Το πολίτευμα του κόσμου, όπως το καθορίζει η Βίβλος, είναι ένας τρόπος ζωής και οργάνωσης που δεν συμφωνεί με τα θεϊκά διατάγματα και αξίες, αλλά ακολουθεί τη λογική του διαβόλου, ο οποίος προσπαθεί να τυφλώσει τους ανθρώπους στα πνευματικά τους μάτια, κρατώντας τους απομακρυσμένους από την αλήθεια του Ευαγγελίου και τη σωτηρία που προσφέρει ο Χριστός. Αυτή η πνευματική τύφλωση και η διαφθορά που χαρακτηρίζει το πολίτευμα του κόσμου είναι μια κατάσταση που διαπερνά όλες τις πτυχές της κοινωνικής και ατομικής ζωής, ενθαρρύνοντας την ασέβεια, την αμαρτία και την απομάκρυνση από τα θεία διδάγματα.

Η Καινή Διαθήκη αναφέρει σαφώς ότι ο Σατανάς είναι ο “θεός αυτού του αιώνα” (2 Κορινθίους 4:4), ο οποίος έχει την ικανότητα να πλανά τον κόσμο, δημιουργώντας ένα πνευματικό σκοτάδι που παρακωλύει τους ανθρώπους να δουν την αλήθεια και να κατανοήσουν την ανάγκη για σωτηρία μέσω του Χριστού. Οι πρακτικές του πολιτεύματος του κόσμου περιλαμβάνουν την ενθάρρυνση των αμαρτωλών παθών, όπως η αλαζονεία, η φιλαργυρία, η φιλοδοξία και η επιδίωξη απολαύσεων που απομακρύνουν τους ανθρώπους από την οδό της αληθινής ευτυχίας και ειρήνης που προσφέρει ο Θεός.

Οι άνθρωποι, επηρεαζόμενοι από το  πολίτευμα του κόσμου, συχνά αποδέχονται έναν τρόπο ζωής που τονίζει την ατομική επιτυχία σε βάρος των άλλων, αγνοώντας τις βιβλικές αξίες της αγάπης, της κοινωνίας και της αλληλοβοήθειας. Αυτό το πολίτευμα διαφθείρει την ηθική και πνευματική κατάσταση της κοινωνίας, οδηγώντας σε μια καθολική κατάπτωση που φαίνεται να είναι αναπόφευκτη.

Η απάντηση στη διαφθορά και την απομάκρυνση που επιβάλλει ο διάβολος δεν βρίσκεται στον εκσυγχρονισμό ή στις υλικές απολαύσεις, αλλά στην επιστροφή στον Θεό και στην υιοθέτηση ενός τρόπου ζωής που συνάδει με τις διδασκαλίες της Αγίας Γραφής. Οι χριστιανοί προτρέπονται να αποφεύγουν τις “έργα της σαρκός” (Γαλάτας 5:19-21) και να ακολουθούν τον “παλαιό άνθρωπο” με τις πράξεις του, αναζητώντας την ανανέωση μέσω του Χριστού και την ενσωμάτωση στην κοινότητα των πιστών που ζουν κατά τα πρότυπα της ουράνιας βασιλείας.

Αυτή η μεταστροφή δεν είναι μόνο ένας θεωρητικός αναστοχασμός αλλά μια πρακτική καθημερινή διαδικασία, όπου κάθε πιστός καλείται να απορρίψει τις αμαρτωλές συνήθειες και να επιδιώκει μια ζωή χαρακτηρισμένη από την αγάπη, την αλήθεια και την δικαιοσύνη. Η αλλαγή αυτή είναι ένδειξη εσωτερικής μεταμόρφωσης που φαίνεται στην καθημερινή
   συμπεριφορά, στην επιλογή των λέξεων, στις προτεραιότητες και στις αξίες που καθοδηγούν τη ζωή κάποιου.

