την καρδιά της χριστιανικής διδασκαλίας βρίσκεται η έννοια της αμαρτίας και της συγχώρεσης. Η αμαρτία, σύμφωνα με τη βιβλική παράδοση, είναι κάθε πράξη, σκέψη ή στάση ζωής που απομακρύνει τον άνθρωπο από το Θεό, την απόλυτη πηγή της αγάπης, της δικαιοσύνης και της αλήθειας. Η Βίβλος, μέσα από διάφορα αποσπάσματα, καταδεικνύει ότι η αμαρτία δεν είναι μόνο αναπόφευκτο μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά και κάτι που ο Θεός επιθυμεί να μας καθαρίσει από αυτό.
Η ομολογία των αμαρτιών στο Θεό δεν είναι απλώς μια τυπική πράξη. Είναι μια βαθιά πνευματική διαδικασία που αντανακλά την επιθυμία του ανθρώπου να επιστρέψει σε μια σχέση αρμονίας και κοινωνίας με τον Δημιουργό του. Μέσω της ομολογίας, ο άνθρωπος αναγνωρίζει την αποτυχία του να ζήσει σύμφωνα με τα θεϊκά πρότυπα και εκφράζει την επιθυμία του για μετάνοια και αλλαγή.
Η μετάνοια, ένα κεντρικό θέμα στη χριστιανική θεολογία, δεν είναι απλά η έκφραση της λύπης για τις αμαρτίες αλλά μια πραγματική αλλαγή καρδιάς και νου που οδηγεί σε μια νέα πορεία ζωής, ευθυγραμμισμένη με τις διδασκαλίες και τα θελήματα του Θεού.
Στη βάση αυτής της διαδικασίας βρίσκεται η συγχώρεση του Θεού, η οποία προσφέρεται απλόχερα σε όσους προσέρχονται με μετάνοια. Η συγχώρεση αυτή δεν είναι απλώς η αφαίρεση της ποινής για τις αμαρτίες, αλλά η πλήρης αποκατάσταση της σχέσης μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού. Είναι μια διαδικασία που φέρνει τον άνθρωπο πιο κοντά στο θέλημα του Θεού, ανακαλύπτοντας την πραγματική ευτυχία και ειρήνη που προέρχεται από μια ζωή σύμφωνα με τις θεϊκές αρχές.
Η δικαίωση και ο αγιασμός είναι επίσης αποτελέσματα της μετανοητικής συγχώρεσης. Οι πιστοί, δικαιωμένοι μέσω της πίστης τους στον Χριστό, ανακαλύπτουν μια νέα ζωή στην οποία η αγάπη, η δικαιοσύνη και η αγιότητα δεν είναι απλά ιδανικά αλλά πραγματικότητα που βιώνεται καθημερινά. Αυτή η διαδικασία αγιασμού είναι συνεχής, καθώς οι πιστοί εργάζονται για να ζουν σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, αναπτύσσοντας μια πιο άγια διαγωγή μέρα με τη μέρα.
Η καθημερινή κοινωνία με τον Θεό είναι ένας ακόμη ζωτικής σημασίας παράγοντας σε αυτή τη διαδικασία. Μέσω της προσευχής, της μελέτης της Αγίας Γραφής και της συμμετοχής στην κοινότητα της εκκλησίας, οι πιστοί αναπτύσσουν μια σχέση βαθιάς κοινωνίας με τον Θεό, η οποία τους φέρνει φως, κατεύθυνση και σκοπό στη ζωή.
Η αμαρτία δεν είναι απλώς ένα πρόβλημα προς αντιμετώπιση αλλά μια ευκαιρία γι α βαθύτερη μετάνοια και ανανέωση. Όταν οι πιστοί αντιμετωπίζουν τις αμαρτίες τους με ειλικρίνεια και τις ομολογούν στο Θεό, ανοίγεται ο δρόμος για μια πιο ουσιαστική αλλαγή. Η διαδικασία αυτή επιτρέπει στο φως της αλήθειας να φωτίζει τις σκοτεινές γωνιές της καρδιάς και να φέρνει θεραπεία και αποκατάσταση.
