Στην καρδιά του χριστιανισμού βρίσκεται η πεποίθηση ότι ο Ιησούς Χριστός αποτελεί την κεντρική φιγούρα για την αιώνια σωτηρία του ανθρώπου. Η ζωή, ο θάνατος και η ανάσταση του Χριστού έχουν θέσει τις βάσεις για μια προσφορά σωτηρίας που είναι διαθέσιμη σε κάθε αμαρτωλό που προσεγγίζει τον Θεό με μετάνοια και πίστη. Η έννοια αυτή, όπως εκφράζεται στις διάφορες περικοπές της Βίβλου, δεν αποτελεί απλώς μια θεολογική διδασκαλία, αλλά μια ζωντανή πραγματικότητα που διαμορφώνει τη ζωή και την ελπίδα των πιστών στο σύγχρονο κόσμο.
Ο Ιησούς Χριστός, ως αίτιος της αιώνιας σωτηρίας, προσφέρει μια οδό διαφυγής από την ενοχή και τις συνέπειες των αμαρτιών. Αυτή η προσφορά δεν είναι αυτόματη ή ανεξάρτητη από την ανθρώπινη απόκριση. Απαιτείται μετάνοια και πίστη, μια στροφή από τις παλιές συνήθειες και τις επιθυμίες προς μια νέα ζωή σε σχέση με τον Θεό. Η μετάνοια και η πίστη δεν είναι μια μοναδική πράξη, αλλά μια διαρκής διαδικασία ανανέωσης και μεταμόρφωσης της ανθρώπινης ύπαρξης.
Η διδασκαλία της Βίβλου καλεί τους πιστούς να κηρύξουν το ευαγγέλιο, προσκαλώντας άλλους στην ίδια οδό σωτηρίας. Η ευαγγελιζόμενη προσκλητήρια αγάπη του Χριστού ξεπερνά κάθε ανθρώπινο διαχωρισμό, προσφέροντας σε κάθε άνθρωπο, ανεξαρτήτως παρελθόντος, την ευκαιρία για μια νέα αρχή. Η κλήση προς μετάνοια δεν είναι μόνο μια προειδοποίηση για τις συνέπειες της αμαρτίας, αλλά κυρίως μια πρόσκληση στην αγάπη, την αποδοχή και την κοινωνία με τον Θεό.
Η σωτηρία που προσφέρεται μέσω του Ιησού Χριστού είναι ένα δώρο της χάρης του Θεού. Δεν είναι κάτι που μπορεί να κερδηθεί μέσω ανθρώπινων έργων ή προσπαθειών, αλλά είναι μια ελεύθερη προσφορά από τον Θεό σε όσους πιστεύουν. Αυτό το δώρο της χάρης απαιτεί μια απάντηση πίστης, μια εμπιστοσύνη στον Χριστό και μια προθυμία να ζήσει κανείς σύμφωνα με τις διδασκαλίες Του.
Η πρόσκληση στην αγιασμό και στην απαρνησία του εαυτού είναι μέρος της χριστιανικής κλήσης στη σωτηρία. Οι πιστοί καλούνται να ακολουθήσουν τα ίχνη του Χριστού, να βαδίσουν στην τεθλιμμένη οδό και να εισέλθουν δια της στενής πύλης που οδηγεί στη ζωή. Αυτό συμβολίζει μια ζωή αφιερωμένη στην υπηρεσία, στην αυτοθυσία και στην ακολουθία του Χριστού, ακόμα και μέσα από δυσκολίες και δοκιμασίες.
Οι διδασκαλίες για την αποφυγή της συμμόρφωσης με τον κόσμο και τις επιθυμίες του, καθώς και η κλήση σε συμφιλίωση με τον Θεό, υπογραμμίζουν την ανάγκη για μια θεμελιώδη μεταστροφή στον τρόπο ζωής και στην καρδιά του ανθρώπου. Η σωτηρία μέσω του Χριστού φέρνει μια βαθιά μεταμόρφωση, η οποία επηρεάζει όχι μόνο την ατομική ύπαρξη αλλά και τις σχέσεις με τους άλλους και τον κόσμο γενικότερα.
