Στις πολύχρωμες σελίδες της Αγίας Γραφής, το μεταφυσικό σκηνικό της κόλασης προσλαμβάνει μία διάσταση απείρως φοβερή και ανείπωτη, όπου η αιωνιότητα της τιμωρίας και η απόλυτη απομόνωση της ψυχής από την αγάπη και τη φώτιση του Θεού καθιστούν την προοπτική της κόλασης τρομακτικά μοναδική. Είναι η πεμπτουσία της φρίκης, ένας χώρος όπου η δυνατότητα της μεταμέλειας και της επανόρθωσης φαίνεται να μην υφίσταται πλέον.

Το κείμενο που αναφέρεται στην κόλαση όχι ως μια αφηρημένη ιδέα, αλλά ως μια πραγματικότητα που υπερβαίνει τις επίγειες καταστροφές, αποσκοπεί στο να κινητοποιήσει τη συνείδηση και τη μετάνοια των ανθρώπων. Αυτή η προειδοποίηση, εντούτοις, δεν είναι μονοδιάστατη. Συνοδεύεται από έναν πλούτο ελπίδας και δυνατοτήτων για σωτηρία μέσα από τη μετάνοια και την πίστη.

Οι αναφορές σε διάφορα εδάφια που προτρέπουν στη μετάνοια και στην επιστροφή στον Θεό, όπως εκφράζονται στα κείμενα του Λουκά, των Πράξεων, της Επιστολής προς Ρωμαίους, και σε πολλά άλλα, υπογραμμίζουν την αγάπη και τη συγχωρητικότητα του Θεού. Η δυνατότητα της μετάνοιας, η συμφιλίωση με τον Θεό και η προσφορά της αιώνιας ζωής και της ουράνιας κληρονομιάς είναι θεμέλια πάνω στα οποία οι πιστοί μπορούν να οικοδομήσουν την ελπίδα τους. Η συνεχής παραίνεση του Θεού για μετάνοια και επιστροφή αποτελεί τον κύριο άξονα της θεολογικής προσέγγισης της σωτηρίας. Μέσα από αυτές τις διδασκαλίες, αποκαλύπτεται μια εικόνα ενός Θεού που δεν αναζητά την τιμωρία, αλλά την αναγέννηση και τη σωτηρία της ψυχής.

Το μήνυμα είναι σαφές: η κόλαση, αν και μια απειλή που πρέπει να ληφθεί σοβαρά, δεν είναι το αναπόφευκτο τέλος. Η δυνατότητα της σωτηρίας μέσω της πίστης και της μετάνοιας είναι πάντα παρούσα, και η αγάπη του Θεού προσφέρεται γενναιόδωρα σε όλους. Οι εκκλήσεις για μετάνοια δεν είναι μόνο καλέσματα για αποφυγή της κόλασης, αλλά και προσκλήσεις σε μια ζωή γεμάτη με την παρουσία και την αγάπη του Θεού.

Οι διαδρομές προς τη σωτηρία είναι πολλαπλές και ποικίλουν, αλλά όλες συναντούν κοινό τερματισμό: την αιώνια κοινωνία με τον Θεό. Αυτή η ελπίδα δεν είναι μόνο για τον επίγειο βίο αλλά και για την αιωνιότητα. Η δωρεά της σωτηρίας, η προσφορά της αιώνιας ζωής και η ουράνια κληρονομιά αποτελούν την απόδειξη της απέραντης αγάπης του Θεού.

Συνοψίζοντας, η απεικόνιση της κόλασης ως μια τόπος φρίκης και απελπισίας δεν πρέπει να οδηγεί στην απόγνωση, αλλά να λειτουργεί ως κίνητρο για μετάνοια και προσπάθεια εναρμόνισης με τις διδαχές και την αγάπη του Θεού. Η εστίαση στην ελπίδα και τη δυνατότητα της σωτηρίας μέσω της πίστης και της αυθεντικής μετάνοιας είναι κεντρική στο μήνυμα της Χριστιανικής πίστης. Η κλήση για μετάνοια δεν είναι μόνο μια πρόσκληση στην αποφυγή των αρνητικών συνεπειών της αμαρτίας, αλλά και μια πρόσκληση στην ζωή με ουσιαστικό νόημα, σε μια σχέση γεμάτη αγάπη και ειρήνη με τον Θεό.

