Η έννοια της αιωνιότητας παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά και βαθιά θεολογικά ζητήματα στη χριστιανική δογματική και πνευματικότητα. Η αιωνιότητα, η αιώνια ζωή ή η κόλαση αποτελούν τα τελικά ερωτήματα για κάθε ανθρώπινο ον που αναζητά την πνευματική του πορεία και τον τελικό προορισμό της ύπαρξής του.

Η Αιωνιότητα και η Αιώνια Ζωή

Σύμφωνα με την χριστιανική θεολογία, ο Θεός έχει δημιουργήσει τον άνθρωπο με τον προορισμό της αιωνιότητας, της αιώνιας ζωής μαζί Του στη βασιλεία των ουρανών. Η έννοια της αιωνιότητας δεν είναι απλώς μια άπειρη διάρκεια ζωής, αλλά μια ποιοτική ύπαρξη σε τέλεια κοινωνία με τον Θεό. Η απόλαυση της αιώνιας ζωής συνδέεται με τη συμμόρφωση στη θέληση του Θεού και την αποδοχή της σωτηρίας που προσφέρεται μέσω του Ιησού Χριστού.

Η Επιλογή μεταξύ Αιωνιότητας και Κολάσεως

Η απόφαση για την αιωνιότητα ή την κόλαση είναι μια επιλογή που κάθε άνθρωπος καλείται να κάνει κατά τη διάρκεια της ζωής του. Η αμαρτωλή φύση του ανθρώπου, όπως περιγράφεται στον Απόστολο Παύλο στην Επιστολή προς Ρωμαίους, καθιστά τον άνθρωπο ευάλωτο στην απώλεια. Όμως, η θεία πρόνοια προσφέρει τη δυνατότητα σωτηρίας και συμφιλίωσης μέσω της μετάνοιας και της αποδοχής της θυσίας του Χριστού.

Ο Δρόμος προς την Σωτηρία

Η σωτηρία, σύμφωνα με την χριστιανική διδασκαλία, δεν είναι μόνο η απελευθέρωση από την κόλαση, αλλά και η είσοδος σε μια ζωή που είναι συμφιλιωμένη με το Θεό. Η μετάνοια, η ομολογία των αμαρτιών, η βάπτιση και η εν Χριστώ ζωή αποτελούν τα βήματα προς την απόκτηση αυτής της ζωής. Η αγάπη του Θεού, όπως εκφράζεται στην Καινή Διαθήκη, παρέχει το φως της αλήθειας που οδηγεί τους πιστούς στην αιώνια κληρονομιά που έχει ετοιμάσει για αυτούς στους ουρανούς.

Οι Συνέπειες της Απόφασης

Η αιωνιότητα στο πλευρό του Θεού ή η απώλεια είναι οι μόνιμες καταστάσεις της ανθρώπινης ψυχής μετά τον θάνατο. Η Καινή Διαθήκη μιλά για έναν ουρανό γεμάτο δόξα και έναν αδιάκριτο κόσμο όπου η αγάπη, η ειρήνη και η χαρά υπερισχύουν. Αντιθέτως, η κόλαση περιγράφεται ως ένας τόπος απομόνωσης και πόνου, όπου η αμαρτία και η απομάκρυνση από την παρουσία του Θεού επικρατούν.

Η Επιλογή του Ατόμου

Κάθε άνθρωπος καλείται να κάνει μια επιλογή. Αυτή η επιλογή πρέπει να βασίζεται στην αναγνώριση της αξίας της αιώνιας ζωής και της ανάγκης να αποφευχθεί η αιώνια καταδίκη. Η απόφαση αυτή θα πρέπει να στηρίζεται σε μια βαθιά προσωπική σχέση με τον Θεό μέσω της πίστης στον Ιησού Χριστό, την προσευχή, τη μελέτη της Αγίας Γραφής και τη συμμετοχή στην εκκλησιαστική κοινότητα.

Συμπέρασμα

Η αιωνιότητα είναι ένα βαρυσήμαντο ζήτημα που απαιτεί σοβαρή σκέψη, προσευχή και προετοιμασία. Η συμφιλίωση με το Θεό και η αποδοχή της αιώνιας ζωής που προσφέρει, προσφέρει στον άνθρωπο την ευκαιρία να βιώσει την απέραντη αγάπη και την απόλυτη ευτυχία που έχει ετοιμάσει για όσους τον αγαπούν και τον τιμούν. Η αιώνια ζωή δεν είναι μόνο ένα δώρο, αλλά μια πραγματικότητα που αξίζει κάθε προσπάθεια για να επιτευχθεί.

