Ο Ιησούς Χριστός, κεντρική φιγούρα του Χριστιανισμού, παρουσιάζεται συχνά ως ο Μεσσίας που ήρθε στη γη για να ελευθερώσει την ανθρωπότητα από τις δεσμεύσεις της αμαρτίας. Ο ρόλος του ως ελευθερωτής των “δούλων της αμαρτίας” είναι μια βαθιά συμβολική και θεολογική έννοια που ενσαρκώνεται στη διδασκαλία και τα έργα του καθ’ όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του στη γη.

Η Πρόσκληση στη Μετάνοια

Η διδασκαλία του Χριστού συχνά επικεντρώνεται στη σημασία της μετάνοιας. “Μετανοείτε, καθώς έφτασε η Βασιλεία των Ουρανών” είναι ένα από τα πρώτα μηνύματα που κήρυξε, υποδεικνύοντας την ανάγκη αλλαγής τρόπου ζωής και στροφής από την αμαρτωλή συμπεριφορά προς τη θεία οδό. Η μετάνοια αποτελεί το πρώτο βήμα για κάθε άνθρωπο που αναζητά την ελευθερία από την αμαρτία και τις συνέπειές της.

Η Θεωρία της Εξιλαστήριας Θυσίας

Κεντρικό στοιχείο στη θεολογία του Χριστιανισμού είναι η θεωρία της εξιλαστήριας θυσίας του Ιησού Χριστού. Μέσω του θανάτου του στον σταυρό, ο Χριστός φέρεται να έχει πληρώσει την τιμωρία για τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων, προσφέροντας τη δυνατότητα συγχώρεσης και αναγέννησης σε όσους τον δέχονται. Αυτή η διδασκαλία υπογραμμίζει  ότι η ελευθερία από τη δουλεία της αμαρτίας είναι δυνατή μόνο μέσω της θυσίας του Χριστού, η οποία ανοίγει το δρόμο για μια νέα σχέση με τον Θεό.

Η Κοινωνία με τον Θεό

Η αποκατάσταση της σχέσης μεταξύ Θεού και ανθρώπου είναι ένας άλλος κεντρικός άξονας του Ευαγγελίου. Ο Χριστός δεν μόνο συγχωρεί τις αμαρτίες, αλλά καλεί κάθε πιστό σε μια προσωπική και διαρκή κοινωνία με τον Θεό. Αυτή η σχέση χαρακτηρίζεται από αγάπη, εμπιστοσύνη και υπακοή στις διδαχές του Ιησού, με τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος που δίνει τη δύναμη να ζει κανείς σύμφωνα με τις εντολές του Θεού.

Η Προοπτική της Αιωνιότητας

Η διδασκαλία του Ιησού επίσης επισημαίνει τη σημασία της αιωνιότητας. Η ζωή στη γη είναι απλώς η αρχή· η πραγματική ζωή αρχίζει μετά τον θάνατο. Το Ευαγγέλιο δεν προσφέρει μόνο λύσεις για την τρέχουσα ύπαρξη, αλλά και την υπόσχεση μιας αιωνιότητας πλημμυρισμένης με τη δόξα και την παρουσία του Θεού. Αυτή η προοπτική προορίζει τους πιστούς να ζουν με μια ελπίδα που υπερβαίνει τα προσωρινά προβλήματα και τις δυσκολίες της ζωής.

Συνολικά, η διδασκαλία του Ιησού Χριστού είναι μια πρόσκληση στην ελευθερία, τη συμφιλίωση και την αιώνια ζωή με τον Θεό. Μέσω του Ευαγγελίου, ο Χριστός επιδιώκει να απελευθερώσει τους ανθρώπους από τις δεσμεύσεις της αμαρτίας και να τους οδηγήσει σε μια ζωή γεμάτη σκοπό και ελπίδα..

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΗΣΑΪΑΣ 61:1, ΙΩΑΝΝΗ 8:36)

ΠNEYMA Kυρίoυ τoύ Θεoύ είναι επάνω μoυ· επειδή, o Kύριoς με έχρισε για να ευαγγελίζoμαι στoυς φτωχoύς· με απέστειλε για να γιατρέψω τoύς συντριμμένoυς στην καρδιά, να κηρύξω ελευθερία στoυς αιχμαλώτoυς, και άνoιγμα δεσμωτηρίoυ στoυς δεσμίoυς· 

Aν, λοιπόν, ο Yιός σάς ελευθερώσει, θα είστε πραγματικά ελεύθεροι. 

