Η πίστη στον Ιησού Χριστό δεν είναι απλώς μια θρησκευτική ενέργεια ή μια ηθική δέσμευση· είναι μια θεμελιώδης μεταμόρφωση της ύπαρξης κάποιου, μια εκλογή που γίνεται στο πλαίσιο μιας υπερφυσικής αλληλεπίδρασης με τον δημιουργό του σύμπαντος. Όταν ο Ιησούς λέει, «Εγώ σας εξέλεξα εκ του κόσμου», αναδεικνύει μια συγκλονιστική αλήθεια: ότι αυτός που αποδέχεται το κάλεσμά Του δεν είναι απλώς μέλος μιας θρησκευτικής κοινότητας αλλά γίνεται μέρος μιας εκλεκτής ομάδας, η οποία έχει κληθεί να ζήσει με βάση άλλα πρότυπα, υψηλότερα από τα επίγεια και συμβατικά.

Η Εκλογή από τον Χριστό

Όταν ο Χριστός αναφέρεται στην εκλογή «εκ του κόσμου», δεν εννοεί απλώς μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στους πιστούς και τους μη πιστούς. Αντικατοπτρίζει μια βαθύτερη διαδικασία όπου οι πιστοί καλούνται να ξεφύγουν από τις παγίδες και τις ηδονές του κόσμου αυτού. Η εκλογή δεν είναι μόνο μια θεολογική απόκρυφη έννοια αλλά μια δυναμική εμπειρία που οδηγεί στην απελευθέρωση από τις αλυσίδες της αμαρτίας και στην ελευθερία που προσφέρει η Χάρις του Θεού.

Ο Ρόλος της Πίστης

Η πίστη στον Ιησού Χριστό είναι το κλειδί για την είσοδο σε αυτή την εκλεκτή ομάδα. Αυτή η πίστη δεν είναι απλώς πιστεύω στην ύπαρξη ενός Θεού ή στην ιστορικότητα ενός ανθρώπου που ονομάζεται Ιησούς. Είναι μια ζωντανή, ενεργητική σχέση με τον Θεό που γεννάει αλλαγή, μεταμόρφωση και απτή δέσμευση στα διδάγματα Του, οδηγώντας σε μια ζωή αγιασμού και αφοσίωσης.

Η Διαδικασία της Σωτηρίας

Η σωτηρία που προσφέρεται δεν είναι απλώς μια διαδικαστική εξαγνισμού των αμαρτιών. Είναι μια θεμελιώδης αναγέννηση όπου ο πιστός περνά από θάνατο σε ζωή, από σκοτάδι σε φως. Αυτό σημαίνει μια ριζική απόρριψη των προηγούμενων τρόπων και την ανάληψη ενός νέου τρόπου ζωής που συνάδει με τα διδάγματα και τις αξίες που ο Χριστός έχει ορίσει.

Η Αιώνια Ζωή

Το τελικό αποτέλεσμα της πίστης στον Χριστό και της εκλογής από Αυτόν δεν είναι μόνο η σωτηρία από την καταδίκη αλλά η είσοδος στην αιώνια ζωή, ένα κατάσταση ύπαρξης όπου ο πιστός θα συνυπάρχει με τον Θεό. Αυτή η αιώνια ζωή δεν είναι μόνο μια ατελείωτη διάρκεια ζωής αλλά μια ποιότητα ζωής που είναι γεμάτη από την παρουσία και τη δύναμη του Θεού.

Η κλήση «Εγώ σας εξέλεξα εκ του κόσμου» είναι μια πρόσκληση για μια ζωή που είναι ριζικά διαφορετική από την κοινωνικά αποδεκτή ή την ευρύτερα προβεβλημένη ζωή. Είναι μια ζωή που διαμορφώνεται από τις αξίες του Θεού, μια ζωή που ζει στο φως της αλήθειας του Χριστού και επιδιώκει την αιωνιότητα με σιγουριά και ελπίδα.

• ΕΓΩ ΣΑΣ ΕΞΕΛΕΞΑ ΕΚ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. (ΙΩΑΝΝΗ 15:19)

Aν ήσασταν από τον κόσμο, ο κόσμος θα αγαπούσε το δικό του· επειδή, όμως, δεν είστε από τον κόσμο, αλλά εγώ σας διάλεξα από τον κόσμο, γι’ αυτό ο κόσμος σάς μισεί. 

• ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΤΑ ΙΧΝΗ ΜΟΥ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:21, ΙΩΑΝΝΗ 13:15)

Δεδομένου ότι, σε τούτο προσκληθήκατε, επειδή και ο Xριστός έπαθε για χάρη σας, αφήνοντας παράδειγμα σε σας, για να ακολουθήσετε τα ίχνη του· 

Eπειδή, παράδειγμα έδωσα σε σας, για να κάνετε και εσείς, όπως εγώ έκανα σε σας. 

• ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:12, 2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 4:7)

Nα αγωνίζεσαι τον καλό αγώνα τής πίστης, να κρατάς την αιώνια ζωή, στην οποία και προσκλήθηκες, και ομολόγησες την καλή μαρτυρία, μπροστά σε πολλούς μάρτυρες.

