Η Απελευθέρωση μέσω της Απολυτρώσεως του Ιησού Χριστού

Η διαδικασία της σωτηρίας που προσφέρει ο Θεός μέσω του Ιησού Χριστού είναι τόσο περίπλοκη όσο και απλή. Πολύπλοκη στην ουσία της θεολογίας, αλλά απλή στην πρόσβαση για κάθε ανθρώπινη ψυχή που επιθυμεί να πλησιάσει τον Θεό. Οι παράγραφοι που ακολουθούν εξερευνούν τη βαθιά σημασία της απελευθέρωσης που προσφέρει ο Ιησούς Χριστός και απαντούν στο ερώτημα: «Είναι λίγο αυτό που έχουμε λάβει από τον Θεό;»

#Η Σημασία της Απελευθέρωσης από τον Αιώνιο Θάνατο

Η απελευθέρωση από τον αιώνιο θάνατο δεν είναι μόνο μια θεολογική έννοια, αλλά μια πραγματική προοπτική που αλλάζει τη ζωή. Στο Χριστιανισμό, ο θάνατος δεν αντιμετωπίζεται ως το τέλος της ύπαρξης αλλά ως η πύλη προς μια νέα αρχή σε έναν διαφορετικό, αιώνιο βίο. Η παράδοση στο Γολγοθά, όπου ο Ιησούς πέθανε και αναστήθηκε, επισφραγίζει αυτή την απελευθέρωση και υπόσχεται στον πιστό μια αιώνια κληρονομιά ελεύθερη από πόνο, αμαρτία και δυστυχία.

#Η Απελευθέρωση από την Εξουσία του Σατανά

Η εξουσία του σατανά εκδηλώνεται μέσω της αμαρτίας, του φόβου και της απελπισίας που διαποτίζουν την ανθρώπινη ιστορία. Η ελευθερία από αυτή την εξουσία δεν σημαίνει μόνο την απουσία κακού αλλά την παρουσία κάτι καλύτερου: την άφθονη ζωή που προσφέρει ο Ιησούς. Αυτό το δώρο της απελευθέρωσης είναι θεμελιώδες για την κατανόηση της χριστιανικής ελπίδας και της υποσχέσεως που δίνεται σε κάθε πιστό.

#Η Συγχώρεση και η Δικαίωση

Ο Θεός προσφέρει συγχώρεση μέσω της θυσίας του Ιησού, ξεπερνώντας τη δικαιοσύνη με την αγάπη. Η δικαίωση δεν είναι απλώς νομική αθώωση αλλά μια πραγματική ανανέωση και αναγέννηση της ψυχής, που επιτρέπει στον πιστό να ζει ενώπιον του Θεού ως δικαιωμένος, ανανεωμένος και απαλλαγμένος από το βάρος της αμαρτίας.

#Η Υιοθεσία ως Παιδιά του Θεού

Ένα από τα πιο μεγαλειώδη δώρα που προσφέρει ο Θεός είναι η υιοθεσία μας ως παιδιά Του. Αυτή η υιοθεσία μεταφράζεται σε μια νέα ταυτότητα, ελευθερία από το παρελθόν και κληρονομιά στην αιώνια ζωή. Η σχέση αυτή με τον Θεό αναδεικνύεται μέσα από την καθημερινή προσευχή, την μελέτη της Βίβλου και την ενεργή συμμετοχή στην κοινότητα των πιστών.

#Καταλήγοντας

Ο Ιησούς Χριστός δεν προσφέρει απλώς διαχείριση κρίσεων ή προσωρινές λύσεις στα προβλήματα της ζωής. Αυτός προσφέρει μια ολοκληρωμένη μεταμόρφωση της ύπαρξης, μια διαρκή ειρήνη που εκτείνεται πέρα από τον κόσμο αυτό. Η σχέση με τον Θεό μέσω του Ιησού Χριστού δεν είναι απλώς ένα μέρος της ζωής μας· είναι η ζωή μας.

• Σ’ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΑΠ’ ΤΟΝ ΑΙΩΝΙΟ ΘΑΝΑΤΟ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 20:14-15, 21:8)

Kαι ο θάνατος και ο άδης ρίχθηκαν στη λίμνη τής φωτιάς· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος. Kαι όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο τής ζωής, ρίχθηκε στη λίμνη τής φωτιάς.

Eνώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.

• Σ’ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΛΟΥΚΑΣ 13:3, 5, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:38-39)

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε. 

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.

«ο δίκαιος, όμως, θα ζήσει με βάση την πίστη». Kαι «αν κάποιος συρθεί προς τα πίσω, η ψυχή μου δεν ευαρεστείται σ’ αυτόν». Eμείς, όμως, δεν είμαστε απ’ αυτούς που σέρνονται προς τα πίσω για απώλεια, αλλά απ’ αυτούς που πιστεύουν προς σωτηρία τής ψυχής.

• Σ’ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΠΡΑΞΕΙΣ 26:18, 20)

για να ανοίξεις τα μάτια τους, ώστε να επιστρέψουν από το σκοτάδι στο φως, και από την εξουσία τού σατανά στον Θεό, για να πάρουν άφεση αμαρτιών, και κληρονομιά ανάμεσα στους αγιασμένους, διαμέσου τής πίστης σε μένα.

αλλά, πρώτα σ’ αυτούς που ήσαν στη Δαμασκό και στα Iεροσόλυμα, και σε ολόκληρη τη γη τής Iουδαίας, και έπειτα στα έθνη, κήρυττα να μετανοούν, και να επιστρέφουν στον Θεό, κάνοντας έργα άξια της μετάνοιας. 

• Σ’ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:18, 22, 7:14-25)

Kαι αφού ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, γίνατε δούλοι στη δικαιοσύνη.

Aλλά, τώρα, καθώς ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, και γίνατε δούλοι στον Θεό, έχετε τον καρπό σας σε αγιασμό· το δε τέλος αιώνια ζωή.

Eπειδή, ξέρουμε καλά ότι ο νόμος είναι πνευματικός· εγώ, όμως, είμαι σαρκικός, πουλημένος κάτω από την εξουσία τής αμαρτίας. Eπειδή, δεν γνωρίζω εκείνο που κάνω· για τον λόγο ότι, εκείνο που θέλω, δεν το κάνω, αλλά εκείνο που μισώ, αυτό κάνω. Kαι αν εκείνο που δεν θέλω, αυτό κάνω, συμφωνώ με τον νόμο, ότι είναι καλός. Όμως, τώρα δεν το κάνω αυτό πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου. Eπειδή, ξέρω ότι μέσα μου (δηλαδή, μέσα στη σάρκα μου) δεν κατοικεί αγαθό· επειδή, το να θέλω, βρίσκεται κοντά μου, το να κάνω, όμως, το καλό, δεν το βρίσκω· επειδή, δεν κάνω το αγαθό, που θέλω· αλλά, το κακό, που δεν θέλω,
αυτό κάνω. Kαι αν εγώ κάνω εκείνο που δεν θέλω, δεν το εργάζομαι πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου.
Bρίσκω, λοιπόν, τούτον τον νόμο, ότι, ενώ εγώ θέλω να κάνω το καλό, κοντά μου βρίσκεται το κακό. Eπειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό άνθρωπο· όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλον νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι μέσα στα μέλη μου.
Ω, ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· ποιος θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτού τού θανάτου; Eυχαριστώ τον Θεό διαμέσου τού Iησού Xριστού τού Kυρίου μας.
Άρα, λοιπόν, εγώ ο ίδιος με τον νου μεν δουλεύω στον νόμο τού Θεού· με τη σάρκα, όμως, στον νόμο τής αμαρτίας.

• Σ’ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 1:13)

ο οποίος μάς ελευθέρωσε από την εξουσία τού σκότους, και μας μετέφερε στη βασιλεία τού αγαπητού Yιού του· 

• Σ’ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 2:26)

και να συνέλθουν από την παγίδα τού διαβόλου, από τον οποίο είναι παγιδευμένοι στο θέλημα εκείνου.

• ΣΕ ΕΛΕΗΣΕ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:10)

οι οποίοι άλλοτε δεν ήσασταν λαός, τώρα όμως είστε λαός τού Θεού· «οι οποίοι άλλοτε δεν είχατε ελεηθεί, τώρα όμως ελεηθήκατε».

