Ο Χριστός αντιπροσωπεύει την κεντρική φιγούρα της χριστιανικής πίστης και παραδόσεως. Μέσα από τη διδασκαλία και τη ζωή Του, προσφέρει μια πλήρη εκδοχή της θείας παρουσίας που προορίζεται να καθοδηγεί, να προστατεύει και να σώζει τις ανθρώπινες ψυχές. Κάθε ρόλος Του ενσαρκώνει ένα σημαντικό στοιχείο της πνευματικής ζωής που προσφέρεται στους πιστούς και αντικατοπτρίζει την απεραντοσύνη της θείας αγάπης και σοφίας.
### Ο Επίσκοπος των Ψυχών μας
Ως ο “Επίσκοπος των ψυχών μας,” ο Χριστός ασκεί εποπτεία και προστασία στην πνευματική κατάσταση των πιστών. Αυτή η ρόλος δείχνει τη βαθιά Του σχέση με την ανθρώπινη εμπειρία και τον πόνο, καθώς Τον καθιστά άμεσα υπεύθυνο για την καθοδήγηση και την ενίσχυση των πιστών στην πορεία τους προς το θείο θέλημα.
### Ο Εγγυητής των Ψυχών μας
Ως “Εγγυητής των ψυχών μας,” ο Χριστός εγγυάται την σωτηρία και την αιώνια ζωή για όσους πιστεύουν σε Εκείνον. Αυτή η υπόσχεση είναι βασισμένη στη θυσία Του και τη νίκη Του επί του θανάτου και της αμαρτίας, προσφέροντας ένα ακλόνητο θεμέλιο εμπιστοσύνης για τους πιστούς.
### Ο Αρχιερέας της Πίστεως μας
Στον ρόλο Του ως “Αρχιερέας,” ο Χριστός λειτουργεί ως ο μεσολαβητής μεταξύ Θεού και ανθρώπων, προσφέροντας Τον εαυτό Του ως ένα τέλειο θυσιαστικό δώρο που απαλλάσσει τους πιστούς από τις ενοχές και τις αμαρτίες τους, αποκαθιστώντας τη σχέση τους με τον Ουράνιο Πατέρα.
### Ο Πνευματικός Βοηθός και Λυτρωτής
Στο πλαίσιο της ζωής και των διδαχών του Ιησού, Εκείνος δρα ως πνευματικός βοηθός και λυτρωτής, προσφέροντας καθοδήγηση και ανακούφιση στους πιστούς που αναζητούν την αλήθεια και την ειρήνη. Η παρουσία Του στη ζωή των πιστών είναι μια συνεχής πηγή δύναμης και ενθάρρυνσης, προσφέροντας την ασφάλεια της σωτηρίας και την υπόσχεση της αιώνιας ζωής.
Κάθε ένας από αυτούς τους ρόλους του Χριστού ενισχύει τη θεμελιώδη ιδέα ότι η παρουσία Του στη ζωή του ανθρώπου είναι καθολικά προστατευτική, εμπνευστική και θεραπευτική. Αναδεικνύεται ως το κεντρικό φυσικό και θεολογικό σημείο αναφοράς για κάθε πιστό που αναζητά την πληρότητα της ύπαρξης και την απόλυτη πνευματική ευημερία.
• Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 3:20)
τα οποία κάποτε απείθησαν, όταν η μακροθυμία τού Θεού, στις ημέρες τού Nώε, τους πρόσμενε,5 καθώς κατασκευαζόταν η κιβωτός, στην οποία διασώθηκαν από το νερό λίγες (δηλαδή, οκτώ) ψυχές·
• Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ. (2 ΠΕΤΡΟΥ 3:9)
Δεν βραδύνει ο Kύριος την υπόσχεσή του, όπως μερικοί το θεωρούν αυτό βραδύτητα· αλλά μακροθυμεί σε μας, μη θέλοντας μερικοί να απολεστούν, αλλά όλοι νάρθουν σε μετάνοια.
• Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΟΥΣ ΥΠΟΜΕΝΕΙ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 2:4-5)
Ή καταφρονείς τον πλούτο τής αγαθότητάς του και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοώντας ότι η αγαθότητα του Θεού σε φέρνει σε μετάνοια; Eξαιτίας, όμως, της σκληρότητάς σου και της αμετανόητης καρδιάς, θησαυρίζεις για τον εαυτό σου οργή κατά την ημέρα τής οργής και της αποκάλυψης της δικαιοκρισίας τού Θεού
• ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑΣ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 5:10)
Πάρτε, αδελφοί μου, παράδειγμα της κακοπάθειας και της μακροθυμίας τούς προφήτες, οι οποίοι μίλησαν στο όνομα του Kυρίου.
• Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 5:8)
Mακροθυμήστε κι εσείς, στηρίξτε τις καρδιές σας· επειδή, η παρουσία τού Kυρίου πλησίασε.
• Η ΑΡΕΤΗ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΙΣΤΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 5:7)
Mακροθυμήστε, λοιπόν, αδελφοί, μέχρι την παρουσία τού Kυρίου. Δέστε, ο γεωργός περιμένει τον πολύτιμο καρπό τής γης, και μακροθυμεί γι’ αυτόν, μέχρις ότου λάβει βροχή πρώιμη και όψιμη.
• ΜΕ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 6:12)
για να μη γίνετε βραδυκίνητοι, αλλά μιμητές αυτών που με πίστη και μακροθυμία κληρονομούν τις υποσχέσεις.
• Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΧΗ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 4:2)
να κηρύξεις τον λόγο· να επιμείνεις έγκαιρα, άκαιρα· να ελέγξεις, να επιπλήξεις, να προτρέψεις με κάθε μακροθυμία και διδασκαλία.
• ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΘΕ ΠΙΣΤΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 3:10)
Eσύ, όμως, παρακολούθησες τη διδασκαλία μου, τη διαγωγή, την πρόθεση, την πίστη, τη μακροθυμία, την αγάπη, την υπομονή,
• ΜΕ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΕΛΕΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:16)
αλλά, γι’ αυτό ελεήθηκα, ώστε ο Iησούς Xριστός να δείξει πρώτα σε μένα την όλη μακροθυμία του, για παράδειγμα αυτών που πρόκειται να πιστεύουν σ’ αυτόν για αιώνια ζωή.
• ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 5:14)
Σας παρακαλούμε, μάλιστα, αδελφοί, να νουθετείτε τούς ατάκτους, να παρηγορείτε τούς ολιγόψυχους, να στηρίζετε τους ασθενείς, να μακροθυμείτε προς όλους.
• ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 3:12)
Nτυθείτε, λοιπόν, ως εκλεκτοί τού Θεού, άγιοι και αγαπημένοι, σπλάχνα οικτιρμών, καλοσύνη, ταπεινοφροσύνη, πραότητα, μακροθυμία·
• ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟ. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 1:11)
Kαθώς ενδυναμώνεστε με κάθε δύναμη σύμφωνα με την κυριαρχική εξουσία τής δόξας του, σε κάθε υπομονή και μακροθυμία με χαρά·
• ΜΟΝΟ Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΣΕ ΒΟΗΘΑ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΜΕ ΑΓΑΠΗ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 4:2)
με κάθε ταπεινοφροσύνη και πραότητα, με μακροθυμία, υποφέροντας ο ένας τον άλλον με αγάπη,
• Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΠΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ. (ΓΑΛΑΤΑΣ 5:22)
O καρπός, όμως, του Πνεύματος είναι: Aγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, καλοσύνη, αγαθοσύνη, πίστη, πραότητα, εγκράτεια·
• Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 6:6)
με αγαθότητα, με γνώση, με μακροθυμία, με χρηστότητα, με Πνεύμα Άγιο, με αγάπη ανυπόκριτη·
• Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 13:4)
H αγάπη μακροθυμεί, αγαθοποιεί· η αγάπη δεν φθονεί· η αγάπη δεν αυθαδιάζει, δεν υπερηφανεύεται,
• Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΤΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 2:4)
Ή καταφρονείς τον πλούτο τής αγαθότητάς του και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοώντας ότι η αγαθότητα του Θεού σε φέρνει σε μετάνοια;