Η αγιότητα του πνεύματος, της ψυχής και του σώματος είναι ένα θεμελιώδες ζήτημα στη χριστιανική διδασκαλία και ζωή. Το να είναι κανείς άγιος σημαίνει να είναι ολοκληρωτικά αφοσιωμένος στον Θεό, ξεχωριστός από τις αμαρτωλές επιρροές του κόσμου και αφιερωμένος στη θεία θέληση. Η πρόκληση να διατηρηθεί κανείς άγιος σε πνεύμα, ψυχή και σώμα είναι μια διαδικασία που απαιτεί διαρκή αυτοπειθαρχία, προσευχή και εξάσκηση στην πνευματική ζωή.

Η Σημασία της Αγιότητας

Η αγιότητα είναι ουσιώδης για τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και Θεού. Όπως αναφέρει ο Απόστολος Παύλος, ο Θεός καλεί τους πιστούς «να διατηρούν το πνεύμα, την ψυχή και το σώμα τους άσπιλα και άμεμπτα» (1 Θεσσαλονικείς 5:23). Αυτή η κλήση για ολική αγιότητα αποτελεί το θεμέλιο για μια ζωή αφιερωμένη στην εκπλήρωση του θείου θελήματος και την εμπειρία της παρουσίας του Θεού.

Η Διαδικασία της Αγιασμού

Η αγιασμός δεν είναι μια στιγμιαία ή μονοδιάστατη εμπειρία, αλλά μια συνεχής διαδικασία μεταμόρφωσης. Ο πιστός καλείται να ανανεώνει τη δέσμευσή του στον Θεό καθημερινά, επιδιώκοντας να ζει σύμφωνα με τις θείες προσταγές και να αποφεύγει τις παγίδες της αμαρτίας και της πνευματικής πλάνης.

Πρακτικές της Αγιότητας

Η αγιότητα στην πράξη μπορεί να εκδηλωθεί μέσω διαφόρων πνευματικών και ηθικών επιλογών. Οι πιστοί πρέπει να εμβαθύνουν στη μελέτη της Αγίας Γραφής, να συμμετέχουν τακτικά σε λειτουργικές συνάξεις, να ενδυναμώνουν την προσευχή τους, και να δείχνουν αγάπη και συμπόνια προς τους άλλους. Επίσης, οι πιστοί πρέπει να προσέχουν την συμπεριφορά τους, ώστε να αντανακλούν την αγιότητα στην καθημερινότητά τους.

Οι Κίνδυνοι της Υποκρισίας

Σε αντίθεση με την αγιότητα, η υποκρισία αποτελεί μια σοβαρή πνευματική απειλή. Ο Ιησούς κατακρίνει αυστηρά τους υποκριτές, όσους δηλαδή επιδεικνύουν μια εικόνα ευσέβειας ενώ εσωτερικά είναι γεμάτοι ανομία και αμαρτία (Ματθαίος 23:28). Οι υποκριτές, που προσποιούνται την ευσέβεια ενώ ζουν αντίθετα προς τις διδασκαλίες του Χριστού, απειλούνται με την αιώνια καταδίκη.

Η Αγιότητα ως Κλήση για Ολοκληρωτική Αφοσίωση

Τελικά, η κλήση για αγιότητα είναι μια κλήση για ολοκληρωτική αφοσίωση στον Θεό. Αυτό σημαίνει ότι κάθε στοιχείο της ανθρώπινης ύπαρξης — το πνεύμα, η ψυχή, και το σώμα — πρέπει να είναι αφιερωμένο στη διατήρηση των θείων εντολών και στην εκδήλωση της θείας φύσης σε κάθε πτυχή της ζωής.

• ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΑΓΙΟ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ, Η ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 5:23)

Aυτός δε ο Θεός τής ειρήνης είθε να σας αγιάσει ολοκληρωτικά· και να διατηρηθεί ολόκληρο το πνεύμα σας, και η ψυχή, και το σώμα, άμεμπτα στην παρουσία τού Kυρίου μας Iησού Xριστού. 

• ΓΙΝΕΣΤΕ ΑΓΙΟΙ ΟΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε,2 επειδή εγώ είμαι άγιος».

• ΕΚΤΕΛΕΙΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3-7)

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία· να ξέρει κάθε ένας από σας να κρατάει το δικό του σκεύος σε αγιασμό και τιμή· όχι σε πάθος επιθυμίας, όπως και τα έθνη, αυτά που δεν γνωρίζουν τον Θεό. Nα μη υπερβαίνει κάποιος και αδικεί τον αδελφό του σ’ αυτό το πράγμα· επειδή, ο Θεός είναι εκδικητής για όλα αυτά, όπως και σας προείπαμε, και βεβαιώσαμε με μαρτυρίες. Δεδομένου ότι, ο Θεός δεν μας κάλεσε σε ακαθαρσία, αλλά σε αγιασμό.