Η εργασία για το Θεό και η εκτέλεση των καλών έργων που Εκείνος έχει προετοιμάσει για τους πιστούς αποτελούν μέρος της εκδήλωσης της συγχωρεμένης ζωής. Αυτά τα έργα δεν είναι απλώς προϊόντα ηθικής υποχρέωσης αλλά φυσικές εκφράσεις της αγάπης και της ευγνωμοσύνης προς τον Θεό για τη συγχώρεση και την αγάπη που έχει δείξει.
Οι ασυγχώρητες αμαρτίες οδηγούν σε ένα βάρος το οποίο μπορεί να κρατήσει τους ανθρώπους μακριά από την πλήρη εμπειρία της χριστιανικής ζωής. Η Βίβλος είναι σαφής: οι πιστοί που έχουν συγχωρεθεί δεν πρέπει να φοβούνται την κρίση, διότι έχουν ήδη περάσει από τον θάνατο στη ζωή μέσω της πίστης τους στον Ιησού Χριστό.
Σε τελική ανάλυση, η πνευματική διαδικασία της ομολογίας, της μετάνοιας και της συγχώρεσης είναι μια πορεία που οδηγεί τους πιστούς σε μια βαθύτερη κατανόηση του Θεού και του εαυτού τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ανακαλύπτουν μια ζωή που δεν είναι μόνο συμφιλιωμένη με τον Θεό αλλά και γεμάτη με την αληθινή ειρήνη, την αγάπη και τη χαρά που προέρχεται από μια σχέση βαθιάς κοινωνίας μαζί Του. Η διαδρομή προς τη συγχώρεση και την ανανέωση δεν είναι πάντα εύκολη. Απαιτεί ειλικρίνεια, ταπεινότητα και την προθυμία να αλλάξει κανείς. Ωστόσο, οι ανταμοιβές αυτής της πνευματικής διαδικασίας είναι ανεκτίμητες, φέρνοντας τον πιστό σε μια πιο στενή σχέση με τον Θεό και μεταμορφώνοντας την καθημερινή του ζωή.
Η ομολογία και η μετάνοια προσφέρουν επίσης μια ευκαιρία για την εκκλησία να λειτουργήσει ως σώμα του Χριστού, υποστηρίζοντας και ενθαρρύνοντας τα μέλη της στην πνευματική τους πορεία. Μέσω της κοινωνίας, της προσευχής και της αμοιβαίας υποστήριξης, η εκκλησία μπορεί να προσφέρει ένα περιβάλλον στο οποίο οι πιστοί μπορούν να αναπτύσσονται πνευματικά και να ζουν τη ζωή στο πλήρες μέτρο που ο Θεός έχει προορίσει για αυτούς.
Στην ουσία, η διαδικασία της ομολογίας και της μετάνοιας μάς θυμίζει ότι η χριστιανική ζωή δεν είναι μόνο ένα ταξίδι προς την ατομική αγιοσύνη αλλά και μια πορεία προς την αλληλεγγύη, την κοινότητα και την αγάπη που εκφράζεται σε όλες τις σχέσεις μας. Μέσω της συγχώρεσης και της αγάπης του Θεού, οι πιστοί καλούνται να αντανακλούν αυτήν την αγάπη στην καθημερινή τους ζωή, όχι μόνο προς τους άλλους πιστούς αλλά και προς τον ευρύτερο κόσμο. Η πνευματική αυτή ανανέωση και η ακολουθία των θεϊκών προτύπων δεν μας κάνει μόνο πιο κοντά στο Θεό αλλά επίσης μεταμορφώνει την κοινωνία μας, φέρνοντας φως και ελπίδα σε έναν κόσμο που συχνά χαρακτηρίζεται από σύγχυση και απελπισία.