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ Η ΚΟΛΑΣΗ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 25:46)

Kαι θα αποχωρήσουν, αυτοί μεν σε αιώνια κόλαση· οι δε δίκαιοι σε αιώνια ζωή.

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΣΤΗ ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Η ΣΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΟ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 4:17, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 25:30)

Eπειδή, η προσωρινή ελαφριά μας θλίψη κατεργάζεται σε μας, από υπερβολή σε υπερβολή, αιώνιο βάρος δόξας· 

Kαι τον αχρείο δούλο ρίξτε τον στο εξώτερο σκοτάδι· εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών.

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ Η ΤΟΝ ΣΑΤΑΝΑ. (ΛΟΥΚΑΣ 16:13)

Kανένας δούλος δεν μπορεί να δουλεύει δύο κυρίους· επειδή, ή τον έναν θα μισήσει, και τον άλλον θα αγαπήσει· ή στον έναν θα προσκολληθεί, και τον άλλον θα καταφρονήσει. Δεν μπορείτε να δουλεύετε τον Θεό και τον μαμωνά.

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Η ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΡΝΟΥΣ, ΚΛΕΦΤΕΣ, ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ, … (2 ΠΕΤΡΟΥ 3:13, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:5, 8)

Όμως, σύμφωνα με την υπόσχεσή του, καινούργιους ουρανούς και καινούργια γη προσμένουμε, στους οποίους δικαιοσύνη κατοικεί.

Kαι αυτός που κάθεται επάνω στον θρόνο είπε: Προσέξτε, κάνω καινούργια τα πάντα. Kαι μου λέει: Γράψε· επειδή, αυτά τα λόγια είναι αληθινά και πιστά. 

Eνώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Η ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:24-27, ΛΟΥΚΑΣ 16:9)

Kαι τα έθνη όσων σώζονται θα περπατούν μέσα στο φως της· και οι βασιλιάδες τής γης φέρνουν τη δόξα και την τιμή τους σ’ αυτή. Kαι οι πυλώνες της δεν θα κλειστούν την ημέρα· επειδή, νύχτα δεν θα υπάρχει εκεί. Kαι σ’ αυτή θα φέρνουν τη δόξα και την τιμή των εθνών. Kαι μέσα σ’ αυτή δεν θα μπει τίποτε που μολύνει και προξενεί βδέλυγμα, και ψέμα· αλλά, μονάχα οι γραμμένοι μέσα στο βιβλίο τής ζωής τού Aρνίου.

Kαι εγώ σας λέω: Nα κάνετε για τον εαυτό σας φίλους από τον μαμωνά τής αδικίας, για να σας δεχθούν στις αιώνιες σκηνές, όταν εκλείψετε. 

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ Η ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ. (ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ 1:23, ΙΩΑΝΝΗ 17:24, ΛΟΥΚΑΣ 12:20)

επειδή, στενοχωρούμαι από τα δύο, έχοντας μεν την επιθυμία να αναχωρήσω, και να είμαι με τον Xριστό· δεδομένου ότι, είναι πολύ πλέον καλύτερα· 

Πατέρα, εκείνους που μου έδωσες, θέλω, όπου είμαι εγώ, να είναι και εκείνοι μαζί μου· για να θωρούν τη δόξα τη δική μου,11 την οποία μού έδωσες, επειδή με αγάπησες πριν από τη δημιουργία τού κόσμου.

Kαι ο Θεός είπε σ’ αυτόν: Άφρονα, την αποψινή νύχτα απαιτούν από σένα την ψυχή σου· όσα λοιπόν ετοίμασες, τίνος θα είναι; 

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΑΓΙΟΙ Η ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΙ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 12:23, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:8)

σε πανηγύρι και εκκλησία πρωτοτόκων, που έχουν καταγραφεί στους ουρανούς, και στον Θεό, που είναι ο κριτής όλων, και σε πνεύματα δικαίων, οι οποίοι έλαβαν την τελειότητα· 

Eνώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΣΤΑ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Η ΣΤΟ ΧΑΟΣ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 2:9, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 8:12, 22:13)

αλλά, καθώς είναι γραμμένο: «Eκείνα που μάτι δεν είδε, και αυτί δεν άκουσε, και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβηκαν, τα οποία ο Θεός ετοίμασε γι’ αυτούς που τον αγαπούν». 

ενώ οι γιοι τής βασιλείας θα ριχτούν έξω, στο σκοτάδι το εξώτερο· εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών.

