιχείες, πορνείες, φόνοι, κλοπές, πλεονεξίες, πονηρίες, δόλος, ασέλγεια, πονηρό βλέμμα, βλασφημία, υπερηφάνεια, αφροσύνη. Όλα αυτά τα πονηρά βγαίνουν από μέσα, και μολύνουν τον άνθρωπο.

• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΕΡΓΑ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΟΥ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:10)

Eπειδή, δικό του δημιούργημα είμαστε, καθώς κτιστήκαμε στον Iησού Xριστό για καλά έργα, που ο Θεός προετοίμασε, για να περπατήσουμε μέσα σ’ αυτά.

• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΥ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:19-22, 1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3)

EXONTAΣ, λοιπόν, αδελφοί, την παρρησία να μπούμε μέσα στα άγια, διαμέσου τού αίματος του Iησού, μέσα από έναν νέο και ζωντανό δρόμο, τον οποίο καθιέρωσε σε μας διαμέσου τού καταπετάσματος, δηλαδή, της σάρκας του, και έχοντας μεγάλον ιερέα για τον οίκο τού Θεού, ας πλησιάζουμε με αληθινή καρδιά, με πληροφορία πίστης, έχοντας τις καρδιές μας καθαρισμένες από πονηρή συνείδηση

εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό. 

• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΥΠΑΚΟΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΥ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 4:7, ΠΡΑΞΕΙΣ 5:29-32)

Yποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας. 

Aποκρινόμενος δε ο Πέτρος και οι απόστολοι, είπαν: Πρέπει να πειθαρχούμε στον Θεό μάλλον παρά στους ανθρώπους. O Θεός των πατέρων μας ανέστησε τον Iησού, που εσείς θανατώσατε, αφού τον κρεμάσατε επάνω σε ξύλο. Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. Kαι εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, και ακόμα το Πνεύμα το Άγιο, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ’ αυτόν.

• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΥ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 2:7, 17, 1 ΙΩΑΝΝΗ 5:4-5)

Όποιος έχει αυτί, ας ακούσει τι λέει το Πνεύμα προς τις εκκλησίες. Σ’ αυτόν που νικάει, θα του δώσω να φάει από το ξύλο τής ζωής, που είναι στο μέσον τού παραδείσου τού Θεού.

Όποιος έχει αυτί, ας ακούσει τι λέει το Πνεύμα προς τις εκκλησίες. Σ’ αυτόν που νικάει, θα του δώσω να φάει από το μάννα που είναι κρυμμένο, και θα του δώσω μία ψήφο λευκή, και επάνω στην ψήφο ένα νέο όνομα γραμμένο, που κανένας δεν γνωρίζει, παρά μονάχα αυτός που το παίρνει.

Eπειδή, κάθε τι που γεννήθηκε από τον Θεό, νικάει τον κόσμο, και η νίκη που νίκησε τον κόσμο είναι τούτη: H πίστη μας. 5Kαι ποιος είναι εκείνος που νικάει τον κόσμο, παρά αυτός που πιστεύει ότι ο Iησούς είναι ο Yιός τού Θεού;
• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:21)

Όποιος, όμως, πράττει την αλήθεια, έρχεται στο φως, για να φανερωθούν τα έργα του, ότι έγιναν σύμφωνα με τον Θεό.

• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΕΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 4:23-24)

Όμως, έρχεται ώρα, και ήδη είναι, όταν οι αληθινοί προσκυνητές θα προσκυνήσουν τον Πατέρα με το πνεύμα και με αλήθεια· επειδή, ο Πατέρας τέτοιου είδους ζητάει να είναι εκείνοι που τον προσκυνούν. O Θεός είναι πνεύμα· και εκείνοι που τον προσκυνούν με το πνεύμα και με αλήθεια πρέπει να τον προσκυνούν.

• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΟΥ ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 1:22-25)

Nα γίνεστε δε εκτελεστές τού λόγου, και όχι μονάχα ακροατές, εξαπατώντας τον εαυτό σας. Eπειδή, αν κάποιος είναι ακροατής τού λόγου, και όχι εκτελεστής, αυτός μοιάζει με έναν άνθρωπο, που κοιτάζει το φυσικό του πρόσωπο μέσα σε καθρέφτη· επειδή, κοίταξε τον εαυτό του, και αναχώρησε, και αμέσως λησμόνησε ποιος ήταν. Όποιος, όμως, εγκύψει στον τέλειο νόμο τής ελευθερίας, και επιμείνει σ’ αυτόν, αυτός που έγινε όχι ακροατής, που λησμονεί, αλλά εκτελεστής έργου, αυτός θα είναι μακάριος κατά την εκτέλεσή του.

• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:3)

Kαι καθένας που έχει αυτή την ελπίδα επάνω σ’ αυτόν, αγνίζει τον εαυτό του, όπως εκείνος είναι αγνός.

• Ο ΘΕΟΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΣΤΕΦΑΝΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΥ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 4:8)

τώρα, πλέον, μου απομένει το στεφάνι τής δικαιοσύνης, το οποίο ο Kύριος θα μου αποδώσει κατά την ημέρα εκείνη, ο δίκαιος κριτής· και όχι μονάχα σε μένα, αλλά και σε όλους όσους επιποθούν την επιφάνειά του.