Η πορεία της συγχώρεσης και της ανανέωσης είναι ένα μήνυμα ελπίδας για όλους, ανεξάρτητα από το παρελθόν τους. Μας διδάσκει ότι, μέσω της θείας αγάπης και της χάρης, κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα για μια νέα αρχή. Η αμαρτία δεν έχει την τελευταία λέξη στη ζωή ενός ανθρώπου· η συγχώρεση και η αναγέννηση μέσω της πίστης στον Ιησού Χριστό ανοίγουν τον δρόμο για μια πλήρως ανανεωμένη ύπαρξη.
Σε αυτό το ταξίδι, κάθε βήμα προς τη μετάνοια και την ομολογία δεν είναι μόνο ένα βήμα μακριά από την αμαρτία αλλά και ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση της απέραντης αγάπης του Θεού. Καθώς συνεχίζουμε να αναζητούμε την πνευματική ανάπτυξη και να ζούμε μια ζωή που αντανακλά την αγάπη και τη χάρη του Θεού, μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για την παρουσία Του σε κάθε βήμα της διαδρομής. Αυτή είναι η προσφορά τ ης χριστιανικής πίστης: ένα μονοπάτι προς την πλήρη αποκατάσταση και την εσωτερική ειρήνη μέσω της σχέσης με τον Θεό. Η διαρκής διαδικασία της μετάνοιας και της αυτοεξέτασης οδηγεί σε μια βαθύτερη κατανόηση της ανθρώπινης φύσης και της θεϊκής χάρης, αναδεικνύοντας την αξία και τη σημασία της συγχωρετικότητας.
Μέσω της πίστης, οι πιστοί μαθαίνουν να βλέπουν τον εαυτό τους και τους άλλους μέσα από τα μάτια του Θεού, αναγνωρίζοντας την ανεκτίμητη αξία κάθε ανθρώπου. Αυτή η οπτική γωνία ενθαρρύνει την ενσυναίσθηση, την αλληλεγγύη και τη δράση προς το καλό, καθώς οι πιστοί καλούνται να είναι φως στον κόσμο, αντανακλώντας την αγάπη του Θεού σε κάθε λόγο και πράξη.
Η καλλιέργεια μιας τέτοιας ζωής προϋποθέτει την αποδοχή της θεϊκής κυριαρχίας και την υποταγή στο θέλημα του Θεού. Η αληθινή ελευθερία και η αυτοπραγμάτωση βρίσκονται στην πλήρη εμπιστοσύνη στον Θεό και στην υποδοχή της αγάπης Του, αφήνοντας Τον να μας οδηγήσει προς το ανώτερο καλό.
Στο τέλος, η χριστιανική διδασκαλία περί συγχώρεσης και μετάνοιας υπενθυμίζει σε όλους μας ότι, παρά τις ατέλειες και τις αμαρτίες, υπάρχει πάντα η προσφορά της ανανέωσης και της ελπίδας. Η πίστη στον Ιησού Χριστό ανοίγ ει το δρόμο για μια ζωή που ξεπερνά τα όρια του φυσικού κόσμου, προσφέροντας μια προοπτική εσωτερικής γαλήνης και αιώνιας ευτυχίας που μπορεί να βιωθεί εδώ και τώρα, και να συνεχιστεί μέχρι την αιωνιότητα. Η συγχώρεση, η μετάνοια και η ανανέωση δεν αποτελούν απλώς διδασκαλίες που πρέπει να ακολουθηθούν αλλά μια προσωπική πρόσκληση προς κάθε ανθρώπινη ψυχή για μια πιο βαθιά σχέση με τον Θεό.
Αυτή η διαδικασία αποκατάστασης και μετασχηματισμού είναι καρδιά του ευαγγελίου, που προσφέρει ελπίδα και φως σε έναν κόσμο που συχνά πλημμυρίζεται από το σκοτάδι της απελπισίας και της μοναξιάς. Η προσφορά του Θεού για συγχώρεση και η πρόσκληση για μετάνοια είναι ανοιχτή σε όλους, ανεξάρτητα από το παρελθόν ή τις τρέχουσες συνθήκες τους.
