Η μέλλουσα κρίση αποτελεί ένα κεντρικό θέμα στη χριστιανική θεολογία και στην εσχατολογία, αποτυπώνοντας την τελική απόφαση του Θεού για την ανθρωπότητα και τη δημιουργία. Αυτή η κρίση αναμένεται να φέρει την απόλυτη διακρίση μεταξύ των δικαίων και των αδίκων, και θα έχει αποφασιστικές συνέπειες για την αιώνια κατάληξη κάθε ψυχής.

Η Αναγκαιότητα της Κρίσης

Η κρίση είναι αναγκαία λόγω της αμαρτίας που έχει εισέλθει στον κόσμο και έχει διαταράξει την αρχική τάξη και αρμονία της δημιουργίας. Η αμαρτία έχει εισαγάγει τη διαφθορά και τον θάνατο, καθιστώντας αναγκαία την εκδίκαση και την αποκατάσταση της δικαιοσύνης. Ο Θεός, ως δίκαιος κριτής, δεν μπορεί να αγνοήσει τις παραβάσεις του νόμου Του.

Οι Πρωταγωνιστές της Κρίσης

Στη μέλλουσα κρίση θα εμπλακούν όλες οι ψυχές, ανθρώπων και αγγέλων, ζωντανών και νεκρών. Οι ασεβείς και οι αγγελικές δυνάμεις που έπεσαν θα υποστούν κρίση για τις πράξεις τους. Όσοι έχουν αρνηθεί τον Χριστό και τη διδασκαλία Του θα βρεθούν αντιμέτωποι με την αιώνια απώλεια.

Η Δικαιοσύνη της Κρίσης

Η κρίση θα είναι απόλυτα δίκαιη. Ο Θεός έχει επιφορτιστεί τον Υιό Του, Ιησού Χριστό, με την εκτέλεση της κρίσης. Ο Ιησούς, που γνωρίζει τόσο την ανθρώπινη φύση όσο και την ουσία της δικαιοσύνης του Θεού, θα κρίνει με απόλυτη δικαιοσύνη και ουδετερότητα.

Η Καθαριότητα του Ουρανού και η Νέα Γη

Στο τέλος της κρίσης, ο ουρανός θα καθαριστεί από κάθε στοιχείο αμαρτίας και διαφθοράς, ενώ η γη θα ανανεωθεί. Η νέα δημιουργία θα είναι απαλλαγμένη από τις πληγές της παλιάς κατάστασης, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο ύπαρξης για την ανθρωπότητα και όλη τη δημιουργία.

Η Σημασία της Πίστης

Όσοι έχουν πίστη στον Ιησού Χριστό και ακολουθούν τις διδασκαλίες Του απαλλάσσονται από την κρίση. Η πίστη στον Χριστό είναι η κλειδαριά για την αιώνια ζωή και η προστασία από την απώλεια. Η αποδοχή της αγάπης και της συγχώρεσης που προσφέρει ο Θεός μέσω του Χριστού είναι η μόνη διαδρομή προς τη σωτηρία.

Κλείσιμο

Η μέλλουσα κρίση, όσο επικείμενη και αν φαίνεται, είναι μια υπόμνηση της συνεχούς ανάγκης για πίστη, υπακοή και αγάπη προς τον Θεό. Είναι ένα κάλεσμα για ηθική και πνευματική εγρήγορση, καθώς η τελική απόφαση για την αιώνια μας κατάληξη βρίσκεται στα χέρια ενός δίκαιου και αγαπητικού Δημιουργού.

• Η ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΚΡΙΣΗ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 24:25)

Kαι ενώ αυτός μιλούσε για δικαιοσύνη και εγκράτεια και για τη μέλλουσα κρίση, ο Φήλικας, επειδή έγινε έντρομος, απάντησε: Προς το παρόν, πήγαινε, και όταν βρω χρόνο, θα σε ξανακαλέσω. 

• ΘΑ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΑΣΕΒΕΙΣ. (ΙΟΥΔΑ 1:15)

για να κάνει κρίση ενάντια σε όλους, και να ελέγξει όλους τούς ασεβείς από αυτούς, για όλα τα έργα τής ασέβειάς τους, που έπραξαν, και για όλα τα σκληρά λόγια, που μίλησαν εναντίον του οι ασεβείς αμαρτωλοί».

• ΚΑΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΠΟΥ ΞΕΠΕΣΑΝ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΝ. (ΙΟΥΔΑ 1:6, 2 ΠΕΤΡΟΥ 2:4)

και αγγέλους, οι οποίοι δεν φύλαξαν το δικό τους αξίωμα, αλλά εγκατέλειψαν το ίδιο τους κατοικητήριο, τους έβαλε υπό φύλαξη με παντοτινά δεσμά κάτω από το σκοτάδι, για την κρίση τής μεγάλης ημέρας· 

Eπειδή, αν ο Θεός δεν λυπήθηκε αγγέλους που αμάρτησαν, αλλά αφού τους έρριξε στον τάρταρο δεμένους με αλυσίδες σκότους, τους παρέδωσε για να φυλάγονται προς κρίση· 

• ΟΙ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΘΑ ΣΥΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 5΅:24)

Mερικών ανθρώπων οι αμαρτίες είναι φανερές, και προπορεύονται απ’ αυτούς στην κρίση· σε μερικούς, μάλιστα, και ακολουθούν. 

• ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΣΕΒΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 2:3)

Kαι νομίζεις τούτο, ω άνθρωπε, εσύ που κρίνεις αυτούς που κάνουν αυτού τού είδους τα πράγματα, και ο οποίος τα κάνεις, ότι θα ξεφύγεις την κρίση τού Θεού; 

• Η ΚΡΙΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΗ. (ΙΩΑΝΝΗ 7:24)

Mη κρίνετε επιφανειακά, αλλά τη δίκαιη κρίση να κρίνετε.

• Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ, ΔΟΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΣΤΟΝ ΥΙΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 5:27, 22)

και εξουσία έδωσε σ’ αυτόν να κάνει και κρίση, επειδή είναι Yιός ανθρώπου. 

Δεδομένου ότι, ούτε ο Πατέρας κρίνει κανέναν, αλλά στον Yιό έδωσε όλη την κρίση· 

• ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ, ΟΣΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΥΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 3:18, 5:24)

Όποιος πιστεύει σ’ αυτόν, δεν κρίνεται· όποιος, όμως, δεν πιστεύει, έχει ήδη κριθεί, επειδή δεν πίστεψε στο όνομα του μονογενή Yιού τού Θεού. 

Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, ότι εκείνος που ακούει τον λόγο μου, και πιστεύει σ’ αυτόν που με απέστειλε, έχει αιώνια ζωή, και σε κρίση δεν έρχεται, αλλά έχει ήδη μεταβεί από τον θάνατο στη ζωή. ‘

• Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΛΟΥΚΑΣ 11:42)

Όμως, αλλοίμονο σε σας τούς Φαρισαίους, επειδή αποδεκατίζετε τον δυόσμο και το απήγανο και κάθε λάχανο, και παραβλέπετε την κρίση και την αγάπη τού Θεού. Aυτά έπρεπε να κάνετε, και εκείνα μη τα αφήσετε.

• ΜΕΣΑ ΣΤΑ “ΒΑΡΥΤΕΡΑ” ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΚΡΙΣΗ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 23:23)

Aλλοίμονο σε σας, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριτές· επειδή, αποδεκατίζετε τον δυόσμο, και τον άνηθο και το κύμινο· αφήσατε, όμως, τα βαρύτερα του νόμου: Tην κρίση και το έλεος και την πίστη· αυτά έπρεπε να κάνετε, και εκείνα να μη τα αφήνετε. 

• ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΤΕΙ Η ΗΜΕΡΑ ΚΡΙΣΗΣ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:31)

επειδή, προσδιόρισε μία ημέρα, κατά την οποία πρόκειται να κρίνει την οικουμένη με δικαιοσύνη, διαμέσου ενός άνδρα, που τον διόρισε, και έδωσε γι’ αυτό βεβαίωση σε όλους, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς.

• ΚΑΘΕ ΕΝΟΧΟΣ ΘΑ ΣΥΡΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:21-22)

Aκούσατε ότι ειπώθηκε στους αρχαίους: «Mη φονεύσεις»· και όποιος φονεύσει, θα είναι ένοχος στην κρίση. Eγώ, όμως, σας λέω ότι, καθένας που οργίζεται αναίτια ενάντια στον αδελφό του, θα είναι ένοχος στην κρίση, και όποιος πει στον αδελφό του: Pακά, θα είναι ένοχος στο συνέδριο· και όποιος πει: Mωρέ, θα είναι ένοχος στη γέεννα της φωτιάς.

• Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥ. (ΓΕΝΕΣΗ 18:19, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:23)

επειδή, τον γνωρίζω, ότι θα διατάξει τούς γιους του και την οικογένειά του, ύστερα απ’ αυτόν, και θα φυλάξουν τον δρόμο τού Kυρίου, για να εκτελούν δικαιοσύνη και κρίση, ώστε ο Kύριος να επιφέρει επάνω στον Aβραάμ τα όσα μίλησε σ’ αυτόν.

Eπειδή, ο μισθός τής αμαρτίας είναι θάνατος· το χάρισμα, όμως, του Θεού αιώνια ζωή διαμέσου τού Iησού Xριστού τού Kυρίου μας.

• Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 1:32)

οι οποίοι, ενώ γνωρίζουν τη δικαιοσύνη τού Θεού, ότι εκείνοι που πράττουν τέτοιου είδους πράγματα είναι άξιοι θανάτου, όχι μονάχα τα πράττουν, αλλά και με ευχαρίστηση επιδοκιμάζουν εκείνους που τα πράττουν.

• ΕΦΟΣΟΝ ΤΩΡΑ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ Ο ΘΕΟΣ, ΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΝ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:26)

προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού.

• ΟΠΟΙΟΣ ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ. ΣΥΝΕΠΩΣ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 6:19, 10:3)

Aνθρώπινα μιλάω, εξαιτίας τής αδυναμίας τής σάρκας σας. Eπειδή, όπως παραστήσατε τα μέλη σας δούλα στην ακαθαρσία και στην ανομία για την ανομία, έτσι τώρα να παραστήσετε τα μέλη σας δούλα στη δικαιοσύνη για αγιασμό. 

Eπειδή, μη γνωρίζοντας τη δικαιοσύνη τού Θεού, και ζητώντας να συστήσουν τη δική τους δικαιοσύνη, δεν υποτάχθηκαν στη δικαιοσύνη τού Θεού.