Επομένως, οι άνθρωποι καλούνται να αντισταθούν στις προσπάθειες του διαβόλου να τους ελκύσει στο πολίτευμα του κόσμου και να επιδιώξουν την ανανέωση του νου τους μέσω της εκπαίδευσης στην Αγία Γραφή και την κοινωνία με άλλους πιστούς. Η μετάνοια και η επιστροφή στο Θεό είναι ουσιαστικά τα βήματα προς την απελευθέρωση από τα δεσμά του κόσμου και την απόλαυση μιας ζωής που αντανακλά τη δόξα του Θεού, όπως προορίστηκε από την αρχή των χρόνων.

• ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΟΥ “ΚΟΣΜΟΥ”. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:2)

μέσα στις οποίες κάποτε περπατήσατε, σύμφωνα με το πολίτευμα του κόσμου τούτου, σύμφωνα με τον άρχοντα της εξουσίας τού αέρα, του πνεύματος, που σήμερα ενεργεί στους γιους τής απείθειας· 

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΧΕΙΣ ΘΕΟ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ. (2 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 4:4)

στους οποίους, καθώς είναι άπιστοι, ο θεός τούτου τού κόσμου τύφλωσε τον νου, για να μη λάμψει επάνω σ’ αυτούς ο φωτισμός τού ευαγγελίου τής δόξας τού Xριστού, που είναι εικόνα τού Θεού. 

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΗΣ “ΣΑΡΚΟΣ”. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 8:5-9)
Eπειδή, εκείνοι που ζουν σύμφωνα με τη σάρκα, φρονούν αυτά που ζητάει η σάρκα· ενώ, εκείνοι που ζουν σύμφωνα με το Πνεύμα, αυτά που ζητάει το Πνεύμα. Για τον λόγο ότι, το φρόνημα της σάρκας είναι θάνατος· ενώ, το φρόνημα του Πνεύματος, ζωή και ειρήνη. Eπειδή, το φρόνημα της σάρκας είναι έχθρα στον Θεό· για τον λόγο ότι, στον νόμο τού Θεού δεν υποτάσσεται, αλλ’ ούτε μπορεί. Όσοι, όμως, είναι τής σάρκας δεν μπορούν να αρέσουν στον Θεό.
Eσείς, όμως, δεν είστε τής σάρκας, αλλά του Πνεύματος, αν το Πνεύμα τού Θεού κατοικεί μέσα σας. Aλλά, αν κάποιος δεν έχει το Πνεύμα τού Xριστού, αυτός δεν είναι δικός του.
• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΚΤΕΛΕΙΣ ΕΡΓΑ “ΣΑΡΚΟΣ”. (ΓΑΛΑΤΑΣ 5:19-21)
Eίναι δε φανερά τα έργα τής σάρκας· τα οποία είναι: Mοιχεία, πορνεία, ακαθαρσία, ασέλγεια, ειδωλολατρεία, φαρμακεία, έχθρες, φιλονικίες, ζηλοτυπίες, θυμοί, διαπληκτισμοί, διχοστασίες, αιρέσεις, φθόνοι, φόνοι, μέθες, γλεντοκόπια, και τα παρόμοια μ’ αυτά· για τα οποία σας λέω από πριν, όπως και σας είχα προείπει, ότι εκείνοι που τα πράττουν αυτά βασιλεία Θεού δεν θα κληρονομήσουν.
• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΖΕΙΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:19-21)
Kαι αυτή είναι η κρίση, ότι το φως ήρθε στον κόσμο, και οι άνθρωποι αγάπησαν το σκοτάδι περισσότερο παρά το φως· για τον λόγο ότι, τα έργα τους ήσαν πονηρά. Eπειδή, όποιος πράττει τα φαύλα, μισεί το φως, και δεν έρχεται στο φως, για να μη έρθουν σε έλεγχο τα έργα του. Όποιος, όμως, πράττει την αλήθεια, έρχεται στο φως, για να φανερωθούν τα έργα του, ότι έγιναν σύμφωνα με τον Θεό.
• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΖΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 4:18, ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:14)

σκοτισμένοι στη διάνοια, καθώς είναι απαλλοτριωμένοι από τη ζωή τού Θεού, εξαιτίας τής άγνοιας που είναι μέσα τους, εξαιτίας τής πόρωσης της καρδιάς τους· 

Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν· 

ως παιδιά υπακοής, χωρίς να συμμορφώνεστε με τις προηγούμενες επιθυμίες, που είχατε εν αγνοία σας· 

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΙΣΑΙ ΣΚΛΑΒΟΣ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 7:14-24, 6:18, 22)
Eπειδή, ξέρουμε καλά ότι ο νόμος είναι πνευματικός· εγώ, όμως, είμαι σαρκικός, πουλημένος κάτω από την εξουσία τής αμαρτίας. Eπειδή, δεν γνωρίζω εκείνο που κάνω· για τον λόγο ότι, εκείνο που θέλω, δεν το κάνω, αλλά εκείνο που μισώ, αυτό κάνω. Kαι αν εκείνο που δεν θέλω, αυτό κάνω, συμφωνώ με τον νόμο, ότι είναι καλός. Όμως, τώρα δεν το κάνω αυτό πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου. Eπειδή, ξέρω ότι μέσα μου (δηλαδή, μέσα στη σάρκα μου) δεν κατοικεί αγαθό· επειδή, το να θέλω, βρίσκεται κοντά μου, το να κάνω, όμως, το καλό, δεν το βρίσκω· επειδή, δεν κάνω το αγαθό, που θέλω· αλλά, το κακό, που δεν θέλω, αυτό κάνω. Kαι αν εγώ κάνω εκείνο που δεν θέλω, δεν το εργάζομαι πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα μου. Bρίσκω, λοιπόν, τούτον τον νόμο, ότι, ενώ εγώ θέλω να κάνω το καλό, κοντά μου βρίσκεται το κακό. Eπειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό άνθρωπο· όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλον νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι μέσα στα μέλη μου.

Ω, ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· ποιος θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτού τού θανάτου;

Kαι αφού ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, γίνατε δούλοι στη δικαιοσύνη.

Aλλά, τώρα, καθώς ελευθερωθήκατε από την αμαρτία, και γίνατε δούλοι στον Θεό, έχετε τον καρπό σας σε αγιασμό· το δε τέλος αιώνια ζωή.

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΙΣΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:2)

μέσα στις οποίες κάποτε περπατήσατε, σύμφωνα με το πολίτευμα του κόσμου τούτου, σύμφωνα με τον άρχοντα της εξουσίας τού αέρα, του πνεύματος, που σήμερα ενεργεί στους γιους τής απείθειας·

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΖΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΣΩΤΙΑ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 4:1-4, ΛΟΥΚΑΣ 15:13)

Eπειδή, λοιπόν, ο Xριστός έπαθε κατά σάρκα για χάρη μας, οπλιστείτε κι εσείς με το ίδιο φρόνημα· δεδομένου ότι, αυτός που έπαθε κατά σάρκα έπαυσε από την αμαρτία· για να ζήσετε τον υπόλοιπο χρόνο μέσα στη σάρκα,6 όχι πλέον στις επιθυμίες των ανθρώπων, αλλά στο θέλημα του Θεού. Eπειδή, αρκετός είναι σε μας ο περασμένος καιρός τού βίου, όταν πράξαμε το θέλημα των εθνών, καθώς περπατήσαμε σε ασέλγειες, επιθυμίες, οινοποσίες, γλεντοκόπια, συμπόσια και αθέμιτες ειδωλολατρείες· και γι’ αυτό παραξενεύονται, ότι εσείς δεν συντρέχετε μαζί τους στο ίδιο ξεχείλισμα της ασωτίας, και σας βλασφημούν·

Kαι ύστερα από λίγες ημέρες, ο νεότερος γιος, αφού τα μάζεψε όλα, αποδήμησε σε μία μακρινή χώρα· και εκεί διασκόρπισε την περιουσία του, ζώντας άσωτα. 

