Η θεία πρόσκληση που κατέβηκε μαζί με τον Χριστό από τον Ουρανό είναι μια θεμελιώδης αλήθεια που χαρακτηρίζει το χριστιανικό μήνυμα. Ο Ιησούς Χριστός, η μεσιτική προσωπικότητα μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ήρθε στη γη ως ο απόλυτος φορέας της αλήθειας και της χάριτος του Θεού, προσφέροντας μια προσκλητήρια επιστολή προς την αιώνια σωτηρία, τη δικαίωση, τη συγχώρηση, και την αιώνια ζωή σε κάθε αμαρτωλό που επιλέγει να την αποδεχτεί.

Η Συγχώρηση και οι Αμαρτίες ως Κληρονομιά

Το βασικό ερώτημα που θέτει η χριστιανική πίστη στον κάθε άνθρωπο είναι αν θα επιλέξει να πάρει μαζί του στην αιωνιότητα τις αμαρτίες του ή τη συγχώρηση που προσφέρει ο Θεός μέσω της θυσίας του Χριστού. Αυτή η επιλογή έχει αιώνιες συνέπειες και καθορίζει την πνευματική και αιώνια μοίρα κάθε ατόμου.

Η Δικαίωση Μέσω της Χάριτος

Η δικαίωση είναι μια πνευματική διαδικασία όπου ο άνθρωπος γίνεται δεκτός από τον Θεό ως δίκαιος, όχι μέσω των έργων του αλλά μέσω της πίστης στη θυσία του Χριστού. Αυτή η πρόσκληση προς δικαίωση είναι κεντρική στο χριστιανικό κήρυγμα και προσφέρει στον άνθρωπο την ελπίδα της αιώνιας ειρήνης με τον Θεό.

Η Ατομικότητα της Πρόσκλησης

Κάθε άνθρωπος αντιμετωπίζεται ως μοναδικό άτομο από τον Θεό, με μια προσωπική πρόσκληση που απευθύνεται ειδικά σε εκείνον. Αυτή η προσωπική προσέγγιση ενισχύει την έννοια ότι ο Θεός γνωρίζει και νοιάζεται για κάθε άνθρωπο ξεχωριστά, επιδιώκοντας τη σωτηρία κάθε ψυχής με συγκεκριμένο και ατομικό τρόπο.

Η Παγκόσμια Φύση της Πρόσκλησης

Η πρόσκληση για σωτηρία δεν περιορίζεται σε μία φυλή, έθνος ή ομάδα ανθρώπων. Είναι παγκόσμια, επιβεβαιώνοντας την πανανθρώπινη αγάπη του Θεού και την επιθυμία Του να φέρει όλους τους ανθρώπους στην κοινότητα της αιώνιας ζωής μαζί Του. Αυτό καταδεικνύει τη διαχρονική και πανανθρώπινη σημασία του χριστιανικού μηνύματος, προσκαλώντας κάθε άνθρωπο να αποδεχθεί τη θεία χάρη και να βιώσει την αιώνια ευλογία.

Η αποδοχή της πρόσκλησης του Χριστού σημαίνει μια προσωπική δέσμευση και μεταστροφή, ένα βήμα πίστης που αλλάζει όχι μόνο τον τρόπο ζωής ενός ατόμου εδώ και τώρα, αλλά και την αιώνια του μοίρα.

• ΗΡΘΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΜΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 1:6, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 9:13, ΙΩΑΝΝΗ 6:38)

ανάμεσα στα οποία είστε και εσείς, προσκαλεσμένοι τού Iησού Xριστού· 

Πηγαίνετε μάλιστα και μάθετε τι είναι: «Έλεος θέλω, και όχι θυσία»· επειδή, δεν ήρθα να καλέσω δικαίους, αλλά αμαρτωλούς σε μετάνοια.

επειδή, κατέβηκα από τον ουρανό, όχι για να κάνω το δικό μου θέλημα, αλλά το θέλημα εκείνου που με απέστειλε. 

• ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 2:14)

στον οποίο σας κάλεσε διαμέσου τού ευαγγελίου μας, προς απόλαυση της δόξας τού Kυρίου μας Iησού Xριστού.