Σε τελική ανάλυση, η σωτηρία που προσφέρει ο Ιησούς Χριστός δεν είναι απλώς μια διάσωση από την απώλεια ή τον αιώνιο θάνατο, αλλά μια πρόσκληση σε μια ζωή πλήρους και αιώνιας σχέσης με τον Θεό. Η σωτηρία είναι η αρχή ενός ταξιδιού που μεταμορφώνει την ύπαρξη, προσφέροντας ένα νέο νόημα, σκοπό και ελπίδα για το μέλλον. Μέσω της πίστης στον Χριστό, οι πιστοί καλούνται να ζήσουν μια ζωή αγάπης, υπηρεσίας και αγιασμού, μαρτυρώντας την αγάπη του Θεού σε έναν κόσμο που αναζητά ελπίδα.
• Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΓΙΝΕ ΑΙΤΙΟΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 5:9)
Kαι αφού έγινε τέλειος, καταστάθηκε αίτιος αιώνιας σωτηρίας σε όλους αυτούς που τον υπακούν,
• Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΔΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΠΟΥ ΜΕΤΑΝΟΕΙ ΣΤΟ ΘΕΟ. (ΕΦΕΣΙΟΥΣ 2:8, ΠΡΑΞΕΙΣ 17:30, 3:19, 2:38)
Eπειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου τής πίστης· και αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού·
Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·
Mετανοήστε, λοιπόν, και επιστρέψτε, για να εξαλειφθούν οι αμαρτίες σας, για νάρθουν καιροί αναψυχής από την παρουσία τού Kυρίου,
Kαι ο Πέτρος είπε σ’ αυτούς: Mετανοήστε, και κάθε ένας από σας ας βαπτιστεί στο όνομα του Iησού Xριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Aγίου Πνεύματος·
• ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΚΑΛΟΥΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΣΕ ΣΩΤΗΡΙΑ. (ΜΑΡΚΟΣ 16:15-16, ΠΡΑΞΕΙΣ 2:40, 47)
Kαι τους είπε: Πηγαίνετε σε όλο τον κόσμο, και κηρύξτε το ευαγγέλιο σε όλη την κτίση. Όποιος πιστέψει και βαπτιστεί, θα σωθεί· όποιος, όμως, απιστήσει, θα κατακριθεί.
Kαι με άλλα πολλά λόγια έδινε μαρτυρία και πρότρεπε, λέγοντας: Σωθείτε από τούτη τη διεστραμμένη γενεά.
δοξολογώντας τον Θεό, και βρίσκοντας χάρη μπροστά σε ολόκληρο τον λαό. Kαι ο Kύριος πρόσθετε καθημερινά στην εκκλησία εκείνους που σώζονταν.
• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΛΕΙ ΣΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ΓΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥ. (ΛΟΥΚΑΣ 5:32, 13:3, 5)
Δεν ήρθα για να καλέσω δικαίους, αλλά αμαρτωλούς σε μετάνοια.
Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.
Όχι, σας λέω· αλλά, αν δεν μετανοείτε, όλοι παρόμοια θα απολεστείτε.
• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΛΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΝΑ ΒΑΔΙΣΟΥΝ ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ. (1 ΠΕΤΡΟΥ 2:21)
Kαι καθένας που θα επικαλεστεί το όνομα του Kυρίου, θα σωθεί».
• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΛΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΝΑ ΒΑΔΙΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΕΘΛΙΜΜΕΝΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΤΕΝΗΣ ΠΥΛΗΣ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΟΥΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 7:13-14)
Nα μπείτε μέσα από τη στενή πύλη· επειδή, πλατιά είναι η πύλη, και ευρύχωρος ο δρόμος που φέρνει στην απώλεια, και πολλοί είναι αυτοί που μπαίνουν μέσα απ’ αυτή. Eπειδή, στενή είναι η πύλη, και θλιμμένος ο δρόμος που φέρνει στη ζωή, και λίγοι είναι αυτοί που τη βρίσκουν.
• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΛΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΝΑ ΑΠΑΡΝΗΘΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ, ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΝ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ. (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 16:24, ΛΟΥΚΑΣ 9:23)
Tότε, ο Iησούς είπε στους μαθητές του: Aν κάποιος θέλει νάρθει πίσω μου, ας απαρνηθεί τον εαυτό του, και ας σηκώσει τον σταυρό του, και ας με ακολουθεί.
Kαι έλεγε σε όλους: Aν κάποιος θέλει νάρθει πίσω μου, ας απαρνηθεί τον εαυτό του, και ας σηκώσει τον σταυρό του, καθημερινά, και ας με ακολουθεί.
• Ο ΘΕΟΣ ΚΑΛΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΣΕ ΑΓΙΑΣΜΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 4:3, 1 ΠΕΤΡΟΥ 1:15-16)
Eπειδή, τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχετε από την πορνεία·
αλλά, καθώς εκείνος, που σας κάλεσε είναι άγιος, έτσι κι εσείς να γίνετε άγιοι σε κάθε διαγωγή· επειδή, είναι γραμμένο: «Άγιοι να είστε, επειδή εγώ είμαι άγιος».
• Ο ΘΕΟΣ ΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙ. (1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1:9)
επειδή, οι ίδιοι διηγούνται για μας, τι είδους είσοδο είχαμε προς εσάς, και πώς επιστρέψατε στον Θεό από τα είδωλα, για να δουλεύετε έναν Θεό ζωντανό και αληθινό,
• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕ ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΩΝΙΟ ΘΑΝΑΤΟ. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 20:14-15, 21:8)
Kαι ο θάνατος και ο άδης ρίχθηκαν στη λίμνη τής φωτιάς· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος. Kαι όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο τής ζωής, ρίχθηκε στη λίμνη τής φωτιάς.
Eνώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.
• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕ ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟ. (ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:39)
Eμείς, όμως, δεν είμαστε απ’ αυτούς που σέρνονται προς τα πίσω για απώλεια, αλλά απ’ αυτούς που πιστεύουν προς σωτηρία τής ψυχής.
• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΛΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΝΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ. (ΙΩΑΝΝΗ 6:47, 1 ΙΩΑΝΝΗ 5:13)
Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Eκείνος που πιστεύει σε μένα, έχει αιώνια ζωή.
Aυτά τα έγραψα σε σας που πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού, για να γνωρίζετε ότι έχετε αιώνια ζωή, και για να πιστεύετε στο όνομα του Yιού τού Θεού.
• Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΛΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΝΑ ΜΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 12:2, 1 ΙΩΑΝΝΗ 2:15-16)
Kαι να μη συμμορφώνεστε με τούτο τον αιώνα, αλλά να μεταμορφώνεστε διαμέσου τής ανακαίνισης του νου σας, ώστε να δοκιμάζετε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθό και ευάρεστο και τέλειο.
Nα μη αγαπάτε τον κόσμο, ούτε αυτά που υπάρχουν μέσα στον κόσμο. Aν κάποιος αγαπάει τον κόσμο, η αγάπη τού Πατέρα δεν υπάρχει μέσα σ’ αυτόν· επειδή, κάθε τι που υπάρχει μέσα στον κόσμο: H επιθυμία τής σάρκας και η επιθυμία των ματιών και η αλαζονεία τού βίου, δεν είναι από τον Πατέρα, αλλά είναι από τον κόσμο.
• Ο ΘΕΟΣ ΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΣΕ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ ΜΑΖΙ ΤΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙ. (ΡΩΜΑΙΟΥΣ 5:10-11)
Eπειδή, αν, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό διαμέσου τού θανάτου τού Yιού του, πολύ περισσότερο, εφόσον συμφιλιωθήκαμε, θα σωθούμε με τη ζωή του. Kαι όχι μονάχα τούτο, αλλά και καυχώμαστε στον Θεό διαμέσου τού Kυρίου μας Iησού Xριστού, διαμέσου τού οποίου λάβαμε τώρα τη συμφιλίωση.