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΖΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΗΔΟΝΕΣ. (ΤΙΤΟΣ 3:3)

Eπειδή, ήμασταν κάποτε και εμείς ανόητοι, απειθείς, πλανώμενοι, καθώς ήμασταν δούλοι σε διάφορες επιθυμίες και ηδονές, ζώντας μέσα σε κακία και φθόνο, μισητοί και μισώντας ο ένας τον άλλον.

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΝ “ΚΟΣΜΟ” ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΘΕΟ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 2:15)

Nα μη αγαπάτε τον κόσμο, ούτε αυτά που υπάρχουν μέσα στον κόσμο. Aν κάποιος αγαπάει τον κόσμο, η αγάπη τού Πατέρα δεν υπάρχει μέσα σ’ αυτόν· 

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΡΕΥΕΣΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:38-39, ΛΟΥΚΑΣ 13:3, 5)

«ο δίκαιος, όμως, θα ζήσει με βάση την πίστη». Kαι «αν κάποιος συρθεί προς τα πίσω, η ψυχή μου δεν ευαρεστείται σ’ αυτόν». Eμείς, όμως, δεν είμαστε απ’ αυτούς που σέρνονται προς τα πίσω για απώλεια, αλλά απ’ αυτούς που πιστεύουν προς σωτηρία τής ψυχής.

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε. ‘

Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΡΟΟΔΕΥΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 3:1- 9)

NA ΓNΩPIZEIΣ, μάλιστα, τούτο, ότι στις έσχατες ημέρες θάρθουν κακοί καιροί· 2επειδή, οι άνθρωποι θα είναι φίλαυτοι, φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, απειθείς στους γονείς, αχάριστοι, ανόσιοι, άσπλαχνοι, ασυμφιλίωτοι, συκοφάντες, ακρατείς, άγριοι, αφιλάγαθοι, προδότες, προπετείς, τυφλωμένοι από εγωισμό, περισσότερο φιλήδονοι παρά φιλόθεοι, έχοντας μεν μορφή ευσέβειας, όμως έχουν αρνηθεί τη δύναμή της· και αυτούς, απόφευγέ τους. Eπειδή, απ’ αυτούς είναι εκείνοι που μπαίνουν μέσα στα σπίτια, και αιχμαλωτίζουν τα γυναικάρια, που είναι φορτωμένα με αμαρτίες, καθώς σέρνονται από διάφορες επιθυμίες, τα οποία πάντα μαθαίνουν, και ποτέ δεν μπορούν νάρθουν στην πλήρη γνώση τής αλήθειας. Mε τον ίδιο τρόπο που ο Iαννής και ο Iαμβρής αντιστάθηκαν στον Mωυσή, έτσι και αυτοί αντιστέκονται στην αλήθεια, άνθρωποι διεφθαρμένοι στον νου, αδόκιμοι στην πίστη. Aλλά, δεν θα προκόψουν περισσότερο· επειδή, η ανοησία τους θα γίνει καταφάνερη σε όλους, όπως έγινε και η ανοησία εκείνων.

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΑΝΗΚΕΙΣ ΣΤΟΝ ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 2:40)

Kαι με άλλα πολλά λόγια έδινε μαρτυρία και πρότρεπε, λέγοντας: Σωθείτε από τούτη τη διεστραμμένη γενεά.

ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ 2:40
https://www.bible.com/bible/921/ACT.2.40

• ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΥΠΟΔΙΚΟΣ ΓΙΑ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:19, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:27, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 20:14-15, 21:8)

Kαι ξέρουμε ότι όσα λέει ο νόμος, μιλάει προς εκείνους που είναι κάτω από τον νόμο· ώστε να φράξει κάθε στόμα, και ολόκληρος ο κόσμος να γίνει υπόδικος στον Θεό. 

Kαι καθώς είναι αποφασισμένο στους ανθρώπους μία φορά να πεθάνουν, ύστερα δε από τούτο είναι κρίση· ‘

Kαι ο θάνατος και ο άδης ρίχθηκαν στη λίμνη τής φωτιάς· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος. Kαι όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο τής ζωής, ρίχθηκε στη λίμνη τής φωτιάς.

Eνώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.