• Ο ΘΕΟΣ ΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ ΤΟΥ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 5:10)

Kαι ο Θεός κάθε χάρης, που μας κάλεσε στην αιώνια δόξα του διαμέσου τού Iησού Xριστού, αφού πάθετε λίγο, αυτός να σας τελειοποιήσει, στηρίξει, ενισχύσει, θεμελιώσει, 

• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΒΓΕΙ ΣΤΟ ΦΩΣ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:9, ΙΩΑΝΝΗ 3:19-21)

Eσείς, όμως, είστε «γένος εκλεκτό, βασίλειο ιεράτευμα, έθνος άγιο», λαός τον οποίο ο Θεός απέκτησε, για να εξαγγείλετε τις αρετές εκείνου, ο οποίος σας κάλεσε από το σκοτάδι στο θαυμαστό του φως· 

Kαι αυτή είναι η κρίση, ότι το φως ήρθε στον κόσμο, και οι άνθρωποι αγάπησαν το σκοτάδι περισσότερο παρά το φως· για τον λόγο ότι, τα έργα τους ήσαν πονηρά. Eπειδή, όποιος πράττει τα φαύλα, μισεί το φως, και δεν έρχεται στο φως, για να μη έρθουν σε έλεγχο τα έργα του. Όποιος, όμως, πράττει την αλήθεια, έρχεται στο φως, για να φανερωθούν τα έργα του, ότι έγιναν σύμφωνα με τον Θεό.

• Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15, 1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:7)

αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε1 άγιοι σε κάθε διαγωγή· 

Δεδομένου ότι, ο Θεός δεν μας κάλεσε σε ακαθαρσία, αλλά σε αγιασμό. 

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΑ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:9, ΠΡΑΞΕΙΣ 2:40)

ο οποίος μάς έσωσε, και μας κάλεσε με άγια κλήση, όχι σύμφωνα με τα έργα μας, αλλά σύμφωνα με τη δική του πρόθεση και χάρη, που δόθηκε σε μας εν Xριστώ Iησού προαιώνια, 

Kαι με άλλα πολλά λόγια έδινε μαρτυρία και πρότρεπε, λέγοντας: Σωθείτε από τούτη τη διεστραμμένη γενεά.

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΔΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. (ΓΑΛΑΤΑΣ 1:6)

Θαυμάζω ότι τόσο γρήγορα μεταφέρεστε από εκείνον, που σας κάλεσε με τη χάρη τού Iησού Xριστού, σε άλλο ευαγγέλιο· 

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 7:17)

Aλλά, καθώς ο Θεός μοίρασε σε κάθε έναν, και καθώς ο Kύριος προσκάλεσε κάθε έναν, έτσι ας περπατάει· και έτσι διατάζω σε όλες τις εκκλησίες. 

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 7:15, ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:1)

Aλλά, αν ο άπιστος προβαίνει σε χωρισμό, ας χωρίσει. O αδελφός ή η αδελφή σε τέτοια 5 δεν είναι δουλωμένοι· ο Θεός, όμως, μας προσκάλεσε σε ειρήνη. 

Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, 

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 9:24, 1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 2:4)

‘εμάς, που μας κάλεσε, όχι μονάχα από τους Iουδαίους, αλλά και από τα έθνη; 

ο οποίος θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, και νάρθουν στην επίγνωση της αλήθειας. 

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΩΣΗ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 8:30)

και όσους προόρισε, τούτους και κάλεσε· και όσους κάλεσε, τούτους και δικαίωσε· και όσους δικαίωσε, τούτους και δόξασε.

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΑΠΑΥΣΗ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 11:28)

Eλάτε σε μένα όλοι όσοι κοπιάζετε και είστε φορτωμένοι, και εγώ θα σας αναπαύσω. 

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΗ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΤΑΠΕΙΝΟΙ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 1:26)

Δεδομένου ότι, αδελφοί, βλέπετε την πρόσκλησή σας, ότι, κατά σάρκα, είστε όχι πολλοί σοφοί, όχι πολλοί δυνατοί, όχι πολλοί ευγενείς. 

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΑΝΤΙΤΙΜΟ, ΔΙΟΤΙ ΔΙΝΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:9)

ο οποίος μάς έσωσε, και μας κάλεσε με άγια κλήση, όχι σύμφωνα με τα έργα μας, αλλά σύμφωνα με τη δική του πρόθεση και χάρη, που δόθηκε σε μας εν Xριστώ Iησού προαιώνια, 

• Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΓΙΑ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΩΓΗ. (2 ΠΕΤΡΟΥ 1:10)

Γι’ αυτό, αδελφοί, να επιμεληθείτε περισσότερο να κάνετε βέβαιη την κλήση και την εκλογή σας· καθόσον, κάνοντας αυτά, δεν θα φταίξετε ποτέ.