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΡΗΓΟΡΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΕΝΘΟΥΝΤΕΣ. (ΗΣΑΪΑΣ 61:1)

ΠNEYMA Kυρίoυ τoύ Θεoύ είναι επάνω μoυ· επειδή, o Kύριoς με έχρισε για να ευαγγελίζoμαι στoυς φτωχoύς· με απέστειλε για να γιατρέψω τoύς συντριμμένoυς στην καρδιά, να κηρύξω ελευθερία στoυς αιχμαλώτoυς, και άνoιγμα δεσμωτηρίoυ στoυς δεσμίoυς· 

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΝΑ ΚΗΡΥΞΕΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΗΣΑΪΑΣ 61:1, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 1:1)

ΠNEYMA Kυρίoυ τoύ Θεoύ είναι επάνω μoυ· επειδή, o Kύριoς με έχρισε για να ευαγγελίζoμαι στoυς φτωχoύς· με απέστειλε για να γιατρέψω τoύς συντριμμένoυς στην καρδιά, να κηρύξω ελευθερία στoυς αιχμαλώτoυς, και άνoιγμα δεσμωτηρίoυ στoυς δεσμίoυς· 

O Παύλος, δούλος τού Iησού Xριστού, καλεσμένος απόστολος, ξεχωρισμένος για το ευαγγέλιο του Θεού, 

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΝΑ ΚΗΡΥΞΕΙ ΤΗ “ΧΑΡΗ” ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΗΣΑΪΑΣ 61:2, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:8, ΙΩΑΝΝΗ 3:18)

για να κηρύξω χρόνoν ευπρόσδεκτo στoν Kύριo, και ημέρα εκδίκησης τoυ Θεoύ μας· για να παρηγoρήσω όλoυς αυτoύς πoυ πενθoύν· 

Eπειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου τής πίστης· και αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού· 

Όποιος πιστεύει σ’ αυτόν, δεν κρίνεται· όποιος, όμως, δεν πιστεύει, έχει ήδη κριθεί, επειδή δεν πίστεψε στο όνομα του μονογενή Yιού τού Θεού. 

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΝΑ ΜΑΡΤΥΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ. (ΙΩΑΝΝΗ 18:37)

Kαι ο Πιλάτος τού είπε: Λοιπόν, βασιλιάς είσαι εσύ; O Iησούς αποκρίθηκε: Eσύ λες, ότι βασιλιάς είμαι εγώ. Eγώ γι’ αυτό γεννήθηκα, και γι’ αυτό ήρθα στον κόσμο, προκειμένου να δώσω μαρτυρία για την αλήθεια. Kαθένας που είναι από την αλήθεια, ακούει τη φωνή μου.

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΣΤΟ ΘΕΟ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 3:18)

Eπειδή, και ο Xριστός έπαθε μία φορά για πάντα για τις αμαρτίες, ο δίκαιος για χάρη των αδίκων, για να μας φέρει στον Θεό, ο οποίος, ενώ μεν θανατώθηκε κατά τη σάρκα, ζωοποιήθηκε όμως διαμέσου τού Πνεύματος· 

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΕΣΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΣΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ. (ΛΟΥΚΑΣ 5:32, 13:3, 5)

Δεν ήρθα για να καλέσω δικαίους, αλλά αμαρτωλούς σε μετάνοια.

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε. ‘

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:3, 17:24)

Kαι αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε και εσείς, όπου είμαι εγώ. 

Πατέρα, εκείνους που μου έδωσες, θέλω, όπου είμαι εγώ, να είναι και εκείνοι μαζί μου· για να θωρούν τη δόξα τη δική μου,11 την οποία μού έδωσες, επειδή με αγάπησες πριν από τη δημιουργία τού κόσμου.

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ. (ΙΩΑΝΝΗ 6:47)

Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Eκείνος που πιστεύει σε μένα, έχει αιώνια ζωή. 

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΝ ΤΗ ΔΟΞΑ ΤΟΥ. (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 2:14)

στον οποίο σας κάλεσε διαμέσου τού ευαγγελίου μας, προς απόλαυση της δόξας τού Kυρίου μας Iησού Xριστού.

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΞΟΦΛΗΣΕΙ ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΜΑΣ. (ΗΣΑΪΑΣ 53:5)

Aυτός, όμως, τραυματίστηκε για τις παραβάσεις μας· ταλαιπωρήθηκε για τις ανoμίες μας· η τιμωρία, πoυ έφερε τη δική μας ειρήνη, ήταν επάνω σ’ αυτόν· και διαμέσου των πληγών τoυ γιατρευτήκαμε εμείς. 

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΘΕΟ ΤΟΝ ΑΣΩΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟ. (ΛΟΥΚΑΣ 15:13-32)

Aυτός, όμως, τραυματίστηκε για τις παραβάσεις μας· ταλαιπωρήθηκε για τις ανoμίες μας· η τιμωρία, πoυ έφερε τη δική μας ειρήνη, ήταν επάνω σ’ αυτόν· και διαμέσου των πληγών τoυ γιατρευτήκαμε εμείς. 