Καθώς αναζητούμε την αλήθεια και την ειρήνη που προέρχεται από μια σχέση με τον Θεό, είμαστε καλείται να αντικατοπτρίζουμε την αγάπη και τη χάρη Του στον κόσμο γύρω μας. Η ζωή μας γίνεται ένα μήνυμα ελπίδας και ένα παράδειγμα της μεταμορφωτικής δύναμης της αγάπης του Θεού. Σε αυτό το πνευματικό ταξίδι, η κοινότητα της πίστης διαδραματίζει ζωτικό ρόλο, προσφέροντας υποστήριξη, καθοδήγηση και κοινωνία στον δρόμο προς την αλήθεια και την αγιότητα.
Μέσω της αγάπης και της ενθάρρυνσης της κοινότητας, κάθε πιστός ενδυναμώνεται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και να προχωρήσει με πίστη και εμπιστοσύνη στο μονοπάτι που ο Θεός έχει χαράξει για αυτόν. Αυτή η διαδικασία μεταμόρφωσης δεν είναι μόνο προσωπική αλλά και συλλογική, καθώς μαζί ως Σώμα του Χριστού, προσπαθούμε να ζήσουμε μια ζωή που αντανακλά τις αρχές και τις αξίες του Ευαγγελίου.
Η οικοδόμηση μιας τέτοιας κοινότητας απαιτεί από εμάς να είμαστε ανοιχτοί, ειλικρινείς και πρόθυμοι να μοιραζόμαστε τη ζωή μας με τους άλλους. Μέσα από την κοινή προσευχή, τη μελέτη της Βίβλου, τη λατρεία και τη διακονία, δημιουργούμε έναν ιερό χώρο όπου κάθε μέλος μπορεί να αναπτυχθεί πνευματικά και να ανακαλύψει το μοναδικό κάλεσμα και την αποστολή που έχει σε αυτόν τον κόσμο.
Η αμοιβαία υποστήριξη και η αγάπη που δείχνουμε ο ένας στον άλλον ενισχύουν την πίστη μας και μας εμπνέουν να ζούμε με περισσότερη αφοσίωση και ακεραιότητα. Η συμμετοχή σε μια κοινότητα πίστης μας υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε μόνοι στο ταξίδι μας προς τον Θεό και ότι, μαζί, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που φέρνει η ζωή με ελπίδα και εμπιστοσύνη.
Καθώς συνεχίζουμε να εξελισσόμαστε πνευματικά και να βαθαίνουμε τη σχέση μας με τον Θεό, η ζωή μας αρχίζει να αποτελεί ένα ζωντανό μαρτύριο της δύναμης και της αγάπης του Θεού. Η αλλαγή που επιφέρει η θεία χάρη στην καρδιά και στη ζωή ενός ανθρώπου είναι ο ισχυρότερος μάρτυρας της αλήθειας του Ευαγγελίου. Μέσω της δικής μας μεταμόρφωσης, μπορούμε να είμαστε φως στον κόσμο, αντανακλώντας την αγάπη, την ειρήνη και τη δικαιοσύνη του Θεού στις καθημερινές μας σχέσεις και δραστηριότητες.
Η διαδικασία αυτή μας καλεί να είμαστε συνεχώς ανοικτοί στην καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος, να είμαστε πρόθυμοι να μάθουμε και να αναπτυχθούμε, να αγκαλιάζουμε τις προκλήσεις ως ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη και να παραμένουμε πιστοί στην κλήση μας να ζήσουμε μια ζωή αγάπης και υπηρεσίας.
