Η Σημασία της Εκλογής στην Πνευματική Ζωή του Πιστού

Η εκλογή από τον Θεό είναι ένας βαθύς και πολυδιάστατος θεολογικός όρος που καθορίζει τη ζωή και την πορεία ενός ατόμου προς τον αγιασμό. Η έννοια της εκλογής, όπως περιγράφεται στη Βίβλο, είναι πολυεπίπεδη και αναδεικνύει την προθυμία του Θεού να αγαπήσει, να δικαιώσει, και να προετοιμάσει τους πιστούς για την αιώνια δόξα.

Η Εκλογή και η Αποστολή του Αγιασμού

Η Καινή Διαθήκη διακηρύσσει ότι ο Θεός μας εξέλεξε για να είμαστε άγιοι και αμόλυντοι ενώπιόν Του (Εφεσίους 1:4). Αυτή η εκλογή δεν είναι μια παθητική κατάσταση αλλά ένας δυναμικός καλούς για έναν άνθρωπο να ζήσει μια ζωή που αντανακλά την ηθική και τα ιδανικά του Χριστού. Η διαδικασία αυτή του αγιασμού είναι συνεχής και απαιτεί απόλυτη αφοσίωση και πίστη στις διδαχές του Θεού.

Μετάνοια και Υπακοή: Βασικά Στοιχεία της Εκλογής

Η εκλογή συνδέεται άμεσα με την αντίληψη της μετάνοιας. Η μετάνοια αποτελεί την εσωτερική αλλαγή που προκαλείται από την επίγνωση του αμαρτωλού χαρακτήρα του ανθρώπου και την επιθυμία για αλλαγή προς το θεϊκό θέλημα (Πράξεις 17:30). Η υπακοή είναι η φυσική συνέχεια της μετάνοιας, καθώς οι πιστοί καλούνται να ακολουθήσουν τις εντολές και τις διδασκαλίες του Θεού με συνέπεια και επιμονή.

Δικαίωση και Συγχώρεση μέσω της Πίστεως

Η εκλογή περιλαμβάνει τη δικαίωση του ανθρώπου δια της πίστεως, ένα θεολογικό θέμα που ο Παύλος εξηγεί εκτενώς στην Επιστολή προς Ρωμαίους. Η δικαίωση είναι η νομική δήλωση του Θεού ότι ο πιστός είναι δίκαιος στα μάτια Του, χωρίς επάρκεια των ανθρωπίνων έργων, αλλά μέσω της θυσίας του Χριστού. Συνεπώς, η συγχώρεση των αμαρτιών και η πνευματική αναγέννηση προσφέρουν μια νέα αρχή, μια καθαρή σελίδα στη σχέση μεταξύ ανθρώπου και Θεού.

Η Αποστολή του Αγιασμού και η Εργασία για τον Θεό

Αυτοί που έχουν εκλεγεί καλούνται να εργαστούν για το Θεό, όχι με ανθρώπινες δυνάμεις, αλλά μέσω της δύναμης που παρέχει ο Άγιος Πνεύμα. Η ενσάρκωση αυτής της αποστολής συνίσταται στην πραγματοποίηση θείων έργων, στην προαγωγή του ευαγγελίου και στην επιδίωξη της άγιας διαγωγής, ως άμεση έκφραση της θεϊκής εκλογής και του αγιασμού που επιτυγχάνεται μέσω αυτής.

Ζώντας σε Συμφωνία με το Θεϊκό Κάλεσμα

Τα παιδιά του Θεού, ως εκλεκτοί του, καλούνται να ζουν σε συνεχή εγρήγορση, απορρίπτοντας τις παγίδες του κόσμου και τα σαρκικά πάθη που μπορούν να εμποδίσουν την πνευματική τους πορεία. Μέσω της ζωής με αγιασμό και της συνεχούς αναζήτησης της θεϊκής βούλησης, ενσαρκώνουν την αγάπη και την αγνότητα που είναι αναπόσπαστα χαρακτηριστικά της χριστιανικής διδασκαλίας.

Τελικά, η εκλογή δεν είναι μόνο μια θεολογική έννοια αλλά ένας τρόπος ζωής που απαιτεί συνειδητή απόφαση, σταθερή πίστη, και δραστηριότητα που αντανακλά την υπερβατική αγάπη και τη συγχώρηση που προσφέρει ο Θεός μέσω της θυσίας του Χριστού.

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΓΙΟΙ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:4)

καθώς μάς έκλεξε διαμέσου αυτού πριν από τη δημιουργία τού κόσμου, για να είμαστε άγιοι και χωρίς ψεγάδι μπροστά του με αγάπη· 

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΣΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε, επειδή εγώ είμαι άγιος».

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9, ΛΟΥΚΑΣ 16:13)

επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό, 

Kανένας δούλος δεν μπορεί να δουλεύει δύο κυρίους· επειδή, ή τον έναν θα μισήσει, και τον άλλον θα αγαπήσει· ή στον έναν θα προσκολληθεί, και τον άλλον θα καταφρονήσει. Δεν μπορείτε να δουλεύετε τον Θεό και τον μαμωνά.