Οι διδαχές για την κόλαση, την μετάνοια, και την σωτηρία μας υπενθυμίζουν την σημασία της επιλογής στην ζωή μας. Κάθε απόφαση, κάθε πράξη έχει τις συνέπειές της, και μέσω της πίστης και της ενεργής μετάνοιας, προσφέρεται η δυνατότητα για μια θετική μεταμόρφωση, όχι μόνο σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και σε πνευματικό.

Η αγάπη του Θεού εκφράζεται όχι μόνο μέσα από τις προειδοποιήσεις για την κόλαση, αλλά και μέσα από την ανοιχτή πρόσκληση στην σωτηρία, την προσφορά της αιώνιας ζωής, και την προσπάθεια για συμφιλίωση με κάθε άνθρωπο. Η πνευματική αυτή διαδικασία απαιτεί ειλικρινή μετάνοια, αυτογνωσία, και την θέληση να ζήσει κανείς σύμφωνα με τις αξίες που εκφράζουν την ουσία της Χριστιανικής πίστης.

Συνεπώς, η έννοια της κόλασης ως απειλή αποτελεί ένα μέρος ενός μεγαλύτερου πνευματικού διαλόγου, ο οποίος επικεντρώνεται στη σωτηρία, την αγάπη, και τη σχέση μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού. Η Χριστιανική πίστη, μέσα από τις διδασκαλίες της για την κόλαση, δεν επιδιώκει να εμποτίσει τρόμο, αλλά να προσφέρει μια κατεύθυνση προς την εσωτερική μεταμόρφωση και την πνευματική ανάταση.

Οι προτροπές για μετάνοια και η πίστη στην σωτηρία μέσω του Χριστού υπογραμμίζουν την προσβασιμότητα της θείας χάριτος για όλους. Αναδεικνύουν την προσωπική ευθύνη και τη δυνατότητα κάθε ατόμου να επιλέξει τον δρόμο προς την αλήθεια και τη ζωή. Αυτή η δυνατότητα αλλαγής και μεταστροφής αποτελεί μια ακτίνα φωτός στο σκοτάδι, μια ελπίδα που προσφέρεται αφειδώς σε όλους, ανεξαρτήτως παρελθόντος ή παρόντων πράξεων.

Η κατανόηση της κόλασης και της σωτηρίας στο πλαίσιο της Χριστιανικής πίστης προσκαλεί σε μια διαρκή πνευματική αναζήτηση, στην οποία ο άνθρωπος ενθαρρύνεται να εξερευνήσει την αγάπη, τη συγχώρεση και τη συμφιλίωση με τον Θεό. Αυτή η διαδικασία δεν είναι μονολιθική ή αυστηρώς προκαθορισμένη, αλλά είναι μια πορεία γεμάτη με προκλήσεις, ερωτήματα και την αναζήτηση για βαθύτερο νόημα και σκοπό.

Σε τελική ανάλυση, το μήνυμα που προκύπτει από την αντίληψη της κόλασης στην Χριστιανική πίστη δεν περιορίζεται στην αποφυγή ενός τρομακτικού προορισμού, αλλά επεκτείνεται στην ανάπτυξη μιας πιο βαθιάς κατανόησης του τι σημαίνει να ζει κανείς μια ζωή που ανταποκρίνεται στις διδαχές του Χριστού. Είναι μια πρόσκληση να ζήσουμε με οδηγό την αγάπη, τη συγχώρεση και την αλληλεγγύη, προάγοντας ένα πνεύμα ειρήνης και συνεννόησης μεταξύ των ανθρώπων.

Η έμφαση στη μετάνοια και στην ανανέωση της καρδιάς υπενθυμίζει ότι η πνευματική μεταμόρφωση είναι διαρκής και προσωπική διαδικασία, η οποία απαιτεί προσωπική δέσμευση και ανοιχτή καρδιά προς τον Θεό. Ο δρόμος προς τη σωτηρία δεν είναι απλώς ένας δρόμος αποφυγής της πνευματικής καταστροφής, αλλά μια διαδρομή προς την πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα στην αγάπη και την κοινωνία με τον Θεό.