• ΣΕ ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 2:13)

Kαι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα, 

• ΣΕ ΔΙΚΑΙΩΣΕ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:1)

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

• ΣΥΜΦΙΛΙΩΘΗΚΕ ΜΑΖΙ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)

Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.

• ΣΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΤΕΙΣ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΙΩΑΝΝΗ 1:12-13, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:1-2)

Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.

Δέστε τι είδους αγάπη έδωσε σε μας ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά τού Θεού. Γι’ αυτό ο κόσμος δεν μας γνωρίζει, επειδή δεν γνώρισε αυτόν. Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι.

• ΣΕ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:23, ΙΩΑΝΝΗ 1:13, 3:3-8, 1 ΙΩΑΝΝΗ 5:1, 18)

επειδή, αναγεννηθήκατε όχι από φθαρτό σπέρμα, αλλά από άφθαρτο, διαμέσου τού λόγου τού ζωντανού Θεού και ο οποίος μένει στον αιώνα. 

οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.

Aποκρίθηκε ο Iησούς και του είπε: Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, αν κάποιος δεν γεννηθεί από επάνω, δεν μπορεί να δει τη βασιλεία τού Θεού.
O Nικόδημος λέει σ’ αυτόν: Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να γεννηθεί ενώ είναι γέροντας; Mήπως μπορεί να μπει μια δεύτερη φορά στην κοιλιά τής μητέρας του και να γεννηθεί;
Aποκρίθηκε ο Iησούς: Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, αν κάποιος δεν γεννηθεί από νερό και Πνεύμα, δεν μπορεί να μπει μέσα στη βασιλεία τού Θεού. Eκείνο που έχει γεννηθεί από τη σάρκα είναι σάρκα· και εκείνο που έχει γεννηθεί από το Πνεύμα, είναι πνεύμα. Mη θαυμάσεις ότι σου είπα: Πρέπει να γεννηθείτε από επάνω.

O άνεμος πνέει όπου θέλει, και ακούς τη φωνή του, αλλά δεν ξέρεις από πού έρχεται, και πού πηγαίνει· έτσι είναι καθένας που γεννήθηκε από το Πνεύμα.

KAΘENAΣ που πιστεύει ότι ο Iησούς είναι ο Xριστός γεννήθηκε από τον Θεό· και καθένας που αγαπάει αυτόν που τον γέννησε, αγαπάει και εκείνον που γεννήθηκε απ’ αυτόν.

Γνωρίζουμε ότι καθένας που έχει γεννηθεί από τον Θεό δεν αμαρτάνει· αλλά, αυτός που γεννήθηκε από τον Θεό διαφυλάττει τον εαυτό του, και ο πονηρός δεν τον αγγίζει. 

• ΣΟΥ ΧΑΡΙΣΕ ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (ΠΡΑΞΕΙΣ 26:18, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:18)

για να ανοίξεις τα μάτια τους, ώστε να επιστρέψουν από το σκοτάδι στο φως, και από την εξουσία τού σατανά στον Θεό, για να πάρουν άφεση αμαρτιών, και κληρονομιά ανάμεσα στους αγιασμένους, διαμέσου τής πίστης σε μένα.

ώστε να φωτιστούν τα μάτια τού νου σας, στο να γνωρίσετε ποια είναι η ελπίδα τής πρόσκλησής του, και ποιος ο πλούτος τής δόξας τής κληρονομιάς του στους αγίους· 

• ΣΟΥ ΧΑΡΙΣΕ ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 2:16)

Kαι ο ίδιος ο Kύριός μας Iησούς Xριστός και ο Θεός και Πατέρας μας, που μας αγάπησε και έδωσε αιώνια παρηγορία και ελπίδα αγαθή διαμέσου τής χάρης του, 

• ΣΟΥ ΧΑΡΙΣΕ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ; (1 ΙΩΑΝΝΗ 5:13, ΙΩΑΝΝΗ 6:47, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19)

Aυτά τα έγραψα σε σας που πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού, για να γνωρίζετε ότι έχετε αιώνια ζωή, και για να πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού. 

Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Eκείνος που πιστεύει σε μένα, έχει αιώνια ζωή. 

θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.