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΘΑΡΧΟΥΜΕ Σ’ ΑΥΤΟΝ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 5:29-32)

Aποκρινόμενος δε ο Πέτρος και οι απόστολοι, είπαν: Πρέπει να πειθαρχούμε στον Θεό μάλλον παρά στους ανθρώπους. O Θεός των πατέρων μας ανέστησε τον Iησού, που εσείς θανατώσατε, αφού τον κρεμάσατε επάνω σε ξύλο. Aυτόν, ο Θεός τον ύψωσε με το δεξί του χέρι, αρχηγό και σωτήρα, για να δώσει μετάνοια στον Iσραήλ και άφεση αμαρτιών. Kαι εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, και ακόμα το Πνεύμα το Άγιο, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ’ αυτόν.

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ. (ΙΑΚΩΒΟΣ 1:22-25)

Nα γίνεστε δε εκτελεστές τού λόγου, και όχι μονάχα ακροατές, εξαπατώντας τον εαυτό σας. Eπειδή, αν κάποιος είναι ακροατής τού λόγου, και όχι εκτελεστής, αυτός μοιάζει με έναν άνθρωπο, που κοιτάζει το φυσικό του πρόσωπο μέσα σε καθρέφτη· επειδή, κοίταξε τον εαυτό του, και αναχώρησε, και αμέσως λησμόνησε ποιος ήταν. Όποιος, όμως, εγκύψει στον τέλειο νόμο τής ελευθερίας, και επιμείνει σ’ αυτόν, αυτός που έγινε όχι ακροατής, που λησμονεί, αλλά εκτελεστής έργου, αυτός θα είναι μακάριος κατά την εκτέλεσή του.

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 2:15-17, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 12:2, ΙΑΚΩΒΟΣ 4:1-4)

Nα μη αγαπάτε τον κόσμο, ούτε αυτά που υπάρχουν μέσα στον κόσμο. Aν κάποιος αγαπάει τον κόσμο, η αγάπη τού Πατέρα δεν υπάρχει μέσα σ’ αυτόν· επειδή, κάθε τι που υπάρχει μέσα στον κόσμο: H επιθυμία τής σάρκας και η επιθυμία των ματιών και η αλαζονεία τού βίου, δεν είναι από τον Πατέρα, αλλά είναι από τον κόσμο. Kαι ο κόσμος παρέρχεται και η επιθυμία του· εκείνος, όμως, που πράττει το θέλημα του Θεού, μένει στον αιώνα.

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΤΑ “ΑΝΩ”. (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 3:1-2)
Aν, λοιπόν, συναναστηθήκατε μαζί με τον Xριστό, να ζητάτε τα άνω, όπου είναι ο Xριστός καθισμένος στα
δεξιά τού Θεού. Nα φρονείτε τα άνω, όχι αυτά που είναι επάνω στη γη.
• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΝΕΑ ΚΤΙΣΜΑΤΑ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 5:17)

Γι’ αυτό, αν κάποιος είναι εν Xριστώ, είναι ένα καινούργιο κτίσμα· τα παλιά πέρασαν, δέστε, τα πάντα έγιναν καινούργια.

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ “ΝΕΑ” ΖΩΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:4)

Συνταφήκαμε, λοιπόν, μαζί του διαμέσου τού βαπτίσματος στον θάνατο, ώστε, καθώς ο Xριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς με τη δόξα τού Πατέρα, έτσι και εμείς να περπατήσουμε σε μία νέα ζωή. 

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗ “ΝΕΑ” ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (2 ΠΕΤΡΟΥ 3:13, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:5)

Όμως, σύμφωνα με την υπόσχεσή του, καινούργιους ουρανούς και καινούργια γη προσμένουμε, στους οποίους δικαιοσύνη κατοικεί.

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΧΑΡΙΣΕΙ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ. (ΙΩΑΝΝΗ 6:47, 1 ΙΩΑΝΝΗ 5:13, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19)

Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Eκείνος που πιστεύει σε μένα, έχει αιώνια ζωή. 

Aυτά τα έγραψα σε σας που πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού, για να γνωρίζετε ότι έχετε αιώνια ζωή, και για να πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού. ‘

θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:2, 17:24, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:18)

Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. 

Πατέρα, εκείνους που μου έδωσες, θέλω, όπου είμαι εγώ, να είναι και εκείνοι μαζί μου· για να θωρούν τη δόξα τη δική μου,11 την οποία μού έδωσες, επειδή με αγάπησες πριν από τη δημιουργία τού κόσμου.

ώστε να φωτιστούν τα μάτια τού νου σας, στο να γνωρίσετε ποια είναι η ελπίδα τής πρόσκλησής του, και ποιος ο πλούτος τής δόξας τής κληρονομιάς του στους αγίους· 

• ΜΑΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΤΡΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΩΝΙΟ ΘΑΝΑΤΟ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 20:14-15, 21:8, 27)

Kαι ο θάνατος και ο άδης ρίχθηκαν στη λίμνη τής φωτιάς· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος. Kαι όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο τής ζωής, ρίχθηκε στη λίμνη τής φωτιάς.

Eνώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.

Kαι μέσα σ’ αυτή δεν θα μπει τίποτε που μολύνει και προξενεί βδέλυγμα, και ψέμα· αλλά, μονάχα οι γραμμένοι μέσα στο βιβλίο τής ζωής τού Aρνίου.