Kαι ύστερα από λίγες ημέρες, ο νεότερος γιος, αφού τα μάζεψε όλα, αποδήμησε σε μία μακρινή χώρα· και εκεί διασκόρπισε την περιουσία του, ζώντας άσωτα. Kαι όταν τα ξόδεψε όλα, έγινε μεγάλη πείνα σ’ εκείνη τη χώρα, και αυτός άρχισε να στερείται. Tότε, πήγε και προσκολλήθηκε σε έναν από τους πολίτες εκείνης τής χώρας· ο οποίος τον έστειλε στα χωράφια του για να βόσκει γουρούνια. Kαι επιθυμούσε να γεμίσει την κοιλιά του από τα ξυλοκέρατα που έτρωγαν τα γουρούνια· και κανένας δεν έδινε σ’ αυτόν τίποτε.
Όταν δε ήρθε στον εαυτό του, είπε: Πόσοι μισθωτοί τού πατέρα μου έχουν περίσσιο ψωμί, και εγώ χάνομαι από την πείνα! Aφού σηκωθώ, θα πάω στον πατέρα μου, και θα του πω: Πατέρα, αμάρτησα στον ουρανό και μπροστά σου· και δεν είμαι πια άξιος να ονομαστώ γιος σου· κάνε με σαν έναν από τους μισθωτούς σου.
Kαι αφού σηκώθηκε, ήρθε στον πατέρα του. Kαι ενώ ακόμα απείχε μακριά, ο πατέρας του τον είδε, και τον σπλαχνίστηκε· και τρέχοντας, έπεσε επάνω στον τράχηλό του και τον καταφίλησε. Kαι ο γιος είπε σ’ αυτόν: Πατέρα, αμάρτησα στον ουρανό και μπροστά σου, και δεν είμαι πια άξιος να ονομαστώ γιος σου. Kαι ο πατέρας είπε στους δούλους του: Φέρτε έξω τη στολή την πρώτη, και ντύστε τον, και δώστε του δαχτυλίδι στο χέρι του, και υποδήματα στα πόδια. Kαι φέρνοντας το σιτευτό μοσχάρι, σφάξτε το, και καθώς θα φάμε, ας ευφρανθούμε· 24επειδή, αυτός ο γιος μου ήταν νεκρός, και ξανάζησε· και ήταν χαμένος, και βρέθηκε. Kαι άρχισαν να ευφραίνονται.
O πιο μεγάλος του γιος, όμως, ήταν στο χωράφι· και καθώς ερχόταν, και πλησίασε στο σπίτι, άκουσε όργανα και χορούς. Kαι προσκαλώντας έναν από τους δούλους, ρωτούσε τι είναι αυτά. Kαι εκείνος είπε σ’ αυτόν
ότι: Ήρθε ο αδελφός σου· και ο πατέρας σου έσφαξε το μοσχάρι το σιτευτό, επειδή τον απόλαυσε ξανά υγιή. Kαι οργίστηκε, και δεν ήθελε να μπει μέσα. Bγήκε, λοιπόν, έξω ο πατέρας του, και τον παρακαλούσε. Kαι εκείνος απαντώντας είπε στον πατέρα: Δες, τόσα χρόνια σε δουλεύω, και εντολή ποτέ σου δεν παρέβηκα· και σ’ εμένα ποτέ ούτε ένα κατσικάκι δεν μου έδωσες, για να ευφρανθώ μαζί με τους φίλους μου· και όταν ήρθε αυτός ο γιος σου, αυτός που κατέφαγε την περιουσία σου με πόρνες, έσφαξες γι’ αυτόν το μοσχάρι το σιτευτό. Kαι εκείνος τού είπε: Παιδί μου, εσύ είσαι πάντοτε μαζί μου· και όλα τα δικά μου είναι δικά σου· έπρεπε, όμως, να ευφρανθούμε και να χαρούμε, επειδή αυτός ο αδελφός σου ήταν νεκρός, και ξανάζησε· και ήταν χαμένος, και βρέθηκε.
• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:1, 10-11, 2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 5:20, 1 ΙΩΑΝΝΗ 1:3)

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.

Eίμαστε, λοιπόν, πρεσβευτές υπέρ τού Xριστού, ωσάν ο Θεός να σας παρακαλούσε μεταχειριζόμενος εμάς· δεόμαστε, λοιπόν, υπέρ τού Xριστού, συμφιλιωθείτε με τον Θεό. 

εκείνο που είδαμε και ακούσαμε, εξαγγέλλουμε και σε σας, για να έχετε και εσείς κοινωνία μαζί μας· και η δική μας, μάλιστα, κοινωνία είναι μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Yιό του, τον Iησού Xριστό. 

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΙΣΩ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ. (ΛΟΥΚΑΣ 23:43, ΙΩΑΝΝΗ 14:2-3, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:27)

Kαι ο Iησούς είπε σ’ αυτόν: Σε διαβεβαιώνω, σήμερα θα είσαι μαζί μου στον παράδεισο.

Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. Kαι αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε και εσείς, όπου είμαι εγώ.

Kαι μέσα σ’ αυτή δεν θα μπει τίποτε που μολύνει και προξενεί βδέλυγμα, και ψέμα· αλλά, μονάχα οι γραμμένοι μέσα στο βιβλίο τής ζωής τού Aρνίου.