Στην καρδιά της χριστιανικής πίστης βρίσκεται η αντίληψη ότι η πίστη δεν αποτελεί μόνο ένα αφετηριακό σημείο για μια πνευματική διαδρομή, αλλά επίσης την πρόθεση για μια διαδικασία που οδηγεί σε έναν τελικό προορισμό, γεμάτο από έναν πλούτο υποσχέσεων και ευλογιών. Αυτός ο προορισμός, που ακολουθεί την πίστη, δεν είναι άλλος από την εκπλήρωση των υποσχέσεων του Θεού προς τους πιστούς, όπως αποκαλύπτεται μέσα από τα ιερά κείμενα.
Η απόλαυση της σωτηρίας της ψυχής, όπως αναφέρεται στην επιστολή του Πέτρου, είναι η πρώτη και πιο άμεση εμπειρία που ακολουθεί την αφοσίωση στην πίστη. Αυτή η σωτηρία είναι ένας δείκτης της αγάπης του Θεού και της δύναμης της θυσίας του Χριστού, η οποία εξαγοράζει τις ψυχές από την αμαρτία και τον θάνατο. Η σωτηρία αποτελεί το θεμέλιο στο οποίο χτίζεται όλη η χριστιανική ελπίδα και ο προορισμός, προσφέροντας ένα νέο ξεκίνημα και μια νέα προοπτική για την αιωνιότητα.
Το στεφάνι του Θεού, που περιγράφεται στη δεύτερη επιστολή του Τιμοθέου, είναι ένας μεταφορικός τρόπος για να περιγραφεί η ανταμοιβή που περιμένει τους πιστούς στον ουρανό. Αυτό το στεφάνι δεν είναι απλώς μια φυσική ανταμοιβή, αλλά ένα σύμβολο της αιώνιας ζωής, της δικαιοσύνης, και της νίκης πάνω στην αμαρτία και τον θάνατο. Είναι επίσης μια υπενθύμιση της δέσμευσης και της πίστης που δείχνουν οι πιστοί στη ζωή τους, περπατώντας στον δρόμο που έχει χαράξει ο Θεός για αυτούς.
Η απόλαυση της αιώνιας ζωής και η μετάβαση στον Ουρανό είναι δύο από τις πιο συναρπαστικές υποσχέσεις που δίνονται στους πιστούς. Η αιώνια ζωή δεν αναφέρεται απλώς στην ατέρμονη διάρκεια, αλλά σε μια ποιότητα ζωής που είναι κορυφαία, γεμάτη με την παρουσία και την αγάπη του Θεού. Η μετάβαση στον Ουρανό, ως τελικός προορισμός, αποτελεί την εκπλήρωση της επιθυμίας κάθε πιστού να είναι κοντά στον Θεό, να απολαύσει την ολοκλήρωση της σχέσης που άρχισε εδώ στη γη.
Η απόλαυση του προσώπου του Θεού, ο έπαινος και το “εύγε” του Θεού, καθώς και η απόδοση του μισθού, είναι περαιτέρω εκφράσεις της αναμενόμενης ευλογίας που περιμένει τους πιστούς στην αιωνιότητα. Αυτές οι υποσχέσεις υπογραμμίζουν την ιδέα ότι η αιωνιότητα με τον Θεό δεν θα είναι μόνο μια εμπειρία ευδαιμονίας και ευτυχίας, αλλά και μια επιβεβαίωση της αξίας και της σημασίας της ζωής και των επιλογών που κάνει κανείς ως πιστός.
Οι υποσχέσεις του Θεού, τα θαυμάσια του Θεού, και η απόλαυση της δόξας του Χριστού, αποτελούν μέρος της μελλοντικής κληρονομιάς για τους πιστούς. Αυτές οι εμπειρίες και ανταμοιβές υπενθυμίζουν στους πιστούς ότι η πίστη και η αφοσίωση στον Θεό δεν είναι μάταιες, αλλά οδηγούν σε μια απτή εκπλήρωση των υποσχέσεων του Θεού.
Η απολύτρωση του σώματος μέσω της ανάστασης και η κατάργηση των δακρύων, του πένθους, και του θανάτου, αντανακλούν την τελική νίκη του Θεού πάνω στις σκοτεινές δυνάμεις του κόσμου αυτού. Αυτές οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν την ολοκληρωτική νίκη της αγάπης του Θεού και της δύναμης της ανάστασης, προσφέροντας στους πιστούς μια ματιά στην αιωνιότητα όπου ο πόνος, η θλίψη και ο θάνατος θα έχουν εξαλειφθεί για πάντα.
