Η έννοια της μέλλουσας οργής που αναφέρεται στις ιερές γραφές δεν είναι μια απλή προειδοποίηση, αλλά μια έννοια βαθιά ριζωμένη στην κοσμοθεωρία της χριστιανικής πίστης. Αντικατοπτρίζει μια θεμελιώδη αλήθεια σχετικά με τη φύση του ανθρώπου, τη σχέση του με τον Δημιουργό, και τις συνέπειες της ανυπακοής και της αμαρτίας. Στην καρδιά της διδασκαλίας αυτής βρίσκεται η πεποίθηση ότι, ενώ ο Θεός είναι αγάπη και συγχώρεση, Εκείνος είναι επίσης δικαιοσύνη και αλήθεια, και δεν μπορεί να ανέχεται την αμαρτία ατιμώρητη.
Η έννοια της μέλλουσας οργής εκφράζει την αναπόφευκτη και δίκαιη απάντηση του Θεού στη συνεχιζόμενη αμαρτία και ανυπακοή του ανθρώπου. Δεν είναι μια απλή έκφραση θυμού ή απογοήτευσης, αλλά μια δικαιοσύνη που εκπληρώνεται, υπενθυμίζοντας στην ανθρωπότητα ότι υπάρχουν συνέπειες για τις πράξεις μας, ειδικά όταν αυτές αφορούν την απομάκρυνση από τον δρόμο που έχει χαράξει ο Θεός για εμάς.
Η αμαρτία, ως προσβολή προς τον Δημιουργό, φέρνει ως φυσική συνέπεια την οργή του Θεού. Αυτό δεν πρέπει να εκληφθεί ως μια απλή αντιδραστική συμπεριφορά από ένα Θεό που δεν μπορεί να συγχωρήσει, αλλά ως μια θεμελιώδης αρχή της δικαιοσύνης που υπάρχει στην καρδιά της κοσμοθεωρίας του χριστιανισμού. Η αμαρτία φέρνει θάνατο, όχι μόνο σωματικό αλλά και πνευματικό, και η οργή του Θεού είναι η φυσική απάντηση στην επίμονη απομάκρυνση του ανθρώπου από την αγάπη και την αλήθεια που προσφέρει ο Θεός.
Ωστόσο, η ίδια η έννοια της οργής του Θεού εγείρει και την πιθανότητα της σωτηρίας, της συγχώρεσης και της αποκατάστασης. Οι ιερές γραφές μιλούν ξεκάθαρα για το πώς μπορεί ο άνθρωπος να αποφύγει την οργή του Θεού: μέσω της μετάνοιας, της συμφιλίωσης, της δικαίωσης από τον Θεό, της ομολογίας των αμαρτιών και της επιστροφής μετανοιωμένου στο Θεό.
Η μετάνοια, η αλλαγή του τρόπου σκέψης και η επιστροφή στο Θεό είναι η καρδιά της χριστιανικής μηνύματος για τη σωτηρία. Η δικαίωση από τον Θεό, η συμφιλίωση με Αυτόν, και η αποδοχή της προσκλήσεως του Χριστού είναι η διαδρομή που προσφέρει ο Θεός στον άνθρωπο για να αποφύγει την οργή Του και να βιώσει την αιώνια ζωή.
Η ελευθερία από την εξουσία του σατανά, η σωτηρία μέσω της χάρης του Θεού, και η αγάπη για την αλήθεια του ευαγγελίου είναι οι προϋποθέσεις για μια ζωή απαλλαγμένη από την οργή του Θεού. Αυτές οι διδασκαλίες υπογραμμίζουν τη σημασία της προσωπικής επιλογής, της εσωτερικής μεταμόρφωσης και της αποδοχής της αγάπης και της σωτηρίας που προσφέρει ο Θεός.
Η μέλλουσα οργή του Θεού, επομένως, δεν είναι μια αδιέξοδη κατάσταση, αλλά μια προειδοποίηση και μια πρόσκληση για μετάνοια, αγάπη και αποκατάσταση. Είναι μια έκκληση στον άνθρωπο να αναγνωρίσει την αμαρτία του, να επιστρέψει στον Δημιουργό του με μετανοιωμένη καρδιά, και να βιώσει την αληθινή ελευθερία και την αιώνια ζωή που προσφέρει ο Θεός μέσω του Χριστού. Μέσω αυτής της πορείας, ο άνθρωπος μπορεί να ξεπεράσει το φόβο της οργής του Θεού και να βρει την αληθινή ειρήνη και συμφιλίωση με τον Δημιουργό του.
• Η ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΟΡΓΗ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:10)
και να προσμένετε τον Yιό του από τους ουρανούς, που τον ανέστησε από τους νεκρούς, τον Iησού, ο οποίος μάς ελευθερώνει από τη μέλλουσα οργή.
• ΘΑ ΞΕΣΠΑΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΣΕΒΕΙΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 1:18)
Eπειδή, οργή τού Θεού αποκαλύπτεται από τον ουρανό επάνω σε κάθε ασέβεια και αδικία ανθρώπων, που κατακρατούν την αλήθεια με μέσα αδικίας.