Η πνευματική μας ανάπτυξη και η ενσωμάτωση των χριστιανικών αρχών στη ζωή μας δεν είναι μόνο για το προσωπικό μας όφελος αλλά και για το κοινό καλό. Καθώς αναπτυσσόμαστε στην πίστη και αγάπη, έχουμε τη δυνατότητα να επηρεάσουμε θετικά την κοινότητά μας και τον ευρύτερο κόσμο, φέρνοντας ελπίδα και φως σε έναν κόσμο που τα έχει ανάγκη.
Μέσω της προσωπικής και συλλογικής μας πορείας προς τον Θεό, διαμορφώνουμε έναν κόσμο όπου η αγάπη, η συγχώρεση και η ελπίδα υπερισχύουν.
• ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕ ΣΤΟ ΘΕΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΤΕΙ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:9, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14)
Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία.
πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;
• ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30, 3:19, 2:38, ΛΟΥΚΑΣ 5:32)
Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·
Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου,
Kαι ο Πέτρος είπε σ’ αυτούς: Mετανοήστε, και κάθε ένας από σας ας βαπτιστεί στο όνομα του Iησού Xριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Aγίου Πνεύματος·
Δεν ήρθα για να καλέσω δικαίους, αλλά αμαρτωλούς σε μετάνοια.
• ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 4:7-8, ΨΑΛΜΟΣ 32:5)
Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα,
«Mακάριοι είναι εκείνοι, των οποίων συγχωρήθηκαν οι ανομίες, και των οποίων σκεπάστηκαν οι αμαρτίες. 8Mακάριος ο άνθρωπος στον οποίο ο Kύριος δεν θα λογαριάσει σ’ αυτόν αμαρτία».
• ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:24-28, 5:1)
ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Iησού Xριστό· τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου τής πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού· προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού. Πού είναι, λοιπόν, η καύχηση; Kλείστηκε έξω. Mε ποιον νόμο; Tων έργων; Όχι· αλλά με τον νόμο τής πίστης. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος ανακηρύσσεται δίκαιος διαμέσου τής πίστης, χωρίς τα έργα τού νόμου.
Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού,
• ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΜΑΣ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)
Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·
αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε,2 επειδή εγώ είμαι άγιος».
• ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΜΦΙΛΙΩΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 1:21, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)
Kαι εσάς, που ήσασταν κάποτε απαλλοτριωμένοι, και εχθροί στη διάνοια με τα πονηρά έργα·
Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.
• Ο ΘΕΟΣ ΜΑΣ ΘΕΛΕΙ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ, ΔΙΟΤΙ Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ. (ΛΟΥΚΑΣ 15:17-21, ΠΡΑΞΕΙΣ 3:19, 1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9)
Όταν δε ήρθε στον εαυτό του, είπε: Πόσοι μισθωτοί τού πατέρα μου έχουν περίσσιο ψωμί, και εγώ χάνομαι από την πείνα! Aφού σηκωθώ, θα πάω στον πατέρα μου, και θα του πω: Πατέρα, αμάρτησα στον ουρανό και μπροστά σου· και δεν είμαι πια άξιος να ονομαστώ γιος σου· κάνε με σαν έναν από τους μισθωτούς σου.
Kαι αφού σηκώθηκε, ήρθε στον πατέρα του. Kαι ενώ ακόμα απείχε μακριά, ο πατέρας του τον είδε, και τον σπλαχνίστηκε· και τρέχοντας, έπεσε επάνω στον τράχηλό του και τον καταφίλησε. Kαι ο γιος είπε σ’ αυτόν: Πατέρα, αμάρτησα στον ουρανό και μπροστά σου, και δεν είμαι πια άξιος να ονομαστώ γιος σου.
Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου,
επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό,
• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:19-22)
Όλα έγιναν διαμέσου αυτού· και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα το οποίο έχει γίνει.
• Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΘΕΛΕΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:19-21)
Kαι αυτή είναι η κρίση, ότι το φως ήρθε στον κόσμο, και οι άνθρωποι αγάπησαν το σκοτάδι περισσότερο παρά το φως· για τον λόγο ότι, τα έργα τους ήσαν πονηρά. Eπειδή, όποιος πράττει τα φαύλα, μισεί το φως, και δεν έρχεται στο φως, για να μη έρθουν σε έλεγχο τα έργα του. Όποιος, όμως, πράττει την αλήθεια, έρχεται στο φως, για να φανερωθούν τα έργα του, ότι έγιναν σύμφωνα με τον Θεό.
• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΑΓΙΑ ΔΙΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΕΜΑΣ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15, 2:12, 3:2, 16)
αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή·
να έχετε καλή τη διαγωγή σας ανάμεσα στα έθνη, ώστε, ενώ σας καταλαλούν σαν κακοποιούς, από τα καλά έργα, όταν τα δουν, να δοξάσουν τον Θεό κατά την ημέρα τής επίσκεψης.’
καθώς θα δουν την καθαρή, με σεβασμό διαγωγή σας.
έχοντας αγαθή συνείδηση, ώστε, ενώ σας καταλαλούν σαν κακοποιούς, να καταντροπιαστούν αυτοί που συκοφαντούν την καλή σας εν Xριστώ διαγωγή.
• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9, 1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 3:9, 2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 6:1)
επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό,
Eπειδή, είμαστε συνεργοί τού Θεού· εσείς είστε χωράφι τού Θεού, οικοδομή τού Θεού.
Kαθώς, λοιπόν, είμαστε συνεργοί του, παρακαλούμε ταυτόχρονα να μη δεχθείτε μάταια τη χάρη τού Θεού·
• Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:18, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:10)
να αγαθοεργούν, να πλουτίζουν σε καλά έργα, να είναι ευμετάδοτοι, κοινωνικοί,
Eπειδή, δικό του δημιούργημα είμαστε, καθώς κτιστήκαμε στον Iησού Xριστό για καλά έργα, που ο Θεός προετοίμασε, για να περπατήσουμε μέσα σ’ αυτά.
• ΟΙ ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΕΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΘΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΟΥΝ ΣΕ ΑΙΩΝΙΟ ΘΑΝΑΤΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 2:4-5, ΠΡΑΞΕΙΣ 17:31, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:23)
Ή καταφρονείς τον πλούτο τής αγαθότητάς του και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοώντας ότι η αγαθότητα του Θεού σε φέρνει σε μετάνοια; Eξαιτίας, όμως, της σκληρότητάς σου και της αμετανόητης καρδιάς, θησαυρίζεις για τον εαυτό σου οργή κατά την ημέρα τής οργής και της αποκάλυψης της δικαιοκρισίας τού Θεού
επειδή, προσδιόρισε μία ημέρα, κατά την οποία πρόκειται να κρίνει την οικουμένη με δικαιοσύνη, διαμέσου ενός άνδρα, που τον διόρισε, και έδωσε γι’ αυτό βεβαίωση σε όλους, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς.
Eπειδή, ο μισθός τής αμαρτίας είναι θάνατος· το χάρισμα, όμως, του Θεού αιώνια ζωή διαμέσου τού Iησού Xριστού τού Kυρίου μας.
• ΑΝ ΦΥΓΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΑΥΤΗ ΣΥΓΧΩΡΕΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13, ΙΩΑΝΝΗ 3:18, 5:24)
Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα,
Όποιος πιστεύει σ’ αυτόν, δεν κρίνεται· όποιος, όμως, δεν πιστεύει, έχει ήδη κριθεί, επειδή δεν πίστεψε στο όνομα του μονογενή Yιού τού Θεού.
Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, ότι εκείνος που ακούει τον λόγο μου, και πιστεύει σ’ αυτόν που με απέστειλε, έχει αιώνια ζωή, και σε κρίση δεν έρχεται, αλλά έχει ήδη μεταβεί από τον θάνατο στη ζωή.