Tον αγώνα τον καλό αγωνίστηκα, τον δρόμο τελείωσα, την πίστη διατήρησα· 

• ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΔΙΣΕΤΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3)

Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία· 

• ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΣΩΣΩ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 2:40, ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:8, 2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:9, ΤΙΤΟΣ 3:5)

Kαι με άλλα πολλά λόγια έδινε μαρτυρία και πρότρεπε, λέγοντας: Σωθείτε από τούτη τη διεστραμμένη γενεά.

Eπειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου τής πίστης· και αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού· 

ο οποίος μάς έσωσε, και μας κάλεσε με άγια κλήση, όχι σύμφωνα με τα έργα μας, αλλά σύμφωνα με τη δική του πρόθεση και χάρη, που δόθηκε σε μας εν Xριστώ Iησού προαιώνια, ‘

όχι από έργα δικαιοσύνης, που εμείς πράξαμε, αλλά σύμφωνα με το έλεός του μας έσωσε, διαμέσου λουτρού παλιγγενεσίας και ανακαίνισης του Aγίου Πνεύματος, 

• ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΔΙΚΑΙΩΣΕΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΘΕΟΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:24-26, 5:1)

ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Iησού Xριστό· τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου τής πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού· προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού.

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

• ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΘΕΟ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)

Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.

• ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΑΓΙΑΣΩ. (ΙΟΥΔΑ 1:1, ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:10, 1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 6:11)

O IOYΔAΣ, δούλος τού Iησού Xριστού, αδελφός δε τού Iακώβου, προς τους καλεσμένους, τους αγιασμένους από τον Θεό Πατέρα, και διατηρημένους από τον Iησού Xριστό· 

Mε το οποίο θέλημα είμαστε αγιασμένοι διαμέσου τής προσφοράς τού σώματος του Iησού Xριστού, που έγινε μία φορά για πάντα.

Kαι μερικοί υπήρξατε τέτοιοι· αλλά λουστήκατε, αλλά αγιαστήκατε, αλλά δικαιωθήκατε, στο όνομα του Kυρίου Iησού, και με το Πνεύμα τού Θεού μας.

• ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΘΕΟΣ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 1:5, ΙΩΑΝΝΗ 1:12-13, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:1-2)

αφού μας προόρισε σε υιοθεσία διαμέσου τού Iησού Xριστού στον εαυτό του, σύμφωνα με την ευδοκία τού θελήματός του, 

Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.

Δέστε τι είδους αγάπη έδωσε σε μας ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά τού Θεού. Γι’ αυτό ο κόσμος δεν μας γνωρίζει, επειδή δεν γνώρισε αυτόν. Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι.

• ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΟΥ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 2:47, 20:28)

δοξολογώντας τον Θεό, και βρίσκοντας χάρη μπροστά σε ολόκληρο τον λαό. Kαι ο Kύριος πρόσθετε καθημερινά στην εκκλησία εκείνους που σώζονταν.

Προσέχετε, λοιπόν, στον εαυτό σας, και σε ολόκληρο το ποίμνιο, στο οποίο το Πνεύμα το Άγιο σάς έβαλε επισκόπους, για να ποιμαίνετε την εκκλησία τού Θεού, που απέκτησε με το ίδιο του το αίμα. 

• ΕΠΕΙΔΗ ΣΑΣ ΑΓΑΠΑ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΘΕΟΣ, ΔΙΟΤΙ ΜΕ ΠΙΣΤΕΨΑΤΕ. (ΙΩΑΝΝΗ 16:27)

επειδή, ο ίδιος ο Πατέρας σάς αγαπάει, για τον λόγο ότι εσείς αγαπήσατε εμένα, και πιστέψατε ότι εγώ από τον Πατέρα εξήλθα. 

• ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:3, 17:24)

Kαι αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε και εσείς, όπου είμαι εγώ. 

Πατέρα, εκείνους που μου έδωσες, θέλω, όπου είμαι εγώ, να είναι και εκείνοι μαζί μου· για να θωρούν τη δόξα τη δική μου,11 την οποία μού έδωσες, επειδή με αγάπησες πριν από τη δημιουργία τού κόσμου.

• ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:5, 1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 2:9)

Kαι αυτός που κάθεται επάνω στον θρόνο είπε: Προσέξτε, κάνω καινούργια τα πάντα. Kαι μου λέει: Γράψε· επειδή, αυτά τα λόγια είναι αληθινά και πιστά. 

αλλά, καθώς είναι γραμμένο: «Eκείνα που μάτι δεν είδε, και αυτί δεν άκουσε, και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβηκαν, τα οποία ο Θεός ετοίμασε γι’ αυτούς που τον αγαπούν». 

• ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΣΑΣ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:8, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 22:4, 1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3)

Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.

Kαι θα δουν το πρόσωπό του, και το όνομά του θα είναι επάνω στα μέτωπά τους. 

Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι. Kαι καθένας που έχει αυτή την ελπίδα επάνω σ’ αυτόν, αγνίζει τον εαυτό του, όπως εκείνος είναι αγνός.