Το τέλος της πίστεως, επομένως, δεν σηματοδοτεί ένα τέλος στην έννοια της απώλειας ή της κατάληξης, αλλά μια εκπλήρωση και μια αποκάλυψη των υποσχέσεων του Θεού. Είναι μια πρόσκληση για όλους να αγκαλιάσουν την πίστη, να ζήσουν μια ζωή αφοσίωσης και υπηρεσίας, και να αναμένουν με ελπίδα την υπόσχεση μιας αιώνιας κληρονομιάς που ξεπερνά κάθε φαντασία και κάθε προσδοκία. Η πίστη, συνεπώς, αποτελεί το θεμέλιο και την αφετηρία για μια πνευματική διαδρομή που οδηγεί σε μια αιώνια εμπειρία αγάπης, ειρήνης, και δόξας στην παρουσία του Θεού.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 1:9)
απολαμβάνοντας το τέλος τής πίστης σας, τη σωτηρία των ψυχών·
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (2 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 4:8)
τώρα, πλέον, μου απομένει το στεφάνι τής δικαιοσύνης, το οποίο ο Kύριος θα μου αποδώσει κατά την ημέρα εκείνη, ο δίκαιος κριτής· και όχι μονάχα σε μένα, αλλά και σε όλους όσους επιποθούν την επιφάνειά του.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΖΩΗΣ. (1 ΤΙΜΟΘΕΟΥ 6:19)
θησαυρίζοντας στον εαυτό τους ένα καλό θεμέλιο στο μέλλον, για να απολαύσουν την αιώνια ζωή.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ. (ΙΩΑΝΝΗ 14:2-3, 17:24)
Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. Kαι αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε και εσείς, όπου είμαι εγώ.
Πατέρα, εκείνους που μου έδωσες, θέλω, όπου είμαι εγώ, να είναι και εκείνοι μαζί μου· για να θωρούν τη δόξα τη δική μου,11 την οποία μού έδωσες, επειδή με αγάπησες πριν από τη δημιουργία τού κόσμου.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΙΩΑΝΝΗ 3:2-3, ΜΑΤΘΑΙΟΣ 5:8, ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 22:4)
Aγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά τού Θεού· και ακόμα δεν φανερώθηκε τι πρόκειται να είμαστε· γνωρίζουμε, όμως, ότι, όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι μ’ αυτόν· επειδή θα τον δούμε καθώς είναι. Kαι καθένας που έχει αυτή την ελπίδα επάνω σ’ αυτόν, αγνίζει τον εαυτό του, όπως εκείνος είναι αγνός.
Mακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.
Kαι θα δουν το πρόσωπό του, και το όνομά του θα είναι επάνω στα μέτωπά τους.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΕΠΑΙΝΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 4:5)
Ώστε, μη κρίνετε τίποτε προ καιρού, μέχρις ότου έρθει ο Kύριος· ο οποίος και θα φέρει στο φως τα κρυφά που υπάρχουν στο σκοτάδι, και θα φανερώσει τις βουλές των καρδιών· και τότε ο έπαινος θα γίνει στον κάθε έναν από τον Θεό.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ “ΕΥΓΕ” ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 25:21)
Kαι ο κύριός του είπε σ’ αυτόν: Eύγε, δούλε αγαθέ, και πιστέ· στα λίγα φάνηκες πιστός, επάνω σε πολλά θα σε καταστήσω· μπες μέσα στη χαρά τού κυρίου σου.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 22:12)
Kαι δέστε, έρχομαι γρήγορα· και ο μισθός μου είναι μαζί μου, για να αποδώσω σε κάθε έναν όπως θα είναι το έργο του.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (2 ΠΕΤΡΟΥ 3:13)
Όμως, σύμφωνα με την υπόσχεσή του, καινούργιους ουρανούς και καινούργια γη προσμένουμε, στους οποίους δικαιοσύνη κατοικεί.
• ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 2:9)
αλλά, καθώς είναι γραμμένο: «Eκείνα που μάτι δεν είδε, και αυτί δεν άκουσε, και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβηκαν, τα οποία ο Θεός ετοίμασε γι’ αυτούς που τον αγαπούν».
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΔΟΞΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. (2 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 2:14)
στον οποίο σας κάλεσε διαμέσου τού ευαγγελίου μας, προς απόλαυση της δόξας τού Kυρίου μας Iησού Xριστού.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΜΟΙΒΗ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 2:7, 17)
Όποιος έχει αυτί, ας ακούσει τι λέει το Πνεύμα προς τις εκκλησίες. Σ’ αυτόν που νικάει, θα του δώσω να φάει από το ξύλο τής ζωής, που είναι στο μέσον τού παραδείσου τού Θεού.
Όποιος έχει αυτί, ας ακούσει τι λέει το Πνεύμα προς τις εκκλησίες. Σ’ αυτόν που νικάει, θα του δώσω να φάει από το μάννα που είναι κρυμμένο, και θα του δώσω μία ψήφο λευκή, και επάνω στην ψήφο ένα νέο όνομα γραμμένο, που κανένας δεν γνωρίζει, παρά μονάχα αυτός που το παίρνει.
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΟΛΥΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ. (1 ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 15:49, 53-54)
Kαι καθώς φορέσαμε την εικόνα τού χωματένιου, θα φορέσουμε και την εικόνα του επουρανίου.
Eπειδή, πρέπει τούτο το φθαρτό να ντυθεί αφθαρσία, και τούτο το θνητό να ντυθεί αθανασία. Όταν τούτο το φθαρτό ντυθεί αφθαρσία, και τούτο το θνητό ντυθεί αθανασία, τότε θα πραγματοποιηθεί ο λόγος, που είναι γραμμένος: «Kαταβροχθίστηκε ο θάνατος με νίκη».
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΚΡΥΩΝ, ΤΟΥ ΠΕΝΘΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 21:4)
Kαι ο Θεός θα εξαλείψει κάθε δάκρυ από τα μάτια τους, και ο θάνατος δεν θα υπάρχει πλέον· ούτε πένθος ούτε κραυγή ούτε πόνος δεν θα υπάρχουν πλέον· επειδή, τα πρώτα παρήλθαν.