Εν κατακλείδι, το κεντρικό μήνυμα της Χριστιανικής πίστης σχετικά με την κόλαση και την σωτηρία δεν επικεντρώνεται μόνο στον φόβο και την τιμωρία, αλλά κυρίως στην αγάπη, την ελπίδα και τη δυνατότητα μεταμόρφωσης και αναγέννησης. Μας καλεί να αναγνωρίσουμε την αξία και την ιερότητα της ζωής, να αγκαλιάσουμε την πίστη και την μετάνοια ως δρόμους προς την αληθινή ευημερία και να στοχεύσουμε στη δημιουργία ενός βαθύτερου νοήματος και σκοπού στην καθημερινή μας ύπαρξη. Μέσα από την πνευματική αυτή αναζήτηση, οδηγούμαστε σε μια ενεργή σχέση με τον Θεό, η οποία εμπλουτίζει τη ζωή μας με ένα αίσθημα ολοκληρωμένης κατανόησης και συμπλήρωσης.

Αυτή η διαδικασία δεν είναι πάντα εύκολη και απαιτεί την αντιμετώπιση προκλήσεων, αμφιβολιών και δυσκολιών. Ωστόσο, μέσω της πίστης και της εμπιστοσύνης στον Θεό, μπορούμε να βρούμε τη δύναμη και την έμπνευση για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας προς την πνευματική ανάπτυξη και την πλήρωση.

Ο τελικός στόχος είναι η ανάπτυξη μιας βαθιάς και ουσιαστικής σχέσης με τον Θεό, μέσω της οποίας αντλούμε την αγάπη, τη στήριξη και την καθοδήγηση για να ζήσουμε μια ζωή που αντικατοπτρίζει τις θείες αξίες και αρχές. Σ’ αυτή την πορεία, η κατανόηση της κόλασης μετατρέπεται από μια πηγή φόβου σε έναυσμα για αναζήτηση της αλήθειας, της σωτηρίας και της ενωτικής αγάπης που προσφέρει ο Θεός.

Έτσι, η πνευματική μας ανάπτυξη και η προσπάθεια για μετάνοια δεν αποτελούν απλώς την αποφυγή ενός αρνητικού ενδεχομένου, αλλά την ενεργή επιδίωξη μιας θετικής, πλούσιας και εμπλουτισμένης ζωής, που οδηγεί στην αληθινή ευτυχία και στην αιώνια κοινωνία με τον Θεό. Αυτή η διαδικασία αναζήτησης και επίτευξης είναι μια πορεία που καλείται να διανύσει κάθε πιστός, αναγνωρίζοντας την προσωπική του ευθύνη απέναντι στις πνευματικές του επιλογές και τις πράξεις του.

Η έννοια της μετάνοιας και η προσέγγιση προς τον Θεό δεν αποτελούν απλά ένα στιγμιαίο ή επιφανειακό γεγονός, αλλά μια διαρκή δέσμευση που προϋποθέτει συνειδητή επιλογή, βαθιά προσωπική αλλαγή και ανάπτυξη. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο πιστός καλείται να ζήσει σύμφωνα με τις αρχές της αγάπης, της ειρήνης και της δικαιοσύνης, που εκφράζονται μέσα από τη διδασκαλία του Χριστού.

Στην πορεία αυτή, η κοινότητα των πιστών παίζει κεντρικό ρόλο, προσφέροντας υποστήριξη, καθοδήγηση και πνευματική συντροφιά. Η αλληλεγγύη και η αγάπη μεταξύ των μελών της κοινότητας ενισχύουν τη δέσμευση του καθενός στην πνευματική του ανάπτυξη και στην αναζήτηση της θείας βούλησης.