• ΖΕΙΤΕ ΚΑΘΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 5:3)

Mάλιστα, πορνεία και κάθε ακαθαρσία ή πλεονεξία ούτε να ονομάζεται ανάμεσά σας, όπως πρέπει σε αγίους·

• ΖΕΙΤΕ ΣΑΝ ΠΑΙΔΙΑ ΦΩΤΟΣ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 5:8)

Eπειδή, κάποτε ήσασταν σκοτάδι, τώρα όμως είστε φως εν Kυρίω· να περπατάτε ως παιδιά τού φωτός· 

• ΚΡΑΤΑ ΚΑΘΑΡΗ ΤΗΝ “ΚΑΡΔΙΑ” ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΟ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 3:15)

αλλά, «να αγιάσετε τον Kύριο τον Θεό» μέσα στις καρδιές σας· και να είστε πάντοτε έτοιμοι σε απολογία με πραότητα και φόβο, προς καθέναν που ζητάει από σας λόγο για την ελπίδα που είναι μέσα σας· 

• ΝΑ ΔΕΧΕΣΑΙ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:2)

εκλεκτούς, σύμφωνα με την πρόγνωση του Πατέρα Θεού, με τον αγιασμό τού Πνεύματος, σε υπακοή και ραντισμό τού αίματος του Iησού Xριστού· είθε χάρη και ειρήνη να πληθύνει σε σας.

• ΕΧΕΙΣ ΑΓΙΑΣΤΕΙ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. ΜΕΙΝΕ ΚΑΘΑΡΟΣ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 13:12, 9:14, 1 ΙΩΑΝΝΗ 1:7)

Γι’ αυτό και ο Iησούς, για να αγιάσει τον λαό διαμέσου τού δικού του αίματος, έπαθε έξω από την πύλη. 

πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;

Aν, όμως, περπατάμε μέσα στο φως, όπως αυτός είναι μέσα στο φως, έχουμε κοινωνία ο ένας με τον άλλον, και το αίμα τού Iησού Xριστού, του Yιού του, μας καθαρίζει από κάθε αμαρτία.

• ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΟΥ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 12:14)

Nα επιδιώκετε ειρήνη με όλους, και τον αγιασμό, χωρίς τον οποίο κανένας δεν θα δει τον Kύριο· 

• ΘΑ ΣΩΘΕΙΣ ΑΝ ΜΕΙΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ, ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 2:15)

όμως, θα σωθεί διαμέσου τής τεκνογονίας, αν μείνουν στην πίστη και αγάπη και αγιασμό με σωφροσύνη.

• Ο ΘΕΟΣ ΣΕ ΔΙΑΛΕΞΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΑΓΙΑΣΕΙ. (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 2:13)

Eμείς, όμως, οφείλουμε πάντοτε να ευχαριστούμε τον Θεό για σας, αδελφοί αγαπημένοι από τον Kύριο, ότι ο Θεός σάς έκλεξε εξαρχής προς σωτηρίαν διαμέσου τού αγιασμού τού Πνεύματος, και της πίστης τής αλήθειας· 

• Ο ΘΕΟΣ ΣΕ ΚΑΛΕΣΕ ΠΡΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:7)

Δεδομένου ότι, ο Θεός δεν μας κάλεσε σε ακαθαρσία, αλλά σε αγιασμό. 

• ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΑΓΙΟ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:4)

να ξέρει κάθε ένας από σας να κρατάει το δικό του σκεύος σε αγιασμό και τιμή· 

• ΕΙΝΑΙ ΘΕΛΗΜΑ ΘΕΟΥ Ο ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΟΥ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3)

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·  

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ, ΦΥΣΙΚΑ ΚΑ ΣΕΝΑ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙΣ Σ’ ΑΥΤΗ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 5:26)

για να την αγιάσει, αφού την καθάρισε με το λουτρό τού νερού διαμέσου τού λόγου· 

• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΕΘΑΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙΣ, ΝΑ ΑΓΙΑΣΤΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΤΡΩΘΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 1:30)

Aλλά, εσείς είστε απ’ αυτόν εν Xριστώ Iησού, που έγινε σε μας σοφία από τον Θεό, και δικαιοσύνη και αγιασμός και απολύτρωση