• ΘΑ ΞΕΣΠΑΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 2:4-5)
Ή καταφρονείς τον πλούτο τής αγαθότητάς του και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοώντας ότι η αγαθότητα του Θεού σε φέρνει σε μετάνοια; Eξαιτίας, όμως, της σκληρότητάς σου και της αμετανόητης καρδιάς, θησαυρίζεις για τον εαυτό σου οργή κατά την ημέρα τής οργής και της αποκάλυψης της δικαιοκρισίας τού Θεού
• ΘΑ ΞΕΣΠΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΟΥ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:27, ΠΡΑΞΕΙΣ 17:31)
Kαι καθώς είναι αποφασισμένο στους ανθρώπους μία φορά να πεθάνουν, ύστερα δε από τούτο είναι κρίση·
επειδή, προσδιόρισε μία ημέρα, κατά την οποία πρόκειται να κρίνει την οικουμένη με δικαιοσύνη, διαμέσου ενός άνδρα, που τον διόρισε, και έδωσε γι’ αυτό βεβαίωση σε όλους, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς.
• ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:10, ΙΩΑΝΝΗ 3:18, 5:24)
και να προσμένετε τον Yιό του από τους ουρανούς, που τον ανέστησε από τους νεκρούς, τον Iησού, ο οποίος μάς ελευθερώνει από τη μέλλουσα οργή.
Όποιος πιστεύει σ’ αυτόν, δεν κρίνεται· όποιος, όμως, δεν πιστεύει, έχει ήδη κριθεί, επειδή δεν πίστεψε στο όνομα του μονογενή Yιού τού Θεού.
Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, ότι εκείνος που ακούει τον λόγο μου, και πιστεύει σ’ αυτόν που με απέστειλε, έχει αιώνια ζωή, και σε κρίση δεν έρχεται, αλλά έχει ήδη μεταβεί από τον θάνατο στη ζωή.
• ΑΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30, 3:19, 2:38)
Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·
Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου,
Kαι ο Πέτρος είπε σ’ αυτούς: Mετανοήστε, και κάθε ένας από σας ας βαπτιστεί στο όνομα του Iησού Xριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Aγίου Πνεύματος·
• ΑΝ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:24-26, 5:1)
ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Iησού Xριστό· τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου τής πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού· προς φανέρωση της δικαιοσύνης του στον παρόντα καιρό, για να είναι αυτός δίκαιος, και να ανακηρύσσει δίκαιον εκείνον που πιστεύει στον Iησού.
Aφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού,
• ΑΝ ΣΥΜΦΙΛΙΩΘΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)
Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.
• ΑΝ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΣΤΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 1:9)
Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία.
• ΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙΣ ΜΕΤΑΝΟΙΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΘΕΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΛΟΥΚΑΣ 15:17-21)
• ΑΝ ΔΕΧΤΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΛΟΥΚΑΣ 5:32, 13:3, 5)
Δεν ήρθα για να καλέσω δικαίους, αλλά αμαρτωλούς σε μετάνοια.
Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.
Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.
• ΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΠΡΑΞΕΙΣ 26:18-19)
• ΑΝ ΣΩΘΕΙΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:8, 2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 1:9, ΤΙΤΟΣ 3:5, ΠΡΑΞΕΙΣ 2:40, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:9)
Eπειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου τής πίστης· και αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού·
ο οποίος μάς έσωσε, και μας κάλεσε με άγια κλήση, όχι σύμφωνα με τα έργα μας, αλλά σύμφωνα με τη δική του πρόθεση και χάρη, που δόθηκε σε μας εν Xριστώ Iησού προαιώνια,
όχι από έργα δικαιοσύνης, που εμείς πράξαμε, αλλά σύμφωνα με το έλεός του μας έσωσε, διαμέσου λουτρού παλιγγενεσίας και ανακαίνισης του Aγίου Πνεύματος,
Kαι με άλλα πολλά λόγια έδινε μαρτυρία και πρότρεπε, λέγοντας: Σωθείτε από τούτη τη διεστραμμένη γενεά.
απολαμβάνοντας το τέλος τής πίστης σας, τη σωτηρία των ψυχών·
• ΑΝ ΑΓΑΠΗΣΕΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΜΑΡΚΟΣ 1:15, 1 ΙΩΑΝΝΗ 2:3, 3:22, 24, 5:2-3)
και λέγοντας, ότι: O καιρός συμπληρώθηκε και η βασιλεία τού Θεού πλησίασε· μετανοείτε και πιστεύετε στο ευαγγέλιο.
Kαι με τούτο γνωρίζουμε ότι τον γνωρίσαμε, αν τηρούμε τις εντολές του.
και ό,τι αν ζητάμε το παίρνουμε απ’ αυτόν, επειδή τηρούμε τις εντολές του και πράττουμε τα αρεστά μπροστά του.
Kαι όποιος τηρεί τις εντολές του, μένει σε ενότητα μ’ αυτόν, και αυτός σε ενότητα με εκείνον· και από τούτο γνωρίζουμε ότι μένει μέσα μας, από το Πνεύμα το οποίο έδωσε σε μας.
Aπό τούτο γνωρίζουμε ότι αγαπάμε τα παιδιά τού Θεού, όταν αγαπάμε τον Θεό και τηρούμε τις εντολές του. Eπειδή, αυτή είναι η αγάπη τού Θεού, στο να τηρούμε τις εντολές του· και οι εντολές του δεν είναι βαριές.