Κλείνοντας, η πνευματική αναζήτηση και η επιδίωξη της σωτηρίας μέσω της μετάνοιας και της πίστης είναι μια διαρκής διαδικασία που προσφέρει την ευκαιρία για αληθινή ανάπτυξη, εσωτερική ειρήνη και την απόλυτη ενότητα με τον Θεό. Αυτή η διαδρομή δεν είναι απαλλαγμένη από δυσκολίες, αλλά είναι γεμάτη με την ελπίδα και την υπόσχεση της αιώνιας ζωής και της ανεκτίμητης ευλογίας της κοινωνίας με τον Θεό. Η καθημερινή αυτή προσπάθεια για πνευματική ανάπτυξη και ενδυνάμωση μέσω της πίστης και της μετάνοιας αναδεικνύει την πραγματική ουσία της Χριστιανικής ζωής, δηλαδή την αναζήτηση της θείας αγάπης και της αρμονίας με τον κόσμο που μας περιβάλλει.

Η προσπάθεια αυτή μας καλεί να αναγνωρίσουμε την αξία της ατομικής μας συνεισφοράς στην καλλιέργεια μιας πιο δίκαιης, ειρηνικής και αγαπητικής κοινωνίας, που αντανακλά τις αρχές του Ευαγγελίου. Κάθε πράξη αγάπης, κάθε ενέργεια συγχώρεσης και κάθε στιγμή ενσυναίσθησης είναι βήματα προς την υλοποίηση του θεϊκού σχεδίου για την ανθρωπότητα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κατανόηση της κόλασης ως μιας πνευματικής κατάστασης απομάκρυνσης από τον Θεό, και η εστίαση στην επιδίωξη της σωτηρίας μέσω της μετάνοιας, αποτελούν τον πυρήνα της Χριστιανικής πίστης. Αυτή η αναζήτηση δεν είναι απλώς θεωρητική ή ηθικιστική, αλλά μια ζωντανή, δυναμική διαδικασία που αγγίζει κάθε πτυχή της ανθρώπινης ύπαρξης.

Η Χριστιανική ζωή, επομένως, δεν είναι μια πορεία προς την αποφυγή της τιμωρίας, αλλά μια διαρκής προσπάθεια για την εμβάθυνση της σχέσης με τον Θεό, την ανάπτυξη του πνευματικού χαρακτήρα και την ενεργή συμμετοχή στο έργο της θείας αγάπης στον κόσμο. Αυτός ο δρόμος προς την πνευματική ανάπτυξη και τη σωτηρία είναι γεμάτος από ευκαιρίες για αυτογνωσία, υπηρεσία προς τους άλλους και βαθύτερη κατανόηση του θείου σκοπού για τη ζωή μας.

Η πίστη και η μετάνοια είναι διαρκείς προκλήσεις που απαιτούν την αφοσίωση και τη δέσμευσή μας σε μια ζωή που αντανακλά τις διδασκαλίες του Χριστού. Μέσα από την προσευχή, τη μελέτη της Αγίας Γραφής, τη συμμετοχή στην κοινότητα των πιστών και την πρακτική εφαρμογή της αγάπης στην καθημερινή ζωή, ανακαλύπτουμε περισσότερο τον εαυτό μας, τον Θεό και τον σκοπό μας στον κόσμο.

Τελικά, η Χριστιανική πίστη μας καλεί να βλέπουμε πέρα από την επιφανειακή κατανόηση της κόλασης και της σωτηρίας, ενθαρρύνοντας μας να ζήσουμε με βάση τις αξίες της αγάπης, της ελπίδας και της πίστης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, εμβαθύνουμε την σχέση μας με τον Θεό και ανακαλύπτουμε περισσότερο την αληθινή ουσία της ζωής, καθώς και την απεραντοσύνη της θείας αγάπης και σοφίας..

• ΚΑΙ ΡΙΧΤΗΚΑΝ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 20:14-15, 21:8)

Kαι ο θάνατος και ο άδης ρίχθηκαν στη λίμνη τής φωτιάς· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος. Kαι όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο τής ζωής, ρίχθηκε στη λίμνη τής φωτιάς.

Eνώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.

• ΕΞΑΠΑΤΗΜΕΝΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΣΕΡΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:39)

Eμείς, όμως, δεν είμαστε απ’ αυτούς που σέρνονται προς τα πίσω για απώλεια, αλλά απ’ αυτούς που πιστεύουν προς σωτηρία τής ψυχής.

• ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΟΥΝ. (ΛΟΥΚΑΣ 13:3, 5)

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε. 

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.

• ΠΑΡΑΚΑΛΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 5:20, ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30)

Eίμαστε, λοιπόν, πρεσβευτές υπέρ τού Xριστού, ωσάν ο Θεός να σας παρακαλούσε μεταχειριζόμενος εμάς· δεόμαστε, λοιπόν, υπέρ τού Xριστού, συμφιλιωθείτε με τον Θεό. ‘

Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·

• ΠΑΡΑΚΑΛΕΙ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΣΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 2:38, 3:19)

Kαι ο Πέτρος είπε σ’ αυτούς: Mετανοήστε, και κάθε ένας από σας ας βαπτιστεί στο όνομα του Iησού Xριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Aγίου Πνεύματος· 

Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου, 

• ΠΡΕΠΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟ ΘΕΟ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9, ΠΡΑΞΕΙΣ 3:19)

επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό, 

‘Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου, 

• Ο ΘΕΟΣ ΕΔΕΙΞΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:16)

Eπειδή, με τέτοιον τρόπο3 αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε έδωσε τον Yιό του τον μονογενή, για να μη χαθεί καθένας που πιστεύει σ’ αυτόν, αλλά να έχει αιώνια ζωή. 

• Ο ΘΕΟΣ ΖΗΤΑ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)

Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.

• Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΘΥΜΟΣ ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕΙ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΤΟΥ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13, 1 ΙΩΑΝΝΗ 1:9, ΨΑΛΜΟΣ 32:5)

Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα, 

Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία. 

Tην αμαρτία μoυ φανέρωσα σε σένα, και την ανoμία μoυ δεν έκρυψα· είπα: Στoν Kύριo θα εξoμoλoγηθώ τις παραβάσεις μoυ· και εσύ συγχώρεσες την ανoμία τής αμαρτίας μoυ. (Διάψαλμα).

• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΟΥ, ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:1, 3:24-28)

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Iησού Xριστό· τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου τής πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού· προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού. Πού είναι, λοιπόν, η καύχηση; Kλείστηκε έξω. Mε ποιον νόμο; Tων έργων; Όχι· αλλά με τον νόμο τής πίστης. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος ανακηρύσσεται δίκαιος διαμέσου τής πίστης, χωρίς τα έργα τού νόμου.
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΔΩΡΟ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ, ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΠΛΩΣΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:8, ΤΙΤΟΣ 3:5, 2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:9)

Eπειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου τής πίστης· και αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού· 

όχι από έργα δικαιοσύνης, που εμείς πράξαμε, αλλά σύμφωνα με το έλεός του μας έσωσε, διαμέσου λουτρού παλιγγενεσίας και ανακαίνισης του Aγίου Πνεύματος, 

ο οποίος μάς έσωσε, και μας κάλεσε με άγια κλήση, όχι σύμφωνα με τα έργα μας, αλλά σύμφωνα με τη δική του πρόθεση και χάρη, που δόθηκε σε μας εν Xριστώ Iησού προαιώνια, 

• Ο ΘΕΟΣ ΖΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:19-22)

εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό. 

EXONTAΣ, λοιπόν, αδελφοί, την παρρησία να μπούμε μέσα στα άγια, διαμέσου τού αίματος του Iησού, μέσα από έναν νέο και ζωντανό δρόμο, τον οποίο καθιέρωσε σε μας διαμέσου τού καταπετάσματος, δηλαδή, της σάρκας του, και έχοντας μεγάλον ιερέα για τον οίκο τού Θεού, ας πλησιάζουμε με αληθινή καρδιά, με πληροφορία πίστης, έχοντας τις καρδιές μας καθαρισμένες από πονηρή συνείδηση
• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19, 1 ΙΩΑΝΝΗ 5:13, ΙΩΑΝΝΗ 6:47)

θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.

Aυτά τα έγραψα σε σας που πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού, για να γνωρίζετε ότι έχετε αιώνια ζωή, και για να πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού. 

Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Eκείνος που πιστεύει σε μένα, έχει αιώνια ζωή. 

• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:18)

ώστε να φωτιστούν τα μάτια τού νου σας, στο να γνωρίσετε ποια είναι η ελπίδα τής πρόσκλησής του, και ποιος ο πλούτος τής δόξας τής κληρονομιάς του στους αγίους·