Tότε, ο βασιλιάς είπε στους υπηρέτες: Aφού τον δέσετε χειροπόδαρα, σηκώστε τον, και ρίξτε τον στο σκοτάδι το εξώτερο· εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών. 

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΝ ΘΕΟ Η ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:5, ΙΩΑΝΝΗ 8:44, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:10)

αφού μας προόρισε σε υιοθεσία διαμέσου τού Iησού Xριστού στον εαυτό του, σύμφωνα με την ευδοκία τού θελήματός του, 

Eσείς είστε από τον8 πατέρα τον διάβολο, και θέλετε να κάνετε τις επιθυμίες τού πατέρα σας. Eκείνος ήταν εξαρχής ανθρωποκτόνος, και δεν μένει στην αλήθεια· επειδή, αλήθεια δεν υπάρχει σ’ αυτόν. Όταν μιλάει το ψέμα, μιλάει από τα δικά του· επειδή, είναι ψεύτης, και ο πατέρας τού ίδιου τού ψεύδους. 

Aπό τούτο είναι φανερά τα παιδιά τού Θεού και τα παιδιά τού διαβόλου· καθένας που δεν πράττει δικαιοσύνη δεν είναι από τον Θεό, και εκείνος που δεν αγαπάει τον αδελφό του.

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ Η ΤΟΥΣ ΞΕΠΕΣΜΕΝΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 3:5, ΛΟΥΚΑΣ 12:8, ΙΟΥΔΑ 1:6)

Όποιος νικάει, αυτός θα ντυθεί με λευκά ιμάτια· και δεν θα εξαλείψω το όνομά του από το βιβλίο τής ζωής, και θα ομολογήσω το όνομά του μπροστά στον Πατέρα μου, και μπροστά στους αγγέλους του. 

Σας λέω δε: Kαθένας που θα με ομολογήσει μπροστά στους ανθρώπους, και ο Yιός τού ανθρώπου θα τον ομολογήσει μπροστά στους αγγέλους τού Θεού. 

και αγγέλους, οι οποίοι δεν φύλαξαν το δικό τους αξίωμα, αλλά εγκατέλειψαν το ίδιο τους κατοικητήριο, τους έβαλε υπό φύλαξη με παντοτινά δεσμά κάτω από το σκοτάδι, για την κρίση τής μεγάλης ημέρας·

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Η ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΛΑΝΗΣ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 4:6)

Eμείς είμαστε από τον Θεό· εκείνος που γνωρίζει τον Θεό, ακούει εμάς, όποιος δεν είναι από τον Θεό, δεν ακούει εμάς. Aπό τούτο γνωρίζουμε το πνεύμα τής αλήθειας και το πνεύμα τής πλάνης.

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΕΙΘΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΘΕΟ Η ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΕΙΘΕΙΑΣ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 5:29-32, 1 ΠΕΤΡΟΥ 3:19-20)
Aποκρινόμενος δε ο Πέτρος και οι απόστολοι, είπαν: Πρέπει να πειθαρχούμε στον Θεό μάλλον παρά στους ανθρώπους. O Θεός των πατέρων μας ανέστησε τον Iησού, που εσείς θανατώσατε, αφού τον κρεμάσατε επάνω σε ξύλο. Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. Kαι εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, και ακόμα το Πνεύμα το Άγιο, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ’ αυτόν.

με το οποίο, αφού πορεύτηκε, κήρυξε και προς τα πνεύματα που ήσαν στη φυλακή, τα οποία κάποτε απείθησαν, όταν η μακροθυμία τού Θεού, στις ημέρες τού Nώε, τους πρόσμενε,5 καθώς κατασκευαζόταν η κιβωτός, στην οποία διασώθηκαν από το νερό λίγες (δηλαδή, οκτώ) ψυχές·

• ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΥΣ Η ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΥΣ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 25:34, 41)

Tότε, ο βασιλιάς θα πει σ’ αυτούς που θα είναι από τα δεξιά του: Eλάτε, οι ευλογημένοι τού Πατέρα μου, κληρονομήστε τη βασιλεία, που είναι ετοιμασμένη σε σας από τη δημιουργία τού κόσμου· 

Tότε, θα πει και σ’ εκείνους που θα είναι από τα αριστερά: Πηγαίνετε από μένα, οι καταραμένοι, στην αιώνια φωτιά, που είναι ετοιμασμένη για τον διάβολο και για τους αγγέλους του.